Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 změna poměru otáček kol

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Nemáte někdo zkušenost s tím, jak auto upravit, aby mělo kratší kvalty, ale za to lepší zrychlení??
Mám E36 323i Coupe r.v. 96, ale překopané sání z 325i, takže to má výkon cca jak sériová 325i... k tomu samosvor 25% s poměrem 3,15 ale pořád mi to přijde slabé... Že má auto maximálku 240 nebo 230 je mi celkem jedno, chci aby to mělo spíš brutální zrychlení a jelo to třeba jen 200...

pomohla by třeba převodovka z 1,8is nebo bych ji tím výkonějím motorem po pár tisících odkrágloval??
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

"Kratší" poměr v diferenciálu, třeba 3,45.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od EdyBoyS »

Francis píše:"Kratší" poměr v diferenciálu, třeba 3,45.
a dá se upravit vnitřek diferáku, nebo budu muset koupit jiný?
ten co tam je teď je právě v top stavu, po repasi... neteče, nehučí ani nerozepíná tak je mi líto se ho zbavovat :(
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#4 Příspěvek od johnyfly1 »

ja mat samosvor tak nad inym ani nepremyslam :D
pozicam ti 316i? az vies ake je naozaj lenive auto? :D
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od icecold »

nj ale 3:45 má malej obal... nevím jestli jsou i s velkým obalem...
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

#6 Příspěvek od mitch17 »

Co 13" kola..?? ;o)))

Ten samosvor máš tehle..? : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=15

nebo tam máš dělaný špéry..?? Většinou je unašeč rozvodovky stejnej... Takže kdybys prohodil hrušku a talířový kolo, tak bys moh upravit ten převodovej poměr...... ale musíš to rozlousknot, vymezit atd...
Myslím, že ti někdo prodá za rozumnej peníz samotnou rozvodovku a pak to mužeš kdykoliv vrátit....
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od EdyBoyS »

mitch17 píše:Co 13" kola..?? ;o)))

Ten samosvor máš tehle..? : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=15

nebo tam máš dělaný špéry..?? Většinou je unašeč rozvodovky stejnej... Takže kdybys prohodil hrušku a talířový kolo, tak bys moh upravit ten převodovej poměr...... ale musíš to rozlousknot, vymezit atd...
Myslím, že ti někdo prodá za rozumnej peníz samotnou rozvodovku a pak to mužeš kdykoliv vrátit....
špéry ze čtyřválců mají malej ten obal... já mám šestiválcovej klasickej lamelovej samosvor no...
nevím jakej to přesně je, zas tak moc se v tom nevyznám a že bych byl typ člověka, kterej si ho rozebere a předělá, tak to zrovna nejsem :roll:

13ctky kola jsou dobrej nápad, ale to se zas nedá tak hravě ovládat jako na 225/245 R17
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od EdyBoyS »

johnyfly1 píše:ja mat samosvor tak nad inym ani nepremyslam :D
pozicam ti 316i? az vies ake je naozaj lenive auto? :D
1,6 bych nemohl mít, vždyť to snad není ani bmw... Já měl vždycky jen šestiválec...
ta moje 323i předělaná na 325i se mi zdá slabota, tak uvažuju i o změne motoru za 328i, ale zas jestli to má cenu, když je tam rozdíl jen nepatrný... to už asi rovnou doladit motor 3,0i z E46 170KW
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od noname »

svor si "můžeš" poskládat jak je libo, mám teď šperu 3,23 a zdá se mi to jako optimální kompromis, auto je přijatelnější na popojížďky, město atd, zátah skoro nepoznáš... 3,4... bych na běžné" ježdění už nechtěl, leda s motorem, který by točil o litr více...
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od EdyBoyS »

noname píše:svor si "můžeš" poskládat jak je libo, mám teď šperu 3,23 a zdá se mi to jako optimální kompromis, auto je přijatelnější na popojížďky, město atd, zátah skoro nepoznáš... 3,4... bych na běžné" ježdění už nechtěl, leda s motorem, který by točil o litr více...
kámoš si dal do E30 motor i s převodovkou z E36 (2,8 R6 singlvanos) a špéru tam má s poměrem 3,25 a když mě vezl, tak proti tomu mýmu je to letadlo... Hrabe to aji na 4rku při rozjezdu a když jsme byli driftovat, tak ve 3 lidech do kopce na 3jku omezovač a furt pálil gumy... ale zas pravda, že to má vykuchany, takže to bude lehčí, silnějši motor a ještě jinej poměr...

Já taky uvažuju o té 2,8 motoru, ale k tomu by to chtělo i jinej poměr...
Ty bys mi dovedl ten svor přeskládat na jinej poměr?
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od noname »

2,8 vůči 2,5 už není moc rozdíl, takže od toho nečekej, že budeš s e36 palit gumy na 4, Rozdíl mohl mít 300-400 kg a vzadu žiletky... raději dobrou 2,5, se kterou se vyhraješ, než za každou cenu jiný motor. Ale když seženeš dobrý, tak ok. Jo můžu ti poskládat, jaký poměr chceš, záleží jen natom, jestli seženeš/seženu dif z e34/e32 a pod.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od EdyBoyS »

noname píše:2,8 vůči 2,5 už není moc rozdíl, takže od toho nečekej, že budeš s e36 palit gumy na 4, Rozdíl mohl mít 300-400 kg a vzadu žiletky... raději dobrou 2,5, se kterou se vyhraješ, než za každou cenu jiný motor. Ale když seženeš dobrý, tak ok. Jo můžu ti poskládat, jaký poměr chceš, záleží jen natom, jestli seženeš/seženu dif z e34/e32 a pod.
Mám možnost sehnat motor z 528iA s najetyma 190 tis. km, v celkem dobrym stavu, za 12 tyček (jen motor s elektrikou, svodama, sánim atd, ale bez převodovky - tu mám ze svýho...
Myslíš, že je to dobrá cena??

jinak ten svor snad někde splašim.... muže byt třeba 3,45 z E36 318is??
nebo to musí být z nějakyho šestiválce?

