Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 webasto
Kluci není problém o nezávislá topení se zajímám už pár let, několik jsem jich opravil a zapojil do různých vozů, včetně pár BMW . Teď nemám čas odepisuji jenom v rychlosti abych dal vědět, že večer napíšu něco, co by se popřípadě dalo hodit do FAQ.
Rozepíšu vám vše co kolem nezávislého topení znám...typy jaké se používají, zapojení, připojení atd....popřípadě poradím se zapojením a výběrem nějakého modelu. Hodím i nějaké schémata, když tak i foto z rozebraných modelů.
Není to nic složitého a parády to nadělá víc, než člověk očekává. Hlavně když napadne sníh a vy sedíte v tričku, bez škrábání, posloucháte hudbu, lidi kolem škrábou, krčí se v bundách u ledového volantu a vy máte vyhřátí motor který nehulí
Rozepíšu vám vše co kolem nezávislého topení znám...typy jaké se používají, zapojení, připojení atd....popřípadě poradím se zapojením a výběrem nějakého modelu. Hodím i nějaké schémata, když tak i foto z rozebraných modelů.
Není to nic složitého a parády to nadělá víc, než člověk očekává. Hlavně když napadne sníh a vy sedíte v tričku, bez škrábání, posloucháte hudbu, lidi kolem škrábou, krčí se v bundách u ledového volantu a vy máte vyhřátí motor který nehulí

Tak jsem se rozhodl to vzít za jiní roh. S psaním pro FAQ si budu hrát a rozepisovat, mnohem podrobněji. Vás zajímá Webasto teplovodní systém přímo do e36. To co se montovalo v sérií
V zásadě je jedno jaký model budete instalovat, všechny jsou obdobné, až na pár změn funguji stejně. Základ pro moderní stavbu je dodržet palivový systém, tedy pokud mám benzínový motor, potřebuji benzínové topení. Pokud mám dieselový motor, potřebujete dieselový topení. V opačném případě budete nucení k instalaci přídavné palivové nádrže a nastanou potíže u STK. Pokud dodržíte zásadu, nikdo nic neřeší, ve velkém TP se nic neuvádí
Topení jako takové je ve všech vozech stejné/obdobné. Tedy je úplně jedno z jakého vozu, nebo značky ho vymontujete, popřípadě koupíte. Základ je aby mělo alespoň budík/hodinky (krabička za pomoci které se ovládá topení). V pár dieslových vozech s větším obsahem je topná jednotka, avšak bez budíků běžně instalována jako "podpůrce" výhřevu motoru a interiéru. K těmto jednotkám lze zakoupit kabeláž, popřípadě udělat a snadno doinstalovat budík.
Hlavní rozdíl je v modelu pro menší auta, bez palivového čerpadílka a modely pro větší auta neboli s čerpadílkem. Čerpadlo se zapojuje sériově, nebo paralelně na palivovou soustavu. Čerpadlo přivádí palivo do zásobníku topení, které je součástí topení, aby mohlo topení pracovat hodinu, dvě a více. Tento systém se využívá zejména pro větší vozy, typu transportér, multivan, zkrátka aut s velkým interiérem. Slabší modely možnost zapojení čerpadílka nemají. Pracují se zásobníkem paliva. Množstvím paliva které nateklo do zásobníku během chodu motoru. Běžná spotřeba paliva je v průměru 0,8L/1Hod. Naším autům při vnější teplotě -5 °C stačí 15min. práce aby vyhřálo interier do + 20 °C. Což zásobníček plně vystačí, vejdou se tam 4dcl
Jak topení zapojit:
Firma Webasto prodává na každý typ vozu rozdílnou konzoli na uchycení topení. Vyrobit si ho doma není nic složitého.
