Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Svody v čudu - co teď? (328i)
Zdravim všechny, právě se mi něco stalo se svodama (foto). Je tam prasklina, hrozně to řve a nejsem si jistej jak pokračovat. Je podle vás lepší je nějak opravovat, nebo raději koupit nové. Pár jsem jich našel na netu..... [/url]http://www.highperformanceparts.cz/lazene-svody-bmw-e36-323i325i328im3-3032-9298.18858[url]tyhle nerez ale asi nepasují kus za kus, nebo? Normálně je ten spoj mnohem dřív... Koukal jsem i po originálech a nic jsem nenašel. No zkrátka si nevim rady a tak vás prosím o pomoc.[/url]
- Přílohy
-
- IMG_4914.jpg (123.58 KiB) Zobrazeno 1523 x
-
- IMG_4908.jpg (143.22 KiB) Zobrazeno 1523 x
Aha, tak to bude zase další noční můra..... Protože jediný, co jsem našel bylo to v tom odkazu a pak ješťe tyhle, ale týpek mi psal, že pocházej z anglickýho (pravostranýho) auta. Vadilo by to? http://autobazar.hyperinzerce.cz/autodi ... dni-cechy/
KKKuba píše:litinu ti asi nikdo nezavaří, takže bych šel asi cestou jinejch svodů. Ve výsledku tě to stejně asi vyjde nejlevněji...
Litina samozřejmě svařit jde, opravují se tak například bloky motoru. Dělá se to nejlíp tuším obalenou elektrodou, v některých případech se dají trhliny opravovat vyplňovaním tzv. tekutým kovem. Otázka opravdu spíš je, jestli u svodů se to finančně vyplatí, zvlášť když není zásadní problém je sehnat.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Radit jaké svody je těžké, závisí to na vkusu toho kterého soudruha v soustažnosti na hloubku kapsy 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 432
- Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Beaver píše:KKKuba píše:litinu ti asi nikdo nezavaří, takže bych šel asi cestou jinejch svodů. Ve výsledku tě to stejně asi vyjde nejlevněji...
Litina samozřejmě svařit jde, opravují se tak například bloky motoru. Dělá se to nejlíp tuším obalenou elektrodou, v některých případech se dají trhliny opravovat vyplňovaním tzv. tekutým kovem. Otázka opravdu spíš je, jestli u svodů se to finančně vyplatí, zvlášť když není zásadní problém je sehnat.
Já vím že svařit jde, jen narážím na to že moc takovejch lidí není co to umí

Navíc zrovna u svodů tomu moc velkou životnost nedávám, takže za mě jednoznačně jiný svody...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Zajímavá volba na nové svody: http://www.auto-ksport.cz/cz451--sporto ... dmann.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: ned 22.05.2011 00:00
Francis píše:Zajímavá volba na nové svody: http://www.auto-ksport.cz/cz451--sporto ... dmann.html
kdyz uz jsme u toho, zrovna tohle me zajima..
co z tech pro M50/M52 v linku je lepsi?
S-Tech nebo S-Tech II? koukam, ze se lisi tvarove i zpusobem navazani na stred dil
je to funkcni zalezitost? nebo jen obyc tunak svody.. shanim M3 svody, ale tohle mi prijde za ty penize luxxus.. pokud to ma nejaky ucinek ovsem
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
ty S tech vypadaji ze se budou napojovat na prvni dil vyfuku v origo miste a jsou namotany jen v miste origo svodu , ty druhy maji delsi vetve a napojuji se na vyfuk az dal , kazdopadne v obou pripadech me ty vetve pripadaji pomerne kratky ...otazkou je pak prumer , a urcitou roli taky hraje tvar ...
staci se podivat jak vypadaji ty pro M3 - maji delsi delku vetve a jsou co nejrovnejsi... svody jsou pomerne alchymie diky ktere se da hodne ziskat a taky hodne ztratit (kroutak)
osobne mam repliky SS svodu pro E30tku - montaz super omrd
jeste ze jsem to nedelal
zvuk monstrozni s dalsima upravama vyfuku , ale kroutak dole umrel , ale navrchu lepsi vyplach ... vyfuk se jeste bude pak doladovat s nekym kdo tomu vic rozumí 
staci se podivat jak vypadaji ty pro M3 - maji delsi delku vetve a jsou co nejrovnejsi... svody jsou pomerne alchymie diky ktere se da hodne ziskat a taky hodne ztratit (kroutak)
osobne mam repliky SS svodu pro E30tku - montaz super omrd





