Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak vyřešit korozi - vyvařit nebo kitovat?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
chaotic
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 31.08.2010 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#1 Příspěvek od chaotic »

Ahoj, dneska sem se pustil do broušení své e36 a čekalo mě překvapení. Předchozí majitel na všechno narval kilo kitu a přelakoval, pod tím vším to hezky tiše rezlo. Špatné jsou zadní blatníky, prahy a dveře.
Vzhledem k tomu, že mě v lednu čeká technická a na autě je potřeba udělat spoustu věcí aby prošlo, Stojím teď před otázkou: "Co stím?!"
A) Moc na to nešahat, teď obroušené zalepit kitem a nalakovat - jen kosmetická úprava a v lednu z auta udělat dárce orgánů
B) Stejně jako bod A, ale dát do cajku ostatní věci a doufat, že to přes technickou projde.
C) Udělat to pořádně - díry nechat vyvařit a nechat nalakovat od profíků.

Zajímá mě finanční náročnost posledního bodu, mám hlavně strach, že když se pustím do pořádných oprav, bude se objevovat stále další a další špatné místo a nakonec v tom utopím víc peněc, než koupit jiné auto bez koroze.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od icecold »

já jsem si svojí e36 nechal vyvařit prahy 2x (byly solidně na maděru) 2x zadní lemy a čelo, cena vč dílu mě stála 12tk a to jsem to dělál u docela levnýho klempíře, jestli plánuješ se v nejbližší době auta zbavovat či rozebírat tak poslední bod nepřichází v úvahu :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#3 Příspěvek od fizzer »

pokud máš přístup k dílně a céóčku, urob si sám... jinak to nemá cenu. u "profíka" za to necháš majlant a ještě můžeš dopadnout jako já - nechal jsem tam majlant a ještě postupně zjišťuju že je to odfláknutý jak kdyby to vařil cvičenej šimpanz :evil: kdybych nebyl línej a dal kámošoj litr "na proud", tak jsem teď mohl mít auto v cajku, takhle mi po půl roce začíná zase kvýst :roll:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Tak hlavní otázkou je v jakém to auto je jinak stavu a co s ním dál plánuješ... Jelikož tam píšeš něco o rozprodání na díly, tak to bude spíš nějakej horší kousek, v tom případě bych volil cestu nejmenší finanční bolesti, tedy to zapatlat kitem a samodoma láknout. Případně se na to vykašlat úplně a STK si zajistit "jinak" nebo to rozprodat rovnou, stejně jsou to vyhozený peníze (kdyby se to likvidovalo na díly).

Na druhou stranu z těch fotek mi to nepřijde jako něco extra hrozného a spíš jen klasická bolest e36tek, tedy prahy a zadní lemy. Jen škoda, že se na to předchozí majitel vysral a takto to dopatlal. Cena opravy se samozřejmě odvíjí od toho komu to dáš, co vše se pak bude lakovat, jaký stav bude v místech kam teď nevidíš a jak precizně to budeš chtít opravit. Někdy ti to vesnickej klempa, vyškolenej na škodárnách udělá na stejné úrovni jak profi firma za pětinu ceny. Pak záleží jak s lakem, jestli jen zástřik aby to nějak vypadalo nebo celý díl atd. Takhle se to těžko zodpovídá, každopádně pokud by se to mělo pořádně udělat i se slušným lakem tak bych počítal s cenou od 15tis.
chaotic
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 31.08.2010 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#5 Příspěvek od chaotic »

Auto bude za pár dní slavit svých 19 let. Slabý motor 1.8. Kupoval sem ho loni na jaře jako své první na vyježdění. Nechci říct, že bych se auta chtěl zbavovat, jezdí se sním dobře, ale vzhledem k tomu, ale vzhledem ke stáří bude údržba finančně docela náročná - brzdy, tlumiče, rozvody. Začínaj cvakat hydroštely.
Chci jezdit v autě, které dobře vypadá a je v dobrém technickém stavu, ale bojím se, že to bude dlouhodobě velká investice jak finančně, tak časově.
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Dacud »

pocitej tak kolem 10tisic za vyvareni vcetne dilu(pokud nebudes kupovat original) a v lakovne asi kolem 2500kc za dil. ja ted mam auto v lakovne a lak me prijde na 17tisic(lem, 3xdvere, oba blatniky, naraznik, maska a dosplich na zadni naraznik) a za vyvareni lemu, vyklepani celeho boku auta a oddelani katu jsem dal 5600kc vcetne novyho lemu.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

chaotic píše:Chci jezdit v autě, které dobře vypadá a je v dobrém technickém stavu, ale bojím se, že to bude dlouhodobě velká investice jak finančně, tak časově.


