Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e36-spouštění odvětrávání nádrže
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1548
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Klubové ID: 1018
Teď řešim význam a funkci odvětrávání nádrže.
Jediné co nevím, je kdy se ten ventil na pouštění výparů z nádrže do sání spíná. Řídí to jednotka A6000 a nemám její vnitřní zapojení, tudíž se ptám.
Kdy se spíná ten ventil připevněný na aktivnim ulhlí?
Díky moc, hodí se mi i jakékoli poznatky o tomto systému
Jediné co nevím, je kdy se ten ventil na pouštění výparů z nádrže do sání spíná. Řídí to jednotka A6000 a nemám její vnitřní zapojení, tudíž se ptám.
Kdy se spíná ten ventil připevněný na aktivnim ulhlí?
Díky moc, hodí se mi i jakékoli poznatky o tomto systému
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Systém odvětrání palivové nádrže :
Systém odvětrání palivové nádrže slouží k odstranění plynných složek motorového paliva, které se z paliva v nádrži nepřetržitě vypařují. Systém se v podstatě skládá z filtru s aktivním uhlím (AKF), odvětrávacího ventilu (Y6120), systému řízení a systému propojení mezi palivovou nádrží, AKF a odsávacím zařízením. Množství vznikajících uhlovodíku v nádrži je silně závislé na teplotě paliva, teplotě okolního prostředí, tlaku vzduchu a stavu hladiny v palivové nádrži.
Funkce :
Částečky paliva, především uhlovodíky, jsou pohlceny v aktivním uhlí (AKF) . Protože je kapacita filtru (AKF) omezená, musí se pravidelně čistit. Proto je filtr (AKF) řízeně renovován přívodem čerstvého vzduchu z vnějšku. Naopak vzduch obohacený uhlovodíky je z filtru s aktivním uhlím odsáván a potom dopraven do motoru ke spálení. Toto množství je řízeno odvětrávacím ventilem. V průběhu jízdy je ventil ovládán přes DME (A6000) speciálním algoritmem (taktem) v závislosti (1) na zatížení a otáčkách motoru. V bezproudém stavu (zapalování je vypnuto) je odvětrávací ventil uzavřen. Takže v průběhu stání se do motoru žádné palivové páry z AKF nedostanou.
Diagnostika :
V rámci On Board Diagnose je funkce systému odvětrání palivových nádrží nepřetržitě sledována. Chybná funkce je zapsána do paměti poruch DME. Diagnostický program nabízí dodatečnou možnost, jak kompletně systému otestovat a také se provádí i zvláštní zkouška odvětracího ventilu – je popsáno ve WDS.
Ventil odvětrání :
Y6120, konektor X6120 je zapojen
Komora 1 – drát RTBL, je napájen (+12V) z pojistky F1 (30A) bloku pojistek A8680 u bloku ŘJ motoru
Komora 2 – drát BR, je připojen na PIN 3 X60003 (A6000) a tím je přivedeno (-), ventil Y6120 spíná.
(1) – je to naprogramováno v ŘJ a nedá se to změnit. Při studeném motoru to odsávat nebude, protože do motoru je už dodávána bohatší směs pro udržení chodu. Při volnoběhu to odsávat nebude, protože by to zvyšovalo exhalace naprázdno běžícího motoru. Při plném plynu to odsávat nebude, protože by to opět měnilo poměr vzduch – palivo, který je právě potřeba pro max. výkon. Takže to bude fungovat někde mezi volnoběhem a půl plynem, kdy to ničemu nevadí a v sacím potrubí motoru je přitom dostatečný podtlak k odsátí palivových par (=je můj názor).

Systém odvětrání palivové nádrže slouží k odstranění plynných složek motorového paliva, které se z paliva v nádrži nepřetržitě vypařují. Systém se v podstatě skládá z filtru s aktivním uhlím (AKF), odvětrávacího ventilu (Y6120), systému řízení a systému propojení mezi palivovou nádrží, AKF a odsávacím zařízením. Množství vznikajících uhlovodíku v nádrži je silně závislé na teplotě paliva, teplotě okolního prostředí, tlaku vzduchu a stavu hladiny v palivové nádrži.
