Kurňa celkem dlouho... tady v ČR moc 330i není ale celkem hodně jich je v DE. Myslím že dovoz by nebyla špatná volba...Jsou auta z dovozu lepší jak auta z naší republiky ?FrankDrebin píše:Podle fotek pekny, vybava taky.. Akorat se to prodava snad uz rok a puljiriik píše:Třeba tento kousek se mi celkem libí... Co vy na to ? http://bmw-rad-3.autobazar.eu/330i-id1446424.html
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E90 330i 190KW
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Jirik> 330i je jiste vyborna volba, ten motor prakticky nema chybu (najel jsem s nim pres 100 tis. km v jednicce), na ten vykon a celkovy charakter ma i velmi nizkou spotrebu, tezko hledat auto s nizsi (benzin se stejnymi parametry). Dalsi veci je bohuzel tvoje otazka ohledne prevodovky. Prevodovka ktera je v tomto aute seriove ma bohuzel velmi dlouhe prevody a to v kombinaci s vyssi vahou ma velky vliv na dynamiku, ve vysledku je auto znatelne pomalejsi nez 130ka s identickym motorem. Muj znamy ma 330i, zkouseli jsme spolu dat par set km v plnem tempu a opravdu to jde znat, hlavne kdyz zrychlujes ze 160 na 200 tak 130ka zacne 330ce ujizdet. 130ce ten motor staci vzdy (s danou prevodovkou), 330ce uz bohuzel nikoliv, pokud pojedes do prudkeho kopce (treba Grossglockner) na trojku s plnym plynem tak uz ti to nepojede (narozdil od 130ky ktera s timto problem nema).
Pokud nejezdis pilu po okreskach tak ti to vadit nebude a dynamika ti bude dostacovat, ale protoze tyhle zkusenosti mam tak proc ti je nesdelit. Jinak te musim velmi varovat pred pofaceliftovou verzi trojky (efficient dynamics), mimo stupidniho systemu auto-stop kdy ti motor umre na kazde krizovatce je nejvetsim problemem elektricky posilovac rizeni ktery je silene preposilovany a postrada naprosto jakoukoliv zpetnou vazbu od kol. Predfaceliftova verze ma vyborny hydraulicky posilovac kde jsi opravdu porad ve spojeni s prednimi koly a vis co se deje.
Co se tyce motoru tak zadne mouchy jsem nezaznamenal, nadherne tahne od volnobehu az do 7500 otacek, narust vykonu je dokonale linearni. Jeho prubeh i zatah mi daleko vice vyhovuje nez u osmivalce v M3 ktery je podle me do 5,5tis ot. horsi v linearite i chuti po otackach, do 3 tis. ot vubec nejede... (nicmene nad 6 tis. ot uz je to peklo
), toto bude ale znacne ovlivnene prevody ktere ma M3 taky dost dlouhe... Olej jsem vzdy daval 5W30, BMW oznacen jako Longlife 04.
Preji hodne stesti pri vyberu auta.
Pokud nejezdis pilu po okreskach tak ti to vadit nebude a dynamika ti bude dostacovat, ale protoze tyhle zkusenosti mam tak proc ti je nesdelit. Jinak te musim velmi varovat pred pofaceliftovou verzi trojky (efficient dynamics), mimo stupidniho systemu auto-stop kdy ti motor umre na kazde krizovatce je nejvetsim problemem elektricky posilovac rizeni ktery je silene preposilovany a postrada naprosto jakoukoliv zpetnou vazbu od kol. Predfaceliftova verze ma vyborny hydraulicky posilovac kde jsi opravdu porad ve spojeni s prednimi koly a vis co se deje.
