Z isa jsem vyndal alternátor 12 31 1 739 362 (compact alternator 70A)
a chtěl bych ho nahradit jetým 12 31 1 247 288 (compact alternator 80A).
Oba alternátory podle ETK na mé auto patří.
Problém je, že nový alternátor má jinou rozteč děr na šrouby, takže nevím, jak ho namontovat. Krom toho má jinou kladku (já mám tenký zubatý řemen a nová kladka je na široký drážkovaný).
Podle ETK je držák jenom jeden...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_parts/
Nemáte s tím někdo zkušnosti? Jak mám ten nový namontovat?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
jsou různé alternátory pro M42 záměnné?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 332
- Registrován: sob 10.03.2007 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 2451
Na zacatek by to chtelo Jardo napsat VIN obou vozidel,aby se dalo zjistit konkretni info,ale uz podle toho,kde popisujes rozdilnost v remenicich resp. remenech ,tak je pomerne jasne,ze se u Tveho puvodniho alternatoru jedna o "stary typ" do roku 93 a ten 80A je na novejsi vozidla od roku 93 a vys,presny mesic si nepamatuji,ale muzu klidne pohledat,jen vim,ze kdyz resim kladky klukum,tak se to u M42 rozlisuje a to pomerne v hodne dilech.
Tim,ze stary a novy typ ma rozdilnou konzolu (logicky tedy i pohon prislusenstvi) pro prichyceni alternatoru vcetne jine roztece,jak uvadis,tak jednodusse zamenny nebude,nerikam ale,ze to nejde,nemam zkusenost.
Jednodussi varianta mi ale pripada sehnat alternator se stejnym obalem.
ETK se v motorizacich nemyli,ale v moznych letech montazi a vyroby ano,uz parkrat jsem se nachytal,takze z toho se vychazet vylozene neda.
Tim,ze stary a novy typ ma rozdilnou konzolu (logicky tedy i pohon prislusenstvi) pro prichyceni alternatoru vcetne jine roztece,jak uvadis,tak jednodusse zamenny nebude,nerikam ale,ze to nejde,nemam zkusenost.
Jednodussi varianta mi ale pripada sehnat alternator se stejnym obalem.
ETK se v motorizacich nemyli,ale v moznych letech montazi a vyroby ano,uz parkrat jsem se nachytal,takze z toho se vychazet vylozene neda.
- jarda
- Registrovaný
- Příspěvky: 4769
- Registrován: úte 21.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha / Bratislava
- Klubové ID: 1426
Addicte díky, to, že je rozdíl do 93 a od 93 jsem právě nevěděl, myslel jsem, že je rozdíl mezi M42 a M44. Tím se to vysvětluje. Já mám totiž auto 9/92 což je přesně měsíc ve kterém se to lámalo. Mám auto modelový rok 93, ale starší alternátor.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 332
- Registrován: sob 10.03.2007 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 2451
Jardo,nemas vubec zac,jen vim,ze jsem se jednou malem nechal nachytat pri reseni kladek a remenu,jak jsem uvadel jiz drive.jarda píše:Addicte díky, to, že je rozdíl do 93 a od 93 jsem právě nevěděl, myslel jsem, že je rozdíl mezi M42 a M44. Tím se to vysvětluje. Já mám totiž auto 9/92 což je přesně měsíc ve kterém se to lámalo. Mám auto modelový rok 93, ale starší alternátor.
Ted jsem si vsimnul,ze jsi sem daval i odkaz na tu Tvou konzolu alternatoru a kdyz se podivas,tak je tam uvedeno,ze se jedna o typ do roku vyroby 9/1993 od tohoto mesice a roku je to konzola s cislem 12311739514,ale jen samotna konzola Ti nic neresi.
"Stara i nova M42" se od M44 odlisuje,to je pravda.
- jarda
- Registrovaný
- Příspěvky: 4769
- Registrován: úte 21.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha / Bratislava
- Klubové ID: 1426
Mě právě zmátlo, že mi ETK ukazuje oba alternátory (resp. asi 5 typů...), ale jednom tuhle konzolu... tak jsem myslel, že je to všechno kompatibilní... nj, ETK občas kecá..
Když už jsme u toho, BC mi ukazuje palubní napětí tak mezi 13.0 - 13.8 ... dost to skáče a s otáčkami se to nijak nemění... nemám problémy s vybitou baterkou... myslíte, že to mám nějak řešit?
Když už jsme u toho, BC mi ukazuje palubní napětí tak mezi 13.0 - 13.8 ... dost to skáče a s otáčkami se to nijak nemění... nemám problémy s vybitou baterkou... myslíte, že to mám nějak řešit?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 332
- Registrován: sob 10.03.2007 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 2451
JJ,jak pises,online ETK neni uplne vychytane,ale pro priblizne hledani,pokud si clovek dava pozor,tak je naprosto dostacujici.
Ja mam pristup do ofic. BMW katalogu a je pravda,ze selekce podle VIN kodu,zameny,precislovani dilu apod.... je trosku jinde,ale co bych obcas dal na nektere automobilky aspon za obdobu online ETK.
Nevim,jak dalece je velka tolerance ztrat po "siti az k BC" a s jakymi spotrebici,resp. zatizenim,Ti to ukazuje tuto hodnotu,ale jako referencni hodnoty bych to vylozene nebral.
Chce to vzit slusny voltmetr (multimetr) a zmerit napeti,jak na svorkach baterie,tak alternatoru,aby jsi vyloucil dalsi chyby.
Kazdopadne 13V je pro spravne dobijeni AKU malo.
Ja mam pristup do ofic. BMW katalogu a je pravda,ze selekce podle VIN kodu,zameny,precislovani dilu apod.... je trosku jinde,ale co bych obcas dal na nektere automobilky aspon za obdobu online ETK.
Nevim,jak dalece je velka tolerance ztrat po "siti az k BC" a s jakymi spotrebici,resp. zatizenim,Ti to ukazuje tuto hodnotu,ale jako referencni hodnoty bych to vylozene nebral.
Chce to vzit slusny voltmetr (multimetr) a zmerit napeti,jak na svorkach baterie,tak alternatoru,aby jsi vyloucil dalsi chyby.
Kazdopadne 13V je pro spravne dobijeni AKU malo.