E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
U svodů je důležité, aby délka všech větví byla stejná, což většina "laděných" svodů nesplňuje. S-tech pro M50/M52 vypadají že by délka mohla vyhovovat, bonusem je snad jednoduchá zástavba bez řezání a sváření, jen mám obavy jak dobře budou přístupné matice. Měl by to někdo vyzkoušet a poskytnout referát 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Mám na 328i už taky nějaký malý trhlinky v potrubí. Představoval bych si výměnu za nerezovej komplet až dozadu.
Otázka je, jestli jde vše v pohodě napojit. U série jsou dvě lambdy a ještě nějaký senzory před a za katem. Montoval někdo celej komplet v nerezu?
Maysner...? Zvukový projev 2,8i není už potřeba moc zvyšovat, když je potřeba umí o sobě dát vedět i bez tunerskýho tlumiče na konci, hlasité hučení hodinu po dálnici není nic pro mě. Užívám si klidu, ne v každým autě se dá při 160 se spolujezdcem bezproblému šeptat. Hlavně nerad bych se dočkal zvýšení spotřeby a nevyhovujícím emisím na STK... Seriový výfuk mi vyhovuje, ale ty litinový svody jsou příšerný, chce to nerezovýho šneka.
Laděné svody by měli mít stejně dlouhé kanály, aby se plyny z výf. sekvencí za sebe řadili, ale tohle platí u 4-válců s jednou výfukovou rourou. A ani tady to není stejné pro všechny 4-válce obecně. u soutěžáků se celý výfuk ladí na potřeby unikátního motoru a použité skříně převodů. Taky motory¨na vrchy mají jinak laděné svody, než motory na rally např. U 6-válu, kde jsou vlastně 3 a 3 válce na jednu rouru to už bude jiné... asi...
Otázka je, jestli jde vše v pohodě napojit. U série jsou dvě lambdy a ještě nějaký senzory před a za katem. Montoval někdo celej komplet v nerezu?
Maysner...? Zvukový projev 2,8i není už potřeba moc zvyšovat, když je potřeba umí o sobě dát vedět i bez tunerskýho tlumiče na konci, hlasité hučení hodinu po dálnici není nic pro mě. Užívám si klidu, ne v každým autě se dá při 160 se spolujezdcem bezproblému šeptat. Hlavně nerad bych se dočkal zvýšení spotřeby a nevyhovujícím emisím na STK... Seriový výfuk mi vyhovuje, ale ty litinový svody jsou příšerný, chce to nerezovýho šneka.
Laděné svody by měli mít stejně dlouhé kanály, aby se plyny z výf. sekvencí za sebe řadili, ale tohle platí u 4-válců s jednou výfukovou rourou. A ani tady to není stejné pro všechny 4-válce obecně. u soutěžáků se celý výfuk ladí na potřeby unikátního motoru a použité skříně převodů. Taky motory¨na vrchy mají jinak laděné svody, než motory na rally např. U 6-válu, kde jsou vlastně 3 a 3 válce na jednu rouru to už bude jiné... asi...
Myslím že toto nemá cenu řešit, jak už tu někdo psal- výfuky jsou alchymie...a to taková, že co vím, tak samotní výrobci postupují metodou pokus-omyl...
Určitě jsou nějaké zásady, ale jestli bude výfuk opravdu fungovat, se pozná až na autě...
Takže si je někdo zkuste koupit a nezapomeňte podat reference...
Určitě jsou nějaké zásady, ale jestli bude výfuk opravdu fungovat, se pozná až na autě...
Takže si je někdo zkuste koupit a nezapomeňte podat reference...

No nekteri lide si (mylne) mysli, ze vyfuk jde naladit celkove. Nejde. Jde naladit bud pro optimalni tah ve spodnim nebo hornim spektru otacek. Delka vetvi (shodna) je dulezita jak uz tu padlo kvuli tomu, aby se plyny "nemlatily" v miste, kde se vetve spojuji, zaroven se pak laboruje s prumerem potrubi, ktere ve vysledku urcuje rychlost plynu - v sirokem potrubi plyny zpomaluji a rozpinaji se, v uzkem nemaji kam a cpou se ke konci vyfuku, takze stoupa rychlost. Prilis uzke potrubi je restrikce, otacky a mnozstvi spalin stoupa, ale ve vyfuku je na ne malo mista, takze motor se dusi. Oproti tomu velky prumer vyfuku pomuze ve vysokych otackach, jenze v tech nizkych zase plyny maji malou tendenci potrubi opoustet a motor ztraci tah kvuli spatnemu vyplachu. U vsech vyfuku pak samozrejme plati, ze je vhodne se vyvarovat pravouhlych zatacek a podobnych uchylaren, ktere nepriznive pusobi na dynamiku plynu.
O to radsi mam auta s turbem, kde nejlepsi vyfuk je kus trubky, co vede plyny z turba nekam pod auto
O to radsi mam auta s turbem, kde nejlepsi vyfuk je kus trubky, co vede plyny z turba nekam pod auto
