Občas se mi nezamkne nebo neodemkne zámek u spolujezdce, typuju, že je problem v servomorku, při ručním zamačknutí caplu klade značnej odpor, tak předpokládám, že pomůže vyčistit a promazat.
Jak sundat tapec s airbagem jsem si už našel, ale zajímalo by mě jak zhruba vymontovat ten servomotorek?
Tak jsem se do toho pustil a je to slušnej hlavolam, ten zámek nemůžu vyndat kvuli tyčce od otevírání dveří z interieru. Našel jsem si pěknej návod jak na to, ale tam je ta tyčka znározněná jako že je celá před plechem a né až za ním (nejspíš kvůli airbagu)
nenásilně to podle mě nepůjde ... já je musel špičatýma kombinačkama lehce rozehnout a vyháknout moc se jim ale nechce takže bacha na ty plastový očka v čem jsou zaháklý
Rozhejbat to nejde, mechanizmus servomotoru se podle mě nijak nehejbá kromě pohybu při zamknutí a odemknutí centrálu a když 20x odemknu a zamknu tak to stejně nepomůže. Potřeboval bych to vyndat a kouknout kde je problém, případně vyměnit díl. Dneska zkusím vymontovat vodící lištu pro okno a když to i tak nedostanu ven tak musím jedině silou.
Kliku až mám sundanou, ale s tou tyčkou se tam nevymotám, je moc dlouhá a vadí tam mechanizmus stahování okna. Zkusím nějak vymontovat tyč co je vidět na fotce a uvidím…
jj to je pravda samotnej servomotorek centrálu jde vycvaknout i ve dveřích chce to jen povolit ty 2 torxi a sesunout to o maličko níž i s táhlama chce to hubenou ruku .
Já to na Touru taky rozdělával chtěl vydělat okna vodící lišty atd... ale zbytečná práce ... jde to i bez toho .
Tak už vím, že problém není v mechanice zámku, ale v elektrice. Měl jsem servomotorek sundanej ze zámku a 60x sem zamykal a odemykal, tak 3x byl uplně mrtvej, ani se nepohnul, stalo se to tak, že při posledním funkčním zamknutí/odemknutí nedokončil cyklus a při dalsím pokusu se vůbec nepohnul, potom zase fungoval nekolikrat bez problému.
Nějaký typy jak diagnostikovat přesnej problém? Můžu přehodit servomoter z ridičovejch dveří a budu na 100% vedět, jestli je problém v něm nebo není, ale ještě předtím bych rád prošel další věci. Co třeba relé? Není na každej motorek zvlášt?
motůrky ze všech dveřích funguji na stejném principu, akorát při neuzavřeném obvodu ty může řj po prvním zamknutí auto automaticky samo odemknout. Na II pokus už by mělo zůstat zamčené
Nevíte jakej je rozdíl mezi servomotorkem se 3 pinama a 6 pinama? V autě mám u obou dveří zapojenejch 6 pinů na konektoru, ale od výroby tam byl asi 3 pinovej servomotorek.
A co se týče problému s občasnou nefunkčností servomotorku, tak sem na nic konkrétního nepřišel, trochu jsem ho vyčistil, proměřoval jsem napětí a XX krát zamykal/odemykal a fungoval bez problému, takže nevím, jestli předtím byla zrada v elektrice nebo v servomotorku, tak jsem ho přehodil do řidičových dveří a uvidím co bude dál...
A jinak servomotorek se dá lehce vyndat i bez povolení šroubů na zámku, ale vrátit ho tam chce hodně trpělivosti.
Aha, takže se nedají prohodit od řidice ke spolujezdci, když u spolujezdce má jen 3 konektory? V ETK je právě jen jeden typ, tak mi nebylo moc jasný proč jsou 3 a 6 pinový verze.
libovka píše:Jinak mi není jasné co jsi nepochopil na odpojení toho táhla od zámku k vnitřní kličce.
S tím už problém nemám, jestli myslíš to co je na fotce. To táhlo od vnitřní kliky nešlo vyháknout jinak než, že sem ho vyndal společně se zámkem. Bylo potřeba trochu síly, ale nakonec jsem to dostal ven, kdybych vyndal vodící lištu k oknu, tak by to šlo uplně samo.