Co se tyce motoru tak zadne mouchy jsem nezaznamenal, nadherne tahne od volnobehu az do 7500 otacek, narust vykonu je dokonale linearni. Jeho prubeh i zatah mi daleko vice vyhovuje nez u osmivalce v M3 ktery je podle me do 5,5tis ot. horsi v linearite i chuti po otackach, do 3 tis. ot vubec nejede... (nicmene nad 6 tis. ot uz je to peklo

Preji hodne stesti pri vyberu auta.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
rikin píše:Jirik> 330i je jiste vyborna volba, ten motor prakticky nema chybu (najel jsem s nim pres 100 tis. km v jednicce), na ten vykon a celkovy charakter ma i velmi nizkou spotrebu, tezko hledat auto s nizsi (benzin se stejnymi parametry). Dalsi veci je bohuzel tvoje otazka ohledne prevodovky. Prevodovka ktera je v tomto aute seriove ma bohuzel velmi dlouhe prevody a to v kombinaci s vyssi vahou ma velky vliv na dynamiku, ve vysledku je auto znatelne pomalejsi nez 130ka s identickym motorem. Muj znamy ma 330i, zkouseli jsme spolu dat par set km v plnem tempu a opravdu to jde znat, hlavne kdyz zrychlujes ze 160 na 200 tak 130ka zacne 330ce ujizdet. 130ce ten motor staci vzdy (s danou prevodovkou), 330ce uz bohuzel nikoliv, pokud pojedes do prudkeho kopce (treba Grossglockner) na trojku s plnym plynem tak uz ti to nepojede (narozdil od 130ky ktera s timto problem nema).
Pokud nejezdis pilu po okreskach tak ti to vadit nebude a dynamika ti bude dostacovat, ale protoze tyhle zkusenosti mam tak proc ti je nesdelit. Jinak te musim velmi varovat pred pofaceliftovou verzi trojky (efficient dynamics), mimo stupidniho systemu auto-stop kdy ti motor umre na kazde krizovatce je nejvetsim problemem elektricky posilovac rizeni ktery je silene preposilovany a postrada naprosto jakoukoliv zpetnou vazbu od kol. Predfaceliftova verze ma vyborny hydraulicky posilovac kde jsi opravdu porad ve spojeni s prednimi koly a vis co se deje.
Co se tyce motoru tak zadne mouchy jsem nezaznamenal, nadherne tahne od volnobehu az do 7500 otacek, narust vykonu je dokonale linearni. Jeho prubeh i zatah mi daleko vice vyhovuje nez u osmivalce v M3 ktery je podle me do 5,5tis ot. horsi v linearite i chuti po otackach, do 3 tis. ot vubec nejede... (nicmene nad 6 tis. ot uz je to peklo), toto bude ale znacne ovlivnene prevody ktere ma M3 taky dost dlouhe... Olej jsem vzdy daval 5W30, BMW oznacen jako Longlife 04.
Preji hodne stesti pri vyberu auta.
Moc děkuji za rady... určitě nebudu koukat na verzi efficient dynamics... Roznodně myslím, že dynamika bude stačit... i když nevím jestli kdybych volil automat jestli to nebude lepší volba

Na automat ti muzu napsat jen muj osobni nazor, kazdy se na to diva jinak.jiriik píše:Moc děkuji za rady... určitě nebudu koukat na verzi efficient dynamics... Roznodně myslím, že dynamika bude stačit... i když nevím jestli kdybych volil automat jestli to nebude lepší volba
Ja osobne bych automat nikdy nevolil protoze nikdy nedokaze tak radit jako clovek, pokud jezdis alespon trochu sportovne je to nesmysl, je rada situaci ktere automat nedokaze resit. Napriklad pojedes defensivne 80 na sestku a budes potrebovat z nejakeho duvodu hned zrychlit, pokud mas manual das tam trojku (nebo dvojku) a seslapnes to, ale automat ti maximalne udela kickdown na ctverku, to uz bude clovek s manualem davno pryc....
Navic automat je vzdycky nuda, coz je blbe mimo to ze to neni zabava taky v tom, ze nuda je unavna (coz je na dlouhych monotonnich trasach nebezpecne), alespon pro me... nesnasim auta ketere delaji veci za me, vzdycky vsechno vypinam a spoleham jen na ABS.
