Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36 Touring: Autobaterie
Zajimalo by me, k cemu tam mate ty obludne kapacity. Mam 44 Ah, auto startuje v pohode, problem byl jen kdyz jsem startoval ctyrikrat za sebou, pokazde ujel jen 10 metru a zase chcipnul. Pak jsem musel startovat pres kabely (batrerka uz neni nejmladsi, vlastne je to nejaka stara potvora). Jinak ale zadny problem a i po delsim stani auto chyta. 90 Ah je dost extrem, mozna to ma smysl v nafte na zimu, kdy je potreba casto zhavit a dlouho startovat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3213
- Registrován: stř 26.10.2011 00:00
- Bydliště: Sokolov
- Klubové ID: 3086
výška 17,5cm
šířka cca 20cm
délka cca 30cm
Měřil jsem to jen rychle. Jinak je to origo bmw 90Ah 61218381768. Mám nafťáka a v zimě mi to stejně chytá okamžitě, to že je potřeba víckrát žhavit už znamená že je něco špatně.
Jinak Beavere nevim co si kde četl, ale když máš velkou kapacitu baterky tak ta kapacita ti právě vynahradí to, že se ti po několika startech např popojížděčky na nákup nebo od obchodu k obchodu nestihne vybít a furt máš v baterce dostatek proudu na další natočení. Mám v autě ten sub 900W zesilovač a jsem schopnej klidně i 5 hodin hrát v kuse jen pro info ten zesík žere zhruba 15A a stejně auto natočím. Osobně vyzkoušeno na BIGU
To když dáš malou kapacitu baterky do auta je sice podle tvýho vynikající, že se stíhá dobíjet, jenže baterka která se furt vybíjí NAPŘÍKLAD pod 50% a furt těch 50% se zase nabíjí klekne o hodně rychleji než baterka kterou nevybíjíš pod 50%
A ještě jedna věc jak můžeš baterku 90Ah vybít víc než baterku která má 44Ah? Z obou baterek startem vybiješ stejný množství "elektriky" ale jak už jsem psal je to dobrý mít rezervu
Navíc to rychleji točí a nevypínají se třeba rádia nebo klima
šířka cca 20cm
délka cca 30cm
Měřil jsem to jen rychle. Jinak je to origo bmw 90Ah 61218381768. Mám nafťáka a v zimě mi to stejně chytá okamžitě, to že je potřeba víckrát žhavit už znamená že je něco špatně.
Jinak Beavere nevim co si kde četl, ale když máš velkou kapacitu baterky tak ta kapacita ti právě vynahradí to, že se ti po několika startech např popojížděčky na nákup nebo od obchodu k obchodu nestihne vybít a furt máš v baterce dostatek proudu na další natočení. Mám v autě ten sub 900W zesilovač a jsem schopnej klidně i 5 hodin hrát v kuse jen pro info ten zesík žere zhruba 15A a stejně auto natočím. Osobně vyzkoušeno na BIGU

To když dáš malou kapacitu baterky do auta je sice podle tvýho vynikající, že se stíhá dobíjet, jenže baterka která se furt vybíjí NAPŘÍKLAD pod 50% a furt těch 50% se zase nabíjí klekne o hodně rychleji než baterka kterou nevybíjíš pod 50%

A ještě jedna věc jak můžeš baterku 90Ah vybít víc než baterku která má 44Ah? Z obou baterek startem vybiješ stejný množství "elektriky" ale jak už jsem psal je to dobrý mít rezervu

