Tak jsem postoupil k výměně čepů řízení včetně axialek a mám menší dotaz.Chtěl vyšroubovat axialku,použil jsem klíč č.32, ale nějak to drželo, tak jsem do klíče bouchl kladivem a teď se mi zdá, že na hřebenu vznikla vůle.Je to možné?Jinak axialku se mi podařilo vyšroubovat a když chytnu jenom tu tyč, jak se do ní ta axialka šroubuje, tak se nevyklá, ale s axialkou tam vůle je(asi díky větší páce).Trochu chaotické, ale snad to pochopíte.Díky moc za odpověď.Jenom doufám, že jsem neodrovnal řízení
Už to má něco nalítáno a vůle tam bejvá..Můžeš ale doufat že když na to bušíš tak že ten hlinik.obal neprasknul.Bohužel se dost často stává že po výměně spojovaček začne ten hřeben téct-servo olej pod manžety Snad se Ti teda úspěšně zadařilo..Docela by mě taky zajímal správnej postup výměny spojovaček-třeba Renault s origo řízením TRW nemá na těch spojovačkách ani drážky na klíč-když to nejde povolit tak nezbyde než to odvrtat..Takže jsi na tom ještě dobře..
no tak nebyly to žádný rány, tak snad to bude v pohodě.Z toho bych opravdu nebyl nadšenej.Ještě se zeptám, čím se maže hřeben?Koukal jsem, že je tam trocha nějaké červené vazelíny.Díky moc
martas11 píše:Na spojovačky všech druhů mám přípravek v práci takže jdou i ty bez ploch na klíče
To mě zajímá jak vypadaj Já mám velký zubatý kleště,trošku uni ale dobrý Fakt na to jsou nějaký přípravky který napasuješ pod auto Podle mě má bejt i nějakej přípravek abys to podržel-ten protikus aby se to nepřekrucovalo při povolování..Někde jsem četl že stranu kterou povoluješ máš mít zajetou co nejvíc do řízení aby ten tlak nebyl tak velkej
zdravim. nechci zbytecne zakladat nove tema, tak se zeptam tady. budu menit vnejsi cepy ramen, nejradeji bych Meyle HD. je jedno jak je nalisuji? jde mi o to, jestli maj taky nejake znacky jako treba silaky na rameni. diky
zsteiner píše:zdravim. nechci zbytecne zakladat nove tema, tak se zeptam tady. budu menit vnejsi cepy ramen, nejradeji bych Meyle HD. je jedno jak je nalisuji? jde mi o to, jestli maj taky nejake znacky jako treba silaky na rameni. diky
čauvec, pokud si matně vzpomínám tak jsou ty čepy symetrické, a žádnou značku sem na nich neviděl, mělo by to být jedno, jestli se mýlím tak mě opravte...
michal09 píše:Asi by stálo za řeč, prozradit o jaké auto se jedná... Já jsem si měnil tlumiče a ramena na své bývalé e36 a zvládl jsem to, sice to nebyla procházka růžovým sadem, ale dalo se to.
Největší problém u výměny tlumičů byl stažení pružin, jestli můžřu poradit, sežeň si někde stahováky na pružiny, nebo se z toho zblázníš... viz foto
stahovací popruhy nejsou žádná hitparáda
podobácku vyrobenej stahovak z ocelové tyči se zavitem taky žádná sláva
finální podoba, stačí už jen dát na místo...
Největší problém u ramen byl nalisovat silentblok do toho oka ramene, bez lisu prakticky nemožné. Respektive by to šlo, ale mohl bys siletblock nebo oko poškodit nebo ho nalisovat křivě, což by pro jízdní vlastnosti nebylo taky zrovna nejlepší. Takže bych sehnal někhoho kdo ti to napočkání nalisuje... viz foto.
silenty před nalisováním
silenty po nalisování
nalisované silenty na rammeni
samotná výměna
Jinak věci, jako hydraulický hever, spoustu nářadí, gola sadu s velkýma ořechama nebo zázračný WDčko jsou samozřejmostí. Pokud tohle máš jseš trošku manuálně zručnej, měl by jsi to zvládnout...
Ty jsi blázen....ještě ti asi pružina nenafackovala... poaždé když ji měním a koukám jak je nabitá tak mě z toho jde mráz po zádech zacházím s tím jako s granátem
ty a teď jsem si ještě všimnul že to stojí na tom super stabilním hevírku BMW.... blázne ještě že tam je ta kozička a guma masakr
varkel píše:Ty jsi blázen....ještě ti asi pružina nenafackovala... poaždé když ji měním a koukám jak je nabitá tak mě z toho jde mráz po zádech zacházím s tím jako s granátem
ty a teď jsem si ještě všimnul že to stojí na tom super stabilním hevírku BMW.... blázne ještě že tam je ta kozička a guma masakr
Zas tak brutálně jako ty bych to neviděl... Hele u práce člověk musí přemýšlet a to že jsem stahoval pružiny né úplně standartním postupem ještě neznamená, že jsme při tom riskoval život. Pružina nemohla vyskočit, vždy jsem ji stahoval a ještě jistil dvěma stahovákama. Sice to vypadá krkolomě, ale věř že to nebylo nebezpečný, i když zrovna BOZP jsem určitě nesplňoval No a ten Hever BMW jsem používal normálně a pokud jsem dělal něco většího, jako třeba výměnu tlumičů, tak jsem to zajistil kozičkou, a když auto stojí na hevreru a kozičce, nemůže spadnout, leda že by se propadla podlaha
je nutné k výměně tlumičů povolovat spodní čep na rameni (krátký přímo pod těhlicí)? Nebo stačí povolit šrouby v uloženi shora a dva šrouby dole (těhlice k náboji kola)? Díky Kuba
Ne, nemusíš povolovat žádný čep. Jenom ty 3 šrouby v klobouku a 2 na těhlici. A pokud máš auto do 1993 tak i tu "kost" která je mezi tlumičem a stabíkem.
mequi píše:Ne, nemusíš povolovat žádný čep. Jenom ty 3 šrouby v klobouku a 2 na těhlici. A pokud máš auto do 1993 tak i tu "kost" která je mezi tlumičem a stabíkem.
no mám rok 98, tak myslim, že je tam už kost v rameni a ne k tlumiči
díky moc
+ jaký je rozdíl mezi předníma pružinama z R6 a R4?
aha, jde o to, že chci dát do čtyřválcové těhlice šestiválcovou pružinu, pokud je to tedy technicky možné bez úprav (větší tvrdost se mi hodí, to byl záměr pořízení)