Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

bmw e90 325xi spotřeba oleje

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#21 Příspěvek od blackwhit »

matiz píše:Ty mas ale krapet jiny motor nez ja myslim, ja mam N52B25A. N53uz jsou zase nejak v klidu. Nevim co soudruzi posrali, neco asi ano. Moje N52 si neco malo veme, mam trochu vic nalitano... Ja jsem dolival vzdy kdyz pri vytazeni klicku z CAS na mne zamrkala olejnicka.

V jakem intervalu menis olej a jaky mu davas?

Zvazuju vymenu PCV, jenze nevim zda to pomuze, neni uplne nejlevnejsi, srani s tim je taky dost. Hlavne nevim jestli by to nebyly zcela nesmyslne vyhozene prachy, protoze jak jsem rikal neco stoji, a pristup k nemu taky nic moc, videl bych to lehce na minimalne den v servisu. Se znacne nejistym vysledkem.


Sel bych do toho s vidinou ze dolivat prestanu...



mam stejnej motor jako ty. spotreba oleje me trapi od zacatku, co auto mam. Kontaktoval jsem i puvodniho majitele, podle nej byla spotreba oleje od vyroby cca 1-2 litry na 5000km. Mne to zere vyrazne vic. Prumerne tak litr na 1500km, coz je ale furt v normach BMW. Nekde na netu jsem nasel ofiko vyjadreni, proc je normalni, kdyz benzinovy motor BMW zere 0,7 litru na 1000km. Je to ale strasnej opruz furt myslet na to, ze musis mit u sebe olej a dolejvat.

Osobne tomu el. meraku taky neverim. Pred tydnem na me blikla kontrolka, dolil jsem litr. Druhy den jsem se rozjel a jen co se motor zahral, ozvala se kontrolka znovu a merak ukazoval dokonce dil pod spodni hranici. Cekalo me cca 600km, takze moc fajn. Dolejvat se mi nechtelo, pac sem si rikal, ze tam ten olej musi bejt, na druhou stranu me furt desila vyhlidka zadreneho motoru (jednou jsem uz zazil). Ujel jsem cca 300km, merka se vubec nehla a furt na me kricelo doliti. Pak auto 2 dny stalo a jel jsem dalsich 300km. Po dojezdu jsem se podival na olej (celou cestu sem si nechtel kazit naladu) a merka ukazovala uplne plnou. To uz sem nevydrzel a jel jsem k mechanikovi, abychom olej vypustili a podivali se realne, kolik tam je. Bylo tam kolem 7 litru. Olej jsem ted vymenil za hustsi - stale ale dle specifik BMW a Castrolu. 5w40 nebo 10w40, ted si nejsem jistej. Tak jsem zvedavej. Neobeslo se to ovsem bez perlicky, nalili jsme tam dobre k 7 litrum oleje a za jizdy mi auto ukazuje jeden dilek nad spodni ryskou. Na miste mi ukazuje 3/4 rysky... No proste je to peklo.

Premyslim, jestli je treba spatne zkalibrovana ta merka a ja tam permanentne dolevam o litr vic nez tam ma bejt, jestli to nemuze zpusobovat tu vetsi spotrebu, myslim, ze kdyz tam je vic nez predepisujou normy, pali se olej asi vic, ne?

Separator jsem uz taky menil. Rekl bych, ze se spotreba nijak nehla nebo jestli, tak hodne malinko. U E90 uz to neni tak zasadni jako u E46...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od matiz »

Kdyz jsem nalil ja 6,5l oleje tak merka ukazovala okolo 3/4 maximalni urovne. Najel jsem cca 3500km a rekla si o litr, byl jsem na minimu. Dolil jsem presne 0,5l co mi zbylo a ryska skocila do 1/4. Ted jsem ho trochu prohnal po dalnici, cca 70km, rychlost od 120 - 140, par malych kratkych useku 160 a zmerim a ejhle, ukazuje presne polovinu. Predtim jsem dolival vzdycky litr oleje a merka sla na max. ted do plneho nenalivam, kdyz je na max tak rychleji ubyva...

Z toho mi vyplyva ze na litr oleje najedu okolo 7k km, coz vice mene odpovida, vzdycky jsem dolil litr a neco malo na interval. Taky si myslim ze to meri jak se tomu zrovna zachce, dve deci sem, dve deci tam... Je mozne ze to pocita i s nejakym algoritmem ve kterem zahrnuje pocet startu pri teplem motoru, pri studenem, ujetou vzdalenost na nastartovani, nevim, ovsem obavam se ze to bude vedet pouze par lidi kteri delali sw budiku. Nevim ani na jakem principu meri to mnozstvi, je to jedno z poradnych kurvitek co vymysleli. Klidne bych jim ty dve eura za tu merku pridal...

Co tim myslis ze na miste ti ukazuje 3/4 ??? Jako ze zmeris pri studenem motoru olej? Mi to nikdy u studeneho nezmeri, rozsviti se budik s rucickama ze meri a pak to spadne bez ukazani.
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#23 Příspěvek od blackwhit »

matiz píše:Kdyz jsem nalil ja 6,5l oleje tak merka ukazovala okolo 3/4 maximalni urovne. Najel jsem cca 3500km a rekla si o litr, byl jsem na minimu. Dolil jsem presne 0,5l co mi zbylo a ryska skocila do 1/4. Ted jsem ho trochu prohnal po dalnici, cca 70km, rychlost od 120 - 140, par malych kratkych useku 160 a zmerim a ejhle, ukazuje presne polovinu. Predtim jsem dolival vzdycky litr oleje a merka sla na max. ted do plneho nenalivam, kdyz je na max tak rychleji ubyva...