Myslím si že nemáš pravdu a určitě neřadíš rychleji než hydroměnič ZFrikin píše:Na automat ti muzu napsat jen muj osobni nazor, kazdy se na to diva jinak.jiriik píše:Moc děkuji za rady... určitě nebudu koukat na verzi efficient dynamics... Roznodně myslím, že dynamika bude stačit... i když nevím jestli kdybych volil automat jestli to nebude lepší volba
Ja osobne bych automat nikdy nevolil protoze nikdy nedokaze tak radit jako clovek, pokud jezdis alespon trochu sportovne je to nesmysl, je rada situaci ktere automat nedokaze resit. Napriklad pojedes defensivne 80 na sestku a budes potrebovat z nejakeho duvodu hned zrychlit, pokud mas manual das tam trojku (nebo dvojku) a seslapnes to, ale automat ti maximalne udela kickdown na ctverku, to uz bude clovek s manualem davno pryc....
Navic automat je vzdycky nuda, coz je blbe mimo to ze to neni zabava taky v tom, ze nuda je unavna (coz je na dlouhych monotonnich trasach nebezpecne), alespon pro me... nesnasim auta ketere delaji veci za me, vzdycky vsechno vypinam a spoleham jen na ABS.

Pravda je, že tento automat je "samoučící", takže pokud jezdíš lážo-plážo a najednou chceš rychle akcelerovat, např při nebezpečném předjíždění, pak opravdu chvilku trvá, než auto vystřelí, protože automat při kickdownu čeká na vytočení motoru a není "naučen" na agresivnější jízdu. Toto ovšem je i u manuálu, akorát ti to připadne rychlejší, poněvadž než tou šaltrpákou zakvedláš, tak si meziplynem pomůžeš, ale určitě nejsi rychlejší než automat. Stačí trochu umět zacházet s automatem, stačí před takovou situací trochu ťuknout na plyn a automat podřadí. Nemluvě o sportovním režimu, kdy auto při kickdownu okamžitě vystřelí a nemluvě o možnosti "manuálního řazení"

Bych už vživotě nikdy nechtěl do auta šaltrpáku

Verim, ze ve vetsine pripadu bude automat jiste rychlejsi, mluvim spis o vyjimecnych situacich. Ja jsem to nijak nezkousel protoze me to vubec nezajimalo, velke zkusenosti s automatem mam jen z audi, v bmw jsem s nim v zadnem aute neridil.Marda píše:Myslím si že nemáš pravdu a určitě neřadíš rychleji než hydroměnič ZF![]()
Pravda je, že tento automat je "samoučící", takže pokud jezdíš lážo-plážo a najednou chceš rychle akcelerovat, např při nebezpečném předjíždění, pak opravdu chvilku trvá, než auto vystřelí, protože automat při kickdownu čeká na vytočení motoru a není "naučen" na agresivnější jízdu. Toto ovšem je i u manuálu, akorát ti to připadne rychlejší, poněvadž než tou šaltrpákou zakvedláš, tak si meziplynem pomůžeš, ale určitě nejsi rychlejší než automat. Stačí trochu umět zacházet s automatem, stačí před takovou situací trochu ťuknout na plyn a automat podřadí. Nemluvě o sportovním režimu, kdy auto při kickdownu okamžitě vystřelí a nemluvě o možnosti "manuálního řazení"![]()
Bych už vživotě nikdy nechtěl do auta šaltrpáku
Ja mam ve 130ce super razeni (serie), jsem s nim spokojeny. Ale razeni v M3 panecku to je jina kava, ty krasne kratke presne drahy, to clovek radi jen tak pro radost i kdyz nemusi... I kdyby razeni s manualem bylo pomalejsi ve vsech existujicich situacich nikdy bych nemenil ani kdyby mi za to nekdo platil, zrovna razeni je jedna z casti zabavy auta ktere se vzdat nehodlam (ne ze bych se chtel vzdavat jakekoliv jine).
Co treba nejaka situace kdy potrebujes spojku, napriklad kdyz nekdo bude potrebovat resit smyk pomoci spojky ktera tam neni?
