Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
ztáta fridexu???? 330d
- Tuning
- Registrovaný
- Příspěvky: 474
- Registrován: pát 28.10.2005 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 1585
Čaute, mám problém - ztácí se mi fridex (cca 1000km / 0,5l), bylo to natlakované speciálním přípravkem a vše drží tlak jak má, i nádobka ??? Nechápu ??? Bylo to zvednuté a nikde nic!!! V oleji není voda, auto nežere olej, nekouří, tak nevím ??? Palica se mi nechce dávat dolů...
Nenapadá Vás někoho něco rozumného..
Nenapadá Vás někoho něco rozumného..
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Pokud Ti to jen trochu sákne, tak se to stihne na horkém motoru odpařit. Pokud děláš tlakovou zkoušku na stojícím motoru, tak to zpravidla přes ten simering na vodní pumpě neproteče ==> údaj manometru na expanzní nádobce zůstane na původní hodnotě a vše se zdá OK. Ale zaschlá chladící kapalina zanechává takový šedivý povlak. To ale neplatí u vodní pumpy, protože ta řemenička to rozfrcá kolem dokola. Vzhledem k chemickému složení je chladící kapalina zásada (hydroxid) a jeho přítomnost by se dala indikovat některými chemickými indikátory typu Čůta-Kámen nebo lakmusovým papírkem (zčervená v kyselině, zmodrá v hydroxidu) http://www.thermofisher.cz/eshop/7306_0608.html .
Pokud Ti bude líto 60,- korun, zbývá starý trik - nemrznoucí chladící kapaliny na bázi etylenglykolu jsou sladké a taky jedovaté. Navlhčit prst a dotknout se podezřelého místa, prst olíznout a vyplivnout. Pokud to bylo sladké, na tom místě někdy byla nemrzka. Ale pokud to teče u simeringu vodní pumpy, bude to sladké od vrtule až po měrku oleje. Vezmi si smetáček, tekoucí vodu, opláchni si motor, nech vyschnout a chvilku pojezdi. Až to zchladne, projdi si prstem podezřelá místa a na 90% najdeš místo úniku. Zase tak moc jedovaté to není, to bych to tady už nepsal.
Pokud Ti bude líto 60,- korun, zbývá starý trik - nemrznoucí chladící kapaliny na bázi etylenglykolu jsou sladké a taky jedovaté. Navlhčit prst a dotknout se podezřelého místa, prst olíznout a vyplivnout. Pokud to bylo sladké, na tom místě někdy byla nemrzka. Ale pokud to teče u simeringu vodní pumpy, bude to sladké od vrtule až po měrku oleje. Vezmi si smetáček, tekoucí vodu, opláchni si motor, nech vyschnout a chvilku pojezdi. Až to zchladne, projdi si prstem podezřelá místa a na 90% najdeš místo úniku. Zase tak moc jedovaté to není, to bych to tady už nepsal.
-
LosBizardos
- Registrovaný
- Příspěvky: 103
- Registrován: sob 23.01.2010 01:00
- Klubové ID: 3494
taky uvedu svoji zkusenost se ztratou chl. kap.
mel jsem na 320D problem s ubytkem, tlakove zkousky ok, a vody ubyvalo jenom nekdy...no a zjistilo se ze je spatny EGR termostat...nebylo to od pohledu na nem videt (ze je spatny), ale kdyz se oddelal, tak byly videt sedo-modre mapy od uniku...no samozrejme to chcalo na remen, takze nejake kaluze atd. se najit nedaly...
pokud to nebudes mit vodni pumpou, tak projdi chl. system a sto pro to najdes (pokud to samo nemas v oleji)
hodne stesti
mel jsem na 320D problem s ubytkem, tlakove zkousky ok, a vody ubyvalo jenom nekdy...no a zjistilo se ze je spatny EGR termostat...nebylo to od pohledu na nem videt (ze je spatny), ale kdyz se oddelal, tak byly videt sedo-modre mapy od uniku...no samozrejme to chcalo na remen, takze nejake kaluze atd. se najit nedaly...
pokud to nebudes mit vodni pumpou, tak projdi chl. system a sto pro to najdes (pokud to samo nemas v oleji)
hodne stesti
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Máš pravdu, je spoustu míst nepozorovatelného úniku. Jako další je hadice přímo u topného tělesa topení ve voze, u Webasta v blatníku. Jenže nejčastěji to bývá u nějakých pohyblivých částí a tady statisticky vede vodní pumpa. A taky nerad rozebírám půl auta, abych zkontroloval všechny možnosti. Taky jsem se už setkal s víčkem, které mělo neprůchodný přetlakový ventil a nepřepustilo přetlak, i když mělo. To chcalo skoro všechno okolo, hadice tvrdé, už chtěli dávat dolů palici. Jenže při tlakové zkoušce 1,4 Bar přípravkem to nechcalo ani při běžícím motoru a tak nás napadlo vyzkoušet jiné víčko. Nové stojí 10 éček, na vrakárně za stovku a pokud vím, jezdí dodnes.
