Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

při rychlosti nad 200km/h je cítít spálená guma

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#1 Příspěvek od metroken »

Ahoj, potřeboval bych znát vaše názory nato co se mi stalo teď během víkendu...

Jel jsem vzdálenost 200 km půlka po dálnici půlka po okreskách. Po dálnici sem to nijak extra nehonil 130-150. Po okreskách dostalo auto zabrat víc a při rychlosti nad 200 byla v kabině cítit spálená guma a to tak moc, že sem hned zastavil a šel zkontrolovat motor všechno vypadalo ok, žádnej divnej zvuk a nebo smrad cítit nebyl. Žádná kontrolka se mi nerozsvítila, do otáček jde v pohodě volnoběh drží taky bez problémů... Dáte mi někdo nějakej tip na co se zaměřit a nechat zkontrolovat? Nebo co se mohlo pálit??

Díky Lukáš e46 330Ci
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Thomeeno23 »

Jestli jsi autu dával opravdu zabrat, jako že asi jo :D, mohli být cítit gumy.navíc pokud jsi tomu dával do zatáček gumy dostávají dost na řiť a po jízdě je guma prostě cítit...kolikrát se mi stává že po svižné jízdě okreskou smrdí gumy jako bych je pálil někde na parkingu přitom za celou cestu jednou neproklouznu..Pak je možná izolace kolem výfuku připadně kolem kardanu.bývá poškozený ten plech který tu izolaci chrání a pod ní izolace múže být cítit
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od EdyBoyS »

nebo ti škrtaji gumy o lem... zevnitř či z venku :-D
Mě to dře při každym propérování, nebo když dám plnej kotel do kopce, tak je slyšet, jak to malinko brousí gumu a je i cítit jak se pálí.... ale mě je to fuk, stejně to každej měsíc přezouvám
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Thomeeno23 »

No to bych neřekl.To by nejspíš slyšel nebo možná i viděl...Když jsem měl nízké ET taky to drhlo a občas to bralo tak že mi lem odřízl proužek gumy po obvodu :D..nehledě na neustále gumou ušpiněné lemy..A hlavně tomu lemu to nebude dělat nejlíp.Tehdy jsem to taky neřešil :D :D ale teď mám čerstvě vyvařený lemy :D
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#5 Příspěvek od DWXak »

Jestli je to vůbec guma, mě třeba odněkud prosakuje olej (asi z pod ventildeklu) a když tomu trochu nandám, kape to na svody a je to dost cítit... Takže jestli to není stejnej problém :)
CybreX
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: stř 01.10.2008 00:00
Bydliště: Uherskohradišťsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od CybreX »

Co třeba naprasklý nebo jinak uvolněný podběhový plast, který se díky velkému náporovému vzduchu dostaně až na kolo? Kdysi mě oparkovali přední nárazník, tím se uvolnil a nalomil podběhový plast a ve větších rychlostech to dřelo, ale slyšet to skoro nebylo.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od EdyBoyS »

nebo ti může výfuk pálit nějaký plast pod autem co tam nemá být... Kámošovi to tavilo difuzor zadního nárazníku :-D
je hodně věcí to to může být...
nejlíp sundat všechny 4 kola a mrknout se jestli nedrhnou někde zevnitř třeba, nebo jestli nema´š něco seklyho mezi kotoučem a deskama, připadně jestli neni od něčeho špinavej výfuk a po zahřátí se to netaví... nebo jestli neprosakuje olej a nekape na svody... jinak nevím čim by to mohlo byt
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od Beaver »

Asi ňáká novinka - aromatický omezovač rychlosti :lol: Pokud to hodně smrdělo za jízdy, tak to určitě nebude nic vzadu auta. Buď to byly brzdy (záleží jak intenzivně se brzdilo, na okreskách většinou dost, když jedeš 200 jak dement) nebo spojka, alternativně gumy, pokud mají špatnej hmotnostní nebo rychlostní index. Pokud to nebude ani jedno z toho, tak asi prostě cítíš kvalitu BMW :lol:
ctverecek
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#9 Příspěvek od ctverecek »

Já teda nevím jak u e46 330Ci ale mě u e36 323i to dělala hardy spojka. Když jsem jel větší rychlostí tak to pak byl smrad jak kdybych to točil někde na parkovišti. Holt tam byla nejspíš od výroby a předchozí majitel to moc asi nešetřil. Při větší rychlosti se guma na hardy spojce tak roztáhla odstředivou silou že dřela o tyč řazení převodovky. Tak sem koupil novou a je klid.

http://ctverecek888.rajce.idnes.cz/hard ... 008288.jpg
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fatal Design »

Jen tip ... nedávno vyměnil gumové držáky zadního dílu výfuku a potom mi to po jedné pořádné jízdě smrdělo jako potvora ... ještě jsem nezjišťoval jestli to přežily ;)
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#11 Příspěvek od Jamall »

kamarád když nakládal tak od 160km/h smrděla guma a byla to spojka
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#12 Příspěvek od onlybimmers »

ctverecek píše:Já teda nevím jak u e46 330Ci ale mě u e36 323i to dělala hardy spojka. Když jsem jel větší rychlostí tak to pak byl smrad jak kdybych to točil někde na parkovišti. Holt tam byla nejspíš od výroby a předchozí majitel to moc asi nešetřil. Při větší rychlosti se guma na hardy spojce tak roztáhla odstředivou silou že dřela o tyč řazení převodovky. Tak sem koupil novou a je klid.

