Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e46 - chladící soustava
kluci jsem nějak v koncích, nedokážu pochopit jak mi funguje chlazení na e46tce... je to motor m52 323i, rok 99
v prosinci jsem vyměnil termostat, vše šlapalo jak hodinky, ale min týden se ten termostat posral, zůstal zavřenej a mě tou teplotou rupla expanzka...
tak jsem vyměnil expanzku, dal rovnou novou vodní pumpu a koupil jsem origo termostat, vše se nahodilo na auto, dala se kapalina ted už s tím jezdím týden a furt to není ono, zdá se mi to nějaké divné...
nejprv to vůbec netopilo, ale to se povedlo po půl hodině odvzdušnit, ale nicméně to ted furt radši kontroluju a mám pár dotazů:
1) je možné že se motor v těchto mrazech ochlazuje sám natolik, že mi třeba termostat otevře až po 20km klídné jízdy? prostě okruh přes chladič je pořád ledovej..a přestože třeba jedu dál tak teplota je furt v pořádku, teda dle budíku
2) teplota chladící kapaliny dle budíku je v normálu, žádné výkyvy se nekonají, kde přesně je čidlo na teplotu chladící kapaliny? a čidlo na hladinu chladičky?
3) pořád mi trošku tlakují hadice, né že by byly tvrdé jako kamen, ale prostě jsou napjaté, nevím jestli to je furt trošku zavdušněné? když je motor zahřátý a lehce povolím víčko expanzky, tak slyším jak to zasyčí, hadice pěkně změkou, odvzdušnovákem nic nejde, tam z počátku stříkala kapalina asi i se vzduchem, ted kapalina valí ven, ale hezky teče, né že by lítala do všech stran, takže dle toho soudím, že už by to zavzdušněné být nemělo.
4)na termostatu k e46 je také jeden konektor, nevíte k čemu to slouží? zkoušel jsem ho za běhu odpojit a nic se nestalo
jsem z toho trošku jelen, jen se modlím aby to nebylo vyvalené těsnění pod hlavou nebo nedejbože prdlá hlava. doufám, že ne, protože kapaliny neubývá, olej není namixovaný s vodou, na víčku taky žádný šlem, auto nevaří...
budu rád za každý příspěvek který by mi mohl pomoci, předem všem děkuju
v prosinci jsem vyměnil termostat, vše šlapalo jak hodinky, ale min týden se ten termostat posral, zůstal zavřenej a mě tou teplotou rupla expanzka...
tak jsem vyměnil expanzku, dal rovnou novou vodní pumpu a koupil jsem origo termostat, vše se nahodilo na auto, dala se kapalina ted už s tím jezdím týden a furt to není ono, zdá se mi to nějaké divné...
nejprv to vůbec netopilo, ale to se povedlo po půl hodině odvzdušnit, ale nicméně to ted furt radši kontroluju a mám pár dotazů:
1) je možné že se motor v těchto mrazech ochlazuje sám natolik, že mi třeba termostat otevře až po 20km klídné jízdy? prostě okruh přes chladič je pořád ledovej..a přestože třeba jedu dál tak teplota je furt v pořádku, teda dle budíku
2) teplota chladící kapaliny dle budíku je v normálu, žádné výkyvy se nekonají, kde přesně je čidlo na teplotu chladící kapaliny? a čidlo na hladinu chladičky?
3) pořád mi trošku tlakují hadice, né že by byly tvrdé jako kamen, ale prostě jsou napjaté, nevím jestli to je furt trošku zavdušněné? když je motor zahřátý a lehce povolím víčko expanzky, tak slyším jak to zasyčí, hadice pěkně změkou, odvzdušnovákem nic nejde, tam z počátku stříkala kapalina asi i se vzduchem, ted kapalina valí ven, ale hezky teče, né že by lítala do všech stran, takže dle toho soudím, že už by to zavzdušněné být nemělo.
