Ahoj, tak jsem dnes přišel k autu, pod ním loužička. Zvednu haubnu, těsnění pod víkem ventilů vepředu trošku povylezlý, celej předek motoru oblitej olejem jako blázen a i všude okolo, jak to vrtule rozcákala po celým motorovým prostoru. Taky je louže oleje nahoře na motoru u nalévacího otvoru (M50). Na měrce oleje jsem našel trošku emulze, na víčku oleje se mi zdá že emulze není, stav chladící kapaliny +- v normě, auto nijak zvlášť nekouří (o nic víc než jindy).
Mám se hned bát nejhoršího?
S autem jezdím hlavně krátké štreky, můj prvotní tip byl že mi zamrzl odfuk kliky (mám ho vyvedený do atmosféry, tento model nemá separátor oleje), ale říkám si jestli by to udělalo takovej tlak aby to vytlačilo těsnění pod ventildeklem
libovka píše:Pokud máš odvětrání motru vyvedené jen na volno tak ti to v pohovystřílí těsnění.
ok, zkusím tedy zaměřit svou pozornost tímhle směrem. ale přijde mi to stejně divný - je tam víc míst kudy by ten tlak mohl utýct, počínaje víčkem... a i tak, toho oleje zmizely tak dvě tři decky, to je jako kdyby se naplnil celej prostor nad ventilama olejem, jako by se nemohl vracet do vany - je to možný? neznám vnitřní uspořádání toho motoru...
prozatím jsem to u hlavy odpojil, za těch dvacet kiláků než dojedu domů se snad nic nestane.
Pokud se ti ucpe to odvětrání tak v motoru vznikne dost velkej tlak na to aby to vystřílelo simeringy.Pokud jezdíš krátké trasy tak je u tohoto motoru emulze normální.
fizzer píše:Ahoj, tak jsem dnes přišel k autu, pod ním loužička. Zvednu haubnu, těsnění pod víkem ventilů vepředu trošku povylezlý, celej předek motoru oblitej olejem jako blázen a i všude okolo, jak to vrtule rozcákala po celým motorovým prostoru. Taky je louže oleje nahoře na motoru u nalévacího otvoru (M50). Na měrce oleje jsem našel trošku emulze, na víčku oleje se mi zdá že emulze není, stav chladící kapaliny +- v normě, auto nijak zvlášť nekouří (o nic víc než jindy).
Mám se hned bát nejhoršího?
S autem jezdím hlavně krátké štreky, můj prvotní tip byl že mi zamrzl odfuk kliky (mám ho vyvedený do atmosféry, tento model nemá separátor oleje), ale říkám si jestli by to udělalo takovej tlak aby to vytlačilo těsnění pod ventildeklem
Mám přesně stejné projevy, jako popisuješ Ty. Já na E46 318i, motor N42, rok 2002. Už jsi přišel na to, co je za problém? Já zatím auto odstavil a jezdím autobusem/vlakem. Čekám, až poleví mrazy a našetřím nějaké peníze na opravu. Na co se můžu připravit? A to jsem si říkal, že atmosferickej benzín bude bez problémů...
dneska mě kontaktoval kamarád a to samé má 525i motor m54
jel nakoupit, z ničeho nic, kouř pod kapotou, vyběhl ven, z motoru se kouřilo, všude olej, postříkal to hasičákem a nechal to bejt.... v motoru chybí olej cca 2-5dcl tak to budu asi také řešit
opravdu ale netuším proč takto dobré motory tohle udělaj ?
ps: vodu má všechnu.
Technická otázka. Možná úplná kravina, ale nemůže těsnení, který je brutálně podchlazený při nynějších mrazech a taky má nějaký pátek za sebou a tudíž nějaký póry, při prudkým ohřátí a rozpínání po nastartování motoru prostě prasknout? Se mi u Toyoty 2.4D stalo, že v zimě tlakem uletělo plastový víčko, jak se nalejvá olej. Najednou rafika oleje spadla dolů, a objevila se olejnička.
No já bych to aji docela viděl na to zamrzlé odvětrání... Přece jen v těchto mrazech se celej motorovej prostor dokonale prohřeje až po XY km, kdy se rozpustí všechna emulze u odvětrání a pokud člověk jezdí jen nějaký cmrndačky tak to postupně zarůstá a zamrzá až se asi může stát, že to prostě neprotlačí...
Ale pravdou je, že tento problém bych spíše čekal u M52, kde je separátor bez výhřevu. Jak je to řešeno u M50? V ETK vidím nějaký bazmek který se rozděluje do dvou hadic...
Tak jsem se do toho ponořil, vyndal jsem ten filtr odvětrání a byl promočenej a plnej hnusu, takže asi máme jasno Dal jsem ho do pryč a vyrobil jsem si jednoduchej catch tank, uvidíme co to provede.
Povolil jsem šrouby na ventildeklu, těsnění jsem opatrně zamáčknul zpátky a zase utáhl, zatím nic nechčije (najeto cca 100 km).
Kurnik člověk aby se bál v tomto počasí jezdit pravidelně krátké trasy... Teď záleží zda je tento problém vlivem dlouhodobě částečně zaneseného odvětrání nebo to dokáže zamrznout i u zcela čistého systému.
před zimou to bylo čisté, páč se měnil právě zminovaný separátor oleje.
ale je blbost s tím jezdit v zimě cca 800m do práce a sem tam to pěkně neprohřát.... i když běžný uživatel to asi nemá možnost znát
paca píše:jj, to se mi taky stalo minulý týden ve čtvtek, prdlo těsnění pod víkem (m52)
A taky jsi měl ucpanej ten odlučovač oleje?
Jinak všem díky za příspěvky. Dám novej odlučovač a asi i to těsnění pod víkem. Nepoškodilo Vám to ještě nějaká jiná těsnění? Doporučili byste i výměnu oleje, když je tam ta emulze? Mám asi 2500 km do výměny (N42B20)...
Emulze se ti v zimě událá tak nebo tak pokud se jezdí krátký trasy.Mám olej měněnej před 2000-2500km a mám jí tam taky.Jezdím denně do práce jednu cestu 10-15 min a večer zpět.
Stejnej jev sem měl i u 2 předešlejch aut.Prostě při krátkých trasách se udělá celkem rychle.
Jakmile se oteplí tak emulze je fuč.
Tak se mi zdá, že inženýři z BMW někde udělali chybu... Jako jasně dlouhodobé teploty okolo -15 nejsou zas tak časté, ale zase ne vyjímečné a co třeba teprve státy dál na sever, dyť tam ty auta snad nemůžou ani fungovat. Je jasné, že krátké trasy autu neprospívají a kor v takových mrazech, ale furt je to auto, které by v těchto teplotách mělo naprosto normálně fungovat.