Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 323i LPG

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#1 Příspěvek od Lukas92 »

jelikoz ceny benzinu uz jsou nenormalni a auta bych se nerad zbavil kuli koupe dieselu tak zacinam premyslet o zastavbe lpg do me e36 323i....moc tomu nerozumim ale myslim si ze by se dalo usetrit dost penez tak bych chtel nazory jestli to ma cenu delat,jaky to ma vyhody kdyz ted jezdim prumer tech 10l benzinu za 38,30,vliv na motor a výkon a koho by jste kdyztak doporucili brno a okoli...proste budu rad kdyz me sem napise nekdo kdo lpg ma a jaky s tim ma zkusenosti :)

diky vsem
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak ceny PH nenormální jsou, čili návratnost LPG je při dnešních cenách 2 roky, což uteče jak voda, potažmo benál vírem z nádrže. 8O Předpoklad je, že najezdíš aspoň těch 20.000km ročně. Několik lidí LPG v E36 resp. M52 mělo a v poho, topics už existují. Stačí si to pohledat :idea:

1) http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=30130

2) Proč sem píšu je skutečnost, že jsem se dozvěděl o možnosti platby LPG na splátky, což ti vlastně přechod na plyn měsíčně na nákladech tu jednu splátku ušetří. Na 6wál je to 27 - 35.000,- kč, podle volby sofistikovanosti systému. Dělá to ve firmě v Brně jeden člen, týdně několik aut. Může se pak brát zákaznickej plyn za 16,- kč / l. (!) a to je výrazně míň než polovinu za benžo. Spotřeba tam jinak narůstá do cca 15%.

Kontakt na něho kdyžtak SZ
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Osobně jsem 323i kupoval v době, kdy benál byl za 22-26 Kč/litr. Dneska bych možná volil jinak, jinou značku, motorizaci. S autem, motorem atd. jsem navýsost spokojen, nutných oprav bylo minimum, věcí okolo taky. Ale při dešních cenách PHM jsem ochoten to živit tak na dálnicích potažmo dlouhých cestách, kde se spotřeba pohybuje mezi 7-9 litry na sto. Pro jakýkoliv jiný jízdní režim bych šel do plynu... Můžete mě ukamenovat, ale pokud nemám komfort jako v sedmičce, tak ta spotřeba je při dnešních cenách i při lehce nadprůměrném platu neúnosná pro člověka, který řeší bydlení apod.

EDIT: bavím se o nájezdu 20-30tis ročně, nevím jak kdo okolo...
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#4 Příspěvek od Lukas92 »

no prave zee ja jeste ani nepracuju protoze su ve skole :) takze to je fakt tezky to zivit ...sice sem mel predtim oktavku 1,9tdi ktera si brala 5l ale nerad bych se k tomu chtel vratit :) takze sem zacal uvazovat nad plynem a dival sem se na nejaky obrazky a ten ventil by mel jit schovat aji pod vicko nadrze takze by to neslo ani poznat z venku :)
no najezd nevim kolik s timto mam protoze to mam chvilku tak 4 mesice a najel sem asi necelych 5tkm ale s octavkou sem za rok najel 50tkm :D
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od EdyBoyS »

Plyn je dobrá volba, sice se toho pořád tak trošku bojím, ale na druhou stranu, je to stejný risk, jako vyjet s autem do provozu....
Taky jsem o tom uvažoval, ale vzhledem k tomu, že budu mit do budoucna TDS, tak přestavbu odložím na později :)
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od FiliposII »

S plynem se potýkám ve svých autech již cca 10 let. Nejdčíve jsem ho měl v žigulovi, a tam to byla naprosto bezproblémová věc (po vychytání úvodních mušek). Pak jsem přešel na M50B25 NOVanos. a dal tam sekveci od LandiRenzo (cca 42500 kč) a tím začali problémy. Ihned od montáže začalo mít auto problémy s volnoběhem (mírné houpání volnoběhu). Nicméně jsem se stím naučil žít a auto najelo cca již 80t km s plynem (úspora asi 100 000 Kč).
I s tak nemoderním autem se umím na okreskách pohybovat cca za 8.5l LPG (úsporná jízda), nicméně s firemní octavií 2.0 tdi se pohybuji při podobné dynamice na 3.8 l nafty.

S potřeba LPG je oproti BA o hodně větší, je to cca 2 - 3 litry (na LPG zajedu trasu za cca 10l na BA při stejné trase i pod 7l).

Z počátku jsem byl velký zastánce plynu a další auto jsem plánoval 330i s LPG, nyní mám již celkem jasno, že to bude něco bez LPG a nejspíše to bude jezdit na naftu. Spotřeba okolo 4 - 5l nafty je opravdu lákavá. A E90 nebo F30 v 2.0d je stále větším favoritem.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od paveld »

Akorát že moderní diesel bude mít daleko složitější a nákladnější údržbu než jednoduchý motor na benzin s LPG (nevim jak to Landi Rezo, ale jiný systémy jsou uplně v klidu a bezproblémový).
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#8 Příspěvek od honzabiker1 »

Mam LPG v daily caru - E36 316i Compact M43B16

Zatim jsem max. spokojeny - za jizdy prakticky nejde poznat, jestli auto jede na LPG, nebo benzin.. Mam system Magic 2, plneni schovane zespod v narazniku (neni videt a neni navrtana kastle jako kdyby bylo u hrdla na benzin).

