Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
čidlo v airboxu?
čau, chci se zeptat k čemu to je a proč to tam je? Motor M50b25vanos Bmw e36
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=964398
Snažil jsem se to přeložit ale furt jsem se nedopídil k tomu, abych zjístil jestli se to dá nějak odpojit či obejít.
Otázky:1) k čemu to je?(něco ohledně teploty skrz klapku prej)
2) dá se nějak otestovat jestli to funguje? pokud ano, tak mi sem napište nějakej postup ověření správnosti fungování (třeba motor když je za tepla tak jakou má mít klapka teplotu to mě jenom napadlo) :/
3) co se stane když to odpojím a ty hadice budto ucpu(aby tam nekolovala voda a nebo spojím aby voda kolovala??? poseru tim něco?
Díky za odpovědi Jarda
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=964398
Snažil jsem se to přeložit ale furt jsem se nedopídil k tomu, abych zjístil jestli se to dá nějak odpojit či obejít.
Otázky:1) k čemu to je?(něco ohledně teploty skrz klapku prej)
2) dá se nějak otestovat jestli to funguje? pokud ano, tak mi sem napište nějakej postup ověření správnosti fungování (třeba motor když je za tepla tak jakou má mít klapka teplotu to mě jenom napadlo) :/
3) co se stane když to odpojím a ty hadice budto ucpu(aby tam nekolovala voda a nebo spojím aby voda kolovala??? poseru tim něco?
Díky za odpovědi Jarda
to není čidlo, to je nějakej předehřev nasávanýho vzduchu. neucpávej to, pokud už to nutně potřebuješ odstranit, tak ty hadice propoj, pro sichr. nebo se koukni kam vedou dál, myslim že jedna z nich vede do bloku a druhá do tělesa škrtící klapky, tak možná by ta z bloku šla píchnout přímo do klapky a ta druhá zrušit uplně... ale z hlavy to nevim přesně, jestli to tak je.
v těchto teplech jsou ty hadice teplý
to asi není dobře ne?
díl č. 11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
díl č. 11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
záleží co si představujem pod pojmem teplý a horký
dle mé definice:
teplý - ruka se dá na hadici držet delší dobu
- ventil v podstatě zavřený, ale voda třeba trošku protéká (možná je to tak naschvál)
horký - ruka se uržet nedá
- ventil otevřený, voda proudí
účelem výhřevu je to, aby klapka plynu nezamrzala,
takže pokud se tak neděje, tak bych v tom problémy nehledal.
Ohledně konkrétních teplot se zkus obrátit na někoho, kdo to v autě má, já to beru spíš teoreticky.
V M42 mám předehřev bez jakýhokoliv termostatu a funguje to taky.
Pokud ti vadí o nějakej stupeň teplejší vzduch v sání, tak tu hadici nějakou svorkou zaškrť a povoluj v případě zamrzání.
dle mé definice:
teplý - ruka se dá na hadici držet delší dobu
- ventil v podstatě zavřený, ale voda třeba trošku protéká (možná je to tak naschvál)
horký - ruka se uržet nedá
- ventil otevřený, voda proudí
účelem výhřevu je to, aby klapka plynu nezamrzala,
takže pokud se tak neděje, tak bych v tom problémy nehledal.
Ohledně konkrétních teplot se zkus obrátit na někoho, kdo to v autě má, já to beru spíš teoreticky.
V M42 mám předehřev bez jakýhokoliv termostatu a funguje to taky.
Pokud ti vadí o nějakej stupeň teplejší vzduch v sání, tak tu hadici nějakou svorkou zaškrť a povoluj v případě zamrzání.
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
právě když to stáhneš svorkou, tak to budeš mít ucpaný,
ale stále budeš mít možnost okamžité nápravy, pokud by to zamrzalo.
Když se ti to osvědčí, tak to můžeš demontovat a ucpat fyzicky.
No a pamatuj na to, že soudruzi z BMW to tam z nějakého důvodu dali.
Když nejsou problémy teď, tak můžou být v zimě nebo i za vlhkého počasí.
Zas je pravda, že když je motor zahřátej, tak je sání dostatečně horký samo o sobě.
Při studeným tomu sice zas tolik nedáváš, ale na klapce je velkej rozdíl tlaků, tak by to mohlo dělat bordel.
S čím můžou být problémy, tak při otevírání / dovírání klapky
a teoreticky by bylo možné i riziko, že vlítne kus námrazy do motoru.
Laborovat s tím můžeš jak chceš, když budu vědět, tak poradím.
ale stále budeš mít možnost okamžité nápravy, pokud by to zamrzalo.
Když se ti to osvědčí, tak to můžeš demontovat a ucpat fyzicky.
No a pamatuj na to, že soudruzi z BMW to tam z nějakého důvodu dali.
Když nejsou problémy teď, tak můžou být v zimě nebo i za vlhkého počasí.
Zas je pravda, že když je motor zahřátej, tak je sání dostatečně horký samo o sobě.
Při studeným tomu sice zas tolik nedáváš, ale na klapce je velkej rozdíl tlaků, tak by to mohlo dělat bordel.
S čím můžou být problémy, tak při otevírání / dovírání klapky
a teoreticky by bylo možné i riziko, že vlítne kus námrazy do motoru.
Laborovat s tím můžeš jak chceš, když budu vědět, tak poradím.
ted jsem zjístil že když položím za tepla motoru v teplým počasí asi 25°C vzduchu tak na klapce neudržím ruku jak je horká, hadice jsou taky horký, napadlo mě že může být špatnej ten ventil(je pořád otevřenej (ASI))
zkusím to tou svorkou ucpat a uvidíme popřípade to oddělám. Pak dám vědět další poznatky.
Zatím díky
zkusím to tou svorkou ucpat a uvidíme popřípade to oddělám. Pak dám vědět další poznatky.
Zatím díky
dneska jsem to byl projet venku asi 28°C a klapka byla tak horká že bych si o ni opařil ruku, tak jsem jednu hadici přiškrtil a po ujetí několik km byla vlažná (teplá aji jako sání).
Takže to vypadá že termostat nefunguje
zatím to nechám takhle a pak se uvidí kdyby to dělalo něco špatně
možná mě přijde že chod motoru jde líp (může to být jenom doměnka), volnoběh se zlepšil:)
Takže to vypadá že termostat nefunguje
možná mě přijde že chod motoru jde líp (může to být jenom doměnka), volnoběh se zlepšil:)
