Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

tds po delsi jizde zlobi (nema naftu?)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#1 Příspěvek od k5ynd1 »

rano auto chytne na brnk. funguje bez problemu cca 20 -30km. z niceho nic padne vykon do 2tis otacek, jedu treba na 3ku 1500ot, pridam (klidne plnej) a temer zadna reakce. jakmile ale zabere turbo (tesne pres 2000ot), auto vystreli a jede normalne. kdyz zase padnou otacky, stejny problem. nekdy se to samo "opravy" a jede to zase normalne. potom to zase zacne blbnout..... kdyz to blbne, tak vetsinou po vyrazeni padne volnobeh tak na 500ot a potom se hned srovna. nekdy v horsim pripade po vyrazeni hned zdechne, ale vubec to nechce nastartovat. kdyz to chytne (starter by mi nepodekoval jak ho trapim), s bidou drzi volnobeh a vubec nereaguje naplyn, po nekolik minutach se to probere a jede to. pokud nereaguje na plyn, vubec se nehybe nafta v trubkach (udela se vzduchova mezera, jako kdyby to nesalo). kdyz se to rozjede, je to zase vsechno v pohode. vyzkousen novy palivac a zadna zmena. vycisteny sitko v nadrzi (nic na nem nebylo). zkusil jsem rovnou naftu z PETky primo do cerpadla a zadna zmena. prepadem nafta tece. novy prepadovy hadicky. neni nejaky sitko v cerpadle, ktery by se ucpalo? chova se to, jakoze nema naftu, pritom ve vedeni problem neni. hlavne to zacalo delat nahle, bez jakehokoli varovani ci predchozich priznaku.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

a co diagnostika? jde ti podávací čerpadlo v nádrži správně a né jen občas, když má náladu?
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#3 Příspěvek od k5ynd1 »

na diagnostice jsem jeste nebyl. hlavne predpokladam, ze kdyz to napichnu, tak to nic neukaze. protoze v ten moment to pojede normalne. naopak kdyz to zrovna bude blbnout, tak na tu diagnostiku nedojedu, protoze to auto toho nebude schopny..... podavackou to neni, to je vyzkouseno. nic z palivoveho vedeni to nedela.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#4 Příspěvek od k5ynd1 »

co takhle cidlo otacek? u toho se stava, ze blbne pri zahrati. kdyby to bylo cerpadlo, tak by to prece delalo porad nebo alespon pravidelne pri zahratem motoru. vcera jsem najel 100km s asi 1/2 hodinovou prestavkou a bez problemu. dneska to udelalo po ujeti cca 30km a nastesti me to dovezlo az domu. probihalo to nasledne: pri rozjezdu z krizovatky mi to zdechlo. nechtelo to chytit, ale nakonec se podarilo. od teto doby to zase nechtelo v nizkych otackach vubec zrychlovat (spis to nechtelo udrzet ani konstantni rychlost. podradit, vytocit, preradit a udrzovat alespon tech 2000ot.) po par km brzdim, ale jen motorem. motor ma tak 1000ot. najednou se rozdne kontrolka vstrikovani :-O pridam, kontrolka zhasne a motor jede dal. porad ale v nizkych otackach smrt. prijedu k baraku, zastavim a motor hned po vyrazeni zdechne. nechce to nastartovat. tak to pustim z kopce, nastartuju pres kvalt, bez problemu chytne. tak drzim vyssi volnobeh, zaparkuju doma. zase vyradim, pustim plyn a motor hned zdechne. po vychladnuti motoru sednu do auta, otocim klickem a auto zase bez problemu naskoci, jede a drzi volnobeh.
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#5 Příspěvek od krejcia1 »

Myslim že neco podobného měl známý u fábie tdi, rok si s tím lámal hlavu a nikdo nemohl na nic přijít, vyměnili i čerpadlo a nakonec zjistili že to dělal nějakej zpětnej ventil, kterej byl totálně zasranej od kvalitní české nafty, profoukli všechny hadice kompresorem a už mu auto zasese jezdí jako fík ...teda jako škodovka :)
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#6 Příspěvek od k5ynd1 »

zpetny ventil tam mam dodelany na prepadu z cerpadla. ten jsem uz profoukl kompresorem, ale nepomohlo to. potom jsem slysel/cetl ze snad nejaky takovy ventil by mel byt u plovaku s podavackou. ale niceho takoveho jsem si nevsiml. nevim, jestli je to pravda nebo tam neco takoveho je. hadice pod autem muzu take zkusit protahnout kompikem, nepredpokladam ale zmenu. kdyz uz jsem to totiz zkousel i na pet lahev, tedy vypojene cele palivove potrubi a beze zmeny..... dneska jsem vymenil to cidlo otacek (mel jsem doma nejake starsi, snad funkcni), tak uvidim. minimalne z dilny domu jsem v pohode dojel.
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#7 Příspěvek od krejcia1 »

