Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

tupá rána a chrčení.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#1 Příspěvek od kourk »

e36 318 kupé. Při přejezdu nerovnostech se často ozve dost velká ale tupá rána od přední nápravy. tlumiče a uložení je nový. bouchaní se ozývá i při prudké pravé zatáčce + v tomhle případě ještě chrčení. jako by se motor nebo převodovka opírala nekde o kastli. nevím jak to popsat. chrčení prostě závisí na otáčkách motoru.. nejdřív sem myslel, že je to levý přední ložisko. ale dal sem nový a žádná změna. ted sem pod autem pořádně ještě nebyl... ale na co bych mel kouknout. napadli me silentbloky na motoru. nebo nejak převodovka jestli by nemohla bouchat do kastle.... nejaký rady na co bych mel mrknout??
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Rány by mohly způsobovat čepy ramen nebo utrženej silentblok ramena vzadu, ale to pak nevím co by mohlo způsobovat to chrčení, snad jen drhnoucí pneumatika někde o podběh, ale to není moc pravděpodobné.

U motorů uložených napříč je hodně častá závada zcela vyrvaný jeden ze dvou silentbloků motoru. To má pak za následek, že při prudkém vytočení se motor klopným efektem pohne na stranu a třeba vrtule začne dřít o plastový rám. Tohle by mohlo nastat i při prudkém nájezdu do zatáčky jak popisuješ. Zkuste třeba ve dvou nebo pokud seš silák tak sám vzít za vršek motoru a zkusit s ním hýbat ze strany na stranu příčně k autu. Pokud lítá moc, je silentblok v háji. Výměna u 4válu nebude příliš složitá bych řekl a rovnou vyměň 2 na motoru a 2 malé na převodovce.

Zde ukázka mého: :lol:

Obrázek
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#3 Příspěvek od fizzer »

na test silenbloků motoru je jednodušší zatáhnout ručku a zkusit se rozjet, dopředu i do zadu. když je přitom zvednutá kapota, tak je krásně vidět na motor, jestli se hejbe nebo ne :)
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#4 Příspěvek od kourk »

jo díky. musím mrknout na ty siláče. čep to určitě není. tukáční vymlácenýho čepu a takhle tupá rána je fakt rozdíl. drhnutí gumou nebo vrtulí to taky určitě není. vůbec to nezávisí na rychlosti jakou jedu, ale na otáčkách motoru. prostě na volnoběh pomalý chrčení, když přidám tak se taky zrychlí. navíc cítím že to jde přímo do kastle. zřejmě jak se auto nakloní nebo nekde poskočí tak bud motor nebo převodovka bouchnou a opřou se o kastli nekde. S tou ručkou to zkusím. díky.. :)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#5 Příspěvek od Lucifer »

Nechci malovat čerta na zeď, co setrvák teď jsem četl, že pokud je v prdeli setrvák tak to vibruje s celým autem a v závislosti na otáčkách se mění vibrace. Nebo taky spojka. Jen říkám co jsem teď četl tak nezapomenout i na to :)
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#6 Příspěvek od kourk »

ale auto nevibruje. setrvák to stopro není.
Odpovědět