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Ono záležéí na tom o jakou převodovku jde. Když tam není spojkový pedál ještě neznamená že je to automatická převodovka. Klasický automat s planetovými převody a hydraulickým torque konvertorem stojí za hovno. Hodně jsem se najezdil s automatem z půjčoven (jiná možnost není) a je to dobré pro taxíkáře po městě a pro lidi kteří to moc s autem neumí (zajímavé je že skoro všichni brzdí provou nohou). Samozřejmě že DCT a SAMT řadí rychleji, ale to nejsou automatické převodovky. Pokud vím, tak jediný pokus dát automat do závodního auta byl když Jim Hall ho dal do Chaparral Can-Am a nikdo s tím nechtěl jezdit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Osobně jezdím v E60 s automatem... je to parádní a pokud to fakt člověk umí s plynem jízda je plynulá a automat dělá to co vy chcete. Ale myslel jsem, že k benzinovému motoru a jeho větší výbušnosti, sportovnosti se hodí víc manuální převodovka, ale to je můj nazor nebo úvaha.Marda píše:Myslím si že nemáš pravdu a určitě neřadíš rychleji než hydroměnič ZFrikin píše:Na automat ti muzu napsat jen muj osobni nazor, kazdy se na to diva jinak.jiriik píše:Moc děkuji za rady... určitě nebudu koukat na verzi efficient dynamics... Roznodně myslím, že dynamika bude stačit... i když nevím jestli kdybych volil automat jestli to nebude lepší volba
Ja osobne bych automat nikdy nevolil protoze nikdy nedokaze tak radit jako clovek, pokud jezdis alespon trochu sportovne je to nesmysl, je rada situaci ktere automat nedokaze resit. Napriklad pojedes defensivne 80 na sestku a budes potrebovat z nejakeho duvodu hned zrychlit, pokud mas manual das tam trojku (nebo dvojku) a seslapnes to, ale automat ti maximalne udela kickdown na ctverku, to uz bude clovek s manualem davno pryc....
Navic automat je vzdycky nuda, coz je blbe mimo to ze to neni zabava taky v tom, ze nuda je unavna (coz je na dlouhych monotonnich trasach nebezpecne), alespon pro me... nesnasim auta ketere delaji veci za me, vzdycky vsechno vypinam a spoleham jen na ABS.![]()
Pravda je, že tento automat je "samoučící", takže pokud jezdíš lážo-plážo a najednou chceš rychle akcelerovat, např při nebezpečném předjíždění, pak opravdu chvilku trvá, než auto vystřelí, protože automat při kickdownu čeká na vytočení motoru a není "naučen" na agresivnější jízdu. Toto ovšem je i u manuálu, akorát ti to připadne rychlejší, poněvadž než tou šaltrpákou zakvedláš, tak si meziplynem pomůžeš, ale určitě nejsi rychlejší než automat. Stačí trochu umět zacházet s automatem, stačí před takovou situací trochu ťuknout na plyn a automat podřadí. Nemluvě o sportovním režimu, kdy auto při kickdownu okamžitě vystřelí a nemluvě o možnosti "manuálního řazení"![]()
Bych už vživotě nikdy nechtěl do auta šaltrpáku
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem spis za automat, v jedne ruce muzes mit mobil a v druhe hamburger -)))) Urcite je to pohodlnejsi, pro klidnejsi povahy paradni, na kokodrcani po meste a okreskach to nema chybu. Mne to kvedlani nebavi, rychlosti mam tak dlouhe ze to je az zbytecne, 4 dela cca 220km/h. Dan za pohodli automatu je o neco vetsi spotreba. Financne pri pruseru je o neco drahsi nez manual a dvouhmota. Ale neni to brutalni rozdil, obe repase vyjdou na nejake prachy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Doufam ze ten hamburger kazdy vzal s notnou nadsazkou a humorem. BudVlad ma kus pravdy, zalezi co kdo od toho auta ceka. Pokud si bude clovek chtit casto uzivat sportovni jizdy a posouvat hranice, je automat jiste spatna volba. Pokud ma auto jako ja spise k premistovani a ma zaroven radost z rizeni, tak by mu automat nevadil. Osobne by mi vubec nevadil, nejezdim bokem, nedriftuju, jsem proste jen obycejny uzivatel. Mam rad bmw pro jeho jizdni vlastnosti, moc rad se s nim svezu, ale najezdim neco i po meste a na fofrklacku zasadne nelpim. Rozhodnout se musi ale kazdy sam.