No já si právě už přesně nepomatuju jestli říkal zpětný ventil, nebo tlakový ventil (resp. podtlakový) prej mu to vždycky jelo, pak když zvýšil otáčky tak to začlo cukat a v nafte byly bubliny až se mu to třeba úplně zastavilo a nešlo chvíli nastartovat než tam ta nafta zase dotekla a takhle se to opakovalo.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#8 Příspěvek od k5ynd1 »

hmm, tak to jeho porucha byla jina.... kazdopadne zkusim mrknout po nejakych tech ventilech a uvidi se. nebo nevi nekdo, cim 2,5tds trpi? jestli se nestava relativne casto, ze by nejaky elektricky cidlo/zarizeni odchazelo?
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#9 Příspěvek od k5ynd1 »

tak mam dalsi projev nejake chyby. dneska jedu do kopce, podradim pri predjizdeni, otacky se dostanou tesne nad 3t kdyz v tom cuknuti, rozsviti se vstrikovani, otackomer ukazuje o vic nez 2t ot vic nez je ve skutecnosti, auto jede dal. vykon nikde a ekonomer ukazuje 20+. pokracuji v jizde. na rovince vymacknu spojku a otacky se sami trochu porad zvysuji. potom brzdim motorem. najednou auto nekolikrat cukne (jako kdybych dal plny plyn nic, plny plyn nic). v tu chvili otackomer zacne ukazovat skutecnou hodnotu (cca 1300ot), vstrikovani zhasne, vymacknu spojku otacky klesnou na volnobezne a drzi se na nich a auto jede jak ma. kdyz ale pridam a otacky vzrostou nad tech zhruba 1300ot, tak stejny prubeh (par cuknuti, otackomer se posune o 2t ot nahoru, ekonomer ukazuje od 20ti nahoru kdyz chci zrychlovat, jinak kdyz pustim plyn padne na nulu, po vymacknuti spojky samovolny rust otacek, sviti kontrolka vstrikovani). kdyz auto zdechnu, tak jde nyni i normalne nastartovat. auto ted jede proste ve dvou rezimech: klasicky jak ma, do 1300ot, coz je pro jizdu nepouzitelne a nad tech 1300ot, kdy se s tim zase moc neda normalne jezdit. na co se mam zamerit? cerpadlo na vymenu nemam. nejake cidla, draty? kam se smerovat?
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#10 Příspěvek od k5ynd1 »

kdyz ted tak premyslim zpetne. nejsem si teda jist, jestli to tak dela od pocatku, ale posledni tyden to dela kdyz je mokro nebo prsi, ne ale pokazde. par dnu ted bylo hezky a neudelalo to nikdy..... teoreticky bych rekl ze zavada bude nekde v kabelech.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#11 Příspěvek od Lucifer »

A co poťák ? Máš možnost půjčit si někde funkční ?
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#12 Příspěvek od k5ynd1 »

jakože co je v čerpadle? nemám možnost a mám ten nejnovější typ čerpadla, a tam poťák není, ne? po cestě z práce auto fungovalo bez problému. a to jsem ujel 35km. nepršelo.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#13 Příspěvek od k5ynd1 »

tak jsem vcera sledoval vsechny mozny kabely a samozrejme bez uspechu. na nic jsem neprisel. akorat teda neresil prave kabely od cerpadla a tam jak je zhaveni. kdyz jsem prijel domu, bylo vsechno hrozne horke, takze jsem nesundaval sani, abych se tam mohl podivat. jinak tam neni zrovna moc mista...
tak jeste otazecka: jde vymenit pouze ta elektronika na cerpadle, jde to presroubovat, nebo musim vymenit cely cerpadlo?
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#14 Příspěvek od k5ynd1 »

resil jsem problem i s lidma na dieselpower foru a ti mi rekli, ze s nejvetsi pravdepodobnosti cerpadlo je na odchodu, ze jim to delalo velice podobne veci. osobne si myslim, ze kdyby to bylo v mechanicke casti cerpadla, delalo by to porad, nebo treba porad pri zahratem motoru nebo proste nejak pravidelne a ne obcas, jak to dela. navic kdyz jezdim stejnou trasu, tak to udela treba 1 za tyden. nemuze byt vadna ta elektricka kostka? nema nekdo zkusennosti, jestli jde odsroubovat a neco na ni opravit? byla by to snad oprava bez vetsich nakladu :-) nerad bych koupil cerpadlo a nebylo to tim.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

elektronicka hlava jde sundat, jenom se ustipnou vyvody, pak treba naletovat spatky.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#16 Příspěvek od beny-maser »

pokud se v té hlavě nebudeš vrtat,tak nic letovat nemusíš a jen vyměníš kus za kus a odpojíš jí z konektoru. Stejně do té hlavy žádné díly neseženeš,pokud ano tak dej určitě vědět měl bych taky zájem,protože dáš tam jetou a je otázka za jak dlouho to bude zase zlobit.
Odpovědět