Topení jako takové se zapojuje sériově, nebo paralelně do místa mezi motor a box topení. Aby mohla voda z motoru procházet skrz Webasto do topení, z topení zpátky do motoru. Vodu pohání čerpadlo topení, které je součástí webasta
Dále se ně něj zapojuje přívod a odvod paliva. Opět ho lze zapojit sériově, nebo paralelně. Na přívodovou hadici před motor, nebo přepad za motorem
Poté už zbývá zapojit jenom elektroniku. Ve zkratce jednou stálých + 12v a jednou kostra. Přebývat bude konektor pro budík na ovládání. Budík lze nahradit vypínačem, ale tím pádem přijdeme o možnost přijít do teplého auta. Ze stejného svazku jako budík vystupuje možnost zapojení čudlíku pro zimní/letní provoz. Letní odpojí Webasto a bude spínat pouze relátko pro box topení. Tuto volbu umí velké BC jako nezávislé odvětráváni
Dále se do Webasta zapojuje sání a výfuk. Sání u e36 drží na nosníku spolujezdce, směrem k přední částí vozu a nasává na konci vzduch. Výfuk vede stejným nosníkem takřka pod nohy spolujezdce. Na něj se musí dát pozor, protože topení odvádí více tepla, než by si uživatel mohl přát
Topení u e36 se usazuje výhradně do míst kde má 4válcová verze baterií. Hned u něj jsou i pojistky, aby byli po ruce, včetně relátka. Jednotka se nechá posadit i na stojáka, nebo ležáka. je to jenom o potřebách majitele.
Ve výsledku nic složitého...přivést benzín, vodu, a 12v
Na kabeláž budíku se nechá připojit jednotka telestartu, dálkového ovládání. Která je spolehlivá do vzdálenosti 1km bez příček, avšak zbytečně drahá. Lze ji "okopírovat" za pomoci starého telefonu, logického obvodu z prodejen slaboproudu. Ušetříte a zároveň máte neomezení dálkový start
V zásadě je jedno jaký model budete instalovat, všechny jsou obdobné, až na pár změn funguji stejně. Základ pro moderní stavbu je dodržet palivový systém, tedy pokud mám benzínový motor, potřebuji benzínové topení. Pokud mám dieselový motor, potřebujete dieselový topení. V opačném případě budete nucení k instalaci přídavné palivové nádrže a nastanou potíže u STK. Pokud dodržíte zásadu, nikdo nic neřeší, ve velkém TP se nic neuvádí
Topení jako takové je ve všech vozech stejné/obdobné. Tedy je úplně jedno z jakého vozu, nebo značky ho vymontujete, popřípadě koupíte. Základ je aby mělo alespoň budík/hodinky (krabička za pomoci které se ovládá topení). V pár dieslových vozech s větším obsahem je topná jednotka, avšak bez budíků běžně instalována jako "podpůrce" výhřevu motoru a interiéru. K těmto jednotkám lze zakoupit kabeláž, popřípadě udělat a snadno doinstalovat budík.
Hlavní rozdíl je v modelu pro menší auta, bez palivového čerpadílka a modely pro větší auta neboli s čerpadílkem. Čerpadlo se zapojuje sériově, nebo paralelně na palivovou soustavu. Čerpadlo přivádí palivo do zásobníku topení, které je součástí topení, aby mohlo topení pracovat hodinu, dvě a více. Tento systém se využívá zejména pro větší vozy, typu transportér, multivan, zkrátka aut s velkým interiérem. Slabší modely možnost zapojení čerpadílka nemají. Pracují se zásobníkem paliva. Množstvím paliva které nateklo do zásobníku během chodu motoru. Běžná spotřeba paliva je v průměru 0,8L/1Hod. Naším autům při vnější teplotě -5 °C stačí 15min. práce aby vyhřálo interier do + 20 °C. Což zásobníček plně vystačí, vejdou se tam 4dcl
Jak topení zapojit:
Firma Webasto prodává na každý typ vozu rozdílnou konzoli na uchycení topení. Vyrobit si ho doma není nic složitého.
Topení jako takové se zapojuje sériově, nebo paralelně do místa mezi motor a box topení. Aby mohla voda z motoru procházet skrz Webasto do topení, z topení zpátky do motoru. Vodu pohání čerpadlo topení, které je součástí webasta
Dále se ně něj zapojuje přívod a odvod paliva. Opět ho lze zapojit sériově, nebo paralelně. Na přívodovou hadici před motor, nebo přepad za motorem
Poté už zbývá zapojit jenom elektroniku. Ve zkratce jednou stálých + 12v a jednou kostra. Přebývat bude konektor pro budík na ovládání. Budík lze nahradit vypínačem, ale tím pádem přijdeme o možnost přijít do teplého auta. Ze stejného svazku jako budík vystupuje možnost zapojení čudlíku pro zimní/letní provoz. Letní odpojí Webasto a bude spínat pouze relátko pro box topení. Tuto volbu umí velké BC jako nezávislé odvětráváni
Dále se do Webasta zapojuje sání a výfuk. Sání u e36 drží na nosníku spolujezdce, směrem k přední částí vozu a nasává na konci vzduch. Výfuk vede stejným nosníkem takřka pod nohy spolujezdce. Na něj se musí dát pozor, protože topení odvádí více tepla, než by si uživatel mohl přát
Topení u e36 se usazuje výhradně do míst kde má 4válcová verze baterií. Hned u něj jsou i pojistky, aby byli po ruce, včetně relátka. Jednotka se nechá posadit i na stojáka, nebo ležáka. je to jenom o potřebách majitele.
