Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Je v palubní desce E9x jiný větrák než ten od ventilace?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Dneska jsem zaznamenal ve své E93 (rv 2007) nový rušivý zvuk. Mám extrémně dobrý sluch a dlouho jsem váhal, zda skutečně něco slyším nebo ne. Nakonec jsem si jistý. Při nastartovaném motoru hučí uvnitř palubní desky něco jako větráček. Utichne to po chcípnutí motoru. Lezl jsem po celém autě, větrání i klimatizace přirozeně zcela vypnuté a nakonec jsem zjistil, že nejsilněji zvuk slyším kdesi z prostoru pro nohy spolujezdce.
Dneska bylo opravdu teplo, auto stálo na slunci. Nikdy předtím jsem to neslyšel, je to tiché ševelení, šumění. No prostě větráček někde uvnitř. Ale třeba se pletu. Je tam něco takového? A pokud ano, co to chladí?
Dneska bylo opravdu teplo, auto stálo na slunci. Nikdy předtím jsem to neslyšel, je to tiché ševelení, šumění. No prostě větráček někde uvnitř. Ale třeba se pletu. Je tam něco takového? A pokud ano, co to chladí?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 548
- Registrován: stř 09.09.2009 00:00
- Bydliště: těrlicko
- Kontaktovat uživatele:
čistě teoreticky první věc co mně napadla je jakýkoliv větrák co bude chladit elektroniku uvnitř palubky. Třeba takový DAB Tuner má svůj ventilátorek viz http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=65&fg=05
Ale nepředpokládám, že jakýkoliv takový ventilátorek, který by chladil cokoliv uvnitř palubky by vydával takový zvuk, aby byl slyšitelný za smontovaným interiérem. Další faktor, že taková věcička by byla slyšet už při zapnuté baterce a nebylo by třeba startovat, takže mně napadá že cokoliv co se otáčí v motoru a proniká to jemně do prostoru, konkrétně se bude radit asi špatně, ale doporučuji zapnout klimatizaci a rádio a neřešit a užívat si úžasného letního vozu s jednou z nejlepších motorizací
Pokud to tedy není vysokofrekvenční otravný zvuk, který mne trápil a nepomohlo ani rádio a bolest hlavy byla hned na místě, ale to se jednalo o externě domontované příslušenství
Tolik z mých hypotéz a snad někdo odpoví se 100% jistotou
Ale nepředpokládám, že jakýkoliv takový ventilátorek, který by chladil cokoliv uvnitř palubky by vydával takový zvuk, aby byl slyšitelný za smontovaným interiérem. Další faktor, že taková věcička by byla slyšet už při zapnuté baterce a nebylo by třeba startovat, takže mně napadá že cokoliv co se otáčí v motoru a proniká to jemně do prostoru, konkrétně se bude radit asi špatně, ale doporučuji zapnout klimatizaci a rádio a neřešit a užívat si úžasného letního vozu s jednou z nejlepších motorizací

Pokud to tedy není vysokofrekvenční otravný zvuk, který mne trápil a nepomohlo ani rádio a bolest hlavy byla hned na místě, ale to se jednalo o externě domontované příslušenství

Tolik z mých hypotéz a snad někdo odpoví se 100% jistotou

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
No, nějaký větráček tam zkrátka asi je. Když strčím hlavu k nohám řidiče, slyším ho méně, než když ji dám k nohám spolujezdce. Spouští se jen při teplém počasí, speciálně, když nechám auto na slunci. Zajímavé je, že se vypne cca 3 sekundy po chcípnutí motoru. Nabíhá s podobným zpozděním po nastartování.
Cílem mého dotazu ale bylo především to, zda tam vůbec je, kde je a pak ho vyměnit. Předpokládám zkrátka, že na něm odešlo ložisko a začíná být mírně hlučný. Vyměnit a je klid. To je to, co potřebuju
Cílem mého dotazu ale bylo především to, zda tam vůbec je, kde je a pak ho vyměnit. Předpokládám zkrátka, že na něm odešlo ložisko a začíná být mírně hlučný. Vyměnit a je klid. To je to, co potřebuju

pokud se nedopatras, co to muze byt, zkus promazat vetrak ventilace, ten je pred spolujezdcem. tady se to resilo:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=110334
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=110334
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 161
- Registrován: pon 10.11.2008 01:00
@Pp: Pravda, pokud není zapalování tak by to mělo být zticha. Vyplá/zaplá klima/topení je většinou fuk, tam je kontakt na termistor a větřáček asi 20mm který je na tvrdo.
Abych to ale uvedl na přesnou míru tak u E9X jsem palubku nikdy dolů nedával tak za to nedám ruku do ohně. Ale zatím i 90% aut co jsem dělal takový prvek topení byl.
Abych to ale uvedl na přesnou míru tak u E9X jsem palubku nikdy dolů nedával tak za to nedám ruku do ohně. Ale zatím i 90% aut co jsem dělal takový prvek topení byl.