Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
natural98 do 1.6 75kw?
Ventily se neuplaujou, ale tzv. podpalujou, coz je zpusobeno dele horici smesi. Teoreticky to motoru neublizi, pokud to nebudes tankovat furt (progresivni snimac detonaci ten motor ma tezko aby automaticky upravil predstih), ale stejne tak efekt toho benzinu je pro tebe nulovy a navic vetsinou byva drazsi. Tankuj N95.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Tož.. semtam se říká, že je "o kapku" delší dojezd (čili nižší spotřeba), ze zkušenosti tak max. litr na nádrž. Ale při dnešních cenách se to nevyplatí..
Ještě jsou tady 100oktany, nevím jak ty podpalujou ventily?
Párkrát jsem dal V-power racing, Verva 100 a bylo to nějaký živější na plynu, zvuk bych řek jakoby motor točil vyšší otáčky (zdánlivě). Otázka, jestli tohle není moc na ty naše enginy..? 
Ještě jsou tady 100oktany, nevím jak ty podpalujou ventily?


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Ne.beny-maser píše:rozhodně je 98 kvalitnější benzín než 95
Ne.beny-maser píše: a nic tím nepokazíš,ventily budou také spokojenější
Ano, ale to je mu v uprděné 1.6 houby platný.beny-maser píše:, rozdíl mezi nima je větší oktanové číslo a to znamená větší odolnost proti samozápalu.
Ano, kromě toho podpalování ventilů, to mu to upraví dostatečně samo.beny-maser píše: U motoru bez úprav, který je stavěný na 95 a možná i na 91 žádný efekt nečekej.
Jo, ale ty víš o kolik je vhodný na tom motoru posunout předstih pro oktanové číslo 98 ? A když to posune a bude muset někde natankovat N95 tak co potom ? A jak to udělá bez stroba ? Jen pro zajímavost - já jednou kvůli startu složenýho motoru nastavil CPS skutečně hodně nahrubo (ani strobo jsem neměl), předstih se posunul úplně mimo a výsledkem bylo, že motor neměl vůbec výkon a navíc se začal hrozně zahřívat. Takže ono hrabat do předstihu jen tak od oka není úplně sranda, to fungovalo naposled u stodvacítek a Favoritů
Vyjet pár nádrží N98 samozřejmě problém nebude, ale trvale bych to pro sichr radši na N98 neprovozoval.
Jinak zvednout si oktanový číslo benzínu samotnýho není problém, pokud s tím někdo chce experimentovat, tak stačí do nádrže chrstnout trochu (ale opravdu jen trochu 5-10cl na nádrž) acetonu a máte vysokooktanovej benzín jedna dvě. Případně použít toluen (on se v benzínu vyskytuje tak jako tak).