Mě by ten poměr 3,45 vyhovoval, maximálky nejezdím a dálnice už vůbec ne... auto jezdím akorát město, obchvaty a obce, připadně nějaky ty kruháče :-D ale hlavně to chci na sprinty
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od noname »

jestli je to možné, změř si na tom motoru tlaky, než ho koupíš, zásadní ukazatel, svody a sání ti je naprd, když už chceš auto takhle "vylepšovat" je dobré se zbavit seriových svodů a M52 sání... převodovka ti v poho postačí 2,5. Dej do kupy elektroniku, čidla lambdy a bude to good. Z is je převod nevhodný, respektive nepasuje. 3,46 má e34 520 z M50
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od EdyBoyS »

noname píše:jestli je to možné, změř si na tom motoru tlaky, než ho koupíš, zásadní ukazatel, svody a sání ti je naprd, když už chceš auto takhle "vylepšovat" je dobré se zbavit seriových svodů a M52 sání... převodovka ti v poho postačí 2,5. Dej do kupy elektroniku, čidla lambdy a bude to good. Z is je převod nevhodný, respektive nepasuje. 3,46 má e34 520 z M50
To sériovy sání myslíš nahradit sáním z M50B25??
Já mám takhle upravenou tu 323i... Dalo se tam sání z M50B25, vypreparoval se separátor oleje, přemapovala řídící jednotka, vyměnila váha vzduchu, vstřiky s lištou a škrtící klapka a jede to o poznání víc.... akorát ta spotřeba...
Hlavně tam mám široky kola, vepředu 8j 225/40/17 a vzadu 10j 245/40/17
takže by to chtělo vyřešit tu 2,8 - s tím sáním atd pojede určitě ještě o poznání líp než upravená 2,3 na 2,5...

svody je jedno jaký, nebo rači připlatit za Supersprint nerez?
a kolik by jsi chtěl za to přeskládání diferáku?
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od noname »

stou spotřebou se nedivím, jíné vstřiky, a přemapování... na 2,8 hoď určitě sání z M50, svody se dneska prodávají slušné a funkční kopie (supersprintu) za pár kaček, nebo tam hoď z M3...

Vstřiky na 2,5 jsou nadimenzované Na 260 ps v pohodě, 2,8 pak ještě o chlup více.

Když tu 2,8 necháš s dobře upraveným vyfukem a sáním, bez zásahu do řj, pojede za stejnou spotřebu jako neupravená, jen když to budeš honit, veme si více.

Mě takto upravená 323i baví, je to znát o proti serii, ve vysokých otáčkách to funguje výborně a reakce na plyn je na takto "slabý" motor pozoruhodná...

Stím difem je to tak, nejlépe by se měly vyměnit i ložiska, většinou bývají tak nějak před smrtí(PO) a tím jak se to sekládá, to může začít hučet.
Gufera stojí pár korun. lamely tu taky někdo dělá za pár... práce pak na jeden den
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od EdyBoyS »

Jako mě ta 323i jede taky pěkně, to ne že ne... na sprintech jsem pojel sériovou 325i vanos i 325i bezvanos... a 323i v sérii dostala taky naprdel, jen 328i mě pojela, ale ne o moc, tak o kapotu nebo o půl auta (na 400 metrech)
Věřim, že to sání dělá dost, ale když už, tak motor 2,8 s tim sáním M50, to bude daleko větši hitparáda než teď...

Ale štve mě, že motory co se dělaly do E36 už jsou poměrně zastaralý a mají co dělat aby si povodili nějakou čipnutou 1,9 TDI :roll:
Proto chci 2,8 + ten krátkej difec, ať je to jistota, protože už jsem jednou zažil, že mě na světlech podělala čipnutá fábka RS, to je pak dobrej trapas :(
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od EdyBoyS »

těma výfukama jsi myslel např ty od JOMU?
viz:
http://www.spoilercentrum.cz/eshop/prod ... ove-svody/

nebo něco kvalitnějšího za relativně dobrý peníz??
viz:
http://www.auto-ksport.cz/cz451--sporto ... dmann.html
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od KKKuba »

hele to nemůžeš tak brát, třeba tě udělala RS ale musíš to brát tak že to je vlastně nejsilnější verze tý fabie, kdežto ty máš byť silnou, ale pořád seriovou trojku. Přímej konkurent je teda M3, s kterou by to asi dopadlo podstatně jinak... ;) Myslím si že na seriový auta podávaj bmw luxusní výkony..
norespect
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pát 04.05.2012 00:00

#19 Příspěvek od norespect »

ja bych sel do schniedmana ..


aj se pouze zeptam .. pasuje svorna vlozka z velkyho diffu e34 > do velkyho obalu e36 ??
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od noname »

Jo 200 ps je dneska už sranda a bát se můžeš čehokoliv... není to moc na machrování, je to jen pro hetké svezení s charakteristikou r6...

Svody mám 3 roky kopie supersprintu, hezké spracování, funkční, lehké.
Svody supersprint však nemají stejné větve, což není idealní pro maximum, jako mají M3 svody, ale zase bych to neviděl jako zasadní problém, oni to mají spočítané, funguje to, větve jsou poměrne dlouhé, co jsem vybíral, líbili se mi nejvéce...

Velký obal má okorát E36 M3 3,2 a e34 540/M5

Tebe budou zajimat střední obaly...
Odpovědět