Funkce :
Částečky paliva, především uhlovodíky, jsou pohlceny v aktivním uhlí (AKF) . Protože je kapacita filtru (AKF) omezená, musí se pravidelně čistit. Proto je filtr (AKF) řízeně renovován přívodem čerstvého vzduchu z vnějšku. Naopak vzduch obohacený uhlovodíky je z filtru s aktivním uhlím odsáván a potom dopraven do motoru ke spálení. Toto množství je řízeno odvětrávacím ventilem. V průběhu jízdy je ventil ovládán přes DME (A6000) speciálním algoritmem (taktem) v závislosti (1) na zatížení a otáčkách motoru. V bezproudém stavu (zapalování je vypnuto) je odvětrávací ventil uzavřen. Takže v průběhu stání se do motoru žádné palivové páry z AKF nedostanou.
Diagnostika :
V rámci On Board Diagnose je funkce systému odvětrání palivových nádrží nepřetržitě sledována. Chybná funkce je zapsána do paměti poruch DME. Diagnostický program nabízí dodatečnou možnost, jak kompletně systému otestovat a také se provádí i zvláštní zkouška odvětracího ventilu – je popsáno ve WDS.
Ventil odvětrání :
Y6120, konektor X6120 je zapojen
Komora 1 – drát RTBL, je napájen (+12V) z pojistky F1 (30A) bloku pojistek A8680 u bloku ŘJ motoru
Komora 2 – drát BR, je připojen na PIN 3 X60003 (A6000) a tím je přivedeno (-), ventil Y6120 spíná.
(1) – je to naprogramováno v ŘJ a nedá se to změnit. Při studeném motoru to odsávat nebude, protože do motoru je už dodávána bohatší směs pro udržení chodu. Při volnoběhu to odsávat nebude, protože by to zvyšovalo exhalace naprázdno běžícího motoru. Při plném plynu to odsávat nebude, protože by to opět měnilo poměr vzduch – palivo, který je právě potřeba pro max. výkon. Takže to bude fungovat někde mezi volnoběhem a půl plynem, kdy to ničemu nevadí a v sacím potrubí motoru je přitom dostatečný podtlak k odsátí palivových par (=je můj názor).

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Po ránu chceš na mě moc. Studuj sám - http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/ a vyhledej si heslo entlüftung.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
- Bydliště: Caslav
- Kontaktovat uživatele:
Moc zajimavej prispevek. Resim problem cukani motoru. V 5500 rpm,tedy pri dosazeni max vykonu. Zkousel jsem ventil a pri volnobehu cvaka a sani saje. Mel jsem odpojenou hadicku z filtru s aktivnim uhlim a cuca porad. Frwkvence 4hertz, nekde na slovenskem foru jsem se docetl, ze vymena problem cukani vyresila. Mam jiny ventil z druheho motoru a pusou ho nenatahnu. Ten, co mam na aute, hrave profouknu i nasaju. Docetl jsem se, ze pave privedenym napetim se zavira, tak jak to tedy je??. Vas prispevek mi prijde pravdepodobnejsi, protoze mam spatne studene starty a vedlejsi privod vzduchu je blbej..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Díky za oprášení příspěvku po 3 letech, ale při pohledu na odkaz níže bych řekl, že cukání bude spíše způsobovat omezovač otáček. Ale je pravda, že při vypnutém zapalování je ventil odvětrání uzavřený - bez ukostření. Při poruše to odsává pořád a dělá to pořádnou neplechu.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=2
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=2
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv 13.05.2010 00:00
- Bydliště: Caslav
- Kontaktovat uživatele:
Tomu prave taky nerozumim...zkratka ale v 5500 mam tatatata cukacku jak v omezovaci. Diag.nehlasi nic, avsak povymazani chybove tabulky zavad to jede paradne,ovsem cca minutu,do nacteni dalsi chyby, kterou ale diagnostika neukaze. Mam tu tema s mym problemem omezovac v 5500 tady v 3r. Tak pokud by nekoho neco napadlo, budu vdecnej. Nevim si uz rady. A s tim ventilem, je tedy v poradku, ze odpojenej jde nasat, nebo by nemel propustit nic?. Pokud se uzavira az pri napeti, tak nevim jak presne funguje..