Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Dotaz 320d alebo 320i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Killer26
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od Killer26 »

Ahojte,
Prosím o radu mám v plane buduci rok kupit BMW E90 rok tak 2006 nie touring,problém je že sa neviem rozhodnut aky motor zvolit.
Viem ze 6 valec by bol ideál ale vyšia nákupná cena my to moc nedovoluje chcel by som sa zmestit do 12000eur. :roll: jazdim kazdy den do prace tak 10 km,a dva krat rocne 1000Km na dovolenku.
Díky za radu.
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO

#2 Příspěvek od Morte »

určitě benzín...
Killer26
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#3 Příspěvek od Killer26 »

hmm myslel som si tu sa ale nakytuje otazka ci 320i nezere o liter dva menej nez 325i?takze radsej rovno 6 valec?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#4 Příspěvek od Lucifer »

Někdo ti řekne kup diesel, někdo ti řekne kup jedině benzína.

Nejlepší je obě auta si po bazarech půjčit na zkušební jízdy samozřejmě objet co nejvíc autobazarů aby u jednoho nebylo auto vysypaný a ty by si začal nadávat na danej motor. Pak zjistíš co ti sedne víc jestli nafta nebo benzín :wink:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#5 Příspěvek od shade741 »

jelikož tu píše, že jezdí 10 km cesty tak nafta by dle mě trpěla....
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#6 Příspěvek od starynovy »

ak sa ti dieselovy motor zahrieva viac ako 10km, je v niecom problem, stare velke TDSo je na prevadzkovej teplote po 2-3km v meste.. tudiz si myslim ze nafta by az tak odveci nebola, samozrejme ak sa nekupi vylietana herka ktora na servise zhltne polku toho benzinu..
Morte
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: pon 24.11.2008 01:00
Bydliště: BRNO

#7 Příspěvek od Morte »

ať si říká kdo chce, co chce, nafta má vždycky vyšší servisní náklady, než benzín...je třeba udělat úměrnej roční nájezd, aby se vyplatilo koupit naftu...
desetikilometrový pojížďky to fakt nebudou...tenhle jízdní režim naftový motory akorát trápí...ať jsou sebemodernější, princip spalování zůstává...o tom, co si zažívá turbo ani nemluvě...

a o zahřátým TDSu za 2-3 kilometry si nech zdát...za 2-3 kilometry mi vyleze u hliníkový M52ky ručička teploty chl. kapaliny na střed a to rozhodně neznamená, že mám zahřátej motor...pochybuju, že se bude TDS zahřívat rychleji...


ad 4 nebo 6 válců- to už je na Tobě, pokud Tě řízení baví, s šestiválcem si ho určitě užiješ víc...
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#8 Příspěvek od starynovy »

ved v poriadku, voda je zahriata, a tych 7km nestaci na prehriatie oleja, a aj poslednej srobky? :D je take zauzivane pravidlo ze diesel sa oplati pri najazde 25k, a viac, to uz je na kazdom ake ma fin. rezervy v pripade poruchy :wink: Ale v boji 20d proti 20i vyhrava benzin, pocuvat to rapkanie toho traktora...
Rider23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 18.10.2012 00:00

#9 Příspěvek od Rider23 »

starynovy píše:ved v poriadku, voda je zahriata, a tych 7km nestaci na prehriatie oleja, a aj poslednej srobky? :D je take zauzivane pravidlo ze diesel sa oplati pri najazde 25k, a viac, to uz je na kazdom ake ma fin. rezervy v pripade poruchy :wink: Ale v boji 20d proti 20i vyhrava benzin, pocuvat to rapkanie toho traktora...


Teda nevím jaké rapkanie bys chtěl poslouchat, já v E46 2.0D z roku 2004 ten motor uvnitř prakticky neslyšel... V nynější E60 3.0D z roku 2007 to buď neslyším taky nebo až když tomu dám a to ten zvuk je velmi líbivej, na naftu určitě zvuk parádní...

