Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
crash
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 219
- Registrován: pon 05.05.2008 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak na D1 je to masakr, přesně jak řiká Jarda, tuhle situaci se dá těžko vyřešit, každýmu to do kopce těch 130 nejede a nák ten kamion musí předjet a nejhorší je že ani v úsecích se třema pruchama někteří kamionáci zůstanou v prostředním.
Posledně jsem zažil teda dva borce, kteří jeli za sebou 110-120 v autech který jedou v poho 130 a víc a přišlo mi, že to snad dělaj schválně. Za nima se pomalu tvořila kolona aut a kdo je nepřejel zprava, tak se přes ně nedostal. V těhle situacích to prostě tim pravym beru.
A taky se mi v těhle kolonách stává, že uhnu do pravýho a držim se toho auta co zůstalo v levym a když se chci pak po x kilometrech vrátit zpět, tak se ten co předtim byl za mnou vlevym může uvztekat, že se zas vracim. Přitom už za tu trasu musel poznat, že tam kde se to na chvilku rozjede zmizim s ostatníma on si jede svejch 130, tak nevim proč se musí mermomocí přede mě cpát.
Posledně jsem zažil teda dva borce, kteří jeli za sebou 110-120 v autech který jedou v poho 130 a víc a přišlo mi, že to snad dělaj schválně. Za nima se pomalu tvořila kolona aut a kdo je nepřejel zprava, tak se přes ně nedostal. V těhle situacích to prostě tim pravym beru.
A taky se mi v těhle kolonách stává, že uhnu do pravýho a držim se toho auta co zůstalo v levym a když se chci pak po x kilometrech vrátit zpět, tak se ten co předtim byl za mnou vlevym může uvztekat, že se zas vracim. Přitom už za tu trasu musel poznat, že tam kde se to na chvilku rozjede zmizim s ostatníma on si jede svejch 130, tak nevim proč se musí mermomocí přede mě cpát.
Pokud mohu, já bych tady meeting autor výrazu: (pan Sládek - potažmo Mr. Bean)
trošku shrnul..
Zásada.. : myslet i za druhé.. Tečka
Ještě si dovolím přidat něco málo do mlýna..
Jedu si takhle náhodou v levém jízdním pruhu po D1 tuším nějakej 115km cca, newim, abych nekecal. To je ostatně jedno.. A najíždí kamion svou rychlostí na dálnici z pravé návěsti.. Jede v podstatě v naváděcím pruhu dálnice a logicky hodí levý blinkr, aby se mohl zařadit do normálního (pomalého pruhu) na D1. Jestli jel 40 km/h tak to bylo hodně.. Co udělá slečna ve vozidle jedoucí 90 km/h v normálním jizdním pruhu, když vidí blikající (pro slečnu) monstrum? Hodí to regulérně do levého, aniž by se podívala za sebe.. Nepředvídat, že hovádko debilní udělá přesně, co jsem čekal, tak jsme se tam pěkně namotalia skončili jsme někde ve svodidlech nebo pod tím kamionem.. Asi mi svítily pak ještě 5 minut kotouče, ale na to srát..

Zásada.. : myslet i za druhé.. Tečka

Ještě si dovolím přidat něco málo do mlýna..

Jedu si takhle náhodou v levém jízdním pruhu po D1 tuším nějakej 115km cca, newim, abych nekecal. To je ostatně jedno.. A najíždí kamion svou rychlostí na dálnici z pravé návěsti.. Jede v podstatě v naváděcím pruhu dálnice a logicky hodí levý blinkr, aby se mohl zařadit do normálního (pomalého pruhu) na D1. Jestli jel 40 km/h tak to bylo hodně.. Co udělá slečna ve vozidle jedoucí 90 km/h v normálním jizdním pruhu, když vidí blikající (pro slečnu) monstrum? Hodí to regulérně do levého, aniž by se podívala za sebe.. Nepředvídat, že hovádko debilní udělá přesně, co jsem čekal, tak jsme se tam pěkně namotalia skončili jsme někde ve svodidlech nebo pod tím kamionem.. Asi mi svítily pak ještě 5 minut kotouče, ale na to srát..

