Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

aretace řazení e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od LiborM »

Neřešil někdo z vás aretaci řazení na e36 nebo jiné převodovce převodovce?
Řadička nedrží ve střední poloze a když zařadím volně dopředu, řadí to 5rychlost. Řadící táhlo jde už z převodovky nakloněné uplně doprava, tedy když řadím přetláčím doleva pružinu na 3a4 pak znova přetláčím doleva na 1a2 a znova přetláčím doleva na R. Správně by to mělo být tak, že sbych zařadil 5 musím přetláčet pružinu doprava a to se právě vůbec neděje,naopak to přetláčím doleva na 3a4,kde by to mělo jít jen pohyben dopředu a dozadu.Z boku převodovky jsou 3 otvory s krytkama zajištěné segrovkou a pod nimi by měla být pružinka a čep,které aretují řadící vidličky a ty jsou nejspíš vadné,unavené. Musí se převodovka vytáhnout,nebo se to dá udělat na autě? Případně máte s tím někdo zkušenosti?
Díky
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Stalo se to náhle "z ničehož nic" a nebo po zástavbě SMG převodovky konvertované na manuální?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od LiborM »

Je to na normálním manualu 5kv.,do převodovky se nehrabalo. Byla tam předtím veliká vůle,vždycky se řadilo divně,ale po odstranění vůlích v řazení se zjistilo toto.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Klubové ID: 2343

#4 Příspěvek od Kalasnikov »

Zdar ty 3 kuličky pod krytem aretují vidličky pouze vy smyslu dopředu dozadu. Tedy např neutrál nebo 3 nebo 4.

Ty máš problémy s volbou dané vidličky, rozebrané jsem to neviděl ale podle výkresu bych zkusil tady díly 3,4,5.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15

Ty vypadají že by mohly aretovat směr řadícího segmentu, což je pravděpodobně díl 1.

EDIT
Aha ty máš M3 tam to funguje jinak jak se dívám

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15

díly 9,10,11,12. Rozeber a zkontroluj opotřebení.

Pokud bude všechno ok tak radící kulisa budou díly 5 a 2 ale to bez demontáže asi nic.

Jestli se na to nepůjde normálně dostat tak by mohlo stačit jenom odpojit kardan, řazení a převodovku popustit.
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od LiborM »

Právě, že to mám na M3. Právě o to se mi jedná,jestli to udělám na autě,nechce se mi tu převodovku tahat ven, jen jsem chtěl vědět,jestli to někdo už dělal. Díky za radu. Asi bude nejlepší vyměnit všechny ty pružinky a válečky a mám pokoj.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 2449
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od stenlie »

Zdravím před rokem jsem prodělal opravu tohodle bazmektu .Úplně to stejné na 5. rychlosti . Jak tady někdo psal jsou to ty válečky . Dá se v BMW koupit celá opravná sada .
Ten valeček se zadírá v hlinikové skříni . Určitě se ti stává že jak se zahřeje olej v převodovce tak to zase povolí . Skřín se roztáhne a zas to chodí .
Je to prý výrobní vada .


Bude to stát cca 2000,- Prý se to na autě opravit dá ale já to štěstí neměl .

Nahoře na převodovce je dekl na 2 šroubky . to sundáš a vidíš přímo ty táhla .

E36 po faceliftu má problém a to ten že tam žádnej dekl není a musí se půlit převodovka aby jsi se k tomu dostal . Můj případ a doufám že tvůj ne ,protože to stálo s dílama nechutnej ranec (6000) a ještě to šlo dlouho hodně z tuha než si to všechno v převodovce sedlo . :roll:
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od LiborM »

To se mám teda na co těšit. Na M3 taky žádnej dekl není,ale jsou zvrchu 3 okýnka a v nich jsou ty čepy a pružinky.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Klubové ID: 2314
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od LiborM »

Dnes jsem projížděl auto a po pár kilometrech se řadička pěkně narovnala a šlo pěkně řadit. Řešit to tedy ted aktuálně nebudu,protože je to defakto dobrý. Možná kdybych měl důvod sundávat převodovku,tak jo,ale jinak jak si to sedlo,tak dobrý. Jak se trochu převodovka ohřeje,je vše vpořádku a v zimě s autem nejezdím.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00
Klubové ID: 2343

#9 Příspěvek od Kalasnikov »

Samoopravovací efekt :)
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#10 Příspěvek od Tompo »

Když už se tu řeší převodovky na E36, zpozoroval jsem během posledních cca 14dní, že mi jde hůře řadit všechny kvalty, ne že by šly přes zuby to ne, ale prostě tam padaj tak nějak dlouho a pomalu, dnes jsem řeba R zařadil až na 3. pokus... A teď, spojka již déle zabírá nahoře, znamená toto, že už prostě přestává rozpínat? Díky, je to R6 TDS
Odpovědět