Ahoj, včera zničeho nic po svižné jízdě moje TDS začlo vařit. Voda se tlakuje jak blánivá, vrtule nesepla. nechal jsem ho vychladnout a jel sem dál, sotva se trochu rozjel, vařil zas, i na volnoběh. Ráno sem přišel k autu, celou noc bylo v geráži, cca 17 stupňu a ráno hned jak sem ho nastartoval začla se točit vrtule. Motor jde pravidelně, ale jeho zvuk doprovází pravidelný "vrzání" . Mohlo by to být vodní pumpou?
Zkontrolovat vodní pumpu, pokud tlakuje do trubek a ztrácí se voda, případně je v ní olej nebo naopak, mohlo odejít těsnění hlavy případně hlava mohla křápnout. Podavačka nemá s přehříváním nic společného. Pro vyndání pumpy sundáš chladič vody, pak odmotuješ viscu která je na pumpě, sundáš řemen a vndáš pumpu samotnou
a připrav se že jestli to dlooooouho nikdo nesundaval tak ti ta pumpa krásně k těm prsou ve kterejch je přiroste...já do ní řezal přes trubka nejmíň hodinu,než se mi povedlo jí dostat ven a byl to fakt hodně velkej voser
tak ta pumpa má v těle hlavně dva závity na šrouby který z ní předtím vyšroubuješ, do těch našroubuješ šrouby a ty ji odtlačí od motoru tak nevím proč dotoho řezat
jasně, ja děkuju, jen mi pořád nejde do hlavy, proč se nesepnul aspoň ten větrák, když to vařilo, tak se ani nehnul a kdyz sem nastartoval studenej motor, tak se okamžitě rozběhla(ne že se unášela, ale natvrdo, jak kdyz ji sepne elektrika)
shade741 píše:tak ta pumpa má v těle hlavně dva závity na šrouby který z ní předtím vyšroubuješ, do těch našroubuješ šrouby a ty ji odtlačí od motoru tak nevím proč dotoho řezat
To je tak když se někdo pouští do věcí kterejm nerozumí.
popy77 píše:jasně, ja děkuju, jen mi pořád nejde do hlavy, proč se nesepnul aspoň ten větrák, když to vařilo, tak se ani nehnul a kdyz sem nastartoval studenej motor, tak se okamžitě rozběhla(ne že se unášela, ale natvrdo, jak kdyz ji sepne elektrika)
Nemůže ti sepnout větrák když se voda v systému netočí.Když se voda netočí,nehřeje se chladič a tudíž se nesepne vrtule.
myslíš ty dva šroubky po straně??? moch sem tam šroubovat co sem chtěl a ani se to nehnulo byla tam prostě tak narostlá že bylo potřeba ji odrazit,pak už to ven šlo
demong60 píše:myslíš ty dva šroubky po straně??? moch sem tam šroubovat co sem chtěl a ani se to nehnulo byla tam prostě tak narostlá že bylo potřeba ji odrazit,pak už to ven šlo
Je pravda že někdy je fakt zarostlá.Už se mi to stalo taky a normálně jsem jí rozlomil.
popy77 píše:jasně, ja děkuju, jen mi pořád nejde do hlavy, proč se nesepnul aspoň ten větrák, když to vařilo, tak se ani nehnul a kdyz sem nastartoval studenej motor, tak se okamžitě rozběhla(ne že se unášela, ale natvrdo, jak kdyz ji sepne elektrika)
Nemůže ti sepnout větrák když se voda v systému netočí.Když se voda netočí,nehřeje se chladič a tudíž se nesepne vrtule.
a jak je tedy možný že druhy den hned po nastartování se točila jak pitomá, to by přece ta lamelová spojka sepnout neměla ne?
Tam není lamelová spojka.Je tam viskozní kapalina která se při stojícím motoru usadí dole.To pak způsobí že se po startu roztočí naplno.Po nastartování chvíli trvá než se ta kapalina odstředí dokola a vrtule se uvolní.Dělá to většině aut s visko.
byla stará pumpa rozpadlá je možný že tam chrastí zbytek lopatky kterej dře o novou, to mě napadlo jako první. Jinak "chrastí" je hezký termín ale poznat z toho jde houby, odkud to aspon jde ? jde to nahrát?
shade741 píše:byla stará pumpa rozpadlá je možný že tam chrastí zbytek lopatky kterej dře o novou, to mě napadlo jako první. Jinak "chrastí" je hezký termín ale poznat z toho jde houby, odkud to aspon jde ? jde to nahrát?
stará pumpa byla rozpadlá(ten plast co žene vodu upadl uplně), tohle mi příde jako kdyby chrastil řetěz, nahrát by to asi šlo, zkusim to
tlumič je v pořádku a chrastění přestalo, už mi chybí poslední věc, auto nemá výkon, když přidám plyn tak se pomalu vytáčí a když přidám hodně tak jakoby cukne(jako kdyby neměl naftu) a pak se pomalu rozjíždí. Myslel sem že si to bude někde přisávat vzduch, ale do čerpadla jde čistá nafta, je možnost že by to nebylo vstřikovacim čerpadlem?
dneska už se mi dokonce dvakrát rozsvítila kontrolka vstřikování