Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 330i 190KW

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od jiriik »

Ahoj klubáci,

Přemyšlím nad výměnou svého stávajícího vozu E60 530DA za E90 330i 190KW. Chtěl jsem se zeptat jestli má někdo zkušenosti s tímto modelem.
Hlavně mě zajímá motor, a jaký druh převodovky se k tomu motoru víc hodí.
Určitě beznín bude víc spolehlivější jak nafta... hlavně na provoz, ale i tak bych se chtěl zeptat na co si dát pozor a jaká je spolehlivost motoru a jaké má mouchy. Měl by někdo možnost sehnat servisní informace, co kdy se mění a jaké druhy olejů použít atd... Jezdíme s přitelkyní hlavně ve dvou a 5er nám přijde zbytečně velká a hlavně to chce něco novějšího, co bude mít míň km na tachometru. Najezdím ročně cca 30 - 40 000 km, ale aspoň polovina je ježdění na krátké trasy po městě. Ještě jsem neměl tu čest E90 330i řidit... řidil jsem jen 330i E46.

Moc díky za vaše rady.
DAVIDBREBRE
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 28.09.2011 00:00
Bydliště: Benešovsko (Střední Čechy)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od DAVIDBREBRE »

tak z toho co pises jasne benzin to sto pro diesela zkurvis tim kratkym popjizdenim nehlede ze servis potazmo dily vstriky budou raketka:)

na benzinu kor 330 neni co by se ti mohlo vy..rat klasika akorat vetsi spotreba i kdyz s 6 valem kdyz pojedes dlouhy trasy a nebudes mu slapat na vocas tak se spotreb necha krasne srazit(nemyslim jezdit na dalnici 90 ale klidne kolem 140-150 nemenit rychlost jenom sepot kvetin:):) od motoru)

osobne mam E 46 328i no mozna sem mel vzit 330 rozmejsell jsem se ale vzhledem k tomu ze tenhle je opravdu v netk. stavu tak sem vzal 2.8i

potazmo i kdyz to je e 90 tak urcite 330i myslim si ze tim nic nezkatis a ve finale mozna usetris oproti nafte muj realnej odhad na usetreni paliva na nafte vs servis potazmo opravy bys musel najezdit aspon 50000 aby to bylo znatelny kor pri dnesnich cenach:)

ani na kokttavce sem nechtel naftu mel sem 1.8 ve finale jezdilo to lip nez tdi ano krasa jezdit za 5.5l ale stim ze max 90 púopriade na dalnici drzet konstant. rychlost s benzinem sem jezdil 7-8 litru uplne jinej tah jezdilo to jako z praku u nizsich otacek klasika liny ale od 3000 tdi mohl delat co chce a eee)
benzin benzin benzin:)?:)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak nejlíp po městě proti té naftě ušetříš, když to hodíš ještě do LPG ;)
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od Marda »

190kW N52 je dobrej moderní motor. Ale píšeš, že většinou jezdíš krátké trasy po městě, proto bude důležité, který rok výroby budeš kupovat. Tento motor z prvních let výroby 2006,2007 je absolutně nevhodnej na krátké trasy. Více zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matiz »

Absolutne nevhodnej ?? Neni to moc silne slovo ?? Zadny motor nemiluje kdyz jezdi studeny, ale ze je to motor tak spatny jsem necekal -)))) Muj dostava pravidelnou udrzbu, fajnovy olej co 10k a najel uz docela dost a vubec nevypada ze by mu neco vadilo. Ma sve mouchy, ale to ma kazdy motor. Spis bych rekl ze zasadni bude jak se k nemu kdo choval, jak velkou cocku dostaval za studena, jak dlouho jezdil na tu LL sracku atd. Ale nerekl bych ze to je motor na howno. Spis naopak. Novejsi motory s primym vstrikem jsou uspornejsi, ukaze cas jak dalece na tom budou s vydrzi vstrikovacu, vysokotlakeho cerpadla atd. A by je necekaly trable jako u CR po urcitych kilometrech.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od jiriik »