Z toho mi vyplyva ze na litr oleje najedu okolo 7k km, coz vice mene odpovida, vzdycky jsem dolil litr a neco malo na interval. Taky si myslim ze to meri jak se tomu zrovna zachce, dve deci sem, dve deci tam... Je mozne ze to pocita i s nejakym algoritmem ve kterem zahrnuje pocet startu pri teplem motoru, pri studenem, ujetou vzdalenost na nastartovani, nevim, ovsem obavam se ze to bude vedet pouze par lidi kteri delali sw budiku. Nevim ani na jakem principu meri to mnozstvi, je to jedno z poradnych kurvitek co vymysleli. Klidne bych jim ty dve eura za tu merku pridal...

Co tim myslis ze na miste ti ukazuje 3/4 ??? Jako ze zmeris pri studenem motoru olej? Mi to nikdy u studeneho nezmeri, rozsviti se budik s rucickama ze meri a pak to spadne bez ukazani.


Pokud nastartujes za studena a das mereni a zustanes stat na miste, trva to tak minutu-dve a zmeri. Nesmis se ale rozjet, to potom nastane to, co jsi psal. Jakoby zacne merit a zmizi to. Spotrebu 7k km a 1 litr oleje bych vubec neresil, to si myslim, ze mas i vcelku kliku, ze to zere malo! :-)

ta chybejici mechanická merka je fakt nesmysl... :-(

myslim, ze to meri podle ruznych algoritmu a ze zalezi na startech, na pohybu, na teplote oleje atd. Jestli si dobre vzpominam, tak meri tim zpusobem, ze meri v urcitych intervalech a pak vysledky prumeruje....
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#24 Příspěvek od BudVlad »

S elektronickým měřením oleje není nikdo spokojený. Na webu je o tom hodně napsáno, radí tam také že lepší způsob je vypustit olej, změřit a nalejt zpět. BMW není jediný, Porsche má podobný systém.
Obrázek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od matiz »

Mercedes taky, ale tam maji alespon tolik rozumu, ze je tam nekde sterbina a merka se da dokoupit za raketu jako prislusenstvi pro servisy. I kdyz mozne ze dnes uz zase vsechno jinak...

Je to docela dobry adrenalin jezdit co 2k km do servisu na vypusteni a napusteni olejove napne. To az si prectou ti z tema kruhama na kapote, tak se pocuraji smichy. Pokud to teda nemaji taky... Jenom pevne verim ze to maji natolik jistene ze neni li dostatek oleje, rozsviti se cervene stop nebo jiny piktogram a ze celou tuto hitparadu nezajistuje jedno jedinne cidlo. A pokud ano, tak ochranuj nase motory sam vsemohouci... Jedno vim jiste, kdybych mel podezreni na to ze nemam stoprocentni cidlo, urcite bych nevahal a poridil nove.

Muzete nekdo hodit cislo z etk, ani nevim kde ta bestie je a kolik stoji. Treba mne BMW prijemne prekvapi a bude za 15€ . Ale jak je znam tak to bude asi takto :mad: a bude za €150 ...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#26 Příspěvek od BudVlad »

Číslo čidla hladiny oleje je 12617567723 a stojí €108.50, čidlo tlaku oleje je 12617549796 a stojí €17.80
Kdyby klesla hladina oleje a čidlo by selhalo, tak se rozsvítí tlak oleje. S tím vypouštěním a měřením to samozřejmě není myšleno vážně.
Obrázek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od matiz »

Diky, cekal jsem tedy vic... Da se rict ze prijemne prekvapili...
raging
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: ned 28.06.2009 00:00
Bydliště: Olomouc a Bouzov

#28 Příspěvek od raging »

Doplním moji zkušeností-motor M54 2,2 320 i rv 2002,najeto cca 135 tkm,olej 5W40, vezme spolehlivě 1,2 litru za 7000 km.
R6
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#29 Příspěvek od R6 »

No já byl spotřebou oleje z počátku dost vyděšen. Měl jsem předtím Hondu Accord a tam to nesežralo ani kapku navíc. Po přečtení této dikuze jsem ale hned klidnější. :) Mám motor N52B (325i - 2500ccm) a žere mi to zhruba 1l oleje na 5000km. Což vypadá že není až tak špatné.

Měníte také preventivně olejovou náplň převodovky? Mám už nalítáno 152k, a přemýšlím že bych tam nechal vyměnit komplet náplně (převodovka + diferenciál) ač se uvádí že je to doživotní.
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#30 Příspěvek od mentuli »

Já měl předtím trochu vylítanější M54 3.0 170 kW a ten si bral litr na 700 - 800 km ... ale bylo to nejspíš separátorem.. měl jsem auto jen chvíli a nestihl jsem ho vyměnit.. i tak jsem na to házel bobek.. přešel jsem na hustší 10W40 a vozil ho s sebou a doléval jak bylo potřeba.. trochu ta spotřeba oleje s tím hustším 10W40 i klesla (na nějakých litr na 1200 km).. ale popravdě mě to ani moc nesralo! Teď mám M54 2.5 141 kW a dolévám asi co 3000 km .. a tady už mě to tuplem neštve :)
Odpovědět