Opravil bych co možná nejlevněji, autem odjezdil zimu, po zimě bude rozkvetlý ještě víc a buď ho prodal celé nebo na díly. Pak sehnat něco slušnýho, co se ti bude líbit a splňovat tvé současné požadavky, do toho pak něco zainvestovat. Dávat dohromady nějakou "plíseň" vyjde vždy daleko dráž jak koupě něčeho v daleko lepším stavu a s pořádným motorem.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#8 Příspěvek od Paavo »

ja bych se taky pridal..........jen me zajima, jak je trvanliva oprava tzv. vystavenim,vyvarenim kastle a dilcich puchytku na zadnich lemech a prazich? Prece jen se chystam do auta narvat dalsi prachy za upgrade motoru a celkove to chyci dat hoodne do pucu.Takze me zajima, esli se mi to nerozpadne pod prdeli rychleji, nez udelam chtene upravy.
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Dacud »

Paavo píše:ja bych se taky pridal..........jen me zajima, jak je trvanliva oprava tzv. vystavenim,vyvarenim kastle a dilcich puchytku na zadnich lemech a prazich? Prece jen se chystam do auta narvat dalsi prachy za upgrade motoru a celkove to chyci dat hoodne do pucu.Takze me zajima, esli se mi to nerozpadne pod prdeli rychleji, nez udelam chtene upravy.
zalezi jak moc poctive ti to vyvari a nalakujou... a taky zalezi na majitelovi jak se o to stara... videl jsem 6let vyvareny lemy(neoriginal), jezdi v zime a ani puchyrek a nekdo ti napise ze rok a ma to zhnily... takze asi tak...
varkel
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: sob 05.02.2011 01:00

#10 Příspěvek od varkel »

xSAFA píše:
chaotic píše:Chci jezdit v autě, které dobře vypadá a je v dobrém technickém stavu, ale bojím se, že to bude dlouhodobě velká investice jak finančně, tak časově.


Opravil bych co možná nejlevněji, autem odjezdil zimu, po zimě bude rozkvetlý ještě víc a buď ho prodal celé nebo na díly. Pak sehnat něco slušnýho, co se ti bude líbit a splňovat tvé současné požadavky, do toho pak něco zainvestovat. Dávat dohromady nějakou "plíseň" vyjde vždy daleko dráž jak koupě něčeho v daleko lepším stavu a s pořádným motorem.


Zase když si to všechno opravíš sám, máš jistotu že je to ok a že máš zase na delší dobu pokoj, on tohle nějak poklepe, prodá a protože nebude mít dost peněz tak zase koupí nějaký "naleštěný prd" a dostane se za pár měsíco do stejné situace. Pokud je s autem spokojený, šel by jsem do opravy, přeci jen normální tlumiče se dají sehnat sada za 5-8tis, desky a kotouče nejsou taky nejdražší, vyvaření 8-10tis a nějaké drobné k tomu. Ve výsledku do toho dá cca20tis ale zase bude mít fajnovej stroj kterej mu vydrží..
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00

#11 Příspěvek od PolarBear »

to máš pravdu, ale v případě že je to takhle na sračku a je tam jen 1.8 srdce tak bych se na to osobně vy...

mám taky starou E36 s 1.6 a jsem s ní spokojený, ale snažit se jí udržet kastly jsou pro mě vyhozené peníze. Nemám z toho radost že časem pojde ale jinak to nejde. Musím používat víc hlavu než srdce :-(