No přemyšlel jsem o ročníku 2006. spotřeba mi je jasná, že bude větší, ale jak řikáte nafta se to vyplatí, když najedu víc jak 50 000km. I když dnešní cena nafty je hrozna. Určitě časem bych si to nechal dát do LPG... No zacházení s motorem myslím u mě by problém nebyl, protože jsem zvykléj z nafty pěkně zahrát a po dojetí nechat vychladnout...Nejsem jen šofér, který by tomu nakládal za studena...Teďkom jezdím s automatem, hodí se k benzínu víc manuální převodovka nebo klidně můžu zůstat u automatu?

Díky.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od jiriik »

Třeba tento kousek se mi celkem libí... Co vy na to ? http://bmw-rad-3.autobazar.eu/330i-id1446424.html
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#8 Příspěvek od scooter_x »

Kousek je to moc hezkej, ale ty kilometry, já ti nevím...Nechat prověřit vše co jde, zkontrolovat stav všeho, co jde. Klasika...;)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

Vypada slusne a pokud mu nic nebude tak i cena neni neodpovadajici. Vybava na trojku bych rekl hodne nadprumerna. Kilometry podle prani CZ a asi i SK klientu. Vykaslal bych se na ne, proverit poradne auto, rekne vic nez stav na budiku. Mam karu o dva roky mladsi a ma najeto vic... Ne zasadne, ale vic -)) Mel jsem vic uz kdyz jsem ji ja kupoval a to bylo trilete auto... Ale trebas to je zrovna vyjimka :lol: Sam za sebe radsi auto s vetsim najezdem a nalitano po dalnicich, nez auto s malo km, ale porad po meste.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od jiriik »

matiz píše:Vypada slusne a pokud mu nic nebude tak i cena neni neodpovadajici. Vybava na trojku bych rekl hodne nadprumerna. Kilometry podle prani CZ a asi i SK klientu. Vykaslal bych se na ne, proverit poradne auto, rekne vic nez stav na budiku. Mam karu o dva roky mladsi a ma najeto vic... Ne zasadne, ale vic -)) Mel jsem vic uz kdyz jsem ji ja kupoval a to bylo trilete auto... Ale trebas to je zrovna vyjimka :lol: Sam za sebe radsi auto s vetsim najezdem a nalitano po dalnicich, nez auto s malo km, ale porad po meste.


Diky. určitě když bych se na to jel podívat, tak si ho nechám ověřit, ale kdyby byl stav km skutečný, tak na tento motor to asik moc není že ?:)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#11 Příspěvek od libovka »

LPG :roll: Akorát to auto zkurví.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od Marda »

matiz píše:Absolutne nevhodnej ?? Neni to moc silne slovo ?? Zadny motor nemiluje kdyz jezdi studeny, ale ze je to motor tak spatny jsem necekal -)))) Muj dostava pravidelnou udrzbu, fajnovy olej co 10k a najel uz docela dost a vubec nevypada ze by mu neco vadilo. Ma sve mouchy, ale to ma kazdy motor. Spis bych rekl ze zasadni bude jak se k nemu kdo choval, jak velkou cocku dostaval za studena, jak dlouho jezdil na tu LL sracku atd. Ale nerekl bych ze to je motor na howno. Spis naopak. Novejsi motory s primym vstrikem jsou uspornejsi, ukaze cas jak dalece na tom budou s vydrzi vstrikovacu, vysokotlakeho cerpadla atd. A by je necekaly trable jako u CR po urcitych kilometrech.


