Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Špatně dobíjí e36
Mám problém s malým dobíjecím napětím. Alternátor (90A) je po opravě, viděl jsem, jak v dílně na testeru dává 60A (cca 700W) a napětí bylo 13,9V, bez zatížení 14,4V (otáčky odpovídaly prej 1400ot motoru v autě, já bych řekl, že i míň).
Hned po namontování do auta na volnoběh bylo napětí 14,2V, ale po 3km jízdy s jenom zapnutejma světlama už jen třeba 12,7V na volnoběh bez dalšího zatížení (motor+ostatní potřebný spotřebiče žerou 11A).
Další měření proběhlo při cca 1500ot, zapnul jsem skoro všechny spotřebiče, podle klešťovýho ampérmetru bylo zatížení 60A a napětí kolem 13,3V.
Napětí se měřilo přímo na motoru a na konektoru "+" u motoru, na baterce v kufru se naměřilo to samý. Baterka je úplně nová.
Někde tam jsou velký ztráty, potřeboval bych typ kde hledat, myslíte, že to může dělat startér? Startuje v pohodě...
V servise mi řekni ať to neřeším dokud to startuje a dobíjí při vetších než volnoběžných otáčkých, že je asi trochu horší stator na alernátoru, ale s tímhle řešením se nechci spokojit, věřím, že alternátor je v pohodě a zrada je jinde.
Teď jsem přisel na zajímavou věc: odpor mezi motorem a karoserii (šroub uchycení tlumiče) je kolem 0,1 Ohm, ale na volnoběh kolem 18 Ohm. Nevíte kde by se tam mohl vzit takovej odpor? Kontakty ukostření motoru jsem očistil, ale vypadali dobře, na druhej konec kabelu na uchyceni karoserie jsem se nedostal - snad někde na díře
Hned po namontování do auta na volnoběh bylo napětí 14,2V, ale po 3km jízdy s jenom zapnutejma světlama už jen třeba 12,7V na volnoběh bez dalšího zatížení (motor+ostatní potřebný spotřebiče žerou 11A).
Další měření proběhlo při cca 1500ot, zapnul jsem skoro všechny spotřebiče, podle klešťovýho ampérmetru bylo zatížení 60A a napětí kolem 13,3V.
Napětí se měřilo přímo na motoru a na konektoru "+" u motoru, na baterce v kufru se naměřilo to samý. Baterka je úplně nová.
Někde tam jsou velký ztráty, potřeboval bych typ kde hledat, myslíte, že to může dělat startér? Startuje v pohodě...
V servise mi řekni ať to neřeším dokud to startuje a dobíjí při vetších než volnoběžných otáčkých, že je asi trochu horší stator na alernátoru, ale s tímhle řešením se nechci spokojit, věřím, že alternátor je v pohodě a zrada je jinde.
Teď jsem přisel na zajímavou věc: odpor mezi motorem a karoserii (šroub uchycení tlumiče) je kolem 0,1 Ohm, ale na volnoběh kolem 18 Ohm. Nevíte kde by se tam mohl vzit takovej odpor? Kontakty ukostření motoru jsem očistil, ale vypadali dobře, na druhej konec kabelu na uchyceni karoserie jsem se nedostal - snad někde na díře
Dost možná u startéru, ale zase ten co mi zpravoval alternátor říkal, že kdyby byla špatná kostra, tak by to nestartovalo. Ale plusovej kabel by měl být v pořádku a nic by němělo mít nadměrnej odběr, takže už zbejvá jen ta kostra nejspíš na startéru, u motoru je v pořádku.fizzer píše:já bych si tipnul, že bude někde špatná kostra... napůl upadlej nebo zoxidovanej kabel... a velkej přechodovej odpor.
A napětí na AKU měřit přímo na svorkách AKU, tj ne na svorkách kabelů. Pokud tam tedy bude víc jak 13V při zatížení, tj běh motoru +světla,topení ap. a to po delší době při zatížení, je to OK. Pokud to není žádná svorka, tak jedině pochybný altík. Nejlepší je měřit úbytek při použití delších šňůr multimetru přímo + alt vůči + pól AKU a kostra motoru vůči - pól AKU...
Je tam pul roku starej diodovej můstek a regulátor, rotor je starej měsíc. Vyndanej alternátor na testu 60A dává napětí 13,9V, naprázdno 14,5 takže problém v alternátoru snad nebude.PIETRO318i píše:repas alternatora
S multimetrem sice umim pracovat dobře, ale přechodovej odpor neznám, tak proto mě ty hodnoty překvapily...
A s tím měřením alternátoru vůči baterce mezi mezi + a + a mezi - a - jsem to takhle ještě nezkoušel, tak to je dobrej typ, vždycky jsem meřil + a kostra karoserie na alternátoru (k mínusu je hodně blbej přístup) a na baterce + a - a obe hodnoty stejný.
Když zapnu všechny spotřebiče (kolem 60A) tak na volnoběh je napětí pod 12V. Pří zvýšenejch otáčkách sotva 13V
Edit: teď me napadlo že alternátor jsem mohl meřit mezi + a kostrou motoru, abych vyločil problém kostry mezi karoserii a motorem
vzhledem k tomu, že je to uzavřenej okruh bych řekl, že tam naměříš to samý. krom toho se domnívám, že to bude ukostřený přes motor.
zkus vzít startovací kabel, cvaknout ho na kostru alternátoru a druhej konec na nějakou dobrou kostru na skeletu (nebo nejlíp rovnou na mínus baterky, pokud ji nemáš v kufru), pak bych změřil dobíjení... tím bys měl definitivně vyloučit špatnou kostru. teda pokud není uhnilej mínusovej kabel od baterky (u baterky v kufru).
zkus vzít startovací kabel, cvaknout ho na kostru alternátoru a druhej konec na nějakou dobrou kostru na skeletu (nebo nejlíp rovnou na mínus baterky, pokud ji nemáš v kufru), pak bych změřil dobíjení... tím bys měl definitivně vyloučit špatnou kostru. teda pokud není uhnilej mínusovej kabel od baterky (u baterky v kufru).
Tohle jsem udělal a žádná změna v dobíjení k lepšímu, takže můžu vyloučit kostru motoru. Kabel v kuftu u baterky je jak novej, ale pro jistotu jsem ho vyčistil.fizzer píše:zkus vzít startovací kabel, cvaknout ho na kostru alternátoru a druhej konec na nějakou dobrou kostru na skeletu (nebo nejlíp rovnou na mínus baterky, pokud ji nemáš v kufru), pak bych změřil dobíjení... tím bys měl definitivně vyloučit špatnou kostru. teda pokud není uhnilej mínusovej kabel od baterky (u baterky v kufru).
Mezi - pólem baterky a obalem alternátoru je ubytek cca 0,01V.
Potom jsem měřil mezí - polem baterky a černým (slabším) kabelem alternátoru a tam bylo 1,8V po otočení kličku do druhý polohy, ale nevím co mi tahle hodnota přesně říká.
Asi všechny kabely kromě ty na startéru jsem promeřil a vyčistil a pořád to špatně dobíjí, takže musím sundat celý sání a kouknout na startér.