-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tihle lidi žijou v neustálým strachu, aby je tam někdo pustil. Pravidlo zipu jim říká nula nula nic, jak vidí zúžení, tak se řadí stovky metrů před ním a pak zásadně nepustí - protože "ty bys je přece taky nepustil a navíc sis dovolil je předjet, zatímco on si tu kolonu poctivě vystál". Kolona přitom vzniká zejména kvůli takovým, jako je on.
Osobně podjíždění nemám rád, ale snažím se koukat kolem sebe a zkrátka se mi ještě nestalo, že by mě podjetí jiným autem vysloveně překvapilo - pak už se jenom snažím, aby to bylo co nejbezpečnější a většinou byla možnost podjetí daná mojí chybou.
Osobně podjíždění nemám rád, ale snažím se koukat kolem sebe a zkrátka se mi ještě nestalo, že by mě podjetí jiným autem vysloveně překvapilo - pak už se jenom snažím, aby to bylo co nejbezpečnější a většinou byla možnost podjetí daná mojí chybou.
To FX: to se ale bavíš malinko o něčem jiném.. A "pravidla" tipu ZIP jsou úplně na hovno, když pochopíš ten neprincip.. Tak si dej plnou nádobu vody 50 litrů na jednu stranu, pod ní prázdnou nádobu 50ti litrů (aby o dobře teklo)
A co je rychlejší? Pouštět vodu dvěma trubkama o 2x větším průměru do jedné trubky o průměru jedné z těch trubek nebo pouštět jednou trubkou s tím samým průměrem vodu do nádrže?
Napsal jsem to dobře?

A co je rychlejší? Pouštět vodu dvěma trubkama o 2x větším průměru do jedné trubky o průměru jedné z těch trubek nebo pouštět jednou trubkou s tím samým průměrem vodu do nádrže?

Napsal jsem to dobře?

Vše co je tady psáno vychází pouze z toho, že lidi kolem sebe nekoukají a připadají si jako páni silnic. Osobně zpětné kontroluji cca každých 5s a řekl bych, že v 99% času vím co se kolem mě děje. Prostě každou chvilku mrknu do zrcátka a díky tomu lehce odhadnu co se ke mě jak rychle blíží.
Co se týče podjíždění zprava, opravdu někdy člověk nemá na výběr, když člověk jede v levém, v pravém není na půl kiláku žádné auto a on prostě jede v levém.
A například ostraváci určitě znají případy na Opavské z Poruby směr Nová Ves, kdy u Tesca se zařadí takovýto magor do levého, protože za 2km odbočuje na světlech doleva (přitom jedou souběžně s autem v pravém, v lepším případě je pravý volný ... no nezabili byste tyhle případy? Totéž na Rudné od křižovatky na NH směr Havířov a lidi jedoucí neustále v levém
Prostě lidem bych za toto dával flastry jako prase.
Něco podobného co mě vytáčí do běla, jedete si takhle mimo obec, auto před váma jede 80km/h max., předjedete ho a při vjezdu do obce se vám lepí na prdel nebo předjíždí nezměněnou 80km/h rychlostí... jestli toto není tupost, tak už nevím
Co se týče podjíždění zprava, opravdu někdy člověk nemá na výběr, když člověk jede v levém, v pravém není na půl kiláku žádné auto a on prostě jede v levém.
A například ostraváci určitě znají případy na Opavské z Poruby směr Nová Ves, kdy u Tesca se zařadí takovýto magor do levého, protože za 2km odbočuje na světlech doleva (přitom jedou souběžně s autem v pravém, v lepším případě je pravý volný ... no nezabili byste tyhle případy? Totéž na Rudné od křižovatky na NH směr Havířov a lidi jedoucí neustále v levém

