Zdravím všechny. Šest let k velké spokojenosti jezdím s BMW 318i e36, r.v. 97. Najel jsem sto tisíc, měnil akorát brzdové kotouče a olej, vše v poho. Akorát poslední dobou se začíná ozývat diferenciál. Tož jsem vyměnil olej, lepší to není, spíš opačně. Zajímavé je, že v levé zatáčce to ztichne. Zřejmě se vymezí nějaká vůle. Tak by mě zajímalo, jestli se s tím dá něco dělat, anebo se blíží "konečná" a jednoho dne si mi může difec rozsypat na cestě...
Celkem (podle tacha) mám najeto 241 tis.
Dík za reakci. Řekl bych, že diferák. Ložiska hučej jinak, než ozubené převody. Když koupím starý diferák, kdo mi zaručí, že nebude hučet ještě víc? Jsem myslel, že je třeba už opotřebený těmi kilometry. Jsem měl kdysi starou Oktávii r.v. 1962 a tam po 120 tis km hučel difec tak, že se mi chvěl volant a na spolujezdce jsem musel řvát, aby slyšel.
hele může to být ložisko kola, spíše bych se k tomu přikláněl, jednoduše zvedni zadek auta, ale bezpečně aby ti nespadlo, zařaď třeba 3 ku a roztoč kola, vygvaltuj a nech to doběhnout, ložiska budou bez zatížení a projeví se...
Zkusit to můžu. Jestli jsou tam kuželíky, tak by to možná stačilo dotáhnout. A když to ztichne v levý zatáčce, mohlo by se jednat o pravý kolo. Uvidím.
Každopádně dík za radu.
Pepabawor píše:... měl kdysi starou Oktávii r.v. 1962 a tam po 120 tis km hučel difec tak, že se mi chvěl volant a na spolujezdce jsem musel řvát, aby slyšel...
U Favorita jsem mel stejnej problem. Hroznej hukot a vibrace ze predni sklo malem vypadlo z ramu, v zatackach se to zlepsovalo az zmizelo, na rovince se to pak zase vratilo. Delalo to lozisko predniho kola.
Aha, tak to dík, Beavere za cennou zkušenost. Bude to asi ložisko. Nevím, jestli se do toho pustím sám, spíš dám vydělat nějakému garážníkovi. S patnáct let starou károu nechci opruzovat v Car Teku.
No neni to stoprocentni, ale to chovani tomu celkem nasvedcuje. Snad to ten garaznik bude schopnej i nejak lip diagnostikovat, protoze menit pulku auta je zbytecne drahy
To jo, spíš by bylo možná lepší se s ním rozloučit. Valit peníze do staré káry je jako sypat je do kanálu... Kdybych to bávo pozlatil, nic za něj stejně nedostanu.
Pepabawor píše:Valit peníze do staré káry je jako sypat je do kanálu..
jaky je rozdil mezi sypanim do stare a nove, krom toho, ze do nove to stoji vic? proste kdyz mam auto, staram se o nej a nejezdim v rozpadlym pelechu s oduvodnenim viz vyse
jen muj nazor...
U nového, nebo "mladého" auta je předpoklad, že se srát nebude, případně výjimečně. Čím je auto starší, tím se logicky kazí víc, postupně odchází všechno, přičemž zároveň ztrácí na hodnotě, takže od jistého okamžiku člověk začne uvažovat, jestli má tankovat plnou, aby ji vůbec ještě vyjezdil.
Příkláním se k teorii, že se jedná o ložisko kola. Jinak pokud je to už v pokročilé fázi, kdy to hučí fakt hodně, stačí zvednout auto a rukou si točit kolem a poslouchat zda to jde spíš od kola nebo diferáku, u mě to bylo jasně poznat že hučí kolo.
Pepabawor: rada nad zlato, jen se nehodí do tohoto vlákna ani do sekce servis a opravy...
Pořád nevím. To hučení obsahuje jasnou složku, kterou normálně vydávají převody s větší vůli. S rychlostí se mění, při určitých otáčkách je výraznější, pak se to lepší. To by mohl být vliv kardanu, který se dostává do rezonance a lépe přenáší chvění převodů. Po jízdě jsem včera kontroloval teplotu obou nábojů zadních kol. Byla prakticky stejná. Náboj s odcházejícím ložiskem by měl víc hřát, si myslím. Mám obavy, že se jedná o ložisko hrušky.
Pro zajímavost - ten olej do diferáku byl dle specifikace ? Někdy předchozí majitelé načnutý diferák řeší nalitím hustějšího oleje nebo přidáním nějakým přípravků určených pro opotřebené převodovky apod. To pomůže jen na čas a pokud tam potom člověk dá správný olej tak se diferák ozve skutečně výrazněji než před výměnou. Zkusil bych to fakt protočit na zvedáku, je šance, že bude slyšet kde se to netočí jak by mělo.
Tak teď jste mě lehce vyděsili s tím diferákem. Koupil jsem auto s tím, že mám levé zadní ložisko v háji. Hučí teda pekelně, když jedu 90 tak nejvíc, to se se spolujezdcem nemůžu bavit a potom se mi zas uklidňuje ale hučí dál a když projedu levou zatáčku, tak se to kolo odlehčí a je klid, jak se srovnám tak to zas začne. Ale hučí to tak od 50 do 90 uplně nejvíc. Snad to bude fakt jen to ložisko=/ Po víkendu se an něj chystám=/
Zítra se domluvím s garážníkem, ať se na to mrkne. Nechci riskovat, že se mi to pose... někde na cestě. Modlím se, ať je to ložisko v náboji kola. Každopádně dám vědět, jak jsem dopadl. Všem dík.
Neboj se toho, že by se ti to zničeho nic vysypalo. Jezdil jsem s hučícím ložiskem poměrně dlouhou dobu cca 3 měsíce dennodenně a nic se nedělo kromě toho hluku. A i kdyby to byl diferák, tak se ti nekousne jen tak. By musel jet totálně nasucho.
Dík za pozitivní informaci. Kluk měl kdysi Twingo a tomu se ložisko v předním kole vysypalo docela rychle, tož jsem trochu neklidný. Ale Renault není BMW, to je fakt.