Zdarec, mam malej dotaz.
Hodil jsem včera zimaky a jak tak obchazim auto všiml jsem si že za spolujezdcem mam nějak křivo zadní kolo.
Na druhé straně je kolo rovne s blatníkem.
Někdo nějakej typ co mohlo prasknout nebo podobně..?
Jel jsem nedávno do docela extremního kopce (štěrk,hlína,díry)
Viz foto :
Ale jakoby do "oblouku", takze nevim jestli to je presne timhle, nebo jeste necim jinym... Nejdriv jsem myslel ze by to mohlo bejt to podelny rameno, ktery by eventuelne kdyby dostalo prdu o neco, se mohlo ohnout... Ale prej je litinovy, coz je prej nemozny ohnout takze nevim Jinak, snaz se to vyresit, protoze jdou strasne srat gumy a to auto se chova fakt hrozne...
zacal bych jestli mas spravnou geometrii , to ze se ti sjizdi vic vnitrek vzadu maji za pricinu odklony a ne vetsi sbihavost , u tebe je problem ve spodnim podelném rameni , kde se nastavuje posouvanim domecku toho silace sbihavost , kdy je bud silac ve predu uplne v prdeli , a nebo je blbe nastavena geometrie
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
U me treba ta geometrie na tom kole nesla srovnat do ty predepsany tolerance... Spis by me zajimalo, jestli by tohle mohlo bejt timhle, takhle nejak to mam ohnuty jako je na spodnim obrazku
DWXak píše:U me treba ta geometrie na tom kole nesla srovnat do ty predepsany tolerance... Spis by me zajimalo, jestli by tohle mohlo bejt timhle, takhle nejak to mam ohnuty jako je na spodnim obrazku
to známe, toto je populární úprava kruháčovejch driftérů, specifická pro PZ kolo... občas ten obrubník né a né uhnout
taky jsem to na autě měl (ne vlastním přičiněním), kladivo to spravilo... tak doufám že mi někde neupadne kolo
Když je silentblok na rameni hodně špatnej, poznáš to i okem, když si do domečku pěkně posvítíš. Při výměně na zimní jsem si taky všímnul, že už mám jeden zdeformovanej a je povylezlej z ramene na jednu stranu.
Tady už je silentblok nový http://peper.rajce.idnes.cz/Dily#P2030096.JPG
Troufám si tvrdit, že příčné rameno č. 7 na tohle přímo vliv určitě nemá. Pokud je různě ohnuté (sám jsem to měl) ovlivňuje odklon kola, nikoli sbíhavost. Nejspíš ti sjelo podélné rameno ze silentbloku nebo se celý vytrhl jak píšou kluci.
Tak to nevim, protoze se taky driv myslelo ze to bude tim, ale nechaly se vymenit ty silenbloky jak je to podelny rameno ulozeny v karoserii/prahu (jestli myslite tyhle) a problem stale trva... Pokud myslite jinej silentblok, kterej to prosim je?
Pokud je zohlé rameno, dostalo to pravděpodobně někde ránu, kdoví co je tam tedy ještě pohnuté. Samotné příčné rameno by tenhle problém nemělo způsobit.
_peper: Jj kolo jak tatrovka jsem měl taky jen ne tak moc...
DWXak píše:A spraví to ten problém, kterej ma tady kolega vyfocenej nahore ?
to netuším, u mě to nebylo okem viditelný (nebo jsem si toho nevšiml), toho ohnutýho ramena jsem si všiml náhodou při výměně kotoučů
a jinak blbý siláče podélných ramen jsem měl taky, a okem to poznat nebylo - až když jsem vzal montpáku a zapáčil za to rameno, tak to bylo poznat - byly uplně měkký.
No nic, tim padem budu muset to pricny a podelny vymenit... Co jsem koukal na realoem, tak by snad mely pasovat z ISa, ktery ma kamos na ND tak to tam prdnu po zime a uvidi se
Prvně bych zkusil vyměnit jen to příčný (výměna na heveru zabere cca hodinku, je potřeba pozvednout i difec) a následně GEO, třeba se stane zázrak a pomůže to.