Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

motor ze spod - prosakující olej

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
fera
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 29.02.2012 01:00

#1 Příspěvek od fera »

Zdravím klubáky, mám dotaz pár měsíců zpět jsem si pořídil BMW 330d, r.v.2009, dnes jsem byl na výměně olejů a mám dvě věci co mě znepokojují. Ukážu vám je na fotce, mám olejem potečenou hadici od chlazení asi, a ještě mi jak kdyby prolíná nějaký olej u posilovače řízení ten mám elektronický. Co s tím mám dělat? A ještě mám jeden dotaz, kamarád mi řikal, že se mění nějaký řemen v určitých kilometrech, je na tem něco pravda?
Tady fotky... Děkuji všem...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Co s tím? Vyčistit a zjistit odkud to jde? a co ten prosakující olej na tom posilovači? Tam bude asi v háji gufero, opravuje se to nějak?
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od sa-tan666 »

no podle barvy oleje bych typnul ze to je motorovej i na tom servu
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

napiš sem ještě kolik má auto najeto.. jinak myslim že každej ti řekne, že nejlepší je to pořádně umejt (ale s rozumem) a pak sledovat odkud to prosakuje..

může to způsobovat turbo.. ale to by to prosakovalo spíš na straně spolujezdce.. i když u 2009 je to divný, to by auto muselo mít hodně kilometrů, nebo ho někdo nešetřil..
fera
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 29.02.2012 01:00

#4 Příspěvek od fera »

auto má najeto 150tis.km. Právě jsem přemýšlel, že se domluvím někde v servise jestli bych si to tam mohl zvednout odplastova, poumývat a pak sledovat jestli se to ještě projevuje a odkud. Protože na tem autě podle servisní knížky byli dělány oleje ve 120tis a pak nějaký servis ve 122tis. ale nevím jaký. Ještě přemýšlím, že napíšu do toho BMW v německu jestli by mi poslali nějaký protokol ze servisu. Teď mi v servise řekli, že by to asi zatím neřešili, že je dost možný, že předchozí majitel nechladil turbo.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jendix »

fera píše:auto má najeto 150tis.km. Právě jsem přemýšlel, že se domluvím někde v servise jestli bych si to tam mohl zvednout odplastova, poumývat a pak sledovat jestli se to ještě projevuje a odkud. Protože na tem autě podle servisní knížky byli dělány oleje ve 120tis a pak nějaký servis ve 122tis. ale nevím jaký. Ještě přemýšlím, že napíšu do toho BMW v německu jestli by mi poslali nějaký protokol ze servisu. Teď mi v servise řekli, že by to asi zatím neřešili, že je dost možný, že předchozí majitel nechladil turbo.
no 150 málo neni, klidně může bejt turbo v háji,resp. načatý.. já ho měnil u e61 při 190, resp. nechal repásnout.. a právě byl u mě taky problém s tím že prosakoval olej zespoda..

jinak do německa asi nemá smysl psát, jedině osobně.. teoreticky, pokud by byli hodně ochotní, a kontaktoval jsi přímo servis kam to auto jezdilo.. můžou ti něco sdělit, ale dost pochybuju.. já osobně jsem tohle zkoušel taky a napsali mi že info neposkytujou..

úplně bohatě ale stačí zajít s VIN tady v čechách.. řekonou ti to taky, resp. sdělí ti proběhlý servis..
fera
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 29.02.2012 01:00

#6 Příspěvek od fera »

Dekuji, jestli je načatý turbo tak je to v pytli. Kolik tě vyšel repas? A prej má ten motor řetěz takže doživotní rozvody ale mění se nějaký řemen? Kde ho najdu? Je vidět?
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od FiliposII »

Na druhé fotce, cca uprostřed, můžeš vidět klínový řemen a ten se zpravidla mění.
Jeho výměna je dána zpravidla časem a najetými km a především stavem (zdali je popraskaný apod.).
Měnit či neměnit rozvodový řetěz je vetšinou individuální věc, já osobně bych jej asi neměnil, teda pokud nebude od rozvodů nějaká větší hlučnost případně závada a podobně.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jendix »

repas vyjde tak kolem 10tis, záleží kde si to necháš dělat..

nevim jak je to u 2009 ročníku, ale možná by nebylo na škodu kouknout ze shora na motor a z pravé strany motoru - na boku jsou ty známé a problematické klapky sání, skrz které ten olej taky může prosakovat.. u mě to teda tak bylo.. tak to můžeš odhalit taky, jakmile tam bude olej, je jasný že je z turba..

stejně bude ale lepší, když si s tim někam zajedeš.. nevim odkud jsi, ale pár referencí tu na foru na různý servisy najdeš..
fera
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 29.02.2012 01:00

#9 Příspěvek od fera »

ok děkuji děkuji, dnes sundám kryt motoru a omrknu to. Případně to vyfotím, a hodím jsem abych se ujistil, že jsem se díval správným směrem. V servise řekli, že to bude asi z turba a že dokud neodejde tak by se v tom radši nevrtali. Jenže kdo může vědět za jak dlouho to může odejít? Pokud se budu s autem pohybovat někde po okolí tak je to v klidu ale větší strach mám pokud budu někde dál a odejde to...pak se na odtahovce nedoplatím.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

fera píše:ok děkuji děkuji, dnes sundám kryt motoru a omrknu to. Případně to vyfotím, a hodím jsem abych se ujistil, že jsem se díval správným směrem. V servise řekli, že to bude asi z turba a že dokud neodejde tak by se v tom radši nevrtali. Jenže kdo může vědět za jak dlouho to může odejít? Pokud se budu s autem pohybovat někde po okolí tak je to v klidu ale větší strach mám pokud budu někde dál a odejde to...pak se na odtahovce nedoplatím.
no to mi přijde trochu nesmysl.. čekat dokud tě to někde nechá.. nevim jestli máš automat.. ale už jen pro inspiraci, takhle to vypadá když se dlouho čeká: :-D

http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

nejlepší je zajet na diagnostiku a kouknout na to kolik turbo dává.. pokud pouští olej, prostě nechat zgenerálkovat.. pokud jsi z jižních čech, tak je to prej nejlepší ve strakonicích..
fera
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 29.02.2012 01:00

#11 Příspěvek od fera »

Jendix píše:
fera píše:ok děkuji děkuji, dnes sundám kryt motoru a omrknu to. Případně to vyfotím, a hodím jsem abych se ujistil, že jsem se díval správným směrem. V servise řekli, že to bude asi z turba a že dokud neodejde tak by se v tom radši nevrtali. Jenže kdo může vědět za jak dlouho to může odejít? Pokud se budu s autem pohybovat někde po okolí tak je to v klidu ale větší strach mám pokud budu někde dál a odejde to...pak se na odtahovce nedoplatím.
no to mi přijde trochu nesmysl.. čekat dokud tě to někde nechá.. nevim jestli máš automat.. ale už jen pro inspiraci, takhle to vypadá když se dlouho čeká: :-D

http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

nejlepší je zajet na diagnostiku a kouknout na to kolik turbo dává.. pokud pouští olej, prostě nechat zgenerálkovat.. pokud jsi z jižních čech, tak je to prej nejlepší ve strakonicích..
No právě z toho mám strach. Proto jsem přemýšlel, že to očistím a počkám jestli to bude pokračovat a nebo jestli to předchozí majitel opravil. Jsem bohužel z moravy a nevím kam bych s tím měl jet na diagnostiku, asi Renocar nebo BMW zlín, že? Pokud to turbo propouští olej tak dává i jiné hodnoty, že? A tím pádem je v háji....
Odpovědět