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Už jsi něco koupil? Pokud jde o otáčky motoru tak na BC je ukazatel kdy máš zařadit jakou rychlost (u E92 je to ve standard výbavě, u E90 nevím). Záleží ale na stylu jízdy. Já motor dost vytáčím, snese to. Vyměnil jsem diferák za kratší, takže se mi motor víc točí.
Když jsem kupoval auto porovnával jsem všechny rozdily mezi 325i a 330i. Motory jsou stejné (asi od poloviny 2007 325i má stejný motor, jiné sací potrubí a jiný software). 330i má větší brzdy a jiný zadní tlumič výfuku. Mě se vyplatilo koupit 325i, protože jsem měnil brzdy a celé výfukové potrubí. Výkon motoru se dá zvýšit i nad výkon 330i. Za ušetřené peníze jsem také vyměnil téměř celou nápravu. Všechny díly nápravy se dají vyměnit za díly z M3.
Když jsem kupoval auto porovnával jsem všechny rozdily mezi 325i a 330i. Motory jsou stejné (asi od poloviny 2007 325i má stejný motor, jiné sací potrubí a jiný software). 330i má větší brzdy a jiný zadní tlumič výfuku. Mě se vyplatilo koupit 325i, protože jsem měnil brzdy a celé výfukové potrubí. Výkon motoru se dá zvýšit i nad výkon 330i. Za ušetřené peníze jsem také vyměnil téměř celou nápravu. Všechny díly nápravy se dají vyměnit za díly z M3.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
BudVlad píše:Už jsi něco koupil? Pokud jde o otáčky motoru tak na BC je ukazatel kdy máš zařadit jakou rychlost (u E92 je to ve standard výbavě, u E90 nevím). Záleží ale na stylu jízdy. Já motor dost vytáčím, snese to. Vyměnil jsem diferák za kratší, takže se mi motor víc točí.
Když jsem kupoval auto porovnával jsem všechny rozdily mezi 325i a 330i. Motory jsou stejné (asi od poloviny 2007 325i má stejný motor, jiné sací potrubí a jiný software). 330i má větší brzdy a jiný zadní tlumič výfuku. Mě se vyplatilo koupit 325i, protože jsem měnil brzdy a celé výfukové potrubí. Výkon motoru se dá zvýšit i nad výkon 330i. Za ušetřené peníze jsem také vyměnil téměř celou nápravu. Všechny díly nápravy se dají vyměnit za díly z M3.
Ne zatim nekoupil... pořád si zjištuji nějaké informace. To je paráda, že jde 325i tak dobře poladit... To se bude dát určitě dobře poladit i 330i.
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Z motoru 330i nedostaneš víc než z 325i protože to jsou stejné motory (pokud jde o 3 litr). Z N53B30 jde dostat až 302 hp bez bez mechanických úprav motoru.jiriik píše: Ne zatim nekoupil... pořád si zjištuji nějaké informace. To je paráda, že jde 325i tak dobře poladit... To se bude dát určitě dobře poladit i 330i.
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
To vyjde o dost víc. Znám jen tunery v Německu, kteří umí podstatně modifikovat software. DS Motorsport zvýší výkon na 290 hp za €1800. Manhart Racing zvýší až na 302 hp za €4999 včetně nového ECU a výfuku.matiz píše:Muzu se zeptat kolik ta sranda vyjde? Pocitam tak okolo 100k, mylim se moc?
Je to hodně peněz, ale když porovnáš cenu 325i a cenu 335i tak to zase není moc. Dostaneš se na stejný výkon bez turba s o dost lehčím autem