Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Brzdové kotouče

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín

#1 Příspěvek od fanda1 »

Čaute všeci, auto mi hlásí 1000km do výměny brzdových desek, dá se nějak zjistit jestli by chtěli vyměnit i kotouče? Car: e91, 330D, r.v. 2008+. Děkuji
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dá se to. Stačí sundat kolo a kouknout, případně šuplerou změřit tloušťku. ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín

#3 Příspěvek od fanda1 »

Tam je nějaká kontrolní drážka nebo něco? Kolik je minimum mm?
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od sa-tan666 »

sila 22,4mm predek
zadek 20,4mm
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#5 Příspěvek od Figa »

To je na všechny? Jaké to je u E36 323i? Nebo kde to zjistit? Díky.
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od sa-tan666 »

podivej se do elitu do katalogu tam je to napsany v popisu kotoucu vetsinou u ate
fanda1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Hodonín

#7 Příspěvek od fanda1 »

tak nakonec jsem to našel na kotouču, mám tam 28,4mm
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#8 Příspěvek od j3ykobim »

Nechci zakládat nové téma, ale chtěl bych nové koutouče + desky na e36 323i, ale nemohu se rozhodnout zda vrtané Zimmerman nebo Brema Max destičkama Textar/FERODO DS2000. Co jsem našel v diskuzích, někomu vyhovují, někomu připadají na hovno oba typy. Oboje vychází +- stejně, chci aby brzdili a hlavně moc nešpinili.

Jaké máte vy?
Jaké doporučujete?
Případně jestli někdo umí nějakou pěknou cenu, ať mi pošle SZ s nabídkou

Díky

http://euro-dily.cz/aktualita/27-premio ... brembo-max

http://tuning-individual.cz/tuning/sect ... zimmermann
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#9 Příspěvek od gs500e »

obojí je cajk, bouchnout k tomu desky trw, tak ti to bude brzdit jako šlak :-D
ale takovéto kotouče ti budou vždy špinit víc než normální
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od elgroso »

.. jenom moje zkušenost - mám obyč bremba plus textar. Nešpiní, neubývají dramaticky, brzdí naprosto v pohodě. Pokud chceš brzdit a nečistit kola na každé křižovatce, tak myslím, že je to dobrá volba.. ale je to samo na Tobě :-)
MatelliE36 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 403
Registrován: čtv 28.10.2010 00:00
Bydliště: Plzeň, Kaznějov

#11 Příspěvek od MatelliE36 Člen Klubu »

nevim jak u tebe, ale Textary s myslim špiní dost, vlastní zkušenost. Byl bych pro Zimmerman + TRW desky nebo origo BMW :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no ferodo DS 2000 se ani nedělaji , dělají se bud DS performance , nebo DS 2500 , a nebo DS 3000... jako otazkou je co vlastně od toho očekáváš a jakej máš vůbec rozpočet , protože DS destičky nejsou levná srandička :) já osobně mám DS 3000 , ale ty do provozu uplně nedoporučuju , píská to jako kurva , špiní to kola až neuvěřitelným způsobem a taky si to rádo bere kotouč (když na zahřátých brzdách prudce brzdíš tak lítají jiskry hehe jak od prskavku ), ale brzdnej účinek je znatelně lepší a v normálním provozu mě nevyvadnou ... přešel jsem na ně proto protože jsem dal na rady místních a koupil si TRW desky , který mají sice dobrej nástup (efekt dobrých brzd) ale výdrž stojí uplně ZA HOVNO!!! ještě se mi nestalo aby sem desky přepálil tak aby se mi kouřilo od kol (pomalu nejezdim , ale aby smrděli desky ze 160 na 0 tak to mi na auto prostě nesmí... ) osobně bych ti doporučil v podstatě jakejkoliv kotouč a destičky DS 2500 , který jsou do civilu lepší , nešpiní tak kolo , ale píská to uplně hrozně , to je uši rvoucí :lol: ale mě se to líbí hehe :D pokud se rozhoduješ ve sféře normálním desek a kotučů , kup klidně zimmermany a destičky textary klidně :) kola špinavý budou vždycky , když očekáváš nějakej brzdnej účinek , u vrtaných kotoučů kór ;) imho DS 3000 na e30 stojí 4200 pultovka ve kšeftě a DS 2500 3700,- :D , takže to promysli :D

provnání TRW desek a DS 3000... už jen ta kovokeramická směs vypadá líp :lol:

Obrázek
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#13 Příspěvek od j3ykobim »

Díky za info, po včerejším zjištování jsem se nakonec rozhodl pro Bremba Max( prý špiní méně než Zimmer, jinak kvalita je prý +- stejná) jen ty desky mě trápí. Matty máš pravdu :oops: myslel sem DS2500, jak sám řikáš DS3000 moc pískají. Ale zas mě u DS odrazuje to žraní kotoučů, kor když prý ty Maxy celkem mizí. K Maxum mi bylo doporučeno něco měkčího jako TRW nebo Textar..., ale už z toho začínám jalovej.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no jako liborM ma tedka ds2500,a piska to taky jako prase az je to fakt otravny trebas ve meste...pokud se bavime o smesich ktery opravdu funguji tak budou piskat,spinit kola,a hlavne zrat kotouc...jako ja neresim na tricu vubec nejaky sportovni kotouce pac takovy neexistuji,jediny cemu bych veril budou asi OMP a nebo EBC,Tam by ta smes mela byt o cosi tvrdsi... Zalezi jakej ses "zavodnik",pro vetsinu lidi staci normal brzdy a smakuji si jak to funguje ale po trech ostrych brzdeni je najednou pedal jako blato,coz u ds ferodo se mi nestalo a peadal ma stalej chod i po par kolech+na+okruhu...je+to+jen+o+tom+co+od+toho+chces+a+co+jsi+ochotnej+trpet
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#15 Příspěvek od j3ykobim »

jednoduchý, chci aby to brzdilo za studena i tepla + moc nešpinilo, jelikož teď se mi stává, že ráno vyleštim límce a večer už jsou na nich tupky , moc závodník nejsem, ale občas se rád projedu. V úterý sem 2x prudce brzdil během chvilky z 200 na 80 a podruhé už to nebylo nic moc. Ty DSka budou asi na mě moc tvrdé, raději budu měnit častěji desky, než kotouče a desky :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jako desky budou spinit vzdycky,pak ti udelam nekdy foto jak vypadaji limce po jednom dni s ferodama...cerny jako saze,po kazde jizde to cistim,ale 2500 spini min...v tvem pripade bych koupil klidne obyc kotouce hladky trebas ate,nebo brembo obyc,desky textar nebo juridy (juridy s prisadou kovu jsou tez velice gut! ) a za rozdil usetrenych penez investuj do neceho potrebnyho...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#17 Příspěvek od gs500e »

já bych koupil ty bremba max, jsou levnější nežli zimmermanny, a k tomu normální desky, bud ate, nebo trw, nebo ty textary...

ale at tak nebo onak, prostě špinit to bude
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od LiborM »

TRW a Ate sice nešpiní, ale taky nebrzdí a TRW je největší šit,co sem na autě měl. Na první pohed to brzdí líp jak ATE ale snadno je přehřeješ a párkrát ostřeji zabrzdíš auto přestane skoro brzdit.
Když už tak ATE pro normální jezždění a s Textary zkušenost nemám.
Řekl bych kompromis budou Juridy s přídavkem kovu. Martin je má na M5 e34 a myslím, že je maximálně spokojenej.

DS2500 pískají jak svina, přirovnal bych to zastavujícímu vlaku na nádraží a to nepřeháním. Ale brzdí pekelně.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#19 Příspěvek od j3ykobim »

Už sem vzal ty MAXy s Textar, uvidíme brzy budou na autě :)
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od noname »

Tak dej pozor, ať si nerozbiješ hubu nezajeté a studené fakt nebrzdí :wink:
Jinak dobrá volba, trošku to na předku špiní, ale jsou tiché a v provozu jsem je neunavil
Odpovědět