http://ctverecek888.rajce.idnes.cz/hard ... 008288.jpg


tak ta je :D :twisted:

tomu rikam dobra prace
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

a když pícháš starou tak guma nesmrdí ? :twisted: :twisted: :twisted: :P :lol: :oops:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

zpět k themě.... :D

zkoušel jsi někde nějakou horskou serpentinovou silničku (jednička/dvojka na plný plyn, což je mnohem větší záhul pro auto než pouhá rychlá jízda)? Smrdí?
Peppino
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 28.09.2012 00:00

#15 Příspěvek od Peppino »

Myslím, že to bude spojka a nebo brzdy. Předpokládám, že okrsky, kde jezdíš 200 km/h nebudou rovné jak dálnice a brzdy dostanou pěkně na frak. Stalo se mě, že při sestupu z horských serpentýn, 10 km cesta samýmy sestupnými zatáčkami, byl cítit smrad od brzd. Po zastavení byly kotouče úplně rozžhavené a z 200 km/h to teprve. Nakládání výkonu autu, neustálé zrychlování, pak brždění při takové rychlosti dávají na zadek jak brzdám tak spojce.

Jezdit 200 km/h při okrskách bych ti však vřele nedoporučoval, kvůli bezpečnosti tvé a okolí. Nikdy nevíš, co může ze silnice v mžiku sekundy na tebe vlítnout, podvozek nemáš jak WRC speciál, takže je to nejlepší cesta, jak na našich kvalitních silcicích v ČR ho oddělat při takové rychlosti. Pokud ti záleží na životu tvém a ostatních, tak bych se na to vysral.

Pokud chceš dávát autu kapky, jezdit over 200km/h, jdi jezdit na okruh.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Fatal Design »

Peppino píše:Jezdit 200 km/h při okrskách bych ti však vřele nedoporučoval, kvůli bezpečnosti tvé a okolí. Nikdy nevíš, co může ze silnice v mžiku sekundy na tebe vlítnout, podvozek nemáš jak WRC speciál, takže je to nejlepší cesta, jak na našich kvalitních silcicích v ČR ho oddělat při takové rychlosti. Pokud ti záleží na životu tvém a ostatních, tak bych se na to vysral.

Pokud chceš dávát autu kapky, jezdit over 200km/h, jdi jezdit na okruh.


Děkujeme za poučení ;)

metroken : Vidíš, to je řešení ... nejezdi 200+ a nebude ti nic smrdět :smich2:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

Kluci ale jsou vyjimečné silnice v ČR které vypadají luxusně třeba kolem uherského hradiště vyloženě jedu 150km/h a mohu u toho spát prostě luxus a dlouhé kilometry rovinka nová silnice .... Buchlovské kopce ...atd.

Ale to je vyjimka většinou tu máme silnice kde i 80km/h je o život a jsou tam vyjeté koleje x centimetrů a auto plave jak na vodě ...

Jinak k tématu mě to taky smrdí při 180-200km/h + a vypadá to něco z motorového prostoru a mám podezření na dvě věci ... buď je to olej co kape na parohy rozžhavené nebo prostě se rozžhavý parohy a pokud tam je pár kapek i starých zaschlých tak to začne smrdět jako když se palí guma/pneumatika....

Nebo pak brzdy ...kde to od předku z motorového prostoru nebo kol či brzd ...nic jiného to nebude ... zadu nic nesmrdí ... :D
DWXak
Registrovaný
Příspěvky: 1162
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#18 Příspěvek od DWXak »

Opravdu zkus zkontrolova svody, bude to na nich vidět jestli jsou pocvrndaný nebo ne, je to asi nejjednodušší z těch všech věcí... Pokud budou čistý, je to buď spojka, gumy, podběhy, brzdy.. něco z toho :)
metroken
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00
Bydliště: Matka měst

#19 Příspěvek od metroken »

ta jízda byla po dobrý silnici, na místech kde to znám dobře, protože tam jezdím dlouho a celkem vím na jakým úseku jak moc můžu šlápnout na plyn... tolik asi k tý bezpečnosti..

jinak na svodech není nic nakapáno, nebo teda nevidím nikde žádnou "napáleninu" takže s největší pravděpodobností to bylo od brzd, nebo spojky.. podběhy všechny drží dobře, nikde není nic prošoupanýho, nebo nějaká známka, že by mi nějáký kolo někde dřelo, lemy taky v pohodě, mám origo kola s předepsanejma rozměrama pneu, takže tim spíš si myslím, že by neměl bejt problém..

až se dostanu na zvedák zkouknem to pořádně zespodu a uvidíme co dál..

zkoušel jsem teď jen tak zrychlit a asi kilák držet rychlost 160 - 170 a všechno v pohodě. takže si z toho nijak extra hlavu nedělám.

díky všem za názory!!!! kdybych na něco dalšího přišel hned se podělím. :wink:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

jo 170KW v lehké 3ce musí umět krásně zacvičit :D

Tam to je prostě radost bych řekl 2x větší než v té mé 5er 141KW.

Další level 335i s upravou řídící jednotky a tlaku turbín...ta letí 310km/h a má 4,5s kilčo - defakto parametry supersportu ... :-)

škoda že musím vrážet peníze do baráku a do bytu a splácet půjčku za rodiče :roll: :?
Odpovědět