Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

318TDS nestartuje, na žduchnutí chytne

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od magic »

Zdar lidi,
takový rychlý dotaz, řeším teď jedno 318TDS rv95. V současné chvíli nestartuje, ale normálně motorem motá, ale nechce chytnout, jako by nejelo čerpadlo, nebo něco, ovšem na žduchnutí chytne bez sebemenších problémů.
Nějaké tipy co proměřit, jak abych odhalil záhadu?
Možná bych preventivně proměřil napětí na žhavičkách, čerpadlo atd...
mám multimetr :) ale kde a kdy měřit netuším..
Díky za rady a tipy, popř. co otestovat? třeba nějaké relé nebo tak?
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od magic »

někdo něco? nějaké tipy? díky
Paulos
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 20.04.2008 00:00
Bydliště: Big Halže City

#3 Příspěvek od Paulos »

Na to žduchnutí chytne hned nebo se musí chvíly potahat??
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Foldas »

asi baterka nebo kostra motoru
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#5 Příspěvek od Lucifer »

Tak kdyby byla baterka KO tak to nemůže kroutit motorem nebo se pletu ? Ale chce to měřit během startování, jestli není napětí pod 10.5V pokud jo tak veškerou energii vyžere startér a jednotka je v tu chvíli bez napětí takže nedostává žádný reakce z čidel.

Kdyby byla KO kostra motoru tak by to ani na rozjetí nemělo chytnout a navíc bez kostry by startér taky nemohl točit.

Nebo ty žhavičky zkusit je vyndat napojit na baterku a měly by se rozzářit.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

pokud bude slaba baterka tak ji starter zatíží že poklesne napětí taky to muže být starterem který točí míň a žhavičky jsou v prdeli pak taky nic. špatná kostra způsobí opět menší otáčky starteru
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od magic »

baterku jsem dával úplně fungl 85tku myslím, ale tak jsem startoval až jsem ji skoro úplně vybil, takže budu muset dobít.
Každopádně je tam podle všeho fouklé těsnění, nebo puklá hlava, ale chytnout by to mělo.
Co se lana týče, kousek se to táhlo, tak jsem jenom v cca 30km/h hodil 3ku a pustil spojku, chytlo to hned, ale tak na 3válce.

Odkuchával jsem od tam nějaké tlačítko co tam bylo, tak jestli tam někdo nedělal nějaké odpojení čerpadla nebo něco? nevím, proto bych chtěl nějak proměřit otestovat.

Díky
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od magic »

a neměli by jste na to někdo čas mrknout? cestu samo zaplatím, nebo přivezu odvezu, ale v jednom se to měří blbě. Dnes dobiju baterii na 100%, jinak, možná bych byl pro i shodit hlavu..., takže kdyby někdo věděl jak to má vypadat uvnitř? abychom věděli jestli je vše ok?
Golu mám, ale nemám momenťák a moc stranových, ale můžu dokoupit Dík
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od Foldas »

odkuď jsi?
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od magic »

BRNO
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#11 Příspěvek od Lucifer »

Sundavat jen tak hlavu :roll: To musíš koupit těsnění nový šrouby a určitě nechat tu hlavu srovnat když už je dole.

To je jednodušší nechat změřit v servisu tlaky ve válcích
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od Foldas »

MattyX je z brna zkus se domluvit sním
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od magic »

Lucifer píše:Sundavat jen tak hlavu :roll: To musíš koupit těsnění nový šrouby a určitě nechat tu hlavu srovnat když už je dole.

To je jednodušší nechat změřit v servisu tlaky ve válcích
však proto ji chci sundat ;)
nechat otlakovat,srovnat, zavařit, případně vyměnit, těsnění a šrouby beru jako samozřejmnost
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od LiborM »

Tak v zásadě se u naftáka měří tlak na válcích, kontrola žhavičů,kontrola vstřiků,čerpadla(tyto 2 věci stojí peníze) Skočené by to být němělo, to by nechytlo na rozmotání. Baterka je dobrá,ale změřit,jestli jde do čerpadla štáva. Kontrola těsnosti naftové nízkotlaké i vysokotlaké soustavy. sebemenší přisávní vzduchu vede k tomu,že to špatně startuje. Těch věcí je dost co se může posrat. Z čeho usuzuješ,že je fouklé těsnění, vaří to do vody,oleje,nebo motor jede na 3-4válce jak chce a nepravidelně?
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

to preskocenie by som nepodcenoval, mal som raz problem s 1.9SDI, tiez nestartovalo, ale na roztiahnutie ano.. nakoniec sa zistilo ze je to skocene. Ale Libor to vystihol celkom presne, je toho dost, a a nic podstatne nezabudol.
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova
Klubové ID: 2840

#16 Příspěvek od roman320 »

Zacal bych tema tlakama, precejenom starter neda zdaleka takovy otacky jak 3. zarazena v 30kmh pres ten kvalt to dostane takovy tocky ze ten tlak nestihne az tak rychle utect a staci to na to aby to blbe chytlo...
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od magic »

Podle infa, co jsem k autu dostal :
Prdla během jízdy hadice od chladiče, někdo ji zaaretoval, a nalil do chladiče (na horký motor) studenou vodu, tím údajně puklo těsnění a s největší pravděpodobností i hlava. Když jsem na žduchnutí nakopl, šel z výfuku dost bílej kouř, a voda v chladiči mizí.
To jsou asi veškeré poznatky co mám.

Teď akorát nevím jestli má cenu spravovat, nebo pustit na díly. Dle servisů oprava tak 20tkč, a to v případě, že hlava půjde zavařit.
Kdyby někdo udělal za 10tku, tak neřeším, jinou hlavu bych případně taky sehnal.

Auto není shnilé, myslím že je i nebourané, tak je zase škoda ho úplně odepisovat.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#18 Příspěvek od starynovy »

to su nejake velke ceny, zvaranie hlavy by som vylucil hned, funkcna sa da zohnat za babku, trochu si ju vycistis, prekontrolujes rovinatost, pripadne das jemne prerovnat za flasku.. potom uz len staci pocitat prachy za tesnenie, sroby, nemrzku, olej, pripadne zhavice ked uz si tam.. to nebude ani 10 litrov dokopy :)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#19 Příspěvek od beny-maser »

srovnání a otlakování hlavy mě vyšlo u 2,5tds na 1140kč,vaření je cca 1tis kč jedna prasklina,zavařené místo vydrží stejně nebo i víc jak netknutý,takže není důvod mít strach to nechat zavařit,těsnění 1500kč,olej a filtr 900kč ostatní věcy s výměnou tak nesouvisí,ještě možná šrouby,ale rozhodl bych se podle stavu,jinak osobně je neměním,pouze vybírám ty hezčí z kýble a ještě jsem neměl jediný problém.
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Klubové ID: 1790
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od magic »

a teď mi řekněte, kdo mi to v Brně spáchá ;)) mám nefunkční auto před barákem a nevím kam to strčit aby mě záměrně nesedřeli z kůže.
Odpovědět