Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nerovnoměrný účinek brzd
Technik na STK mě upozornil na minimální, ale znatelný rozdíl v účinku předních brzd. Trochu jsem to předem tušil, někdy při středně silném brzdění jsem to poslední dobou malinko pociťoval. Technik říkal, že to sice není ani na lehkou závadu, ale na jeho vkus by přední kotoučové brzdy na BMW měli být lepší. Mám BMW E36 320i touring, r.v.95. Levou slabší brzdu jsem rozebral, třecí plochy jsem pečlivě očistil, také jsem očistil a namazal pohyblivé části celého brzdiče. Kotouč i destičky jsou rovné, nepoškozené, mají bohatou tloušťku. Pístek jsem trochu zatlačil pomocí násady kladiva, po kompletním smontování brzdy se postupným našlapáním dostal snadno na svou pozici. Nic z toho nepomohlo, problém trvá. Máte někdo podobnou zkušenost, ale větší úspěch? Díky.
Asi jsem se nevyjádřil srozumitelně, technik zjistil o trochu slabší brzdný účinek na levé přední brzdě než na pravé. Zavzdušnění by se muselo projevit celkově slabší brzdnou silou na všech brzdách, současně by pružil brzdový pedál. Někdy při středně silném brzdění cítím, jak auto trochu tahne doprava.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
když to bude trochu zavzdušněný tak to bude u jednoho kola, navíc nemusí tam být přímo vzduch,jinak může být horší kroužek na pístku a už to může být problém,zkoušel jsi promazat třmen a destičky třeba měděnou pastou?aby vše chodilo zlehounka. Taky záleží jaký tam máš brzdy,pokud tam máš třeba vzadu bubny ,tak jestli nemáš vymačkanej buben,brzdy budou křížem a pístek má na tom kříži delší krouk a pak to hůř bzdí.Možností je spousta a né vždy musí být problém na předku.
šak ano, brzdovka váže vodu po čase, snižuje to její bod varu což selským rozumem vede k vytvoření bublin- zavzdušnění, toto se nám vytvoří např na jendné větvi (kole) na pedálu to nemusí být skorem znát ale na brzdném účinku již ano, takže pokud tam je brzdovka léta páně vyměnit a odvzdušnit
beny-maser : e36 320i nemá bubny

beny-maser : e36 320i nemá bubny

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 549
- Registrován: úte 04.08.2009 00:00
- Bydliště: okr olomouc M.B.
- Kontaktovat uživatele:
to ze si ocistil kotouce je pekne ale pokud jsou rezave tak na rzi to brzdit nebude jinak pokud to pri brzdeni tahne do leva tak mas spis problem na prave strane
jinak se zkus podivat pod manzetu pistku jestli neni pistek narezly a zkus ho lehce vyslapat cca1,5cm tak to uvidis lepe a nebo pak pricpana hadice tu zjistis tak ze pokud pistek nepude zatlacit a pak povolis ovzdusnovak a pak pujde tak mas spatnou hadici

jinak se zkus podivat pod manzetu pistku jestli neni pistek narezly a zkus ho lehce vyslapat cca1,5cm tak to uvidis lepe a nebo pak pricpana hadice tu zjistis tak ze pokud pistek nepude zatlacit a pak povolis ovzdusnovak a pak pujde tak mas spatnou hadici
Chlapci, díky za rady, ještě chci dodat, že auto tahne trochu doprava a levá brzda je změřena jako slabší, ale kotouč je zdravý, hladký, lesklý, rovný, naprosto bez rezu. Po odbrzdění auto nepřibrzďuje. Hladinu brzdové kapaliny pravidelně kontroluji, ani nebylo nikdy potřeba ji doplňovat, ale její výměnu jsem dlouhodobě zanedbal, takže to musím dát brzo do pořádku. Na ten pístek se také podívám.
Měl jsem to stejný u e34. Při brždění se to lehce stáčelo.Na dálnici při intenzivním brzdění a dešti žádná sranda...vydělal jsem všechny třmeny, co bylo pod pístkem uvnitř třmenu jsem se zděsil.Brzdová kapalina už nebyla ani kapalná, ale byl z ní hnusnej táhnoucí se gel..Vyčistil jsem acetonem,dal nový gumičky(daj se koupit v kelly za pár korun) ,proplách celej okruh, vyměnil brzdovku za novou, pořádně odvzdušnil a je to v pohodě:)