Ale v případě autora dotazu bych též doporučil benzín, tohle tomu nafotvému autu fakt nesedí, krátké popojíždění...
Killer26
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#10 Příspěvek od Killer26 »

Tak pracujme s teoriou o benzíne...320i si teda zobere kolko?má toto auto niekto z vás?Pretože všade píšu že 320i vs 325i je spotreba prakticky rovnaká...a zvezenie bude asi o niečom inom.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#11 Příspěvek od starynovy »

podla spritmonitoru je spotreba u 550 vozidiel v priemere 9.4L, u 325i je to pre 385 vozidiel priemer 9.8L, takze ten 6 valec nieje mimo hry.. 328i a 330i papaju 10.xL, ak sa tu prida nejaky benzinar urcite ti povie, kup vacsi vykon, nakolko spotreba je skoro rovnaka no dynamika a kultura uplne inde..
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#12 Příspěvek od Tom_120i »

Na dalnici a okreskach se bude spotreba lišit opravdu jen o ty cca 2 litry ve prospěch 320i... ale jestli je kus cesty přes město, tak přihoď další dva.
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#13 Příspěvek od JirkaH »

možná na to jdeš špatně - kolik to má najeto, kdy byly měněný vstřiky - počítej s tím, že vstřiky tě můžou stát i 60 000 Kč.
Běžný poruchy určitě budou také - já mám 6válec v benzínu rok 2006 (koupě v loňském roce) - zámek dveří, autorádio, centrál, pápá to olej, simerink. Vyhodnoť si sám, zda na to máš připravený penízky.... tím tě nechci odradit, ale ...
10 km jízda - to nezahřeji ani motor
Killer26
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#14 Příspěvek od Killer26 »

je tu moznost ze na cesty do prace si necham mojho stareho peugeota a bawo bude lestenka v garazi na dlhsie vyjazdy ale povecme si uprimne ked presadnem z peugeota do bawa tak pochybujem ze ma este jazdenie v francuzkej plečke bude bavit... :) inak necham si cca.40 tácov na pr´padne opravy co verím ze budu ako u kazdeho ojazdeneho auta....
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

Killer26 píše:je tu moznost ze na cesty do prace si necham mojho stareho peugeota a bawo bude lestenka v garazi na dlhsie vyjazdy ale povecme si uprimne ked presadnem z peugeota do bawa tak pochybujem ze ma este jazdenie v francuzkej plečke bude bavit... :) inak necham si cca.40 tácov na pr´padne opravy co verím ze budu ako u kazdeho ojazdeneho auta....


malého smrada co jezdí za 4-5litru /100km si nech do práce a jinak silný R6 3litr si kup na víkendy a pro radost.
Nejlepší kombinace :-)
Killer26
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#16 Příspěvek od Killer26 »

Ano to bude to najlepsie co mozem spravit maleho smrada do roboty a 6 valec na vikendy a pre radost :lol: ale 325i na 330i uz mat nebudem budem rad ked zozeniem do 10000-max 11000eur 325i
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#17 Příspěvek od mentuli »

11000 Eur jí seženeš .. jen to chce trochu trpělivosti a hledat... Moje paní koupila E90 325xi v podstatě za stejné peníze skoro v plné náloži... A pokud budeš brát nějakou méně vybavenou, tak taky moc nevadí .. všechno se dá dodělat a v podstatě i já mám něco navíc pro E90tku ... jen se rozhodni jestli chceš iDrive nebo non-iDrive výbavu.. :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

za mě určitě od 325i a výše a určitě bez x-drive a bez automatu.
Manuál je ideální do 3ky pokud si chceš užít zábavu.

x-drive a automat je zbytečná zátěž a hodí se do 5er nebo 7er kam patří.
Killer26
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: stř 24.10.2012 00:00

#19 Příspěvek od Killer26 »

automat urcite nechcem to by ma asi moc nebavilo,jedine manual,prechadzam autoscout a mobile.de tak snad nieco vyberiem...dakujem vam za rady pomohli ste my. :wink:
Odpovědět