Prostě lidem bych za toto dával flastry jako prase.
Něco podobného co mě vytáčí do běla, jedete si takhle mimo obec, auto před váma jede 80km/h max., předjedete ho a při vjezdu do obce se vám lepí na prdel nebo předjíždí nezměněnou 80km/h rychlostí... jestli toto není tupost, tak už nevím
Totálně se mýlíšMaxiczech píše:To FX: to se ale bavíš malinko o něčem jiném.. A "pravidla" tipu ZIP jsou úplně na hovno, když pochopíš ten neprincip.. Tak si dej plnou nádobu vody 50 litrů na jednu stranu, pod ní prázdnou nádobu 50ti litrů (aby o dobře teklo)![]()
A co je rychlejší? Pouštět vodu dvěma trubkama o 2x větším průměru do jedné trubky o průměru jedné z těch trubek nebo pouštět jednou trubkou s tím samým průměrem vodu do nádrže?![]()
Napsal jsem to dobře?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
V principu dvou nádob a trubky je něco málo pravdy, ale několik věcí tam zahrnuto není:
a) Přírůstek hladiny vody v nádobách v průběhu času
b) V případě nepoužití nebo špatného použití pravidla zipu bych to popsal spíš jako dvě nádoby s klapkou. Klapku nepřehodíš skokově, stejně tak voda nezačne/nepřestane téct skokově. Je tam nějaká doba náběhu. Pro vodu bude vždy cca stejná, daná gravitací, setrvačností a přeměnou turbulentního proudění na laminární, když už teda řešíme tu fyziku. Pro lidi to bude fungovat tak, jak máme tu čest vidět na semaforech - padne zelená, 3-5 vteřin se nic neděje, pak se rozjede první auto, pak zas chvíli nic, druhé auto, chvíli nic, další auto... Šup, oranžová, červená. Ne nadarmo je ve Švédsku a Finsku součástí autoškoly kurz rozjíždění se na semaforech "v koloně".
c) Voda ani gravitace není nepozorná a nedělá nashvály.
d) Voda teče plynule.
a) Přírůstek hladiny vody v nádobách v průběhu času
b) V případě nepoužití nebo špatného použití pravidla zipu bych to popsal spíš jako dvě nádoby s klapkou. Klapku nepřehodíš skokově, stejně tak voda nezačne/nepřestane téct skokově. Je tam nějaká doba náběhu. Pro vodu bude vždy cca stejná, daná gravitací, setrvačností a přeměnou turbulentního proudění na laminární, když už teda řešíme tu fyziku. Pro lidi to bude fungovat tak, jak máme tu čest vidět na semaforech - padne zelená, 3-5 vteřin se nic neděje, pak se rozjede první auto, pak zas chvíli nic, druhé auto, chvíli nic, další auto... Šup, oranžová, červená. Ne nadarmo je ve Švédsku a Finsku součástí autoškoly kurz rozjíždění se na semaforech "v koloně".
c) Voda ani gravitace není nepozorná a nedělá nashvály.
d) Voda teče plynule.
Je potřeba rozlišovat dvě situace
a) aut je tolik, že se dokáží zazipovat aniž by spomalili. V tom případě je jedno jestli to dělají podle pravidla zipu až na konci, nebo už dřív, kolona prostě nevznikne.
b) aut je tolik, že musí při zipování brzdit. Tím pádem vznikne stojící kolona ať se zařazují kde chtějí. Tady má zip až v místě zůžení jednoznačnou výhodu v tom, že fronta zabírá míň místa a na rozdíl od fronty v jednom pruhu nedává prostor pro předbíhání.
Takže já fakt nevidím v čem je výhodnější se zařazovat dříve.
a) aut je tolik, že se dokáží zazipovat aniž by spomalili. V tom případě je jedno jestli to dělají podle pravidla zipu až na konci, nebo už dřív, kolona prostě nevznikne.
b) aut je tolik, že musí při zipování brzdit. Tím pádem vznikne stojící kolona ať se zařazují kde chtějí. Tady má zip až v místě zůžení jednoznačnou výhodu v tom, že fronta zabírá míň místa a na rozdíl od fronty v jednom pruhu nedává prostor pro předbíhání.
Takže já fakt nevidím v čem je výhodnější se zařazovat dříve.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
To Fx: ano. Obecně pravdu máš, ale prakticky víš sám, že je nemožné, aby každý reagoval okamžitě.. To není jako na F1..
Jinak díky za fyziku..
To: Kami1.. : ke tvému se ani vyjadřovat nemůžu..
Promiňte, ale to je zase jak u debilů..
To Jarda: to má jediný význam.. Nic jiného.. Předbíhání.. Ale to je to samé, kdyby byli lidé příčetní, jako, že nejsou, tak by stejně projeli stejně v časovém rozmezí + - pár minut..

Jinak díky za fyziku..

To: Kami1.. : ke tvému se ani vyjadřovat nemůžu..

Promiňte, ale to je zase jak u debilů..

To Jarda: to má jediný význam.. Nic jiného.. Předbíhání.. Ale to je to samé, kdyby byli lidé příčetní, jako, že nejsou, tak by stejně projeli stejně v časovém rozmezí + - pár minut..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
Fx píše:d) Voda teče plynule.
bohužel lidi tak nejezdí. Tlačí se na sebe, nemaj rozestupy, nekoukaj dopředu co se bude dít. Hodně lidi dělaj že vždy dojedou a pak zastaví, pak sou nervózní že se to štosuje a že se stojí ( právě kvuli nim ), to je ještě víc znervozňuje a jedou ještě blběji, místo toho aby pustili nohu z plynu a plynule dojížděli. Rozestup by jim dovolil eliminovat to stop&go před nima a když by tak jeli všichni, celkově to celý pojede mnohem rychleji a bez zastavování.
Jeden příklad idiota z před.min. týdne. Silnice z Doksů na Ml.Boleslav, jedu asi 110, předemnou tak 100m další auto stejná rychlost. Nalepil se na mě debílek z L a předjel. Jsem se zasmál co si pomohl, dojel auto předemnou a jel mu 2m za prdelí celejch asi 10km až do mladý boleslavi protože nebylo jak ho předjet. Ten člověk vezl děti a několikrát mu uhýbal ke straně aby se toho kreténa zbavil. Měl jsem mega nerv ho dojet a snad mu rozbít hubu. achjo, ta lidská blbost je bezmezná