Spotrebu si zapisuji do programu v telefonu, ktery dela statistiky, takze par cisel pro predstavu:

Najeto km:5316,5

Naklady LPG (vcetne benzinu pri studenem motoru):
Spotreba:9,92l/100km
Celkem cena za PHM: 9688Kc
Cena za 1km: 1,82Kc

Naklady, ktere bych mel kdybych jezdil na benzin (spotreba podle BC, ktere jsem presne zkalibroval na realnou spotrebu benzinu)
Spotreba:8,66l/100km
Celkem cena za benzin: 16983Kc
Cena za 1km: 3,20Kc

Takze vysledek: 7295Kc usetreno za 5316,5km, za rok najedu cca 20kkm, uspora vychazi prepoctem na 27443Kc. Pocitam, ze pres zimu se zvysi spotreba benzinu pred prepnutim na LPG, ale celkova investice, kterou stala prestavba (22k) se urcite za rok zaplati..
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#9 Příspěvek od Lukas92 »

ai do toho teda půjdu,je to lákavý a asi fakt strašně ušetřím...ještě se zeptám jak to funguje když budu mít v nadrži benzín a v druhe plyn tak to jede bud jen na benzín nebo plyn nebo se to nějak míchá že třeba plyn a do toho se vstřikuje trochu benzínu? A kolik zhruba když máte plnou nadrž plynu aji benzinu tak jakej mate tak dojezd?
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#10 Příspěvek od honzabiker1 »

Motor jede vzdy bud jen na LPG, nebo jen na benzin (krome novych primovstrikovych motoru, ale to se starsich aut netyka). Startuje se vzdy na benzin a pokud je zaple LPG, automaticky se to po castecnem ohrati prepne na LPG. Jinak jde kdykoliv za jizdy prepnout na benzin..

Dojezd zalezi na velikosti nadrze a spotrebe.. Mam LPG nadrz na 55l, vejde se tam cca 50 a tankuji vetsinou tak po 400km (to se tam pak pri tankovani vejde cca 38-40l).
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#11 Příspěvek od vsemick »

Lpg mám ve třetím autě/čtvrtém motoru.Je to fajn věc a určitě k úspoře vede, ale člověk se s tím musí tak trochu naučit žít.Možná jsou dokonalé systémy co se obejdou bez údržby ale často to má drobné vady na kráse.Když dostaneš auto do ruky, drobnosti odladíš sám a nejsi úplné kopyto tak budeš spokojený.(Za stejných předpokladů bude ale levnější provoz koncernového TDI a cena přestavby vydá za dva náhradní motory trojkového golfa co už před dvaceti lety jezdil za pět..samozřejmě s jinou dynamikou a podvozkem).
Všechno ale platí kus od kusu.
Jestli máš 323 v dobrém stavu, dáš do ní LPG, přestavbu nikdo neodflákne a odladí tak budeš mít perfektní svezení za skvělou cenu.
Jestli máš ale hajtru, přestavbu někdo podělá a nenastaví, nebo to ani přo špatný stav motoru vyladit nepůjde tak budeš proklínat den kdy jsi šel do plynu.
..žádnou konečnou radu prostě dát nejde..
Lukas92
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#12 Příspěvek od Lukas92 »

vsemick píše:Lpg mám ve třetím autě/čtvrtém motoru.Je to fajn věc a určitě k úspoře vede, ale člověk se s tím musí tak trochu naučit žít.Možná jsou dokonalé systémy co se obejdou bez údržby ale často to má drobné vady na kráse.Když dostaneš auto do ruky, drobnosti odladíš sám a nejsi úplné kopyto tak budeš spokojený.(Za stejných předpokladů bude ale levnější provoz koncernového TDI a cena přestavby vydá za dva náhradní motory trojkového golfa co už před dvaceti lety jezdil za pět..samozřejmě s jinou dynamikou a podvozkem).
Všechno ale platí kus od kusu.
Jestli máš 323 v dobrém stavu, dáš do ní LPG, přestavbu nikdo neodflákne a odladí tak budeš mít perfektní svezení za skvělou cenu.
Jestli máš ale hajtru, přestavbu někdo podělá a nenastaví, nebo to ani přo špatný stav motoru vyladit nepůjde tak budeš proklínat den kdy jsi šel do plynu.
..žádnou konečnou radu prostě dát nejde..
no já to auto chtěl už delší dobu :) takže bych si ho rád nechal jinak je to podle mě krasný černý coupe v mpaketu a motor šlape hezky :) i když teď přemýšlím jestli to po zimě neprodat a nekoupit si saab 9-5 2.3turbo aero :) přece jen těch 250hp pojede líp :)
Odpovědět