Jinak zvednout si oktanový číslo benzínu samotnýho není problém, pokud s tím někdo chce experimentovat, tak stačí do nádrže chrstnout trochu (ale opravdu jen trochu 5-10cl na nádrž) acetonu a máte vysokooktanovej benzín jedna dvě. Případně použít toluen (on se v benzínu vyskytuje tak jako tak).
Ano, vim mapy predstihu nastavim na stupne dle potreby, jako mapu paliva, neni scim experimentovat, bud to vis nebo ne, nic mezi tim neni....jde hlavne o detonace.....viz oktanove cislo
Jak jiz bylo receno pokud se ti sam neupravuje predstih dle paliva nema smysl n 98 kupovat, dosahnes jen mekciho chodu, vykon muze jit i dolu pokud mas nizky kompresni pomer....
Jak jiz bylo receno pokud se ti sam neupravuje predstih dle paliva nema smysl n 98 kupovat, dosahnes jen mekciho chodu, vykon muze jit i dolu pokud mas nizky kompresni pomer....
Jen pro zajímavost,už jste se podíval někdo na předstih při použití 95 nebo 98 oktanů?Tak jako při změně otáček tak i paliva si to počítač upraví a já mám na nádrží nálepku minimum 95 oktanů.Pocitově je to tišší a pružnější ve středních otáčkách.Poznáte většinou až když znovu natankujete 95 oktanů do prázdné nádrže.Zkušenost 250 tis.km u japoncú Carina ,primera dvoulitry a 20000 km BMW E36 318 a kolega 50000 Km u E46 318i .,prostě na pětku je to pružnější v nižších otáčkách.
protoze tim palivem "eliminujes" detonacni horeni, cim vice oktanu tim mekci chod, pokud mas detonacni cidlo/la tak si urcite predstih lehce prenastavi, zejmena hodne paliva v nizkych otackachEngl píše:Jen pro zajímavost,už jste se podíval někdo na předstih při použití 95 nebo 98 oktanů?Tak jako při změně otáček tak i paliva si to počítač upraví a já mám na nádrží nálepku minimum 95 oktanů.Pocitově je to tišší a pružnější ve středních otáčkách.Poznáte většinou až když znovu natankujete 95 oktanů do prázdné nádrže.Zkušenost 250 tis.km u japoncú Carina ,primera dvoulitry a 20000 km BMW E36 318 a kolega 50000 Km u E46 318i .,prostě na pětku je to pružnější v nižších otáčkách.
Ne, nemas pravdu. Ridici jednotka zpravidla umi posunout predstih v pripade, ze zaznamena detonace, aby se predeslo poskozeni motoru v pripade pouziti mene kvalitniho paliva. Naprosta vetsina starsich aut to umi jen a pouze smerem dolu, zadne progresivni posouvani nad zakladni hodnotu se nekona. Jednotka jen sem tam vyzkousi, jestli je mozne hodnoty vratit na puvodni a kdyz snimac klepani neposle zadnou "spatnou zpravu" tak to tak necha.
nevim jak u mensich motorizaci, ale u e36 m52 je us verze jiny firware-41.1 a obd2 pro motor , kdezto evropa ma 41.0 a obd1Totic píše:Tak řídící jednotka je schopná přeladit a přizpůsobit od 90- do 100+ oktanů. Pochopil jsem to z diskuze, kdy se do US verzí naopak tankuje jejich nízkooktanový benžo (podpbný Specialu 91 z 90´ let). ŘJ pokud vím jsou stejný všady.. (?).
neni to stejny alespon u 6 valu od roku vyroby 96 ECE/USA
jak je to u 4 valce nevim, zajimam se jen o 6 valce jez maji detonacni cidla 2 ale nejde to brat ze se neco doladi pro e85, mapy predstihu mam uplne jine nez serie a o palivu nemluve
KUP SI NAKOU PIGGY A MUZES STIM TOCIT JAK CHCES LEPSI UMEJI 100%+-
nebo si stahni software z ecu zjisti si jak ho otevres, najdi si adresy map, zjisti si jak mas co korektne zmenit, zmen to, nahraj zpet a doufej

nejlepe si udelej prepinac adresova svaba, ukazes odkud kam ma cist a muzes mit 2 softy n95 a e85 treba, u 6 vala seriova jednotka staci na prenastaveni na e85 ale nevim zda to daji vstriky se soucasnym tlakem...... to je na hodiny blaboleni
já do své 325i vanos sem tam dám 100 oktan a docvrknu trochou ethanolu ( e 85) a to z důvodu 1.) pročištění palivové soustavy ethanolem (tato trocha čerpadlu neublíží nic nesežere a nic kuli tomu nezrezne) 2.) když si chci zablbnout- na 0-100 má naměřeno průměrné zlepšení 0.4 s - zdřejmě zlepšení kvůli tomu, že se neangažují detonace a křivka tím není narušena
jinak čidla detonací by měly mít motory M43,44 a M42 a pak šestivály až od Vanosu včetně co vím, lít tam trvale lepší benál jak už bylo řečeno smysl asi nemá, leda tak pokud chceš mít o desetinu/y lepší čas na sprintu
jinak čidla detonací by měly mít motory M43,44 a M42 a pak šestivály až od Vanosu včetně co vím, lít tam trvale lepší benál jak už bylo řečeno smysl asi nemá, leda tak pokud chceš mít o desetinu/y lepší čas na sprintu

za cenu 5 koni to nestojishade741 píše:já do své 325i vanos sem tam dám 100 oktan a docvrknu trochou ethanolu ( e 85) a to z důvodu 1.) pročištění palivové soustavy ethanolem (tato trocha čerpadlu neublíží nic nesežere a nic kuli tomu nezrezne) 2.) když si chci zablbnout- na 0-100 má naměřeno průměrné zlepšení 0.4 s - zdřejmě zlepšení kvůli tomu, že se neangažují detonace a křivka tím není narušena
jinak čidla detonací by měly mít motory M43 a M42 a pak šestivály až od Vanosu včetně co vím, lít tam trvale lepší benál jak už bylo řečeno smysl asi nemá, leda tak pokud chceš mít o desetinu/y lepší čas na sprintu


