Zdravíčko, docela "brzo" jsem si dnes vzpoměl, že už před měsícem jsem si říkal že není zima že tu chladící kapalinu vyměním komplet... No mám v hlavě nasráno a zapoměl jsem na to ...
V servise mi bylo řečeno, že to mám do -18 °C, takže se ptám jestli mi to může zamrznout tak, aby něco ruplo, nebo se tam vytvořej max nějaký kristaly? S autem přes zimu nejezdím, avšak ho mám venku...
No po dnesnich zpravach zacinam taky mit strach o filcku Jako znam borca co tvrdi ze aji obycejna voda zamrzne v aute uplne az kolem -7 (je mu pres 40 a vlastni cca 20 dodavek, ty podle tohoto nazoru vypadaji:D) ale nahoda je svina a kapalina je urcite ta nejlevnejsi varianta ze vsech moznejch pruseru, takze bych ju raci vymenil:)
Tak bydlím kousek od hor, dnes tu bylo v 5 ráno -18 Nejhorší je že mám kolem auta ledovou barikádu, tak nevim jak se tam dostanu abych to vypustil... Asi proste vytrhnu hadici a bude to
DWXak píše:Tak bydlím kousek od hor, dnes tu bylo v 5 ráno -18 Nejhorší je že mám kolem auta ledovou barikádu, tak nevim jak se tam dostanu abych to vypustil... Asi proste vytrhnu hadici a bude to
Neboj zvládneš levou zadní....když jsem to dělal poprvé...byl jsem na tom stejně jako ty. Teď ji pravidelně před zimou vypouštím a nechávám stát auto bez ní
Kdyby jsi náhodou nevěděl,kde hledat výpustní ventil.... najdeš ho na dně expanzky, uvidíš trubku uzavřenou modrým plastovým šroubem, který je jištění, takovým Tčkem zespod. Nejdřív vyndej Tčko a pak povolíš ten modrý šroub. Někdy se tomu modrému sráčovy nechce, ale domluvíš mu sikama
To tčko musíš najít po hmatu...výčnělek/kostička 7x4mm, kterou jenom vytáhneš. Pro jistotu si dej pod auto noviny, kdyby ty vypadlo z ruky
a co jednoduše povolit pásku na dolní hadici jdoucí z chladiče. vypustit "vodu" dolejt nemrzku protočit motor a klidně spát
myslím si, že přeci jen bude lepší když tam ta kapalina bude přez zimu....
těch nemrzek je spoustu od různých výrobců a neměli by se míchat. Protože se může stát, že se nesmíchají a vzniknout "oka" které budou zamrzat, ale je fakt a pevně věřím že i v samotných servisech, jenom něco málo vypustí a doplní, tím co je po ruce
nikdy se ti nepodaří dostat z auta všechnu vodu, takže vlastně vždy se smíchá a nevěřím že by v teoreticky jednom typu nemrzky byl takový rozdíl, aby se nesloučila v jednu náplň. každopádně bez pochyb je záměr dolejt nemrzku aby to nezamrzlo. PS: ráno teplota u nás v 600m nad mořem -12 st. C
Tak to známí bydlej asi v ruskym sokolově nebo nevim
V létě je tu na pohodu není tu uplně vedro jak u budějek ale je tady tak ok a v zimě taky pecka on není sníh tady je pár cm poprašku a je uplně jasno navíc fouká vítr což podle kolegů meteorologů pomáhá tomu aby teploty tolik neklesaly. Že se prý vzduch chová jak voda studený klesá a teplý stoupá a jak fouká vítra tak se to nestihne ustálit
čau mám takovej dotaz... dneska sem jel a začal mi vařit motor může to být tím že je málo vody v chladiči?? díval sem se a je tam trochu nad minimum... jak sem začal vařit tak sem zastavil a otvíral víko nádoby na vodu a byla celkem natlakovaná trochu sem povolil a už se z ní valil vzduch... je to takové komické že unás ráno -17 a já vařím motor
c4mel píše:čau mám takovej dotaz... dneska sem jel a začal mi vařit motor může to být tím že je málo vody v chladiči?? díval sem se a je tam trochu nad minimum... jak sem začal vařit tak sem zastavil a otvíral víko nádoby na vodu a byla celkem natlakovaná trochu sem povolil a už se z ní valil vzduch... je to takové komické že unás ráno -17 a já vařím motor