Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výběr ojetého BMW 3 (E9x) - KOUPENO!!!!

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od bmwfan18 »

Zdravim,

mám již dlouhou dobu E30 325i, rozhodl jsem se si pořídit i BMW na normální, každodenní ježdění po Praze. Hlavní problém je, že se nemohu rozhodnout jaký motor vybrat. Vybírám z 330i,335i a 330d,335d.

Řekl bych, že 80% najetých kilometrů ujedu po Praze, zbytek kolem Prahy (cca 50-80km okolí Prahy) a po dálnici. Žádný veliký cestovatel po Evropě nejsem, tak 2x do roka opustim s autem ČR.

V podstatě mě to táhne více k benzínu, kvůli zvuku motoru, vyšším otáčkám a údajně jsou benzínové motory při "popojíždění" po městě méně poruchové. Odrazuje mě jedině spotřeba, jezdím celkem svižně a nerad bych, aby mě třeba 335i sežrala.

Naftový motor bych volil kvůli spotřebě a akceleraci v nižších otáčkách. Bojím se však, že "popojíždění", neustálé startování a zhasínání motoru v Praze nebude naftě dělat dobře. Navíc se těžko shání ojetý naftový motor se slušným počtem najetých kilometrů.

Proto Vás prosím o radu a případně i zkušenosti. Rozpočet je do 700 000,-
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od mentuli »

bmwfan18 píše:Zdravim,

mám již dlouhou dobu E30 325i, rozhodl jsem se si pořídit i BMW na normální, každodenní ježdění po Praze. Hlavní problém je, že se nemohu rozhodnout jaký motor vybrat. Vybírám z 330i,335i a 330d,335d.

Řekl bych, že 80% najetých kilometrů ujedu po Praze, zbytek kolem Prahy (cca 50-80km okolí Prahy) a po dálnici. Žádný veliký cestovatel po Evropě nejsem, tak 2x do roka opustim s autem ČR.

V podstatě mě to táhne více k benzínu, kvůli zvuku motoru, vyšším otáčkám a údajně jsou benzínové motory při "popojíždění" po městě méně poruchové. Odrazuje mě jedině spotřeba, jezdím celkem svižně a nerad bych, aby mě třeba 335i sežrala.

Naftový motor bych volil kvůli spotřebě a akceleraci v nižších otáčkách. Bojím se však, že "popojíždění", neustálé startování a zhasínání motoru v Praze nebude naftě dělat dobře. Navíc se těžko shání ojetý naftový motor se slušným počtem najetých kilometrů.

Proto Vás prosím o radu a případně i zkušenosti. Rozpočet je do 700 000,-


Zdravíčko,

v podstatě můžu říct, že všechno jsou to výborné motory. Některé však více, některé méně.

Co se týče benzínů, tak hlavně si musíš říct, co pro tebe znamená vysoká spotřeba. Jestli je pro tebe 11 ve městě, 9 svižná dálnice a 7 okresky moc, tak bych o benzínu tolik neuvažoval. Počítej ale s tím, že výsledná spotřeba může být u těchto moderních benzínů nižší než u E30 325i.

Co se týče samotných motorů. Začnu mým oblíbencem:
1) 330i - atmosférický motor horčíkové konstrukce. Prvně se dodával ve verzích 190 kW (motor N52B30) - velice točivý díky svojí lehkosti, má Double VANOS a Valvetronic .. někdy po roce 2007 se však dávala nová generace motoru (N53B30), která na rozdíl od svého předchůdce postrádá Valvetronic, ale má už přímý vstřik paliva do válce. Úspora paliva je samozřejmě znát, ale z přímého vstřiku samozřejmě můžou pramenit další problémy. Výkon u N53 je už 200 kW a téměř plochý průběh krouťáku - je však taky z horčíku, velmi točivý a objem 2996 ccm.
Ikdyž jsou oba motory objektivně velmi rychlé, tak subjektivně se může zdát, že tak dobře nejedou narozdíl od oturbovaných kolegů. Pohled však na tachometr a na papírové zrychlení pak přesvědčí o opaku.