U pětušky už je to jiné tam ty peníze klidně dám, protože má už 2.8 srdíčko a je solidně vybavená :-)

takže za mě bych to prostě prodal za pár šušnů a snažil se sehnat lepší.
Ono to máte opravu kastle, tlumiče, pak příjde zas to a tamto a je v autě za 70 klacků jen to mrkne.(pokud to bude řešit přes nové díly). :wink:
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#12 Příspěvek od Perunwit »

já si na druhou stranu myslim, že když to udělá pořádně, tak s tim autem ještě nejakou parádu udělá a 1,8 není až tak hrozný, dlouho sem jezdil s 1,6 kombíkem a bylo to úplně v pohodě, teď mám 2,5 benzín a je to fajn, ale jestli to auto má rád a jinak ví, že je na něm všechno ok... tak bych ho dal do cajku a pak bude mít pro někoho, kdo má tyhle auta rád třeba i nějakou zůstatkovou hodnotu...
aigo
Registrovaný
Příspěvky: 604
Registrován: stř 07.05.2008 00:00
Bydliště: Zámrsk
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od aigo »

z te 2 fotky je videt ze uz vyvarovane lemy mela... prooto ten kyt, ja predchozi auto vyvarel taky a to byly prahy na šrot,ale zar po 2 letech ty svary vylezly a bylo to videt... a lemy pokud jen prekytujes tak za rok muzes znovu...jelikoz ti to udela puchyre... ja osobne bych resil jine auto.... tusim ze e36 od nejakeho roku meli polopozink kastly nebo se mylim?
chaotic
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 31.08.2010 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#14 Příspěvek od chaotic »

Ahoj, tak zatím si hraju se zadním lemem, už ani nevím kolikátá vrstva tmelu tam je. Ve středu bych se chtěl pustit do zadělání prahů, ale nevím jak zapatlat ty větší díry. Mám tu nějaký dvousložkový tmel, tak ten by možná použít šel.
Ale napadlo mě, samozřejmě po obroušení a stříknutí nějakou základovkou, použít na to epoxidové lepidlo v kombinaci se skelnou tkaninou. Zkoušel někdo něco takového?
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#15 Příspěvek od mrJekill »

chaotic píše:Ahoj, tak zatím si hraju se zadním lemem, už ani nevím kolikátá vrstva tmelu tam je. Ve středu bych se chtěl pustit do zadělání prahů, ale nevím jak zapatlat ty větší díry. Mám tu nějaký dvousložkový tmel, tak ten by možná použít šel.
Ale napadlo mě, samozřejmě po obroušení a stříknutí nějakou základovkou, použít na to epoxidové lepidlo v kombinaci se skelnou tkaninou. Zkoušel někdo něco takového?


Jen počkej až ti do toho na STK píchnou šroubovákem,nebo to někomu prodáš a po cestě mu odpadne kus prahu vytvarovaného z kitu.
Kašli na nějaký zapatlávání kitem před barákem a udělej to buď pořádně,nebo vůbec.
chaotic
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 31.08.2010 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#16 Příspěvek od chaotic »

Na STK to auto už nepůjde, teď s ním ještě pár měsíců odjezdím. A prodat to? Sem férovej chlap a něco takového nebudu prodávat aniž by o tom kupující nevěděl.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#17 Příspěvek od mrJekill »

Tak kup laminovací sadu a oprav to tím.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#18 Příspěvek od mrJekill »

Nebo,co se dělávalo v dobách dávno minulých : tzv.Flinstoun - prahy se vylili betonem,zakytovali a bylo to nafurt.
Podotýkám,že dnes už pouze vyvařuji špičkovou technologií.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#19 Příspěvek od Perunwit »

Souhlas. Já jsem dělal u minulýho auta podběhy a víko kufru na kobajnu taky kitem, odstrojit, brousit, tmelit, brousit, stříkat.... sraního... a nakonec to přesně po roce vylezlo znova u toho podběhu a je to skoro stejný jako předtim. Takže buď to udělej nějak pořádne, nebo to nech bejt, je to i zbytečná práce, to je jenom doporučení, technický bych se nebál, já tam ani nemám katy...
Odpovědět