4)na termostatu k e46 je také jeden konektor, nevíte k čemu to slouží? zkoušel jsem ho za běhu odpojit a nic se nestalo
jsem z toho trošku jelen, jen se modlím aby to nebylo vyvalené těsnění pod hlavou nebo nedejbože prdlá hlava. doufám, že ne, protože kapaliny neubývá, olej není namixovaný s vodou, na víčku taky žádný šlem, auto nevaří...
budu rád za každý příspěvek který by mi mohl pomoci, předem všem děkuju
-
Crixallis
- Registrovaný
- Příspěvky: 198
- Registrován: ned 26.06.2011 00:00
- Bydliště: Praha-Západ
- Klubové ID: 2929
z vlastni zkusenosti muzu odpovedet jen na bod 1) termostat jsem na nižší řadě měnil před 14 dny, a doted se mi neotevrel velky okruh... takže taky nevim jestli je to vsechno ok, a jestli je to dostatecne odvzdusnene. a to jsem tomu autu daval celkem kour abych to otestoval, ale v tech -10°C a vic se to proste stiha uchladit samo. teplota, mnozstvi chladicky i tlak je vsechno v pohode. takze taky sleduju a kontroluju obden a zatim porad ok.
Se zbytkem ti asi poradi vetsi odbornici
Se zbytkem ti asi poradi vetsi odbornici
-
ACDC
- Registrovaný
- Příspěvky: 1672
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Že se motor neohřeje - pokud ukazuje teploměr uprostřed, je ohřát. Že jsou hadice k chladiči studené, je OK. Teploměr ukazuje uprostřed od 72 stC do 107 stC. Je to bohužel proto, aby kolísání ručičky neobtěžovalo řidiče (prasárna pro normálního řidiče, dle mně teda). Hadice musí být trochu tvrdé, protože motor pracuje i přes 100st C, takže jsou pod tlakem. Konektor - vodič k termostatu je ohřev termostatu - hledat na fóru. V podstatě při malé zátěži pracuje motor přes 100st a při velké zátěži se začne termostat nuceně ohřívat,čímž se oblbne a motor jede pod 100st. Na E46 najdeš víc záhad...
a jak moc by měly byt ty hadice nafouklé? vím že v soustavě by měl být nějaký tlak, ale nevím jak moc je to ještě ok a kdy už to tlakuje kůli fouklému těsnění nebo ruplé hlavě 
když mám auto zahřáté a pomaličku otevřu víčko expanzky, tak to odfoukne a pak to jde normálně odšroubovat a koukat na hladinu kapaliny, napadlo mě, že v případě kdy by byla ruplá třeba hlava a tlak by šel do chlazení, tak by bylo vidět jak to v expanzce bublá? nebo je to mylná myšlenka?
bohužel v servise se mi s tím už nechtěl dělat, řekli rovnou že to je v hajzlu a že by rovnou sundavali hlavu atd.. což mě přijde zatím unáhlené, teda spíš doufám, že to tak nebude
když mám auto zahřáté a pomaličku otevřu víčko expanzky, tak to odfoukne a pak to jde normálně odšroubovat a koukat na hladinu kapaliny, napadlo mě, že v případě kdy by byla ruplá třeba hlava a tlak by šel do chlazení, tak by bylo vidět jak to v expanzce bublá? nebo je to mylná myšlenka?
bohužel v servise se mi s tím už nechtěl dělat, řekli rovnou že to je v hajzlu a že by rovnou sundavali hlavu atd.. což mě přijde zatím unáhlené, teda spíš doufám, že to tak nebude
-
ACDC
- Registrovaný
- Příspěvky: 1672
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Po otevření víčka při teplém/horkém motoru vždy zasyčí a odfoukne. Pokud nejsou hadice jako kámen, ve vodě není olej a v oleji voda, je velká pravděpodobnost, že to není těsnění/hlava. Pokud auto topí, je dost pravděpodobně, že je odvzdušněno. Z otvoru hadičky do expansky (od vrchu chladiče) musí při přidání plynu téct/stříkat voda. Tím se motor pořád sám odvzdušňuje. Normálně to projeď, hlídej teplotu a uvidíš. Najdi si "odemčení palub. počítače" (možná lépe na fóru E46, kde máš taky dotaz) a můžeš sledovat teplotu vody přímo v menu digitálně a to reálnou teplotu. Je to ale hrozně kreténsky navrhnuto.