2) 335i - na první pohled by se mohlo zdát, že vychází z atmosférických třílitrů N52 a N53, ale není tomu tak. Tento motor má svůj základ z dnes už postaršího motoru M54 a jeho celé označení je N54B30. Jeho objem je 2979 ccm stejně jako dávný předchůdce M54 (používaný především v E46 a předfacelift E60).
Ikdyž blok motoru je staršího původu, tak technika na něm použitá je veskrze moderní: 2 turbodmychadla stejné velikosti (Twin Turbo) a přímý vstřik paliva do válce (HPI).
Průběh točivého momentu je trochu méně sportovní. Střední otáčky jsou bomba, ale výkonová špička prostě chybí.
Motor je to kurva rychlý, ale má trochu horší spolehlivost. Hodně problémů bylo s vysokotlakou palivovou pumpou a často se objevovaly problémy s přehřívaním oleje a výpadkem jednoho z turbodmychadel. Vstřiky se zdá že až tolik netrpí. Ve své podstatě je tento motor už hodně podobný turbodieselům, co se do techniky týče.
Spotřeba je moc fajn a při ustálené rychlosti žere stejně jak atmosféra. Jak mu ale dáš za krk, tak se napápne :)
Doporučuji si přečíst:
http://www.autorevue.cz/bmw-335ci-male- ... vni-test_1

3) 330d - V E90 se používala výkonová verze prvně 170 kW do roku 2008. Jeho označení je M57TU2D30 (TU2 pro technical update 2). Od svých předchůdců se moc nelišil (pouze typem common railu, který zvládá už vyšší tlaky). Nejvíc trpí samozřejmě vstřiky, turbo a hodně potrápí i filtr pevných částic.
Od roku 2007 v E90,E91 a E92 vládne motor N57D30 s výkonem 180 kW a další generaci common railu a piezoelektrickými vstřiky značky BOSCH.
Oproti benzínům o stejném počtu válců je samozřejmě o nějaké to desetikilo těžší a o sportovním projevu se tu moc bavit nemůžeme.

4) 335d - určitě výborný motor a na chrochtáka kurva rychlý.
Dodává se ale pouze s automatem. S fofrklackem tento motor prostě neseženeš. Důvodem je pravděpodobně vysoký krouťák (560 Nm a pak 580 Nm). V E90 je pouze verze s výkonem 210 kW (v E60/61 je 200 kW).
Má dvě turbodmychadla o nestejné velikosti. V nízkých otáčkách vládne malé turbo, ve vyšších se přidává velké turbo. Motor díky tomu zabírá už podstatně dříve (kolem 1300 rpm) a vytočíš ho bez subjektívního propadu výkonu až někam kolem 5000 rpm. Turboefekt tam ale pořád nějaký je a spolehlivostí tento motor taky zrovna nevyniká.
O spotřebě toho moc nepovím, protože každý mele něco jiného. Mám tady taky jeden test, ale vypadá to, že to psal spíše nějaký odpůrce dieselů:
http://www.autorevue.cz/test-bmw-335d-s ... cni-mura_1
Když ale tento dvouturbový dacan funguje, tak jede velmi dobře.
Ale podle mě je spotřeba jen nepatrně menší než u 330i se stejným výkonem. Proto u mě osobně trochu postrádá smysl. Subjektivně ale táhne lépe.

Můj faovrit je jasně 330i nebo případně 330d, kdybych chtěl dehtožrouta.
Teď už to záleží na tobě ;)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Na popojíždění po Praze stačí i 325i, ale jinak system Start&Stop by něco na semaforech mohl ušetřit. Jinak proč to s takovým rozpočtem nehodit do plynu, že. :) Na to se určitě hodí motor N52B30, bez piezo-přímovstřiku.
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od bmwfan18 »

Děkuji moc za vyčerpávající info :-) Současné vozidlo je Seat Ibiza (2007) 1.4 85 koní a jezdim s ní po Praze kolem 9-10 litrů, takže 1 litr navíc by mě nezabil. O motoru 330i jsem také slyšel, že vydrží nejvíce ze zmiňovaných motorů. Jen se bojím, aby mi pořád v hlavě nevrtalo, že je ještě něco silnějšího (335i). Ale v podstatě rozum mi taky radí vzít 330i vzhledem k výdrži motoru a relativně slušné spotřebě.