Není to vůbec silné slovo! Něco si o tom přečti na zahraničních fórech, zde to bohužel nikdo neví. A že je tento motor na howno jsi napsal ty, já si naopak myslím, že je to hodně slušnej motor, sám jsem si připlatil za 630i, než abych koupil 645i, kterých v tý době bylo mnohem víc na trhu. A vůbec u této výrobní vady nejdo o to, jak dlouho jezdíš na LL jak píšeš, nebo jak se k motoru kdo choval! Napřeď si o tom zjisti více informací, než vybliješ takovou hovadinu. Tato závada se projevila u nových aut s nájezdem v jednotkách tisíc mil :wink:
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od jiriik »

Marda píše:
matiz píše:Absolutne nevhodnej ?? Neni to moc silne slovo ?? Zadny motor nemiluje kdyz jezdi studeny, ale ze je to motor tak spatny jsem necekal -)))) Muj dostava pravidelnou udrzbu, fajnovy olej co 10k a najel uz docela dost a vubec nevypada ze by mu neco vadilo. Ma sve mouchy, ale to ma kazdy motor. Spis bych rekl ze zasadni bude jak se k nemu kdo choval, jak velkou cocku dostaval za studena, jak dlouho jezdil na tu LL sracku atd. Ale nerekl bych ze to je motor na howno. Spis naopak. Novejsi motory s primym vstrikem jsou uspornejsi, ukaze cas jak dalece na tom budou s vydrzi vstrikovacu, vysokotlakeho cerpadla atd. A by je necekaly trable jako u CR po urcitych kilometrech.


Není to vůbec silné slovo! Něco si o tom přečti na zahraničních fórech, zde to bohužel nikdo neví. A že je tento motor na howno jsi napsal ty, já si naopak myslím, že je to hodně slušnej motor, sám jsem si připlatil za 630i, než abych koupil 645i, kterých v tý době bylo mnohem víc na trhu. A vůbec u této výrobní vady nejdo o to, jak dlouho jezdíš na LL jak píšeš, nebo jak se k motoru kdo choval! Napřeď si o tom zjisti více informací, než vybliješ takovou hovadinu. Tato závada se projevila u nových aut s nájezdem v jednotkách tisíc mil :wink:


Nebyl by odkaz na nějaké zahraniční forum, kde řeší tento motor ?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#14 Příspěvek od libovka »

Je pravdou že ten motor není moc povedenej.Zase jako musím říct že osobně bych si radši koupil naftáka.
Celkově se totiž všechny nové modely benzínů BMW moc nepovedli.Atuž je to čtyřválec,šestiváled nebo osmiválec.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#15 Příspěvek od Figa »

N53 to myslím celkem zachránila :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od matiz »

Muzes dat odkazy kde se to resilo? Kolik procent nebo promile vyroby bylo postizeno? Je mozne ze se tady o tom nevi, nikdo nemuze vedet vsechno. Ale, pokud se zavada projevila behem par tisic mil, bylo auto v zaruce.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od Marda »

Jasný, zde prosím:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504

je toho zatím 95 stran jednoho vlákna :)
spousta lidí (hlavně ve státech) to řešila během záruky.

Zde je takové shrnutí, včetně "řešení v BMW":
http://translate.google.com/translate?h ... unt%3D1310
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od jiriik »

Tak teď přemyšlím jestli teda tento motor by byl správná volba :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od matiz »

Ja to prolitnul jen zbezne, nastesti nic takoveho nepozoruju a to okolo auta chodim, startuju zpravidla driv nez jdu otevrit branu, kdyz prijedu tak taky nechcipam. Jezdim i kratsi trasy, cca 15km, do zahrati motor setrim, neprelezu vetsinou pres 3k rpm. Nemel jsem to cas cist na e90, ale jiste budes vedet kolika lidem se to zpravidla projevilo ? Stovce, dvema , peti stovkam ? Tyka se to povetsinou jen USA a evropy okrajove? Protoze tim ze se o tom tady nevi, tak se to asi moc neprojevuje.
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#20 Příspěvek od FrankDrebin »

jiriik píše:Třeba tento kousek se mi celkem libí... Co vy na to ? http://bmw-rad-3.autobazar.eu/330i-id1446424.html


Podle fotek pekny, vybava taky.. Akorat se to prodava snad uz rok a pul :)
Odpovědět