Ve výsledku nic složitého...přivést benzín, vodu, a 12v
Na kabeláž budíku se nechá připojit jednotka telestartu, dálkového ovládání. Která je spolehlivá do vzdálenosti 1km bez příček, avšak zbytečně drahá. Lze ji "okopírovat" za pomoci starého telefonu, logického obvodu z prodejen slaboproudu. Ušetříte a zároveň máte neomezení dálkový start


Ty jsi můj člověk ! No chci to dodělat na TDS a hlavně bych to využíval právě v zimě pro to vyhřívání interiéru abych nemusel škrábat jen přišel a odjel

To dálkový ovládání bych řešil GSM bránou kterou už mám doma. Poslal bych jí sms a ona by sepla relátko který by pak seplo celý topení. Na tom panelu se dá nastavit čas jak dlouho teda bude topit ?
A ještě mě zajímá že pokud vytáhnu webasto např z e39 tak lze k tomu danému modelu koupit ty hodiny ? U e39 je to ovládaný přímo z displeje nad rádiem nebo tou obrazovkou.
Jaké máš GSMko? Pokud to chceš ovládat přes GSM nepotřebuješ budík, stačí když ten modul podrží signál na potřebnou délku. Jinak áno, můžeš ho vzít z e39 a dát ho do svého. Budík stojí 1000kč a k danému modelu není problém sehnat schéma, na netu se toho válí mraky. I samotní výrobce poskytuje PDFka zapojení
Budík je jenom inteligentní obvod, který je schopen na potřebnou délku posílat signál pro relátko.
Budík je jenom inteligentní obvod, který je schopen na potřebnou délku posílat signál pro relátko.
Taky bych to tak viděl. Nebudu muset dokupovat nic v podstatě navíc. Jinak k těm budíkům chtěl bych ten budík schovat do kastlíku před spolujezdce.
ale co koukám tak jsou jen tyhle
http://www.eshop-rychle.cz/kalcev/eshop ... denni-12-V
Nebo ty oválný
ale co koukám tak jsou jen tyhle
http://www.eshop-rychle.cz/kalcev/eshop ... denni-12-V
Nebo ty oválný
Do kastlíku bych ho moc nedával, je mimo ruku a navíc na samotném časovači je i čudlík který umí spustit topení bez časování
Jsou různé typy časovačů, v zásadě je rozdíl v tom, že umí časovat zvlášť čas na den, týden, nebo celí měsíc
Nejlevnější a nejčastější typ je tento:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=65022
Jsou různé typy časovačů, v zásadě je rozdíl v tom, že umí časovat zvlášť čas na den, týden, nebo celí měsíc
Nejlevnější a nejčastější typ je tento:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=65022
to už je čistě na tobě kam co schováš. Spoustu majitelů se budíkem chce "pochlubit" každopádně na stropě kastlíku bude dobře na "ráně" a na display neuvidíš
tady máte hezkou reklamu
http://www.youtube.com/watch?v=XKWBQ0Xn ... _embedded#!
tady máte hezkou reklamu
http://www.youtube.com/watch?v=XKWBQ0Xn ... _embedded#!
origo od výrobce z linky sjíždělo tak, že budík byl umístění na tom deklu co má řidič nad nohy. Přibližně místo pod ovládačem světel...cca 8cm od volantu
V jednom ho mám přímo od výrobce instalovaný a taky ho tam mám. Když koukneš do ETK, tak nezávislé topení typ termo top C s hratím budíkem bylo k mání přímo pro e36