Rád však uvítám další názory :-)
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#5 Příspěvek od mentuli »

bmwfan18 píše:Děkuji moc za vyčerpávající info :-) Současné vozidlo je Seat Ibiza (2007) 1.4 85 koní a jezdim s ní po Praze kolem 9-10 litrů, takže 1 litr navíc by mě nezabil. O motoru 330i jsem také slyšel, že vydrží nejvíce ze zmiňovaných motorů. Jen se bojím, aby mi pořád v hlavě nevrtalo, že je ještě něco silnějšího (335i). Ale v podstatě rozum mi taky radí vzít 330i vzhledem k výdrži motoru a relativně slušné spotřebě.

Rád však uvítám další názory :-)


No .. tož 335i je samozřejmě silnější. Ale už si narozdíl od 330i "pomáhá" turbama. Bral bych to spíš takhle, že silnější atmosféra už v trojce není (krom M3). A nezapomínej, že oba motory mají úplně jiný výkonový projev. Co jsem i četl, tak 330i je lépe zvukově naladěn .. ale možná je to jen fám :)

Jinak takový kosmetický hint .. na trojkách poznáš verze 335i a 335d jednoduše. Tyhle jediné motorizace mají dva výfuky od sebe na každé straně :)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od xyron »

335i má brutální zvukový projev, ale z mého osobního hlediska bych bral 200kw 330i ... přece jenom atmosféra je atmosféra... žádný turbo-bastl...
KKarlos111
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: ned 27.02.2011 01:00

#7 Příspěvek od KKarlos111 »

ja bych sel do 335i ted mam 3,0 e90
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

Zdar, od pozdního jara mám e91 s N53B30OB (200kW s přímým vstřikem) ve čtyřkolce a krátce sem se i povozil s e90 s N52 (190kW) zadokolka.

V každém případě počítej v městském provozu se spotřebou k 15litrům... a pokud Ti někdo bude tvrdit, že s tím po městě jezdí pod deset, tak buď:
a) jezdí totálního "klobouka" (a na to nepotřebuješ 330i, že?)
b) kecá

Dlouhodobou (za tři měsíe asi 13kkm) mám asi 11.5-12 (moc se s tim nemazlim, no...)

Pokud můžu srovávat na základě krátké zkušenosti - viz výše - tak motor N52 je výrazně tišší ve všech režimech, co jsem se bavil s majitelem té N52, tak spotřeba je u obou motorů při podobném stylu jízdy stejná (u mně samozřejmě + litr jako daň čtyřkolce)

Jak jsme se rozhodoval já? Chtěl sem benzín, atmosféru. A na 325i se mi nelíbily ty extra dlouhé převody.

Ref zvuk motoru: doporučuju vjet někam do tunelu, stáhnout wokna, podřadit až za dva a plný knedlík.... ten zvuk je orgasmistický...
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#9 Příspěvek od bmw335 »

já mám 335i e92 nachipovanou na 265Kw a 480Nm 0-100 je teď za 4,9 a to celý se spotřebou 9,7-9,9 včetně města. Cenový rozdíl mezi 330i a 335i není tak velký ale výkonově je to něco jiného hlavně 335i se dá nachipovat na podstatně vyšší výkon i o 80Hp navíc bez jákekoliv jiné úpravy než soft. Jinak 335d bude asi taky slušný po chipu, který standardně nabízejí firmy to vyleze ted nevím jestli přesně ale kolem 330Hp a 650Nm. Každopádně s 335i budeš jezdit za míň než s 330i kterou budeš muset držet v otáčkách abysis užil, kdežto 335i už ve standardu disponuje 400Nm od 1300 ot.
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#10 Příspěvek od FrankDrebin »