no já s tím právě takhle už pár dní jezdím, sleduju teplotu na budíku, občas zastavím, kouknu zda běží velký okruh přes chladič (jakože právě moc ne v těchot teplotá, to byla má otázka č.1), sleduju jestli neubývá chladící kapalina, a ohmatávám ty pitomé hadice...
zatím se zdá vše být ok.
auto se po cca 5-10km zahřeje na normální teplotu, pak teplotu drží jak při jízdě z kopce, tak do kopce, jízda po dálnici, jízda po městě, vše bez problému, auto topí, vše se zdá být naprosto v pořádku jak před incidentem kdy se zasekl předešlý termostat a rupla mi expanzka...kdyby se toto nestalo tak bych vůbec nic neřešil a vše považoval za normální...
avšak jediné čeho se bojím jsou ty napjaté hadice, nevím k čemu bych přirovnal jak jsou napjaté, těžko se to popisuje...
no řeknu to takto, když mi motor běží na provozní teplotu a je natočenej, já pomalu povolím víčko expanzky, ono si to jakoby odfoukne, víčko zase dotáhnu, tak pak jsou hadice krásně měkké, to jde zmáčknout tak, že jí promáčkneš tak, že se dotknou mezi sebou obě mačkaná místa.. kdežto když to neodfouknu tím víčkem, tak hadice je jakoby gumová, rozhodně nejde zmáčknout tak že by jí člověk zmáčknul mačkanými místy k sobě
zatím se zdá vše být ok.
auto se po cca 5-10km zahřeje na normální teplotu, pak teplotu drží jak při jízdě z kopce, tak do kopce, jízda po dálnici, jízda po městě, vše bez problému, auto topí, vše se zdá být naprosto v pořádku jak před incidentem kdy se zasekl předešlý termostat a rupla mi expanzka...kdyby se toto nestalo tak bych vůbec nic neřešil a vše považoval za normální...
avšak jediné čeho se bojím jsou ty napjaté hadice, nevím k čemu bych přirovnal jak jsou napjaté, těžko se to popisuje...
no řeknu to takto, když mi motor běží na provozní teplotu a je natočenej, já pomalu povolím víčko expanzky, ono si to jakoby odfoukne, víčko zase dotáhnu, tak pak jsou hadice krásně měkké, to jde zmáčknout tak, že jí promáčkneš tak, že se dotknou mezi sebou obě mačkaná místa.. kdežto když to neodfouknu tím víčkem, tak hadice je jakoby gumová, rozhodně nejde zmáčknout tak že by jí člověk zmáčknul mačkanými místy k sobě
tak jsem okouknul kolegovo bávo, má to samé, jen o pár let mladší, a jeho hadice jsou také napumpované jako ty mé. Takže bud má chudák taky ruplé těsnění po hlavou, nebo je to normální jev a já jen zbytečně plaším 
tak to asi ještě budu sledovat a pak se uvidí, rozhodně to nenechám ted v servisu rozebrat, oni vůbec nic neřeší, rovnou řekli, sundat hlava, vše udělat atd... no a člověk tam pak nechá kdoví kolik tisíc třeba zbytečně
tak to asi ještě budu sledovat a pak se uvidí, rozhodně to nenechám ted v servisu rozebrat, oni vůbec nic neřeší, rovnou řekli, sundat hlava, vše udělat atd... no a člověk tam pak nechá kdoví kolik tisíc třeba zbytečně
jsem tak našel příklad toho jak jsou ty hadice napumpované, jako když je hodně starý ohraný tenisák, tudíž změkně a jde zmáčknout, ale né uplně.. tak asi tak jsou ty hadice napumpované, nevím zda je to dobře nebo ne...každopádně ted asi teda budu jezdit a uvidí se co se staneACDC píše:To je normální,prsty je určitě nepromačkneš. V klidu bych jezdil...