No ja v naproste vetsine pripadu nastartuju a ujedu alespon 10 kilaku, takze trvale vybijeni baterky pod pulku se nekona. Pokud nekdo skace po meste kratke vzdalenosti, vymlati i velkou baterku , takze arguemnt zivotnosti je zbytecny (najevys ho to zachrani pred tim, ze zustane nekde viset, ale kdyz to pres noc nedobije nebo neudela nejaky delsi vylet s autem, tak se mu to znova nenabije). Vetsi kapacita baterie s audiem budiz, znam samozrejme i cloveka, ktery mel audio sile natolik, ze potreboval baterie dve a i za jizdy se mu vybijely, pokud to pustil naplno. To uz je ale extrem.
Jestli to lip toci je zalezitost startovaciho proudu a ne kapacity. Dostatecny startovaci proud (400 A i vic) davaji napr. i malinke baterie do zavodnich aut, ktere spori hmotnost, ale samozrejme jeden dva starty je vyzerou, kapacity maji napr. jen 4 A.
Jinak jak dlouho si zahrajes s baterkou je samozrejme lehky spocitat, kdyz jsi hral 5 hodin a cucal 15 A, tak jsi vyzral 75 Ah kapacity a 15 ti zbylo na start, coz je v poradku, pokud proste tech 5 hodin hrat chces. Ja audio nemam, hodiny hrat nikde nebudu a proto pri mem stylu pouziti auta je nejakych 44-55 Ah baterie absolutne dostacujici, stejne jako velke vetsine lidi, kteri si ale relativne zbytecne kupuji baterie s dvojnasobnou kapacitou, o cene ani nemluve
Samozrejme pokud nekdo za to ty prachy chce mermomoci dat tak ja mu nebranim, osobne ale preferuji vyuzit "usporene" olovo v nabojich nez ho zbuhdarma vozit v aute 
Jestli to lip toci je zalezitost startovaciho proudu a ne kapacity. Dostatecny startovaci proud (400 A i vic) davaji napr. i malinke baterie do zavodnich aut, ktere spori hmotnost, ale samozrejme jeden dva starty je vyzerou, kapacity maji napr. jen 4 A.
Jinak jak dlouho si zahrajes s baterkou je samozrejme lehky spocitat, kdyz jsi hral 5 hodin a cucal 15 A, tak jsi vyzral 75 Ah kapacity a 15 ti zbylo na start, coz je v poradku, pokud proste tech 5 hodin hrat chces. Ja audio nemam, hodiny hrat nikde nebudu a proto pri mem stylu pouziti auta je nejakych 44-55 Ah baterie absolutne dostacujici, stejne jako velke vetsine lidi, kteri si ale relativne zbytecne kupuji baterie s dvojnasobnou kapacitou, o cene ani nemluve


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3213
- Registrován: stř 26.10.2011 00:00
- Bydliště: Sokolov
- Klubové ID: 3086
Tak já si to umím spočítat kolik mi to audio sežere. Je to v celku malá hudba.
Jenže je člověk docela rád když má nějakou rezervu. To pokud baterku nedobije po vymlácení už je věc majitele kterej nezná jak se má starat o baterku. Ale baterka s menší kapacitou se bude vybíjet daleko víckrát do nižších hodnot než baterka která má tu kapacitu větší. Čim víc vybíjecích cyklů tym rychleji se baterka odporoučí.
Jak říkám za mě určitě 90Ah auto to s klidem uveze a mít rezervu když člověk potřebuje občas jen pocukávačky je lepší než potom nadávat že ušetřil pár šušní a dal přeci jen menší baterku.
To k tomu silnýmu audiu, že se nestíhaly dobíjet už je průser ve slabym alternátoru.
No hele ta baterka je tam uplně přesně na milimetry
Jenže je člověk docela rád když má nějakou rezervu. To pokud baterku nedobije po vymlácení už je věc majitele kterej nezná jak se má starat o baterku. Ale baterka s menší kapacitou se bude vybíjet daleko víckrát do nižších hodnot než baterka která má tu kapacitu větší. Čim víc vybíjecích cyklů tym rychleji se baterka odporoučí.
Jak říkám za mě určitě 90Ah auto to s klidem uveze a mít rezervu když člověk potřebuje občas jen pocukávačky je lepší než potom nadávat že ušetřil pár šušní a dal přeci jen menší baterku.
To k tomu silnýmu audiu, že se nestíhaly dobíjet už je průser ve slabym alternátoru.
No hele ta baterka je tam uplně přesně na milimetry

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Klubové ID: 1772
- Kontaktovat uživatele:
Jako brát baterku s nej kapacitou mi přijde také kravina, ale když ji chce, tak ať si jí koupí. Bohatě by stačila i nějaká kolem 70ti.
A když jsme u té muziky. Tak já jel na 44ku dva roky s dvouma basákama se zesíkem a taky v pohodě. Až ke konci před prodejem když klekla stářím, tak jsem sehnal jinou opět 44ku
A když jsme u té muziky. Tak já jel na 44ku dva roky s dvouma basákama se zesíkem a taky v pohodě. Až ke konci před prodejem když klekla stářím, tak jsem sehnal jinou opět 44ku