No na takovy podil mesta by Ti mozna stacila e90 320i :) Tak samozrejme, ze 335i pojede vyborne, ale kdyz tomu nalozis, tak to bude zrat jak prokopnuty :D Oturbeny motory v dnesni dobe vydrzi hodne, ale kdyz to clovek kupuje ojety, tak proste zalezi na tom, jak se k tomu choval predchozi majitel :)
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Marty_ »

335i REALNE v beznem provozu zere min nez N/A 30i. Neni potreba ho tolik honit a tocit.. I kdyz samo rozdil to neni dramaticky a kdyz se za ni vezme tak ty kobyly jsou potreba nakrmit:)
Spolehlivost je fajn, palivove pumpy jsou problemem hlavne na US trhu a jejich "kvalitnim" palivem, turba odchazeji hlavne kdyz je majitel kokot, ale dsot 335i maji jakysi problem s "chrastenim" nekde u wastegate viz treba tady - kdybys kupoval tak si po poslechni, zda to pod autem "rachoti" pri padani otacek..
http://www.youtube.com/watch?v=7YEk-aSqBls
Ja bych 335i nemenil, mam ji uz skoro 3 roky (muj super rekord, driv mi zadne auto nevydrzelo dyl nez ca rok a pul:o) a porad nevim co bych poridil misto ni..:)
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#12 Příspěvek od bmwfan18 »

A jak se díváte na diesel v Praze? Protože spotřeba kolem 15 litů mě docela děsí. Jezdim i po Praze brzda-plyn a s tou 1.4kou, co mám teď sem schopnej jezdit za 10 litrů na sto :-/
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Dacud »

bmwfan18 píše:A jak se díváte na diesel v Praze? Protože spotřeba kolem 15 litů mě docela děsí. Jezdim i po Praze brzda-plyn a s tou 1.4kou, co mám teď sem schopnej jezdit za 10 litrů na sto :-/
tak zase si vem ze tu 1.4 musis honit aby se vubec rozjela z kopce a toto staci jen lechtat ;-) jinak kdyz chces bmw tak nemuzes resit spotrebu apod... :wink: jinak bych bral 335i. ono stejne zalezi na jakej kus narazis u kazdeho auta.
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#14 Příspěvek od bmwfan18 »

UPDATE 7.10.

Tak jsem mel zapujcenou e90 330xd a jede to neskutecne, mela sice najeto 190 000km takze na volnobeh uz bylo poznat ze to je diesel (auto se mirne klepalo), ale zazitek z jizdy skvelej. Ujel sem asi 250km ostrou jizdou zhruba za 12 litru nafty takze spotreba taky skvela. Premyslel bych o 335d s takovejma 70-80 tisicema km najeto. Otazkou zustava jak dlouho pri ostre jizde a popojizdeni po Praze vydrzi turba, vstriky a filrt pevnych castic. Benzin me stale laka, ale odrazuje me spotreba, nerad bych si porad hlidal jestli po Praze jedu za 12 nebo 13 litru na sto. Samozrejme diesel neni sportak, ale svezeni v nafte je taky neuveritelny, ten vykon se skoro neda ani vyuzit. Bohuzel o zvuku motoru se u dieselu neda mluvit, sestivalec se sice ozve ve vyssich otackach, ale jinak je ticho jak v divadle :-/
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#15 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

No že se na volnoběh třepala budou patrně načlé vstřiky.... hele ,jen můj názor...diesly od bmw mám rád a v podstatě s nima jezdím roky a zkazky o tom jak nafta patří do kamen moc neuznávám...auta dělím na úsporné (na denní ježdění) a auta pro radost a mezi ty určitě patří šetiválcové bmw :wink: jestliže najedeš 80% svých kilometrů po Praze,tudiž po městě určitě bych volil benzínovou verzi a i první generace 330i (e90) jede famózně a pokud budeš jezdit normálně do 12ti se v průměru vlezeš a pokud do toho sedneš z ibizy 85 PS tak i při jízdě na půl plynu to pro tebe bude raketa :D Závěrem tedy ,pokud bych jezdil 80% město určitě bych šel do benzínu...je méně náchylnej na krátké trasy,méně trpí a rychleji se zahřeje.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#16 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