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
M3maniac píše:Dacud píše:staci na kazdou tu mytnou branu hodit radary a nikdo nikam spechat nebude... a to ze tam jsou radary bych nezverejnoval aby mel pak kazdej papiry v cistirnea pokuty bych zvedl poradne nahoru...
promluvil člověk, co nikdy v životě nejel na silnicích čr více jak 129,9 km/h
nebo někdo ze StudentAgency

nevím, jestli se bavíme o tom samém.jarda píše:Je potřeba rozlišovat dvě situace
a) aut je tolik, že se dokáží zazipovat aniž by spomalili. V tom případě je jedno jestli to dělají podle pravidla zipu až na konci, nebo už dřív, kolona prostě nevznikne.
b) aut je tolik, že musí při zipování brzdit. Tím pádem vznikne stojící kolona ať se zařazují kde chtějí. Tady má zip až v místě zůžení jednoznačnou výhodu v tom, že fronta zabírá míň místa a na rozdíl od fronty v jednom pruhu nedává prostor pro předbíhání.
Takže já fakt nevidím v čem je výhodnější se zařazovat dříve.
Aby bylo jasno:
Já zastávám názor, že pokud by všichni lidi uměli správně jezdit a zazipovat se, nemůže se kolona před zipem zastavit.
Základní předpoklady pro to již nastínil castro,
upřesňuji, jak si správnej zip představuju:
1) dostatečné rozestupy - nač se v koloně někomu lepit na prdel
2) sledovat provoz - někteří bohužel dohlídnou jenom na zadek auta před ním
3) před zúžením dobržďovat co nejplynuleji a včas - stojící kolony dle mne vznikají hlavně z důvodu, že lidi toto neumí(!!!) a přebržďují. Toto zbytečné zpomalení se přičítá tak dlouho, až se kolona zastaví
4) při dobržďování si udržovat polohu mezi auty, aby "zip" vznikl mnohem dřív, než tři sekundy před spojením pruhů, jak bývá zvykem
5) z končícího pruhu plynule přejet do průběžného těsně před překážkou
Zařazovat se předem je u zipu kontraproduktivní, to dělaj telata.
Smysl to má, když je provoz slabý, zde to ale kurvěj rychlíci, kteří neumí řídit a při zařazení do průběžnýho zbytečně přibrzděj celou kolonu za ním. Ti co řídit umí a při tomto manévru nikoho za sebou neomezí, ničemu samozřejmě neškodí.
Maxiczech píše:To: Kami1.. : ke tvému se ani vyjadřovat nemůžu..![]()
Promiňte, ale to je zase jak u debilů..
Pokud je to proto, že máš 11:55 před banem, tak na mě brát ohledy nemusíš.
Tímto ti dávám písemné svolení, že se do mně můžeš navážet a komentovat mě jak chceš. Mě tvé jednání nikterak neprudí, ale spíše baví. Věřím, že jsi v určitém smyslu přínosem pro toto fórum.
Navíc si myslím, že mě nijak urazit nedokážeš, takže z mé strany bez problémů.
To Kami1: vzhledem k tomu, že o žádném BANu nejsem informován, tak mne to též nijak nezajímá. A pokud máš tuto informaci, tak je zřejmé, že zde na fóru nejni něco v pořádku..
To mi připadá jak za komančů..
Pokud jsi byl už na světě nebo od rodičů o tom něco víš..
A pokud je někdo v jakémkoliv smyslu něčemu přínosem, tak už mi to hlava nebere vůbec..
Do nikoho se nenavážím a hlavně to není smyslem tohoto fóra..
Ovšem: pokud někomu hned hoří koudel u prd.le, jen proto, že s ním nesdílíš názor, tak si mě tady zabanánujte jak chcete.. Zelináří..
Potom je tady to fórum celé vo ho.ně..
Já si z toho límec trhat nebudu..
Sorry, že to nejni k tématu, ale tak nějak od přírody jsem naučen reagovat..

To mi připadá jak za komančů..

Pokud jsi byl už na světě nebo od rodičů o tom něco víš..
A pokud je někdo v jakémkoliv smyslu něčemu přínosem, tak už mi to hlava nebere vůbec..
Do nikoho se nenavážím a hlavně to není smyslem tohoto fóra..
Ovšem: pokud někomu hned hoří koudel u prd.le, jen proto, že s ním nesdílíš názor, tak si mě tady zabanánujte jak chcete.. Zelináří..

Potom je tady to fórum celé vo ho.ně..
Já si z toho límec trhat nebudu..
Sorry, že to nejni k tématu, ale tak nějak od přírody jsem naučen reagovat..
