Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

prehrivani motoru - zahada

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#1 Příspěvek od Monty_CZ »

Zdravim, mam problem s prehrivanim motoru M52B25 na svem 323ti (sani predelane z M50). Kdyz jedu normalne tak teplota na pristrojovce je ukazkove na stredu pole. Pri vetsim zatizeni treba na okruhu nebo kdyz se jedu projet na nejakej kopec na horach zacne rucicka teploty stoupat. Nejdal jsem ji nechal vylezt na dalsi dilek od stredu. Kdyz zvolnim tak teplota zacne pomalu klesat zase zpet na stred. Hreje se to tedy jen pod vetsi zatezi. Pri stani na miste nebo normalni jizde je vse ok.

- odvzdusnene to je
- termostat - novej - nepomohl
- visca na vrtuli - novinama ju nezastavim pri ohratem motoru - ok
- vodni pumpa byla vyndana - je tam dana s kovovou vrtulkou - neprokluzovala
- topeni topi i na volnobeh pri vyssich otackach topi trocha vic
za studena je v expansce kapaliny po znacku cold, za tepla vysoupa nahoru
- hadice ke chladici po ohrati jsou trocha tuzsi ale ne uplne tvrde - ta horni je horka a ta spodni po projeti taky
- nikde jsem nezaznamenal ze by nekde tekla chladici kapalina
- z chladici kapaliny nejsou citit zadne splodiny ani tam neplave zadnej olej
- na vicku od oleje neni zadnej slizkej povlak
- z vyfuku nejde zadny podezrelej kour

Nejake napady co to muze byt? Predem diky za smysluplne odpovedi.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

zasviněný chladič
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#3 Příspěvek od Monty_CZ »

jo to jsem zapomnel napsat. Chladic jsme meli venku a ocistili jsme ho. Napada me, ze muze byt nekde ucpanej. Ale to nevim jak to poznat.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#4 Příspěvek od mrJekill »

Tady už se opravdu nic jinýho,než ucpaný chladič nenabízí.Když se to ohřívá,je taplota chladiče na všech místech zhruba stejná?Hadice ke chladiči a od něho sice můžou být teplé,ale chladičem to protéká třeba jen pár kanálky.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#5 Příspěvek od weNTyll »

Jakou teplotu motoru ukazuje v te chvili diagnostika? Jdou spolu nahoru udaje z cidla pro budik i pro jednotku?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1745
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od paca »

Tohle mi dělal ucpaný chladič, když jsem jel v klidu, tak pohoda a při zátěži se začlo auto přehřívat. Zkusil jsi dát naplno větrák v kabině na teplo když máš tu teplotu nahoře?
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#7 Příspěvek od weNTyll »

Vypada to na pricpany chladic, ale stejne by bylo dobre znat skutecnou teplotu. Ten budik na pristrojovce neni moc smerodatny udaj, byva casto prolhany jako poslanec.
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#8 Příspěvek od Monty_CZ »

Porovnavat teploty z cidel na diagnostice jsem nezkousel. Musel bych to jet projet s pripojenou diagnostikou a tu ja tady zadnou nemam.
Cidlo do palubky uz me napadlo taky, ale kdyz teplota vyleze a pustim topeni, tak to fouka dost horkej vzduch. Takze teplota chladici kapaliny asi bude o poznani vetsi nez normalne.
Jinak s pustenym topenim se to prehreje taky.

Kdyby byl pricpanej chladic tak by na nem byly studene mista ze? Co jsem na nej zkousel sahat tak byl vlaznej. Je ale fakt, ze na moc mist jsem nedosahl. Zkousel jsem to jen jakoby skrz vrtulu shora a ten pristup tam neni nic moc.
Kupovat novej, pokud nemam jistotu, se mi moc nechce. Nejlepsi by bylo nekde pujcit dobrej a zkusit ho projet.
Nebo jde nejak pricpanej chladic vycistit?
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#9 Příspěvek od weNTyll »

Protahni ho octem, pokud je zarostly sutrem tak to obcas pomuze. Hlavne poradne proplachnout jestli z neho neco poleze. Ale jestli je skaredy i z vnejsku tak bude naruseny hlinik i vevnitr pravdepodobne. Jestli je pruchozi poznas jednoduse, krm ho vodou a uvidis co potece. a kde bude teply pripadne studeny, podle toho jakou do neho pustis.