na to co potrebujes bych volil 330iA nebo 325iA :-) po Praze s manualem je S/M... s automatem budes mit vetsinou i lepsi vybavu a mene honeny auto, az ho budes prodavat uz zase o neco vic lidi pochopi, ze kvrdlat fofrklackem je prezitek a v dobe 6ti a více stupnových chytrych prevodovek zbytecnost...
“Ability is what you're capable of doing.”
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#17 Příspěvek od bmwfan18 »

chcete me hodne odradit od ty nafty co? :-D samozrejme souhlasim, ze nafte nedelaji dobre kratky trasy, ze se dlouho zahriva atd, ale stejne jich po Praze jezdi od BMW porad dost, tak jak je mozny ze se ty motory tolik nekazi? Taky tihnu k benzinu, rozsah otacek, zvuk atd. Jen se proste bojim, ze se na benzinovej sestivalec budu bat poradne slapnout, kvuli spotrebe :-/ Staci mi obcas vyrazit na delsi trasu s moji E30 325i, tam benzin mizi skoro pred ocima. Samozrejme jak kazdej vzdy rika, kdyz uz si kupujes BMW tak nemuzes koukat na spotrebu, ale ja na ni prece jenom trochu koukam. Ma to bejt moje auto na denni jizdu. A jak je na tom benzin pri cestovani ? Da se s tim jet nekam po evrope, nebo by me to sezralo?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

bmwfan18 píše:Samozrejme jak kazdej vzdy rika, kdyz uz si kupujes BMW tak nemuzes koukat na spotrebu, ale ja na ni prece jenom trochu koukam. Ma to bejt moje auto na denni jizdu. A jak je na tom benzin pri cestovani ? Da se s tim jet nekam po evrope, nebo by me to sezralo?
Samozřejmě tahle fráze je úplné debilní klišé, každej běžnej řidič kouká na spotřebu, ale BMW je na tom v poměru VÝKON x SPOTŘEBA právě asi nejlépe. Strategie BMW je orientovaná na masovou výrobu vozů s vysokým výkonem a příjatelnou spotřebou a ne na motory s nejnižší možnou spotřebou za každou cenu. Na to jsou tady úplně jiné značky. Takže kdo chce prvoplánově šetřit na spotřebě ať si 6ti-vál do města nekupuje.

Fanoušek :) BMW jde po výkonu a jako pojistka (tj. přidaná hodnota) mu je, že ho to nesežere. Do města bych s takovým rozpočtem co máš investoval 30k,- do LPG a je to pak úspornější než diesel. :idea:
Nafta je podle mě dobrá akorát do.. off-roadu. Mě osobně smrdí, chrochtá a třepe to se mnou v autě. Za takový nízký komfort oproti benzínu nebudu platit, když chci "Radost z jízdy".

Po evropě tě to určitě nesežere to by ty masy zákazníků asi sralo používat takový motory. Příklad přímo ode mě - se starší 2,5kou motorem 170koní, cesta do Slovinska a zpět asi 900km, 4lidi, plnej kufr a letní hic = půl cesty klima a k tomu tempomat. 140km/h přes celý Rakousko = jízda v levým pruhu a spotřeba 8,2l/100km.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#19 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

A toto není klišé? :D

cituji:

Nafta je podle mě dobrá akorát do.. off-roadu. Mě osobně smrdí, chrochtá a třepe to se mnou v autě. Za takový nízký komfort oproti benzínu nebudu platit, když chci "Radost z jízdy". :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#20 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hehe, jo.. trochu máš pravdu :lol: chtěl jsem spíš zavtipkovat.

Klišé je, že "nafta patří do kamen". Ale to si nemyslím, určitě nepatří. Podle mě má nafta svoje opodstatnění, v SUV, offroadech a tak.. ten krouťáček je taky k nezaplacení. Nedal si bych ji jen do limuzíny apod., můj osobní názor. :)
Odpovědět