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2462
to xSAFA: Díky moc za info. Za baterkou máš ještě místo nebo je to konečná? Ne že bych tam chtěl rvát ještě větší baterku, ale jde mi o to, jestli jí máš zajištěnou aspoň tím dlouhým šroubem s patkou proti pohybu nebo jestli už tam žádné místo není a tak jí nemáš ani pevně ukotvenou?
Ona tedy asi ukotvená bude, ale spíš sama sebou
Prosím o doplňující info.
Díky.
Ona tedy asi ukotvená bude, ale spíš sama sebou

Prosím o doplňující info.
Díky.
Chtěl bych se zeptat kde tu baterku máš ? zda v kufru nebo v motoru ?
V letos v lednu mi začla odcházet baterka tak jsem začal řešit co a jak... vzhledem k tomu že jsem neměl čas tak batterku mi přivezla máti "prej že chlápek byl zkušenej a vyzná se)
Baterka sice byla 85 Ah ale byla o 4 centimentry delší než je ten plast kolem ní v motoru. Takže jsem tam musel dojet osobně. Tam mi dal 76 Ah i mě se zdála že by tam mohla jít sice tam šla ale vrchní plast nad baterkou byl o centimetr výš takže nešel zacvaknout ale to jsem neřešil.
Také mi povídal že do té velikosti co jsem měl (už nevím kolik) se dělá nejvíc 74-76 Ah
V letos v lednu mi začla odcházet baterka tak jsem začal řešit co a jak... vzhledem k tomu že jsem neměl čas tak batterku mi přivezla máti "prej že chlápek byl zkušenej a vyzná se)
Baterka sice byla 85 Ah ale byla o 4 centimentry delší než je ten plast kolem ní v motoru. Takže jsem tam musel dojet osobně. Tam mi dal 76 Ah i mě se zdála že by tam mohla jít sice tam šla ale vrchní plast nad baterkou byl o centimetr výš takže nešel zacvaknout ale to jsem neřešil.
Také mi povídal že do té velikosti co jsem měl (už nevím kolik) se dělá nejvíc 74-76 Ah
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
vždycky je lepší mít rezervu. to s tím nabíjením je kravina, klidně tam muže byt 5000 Ah a nebude to problém, krom toho že to to auto neuvezeLucifer píše:výška 17,5cm
šířka cca 20cm
délka cca 30cm
Měřil jsem to jen rychle. Jinak je to origo bmw 90Ah 61218381768. Mám nafťáka a v zimě mi to stejně chytá okamžitě, to že je potřeba víckrát žhavit už znamená že je něco špatně.
Jinak Beavere nevim co si kde četl, ale když máš velkou kapacitu baterky tak ta kapacita ti právě vynahradí to, že se ti po několika startech např popojížděčky na nákup nebo od obchodu k obchodu nestihne vybít a furt máš v baterce dostatek proudu na další natočení. Mám v autě ten sub 900W zesilovač a jsem schopnej klidně i 5 hodin hrát v kuse jen pro info ten zesík žere zhruba 15A a stejně auto natočím. Osobně vyzkoušeno na BIGU![]()
To když dáš malou kapacitu baterky do auta je sice podle tvýho vynikající, že se stíhá dobíjet, jenže baterka která se furt vybíjí NAPŘÍKLAD pod 50% a furt těch 50% se zase nabíjí klekne o hodně rychleji než baterka kterou nevybíjíš pod 50%![]()
A ještě jedna věc jak můžeš baterku 90Ah vybít víc než baterku která má 44Ah? Z obou baterek startem vybiješ stejný množství "elektriky" ale jak už jsem psal je to dobrý mít rezervuNavíc to rychleji točí a nevypínají se třeba rádia nebo klima

větši baterka prostě líp zvládá kratší jízdy a pak se dobije při nějaké delší.
jinak s tím zesíkem máš chybu ve výpočtu, 900W zesík a 15A, to ti moc nesedí, P=U*I. pokud by měl ten zesík 900W, bral by 75A

kdybys chtěl tak tu mam 160A altík z E32 po repasi, mužu ho nechat za 1200.