Pokud nepomaha topeni, ktere by melo pri plnem vykonu slusne teplotu srazit tak bych tomu udaji z budiku neveril.
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#10 Příspěvek od Monty_CZ »

diky za rady. Jeste jeden dotaz. Cidlo teploty pro budiky je tohle? 13 62 1 703 993
Mimo
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: SVK

#11 Příspěvek od Mimo »

ano
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#12 Příspěvek od Kami1 »

může to taky dělat nedostatečnej průtok vzduchu skrz chladič...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To samé jsem už dne s pasl - typicky letní záležitost, i když někdo říká, že léto už letos bylo. Máš špinavé chladiče, přečti si můj příspěvek http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= .
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#14 Příspěvek od Monty_CZ »

chladic byl venku, a pekne jsme ho ocistili. Zevnitr jsme to bohuzel neudelali. Zkusim splasit jinej chladic na zkousku a uvidim. Kdyz jsme vypousteli chladici kapalinu tak po odsroubovani vypustaku vypadl docela bordel. Takze ten pricpanej chladic by daval smysl.

Tim cidlem se mi to moc nezda, protoze v pripade, ze na budiku to zacne ukazovat, ze uz se to hreje, tak je vzduch z topeni opravdu hoodne horkej. Zkusim prvne ten chladic a pak se uvidi. Diky vsem moc za rady.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 4004

#15 Příspěvek od weNTyll »

O tom cidle tzn. zmereni skutecne teploty od zacatku pisu proto, abys mel jeden jisty overeny pevny bod, ktereho se da drzet. A to, ze teplota skutecne kolisa a o kolik. Tim je rozumne vzdycky zacit a vyloucit u neho chybu, aby ses nehnal za fata morganou, nevymenoval vsechny veci a pak nezjistil, ze nebyl duvod, protoze lhal budik, ktery byl vlastne jediny duvod, proc se tim zacalo zabyvat. Par lidi z E30 fora i tady z BMWklubu by mohlo vypravet.
Afri
Registrovaný
Příspěvky: 331
Registrován: stř 24.11.2010 01:00
Bydliště: Ostrava - Krpole
Klubové ID: 2734

#16 Příspěvek od Afri »

Napadlo nekoho, ze by to mohlo byt neco podobneho jako u s50?? Pro ty co nevi o cem mluvim slo o to, ze kvuli nedostacujiciho chladice se strasne rychle zvedala teplota oleje a ten prestal mazat a zacaly se ruzny dily pridirat. A od te chvile mohl byt sebelepsi chladic, nebo olej ale dokud nesla klika na vybrus, tak se cO chvili zvysovala teplota.. Je to jen teorie.. Videl jsem to zatim jen u s50, ale lehce to pasuje
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1672
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#17 Příspěvek od ACDC »

Co měření teploty na BC? A rafička dojde až do červeného?-jinak po překročení středu letí nahoru rychle. Co chvíli podržet? Má termostat výhřev? Něco podobného mi vyváděla E39 a dělalo to právě tohle. Jenže tohle by měla ukázat diagn..Já teda na to přišel bez ní..
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#18 Příspěvek od Monty_CZ »

momentalne jsem na dovolene. Auto vpohode odjelo celou cestu v silenym vedru i se zapnutou klimou. Teplota stoupla jen jednou a to kdyz jsem se nechal unest. Pak stacilo zvolnit a zase ok. Ale staci kdyz tady vyjedu do hor a zacnu tomu trochu davat tak to zacne stoupat i se zapnutym topenim naplno.

Na dilne se snad bude valet jine cidlo teploty. Jak se vratim, tak ho rovnou prehodim. Chladic pujde ven a zkusim ho vycistit - nebo jestli sezenu jinej tak zkusim ten.
Podrzet to do cerveneho pole na to nemam nervy.
Pridrena klika to by me flaklo. Na to nechci snad ani myslet.
Odpovědět