Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Topení E36 coupé

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od CBR1000F »

Zdárec! Topení na E36tkách se tu řešilo Xkrát, ale na žádném vlákně jsem nenašel můj problém, tak prosím někoho zkušeného o radu.
Tedy, mám E36 325i coupé, manuál klima 2 zón, rv 1993. Koupil jsem jej v zimě s prázdnou klimou, prasklou saharou a dost v zanedbaném stavu. Na jaře jsem zjistil, když bylo tepleji, že regulátory teploty nějak nereagují a auto stále topí. Klimu jsem postupně opravil po mechanické, i elektrické stránce, není však ještě napněna, proto neřeším studený vzduch přes klimu, ale jen vypnutí topení.
Neberu na zřetel ani ofuk ze středového výdechu, toho tu funkce byla také popsaná X krát. Jedná se mi o to, že ofuk u spolujezdce topí neustále na sklo, na nohy i boční ofuk a nereaguje na regulátor teploty. U řidiče při stažení do minima fouká jen vlažně, ale také to není rovno venkovní teplotě - ale to bude asi naakumulováním tepla od radiátoru spolujezdce. Tak jsem začal laborovat - typoval jsem na zaseknutý ventil topení. Odpojil jsem 3pin konektor ventilu se žlutým, žluto-hnědým a žluto-fialovým vodičem a začal měřit voltmetrem, zda na ZAVŘENO je na obou ventilech 12V a na OTEVŘENO 0V, dle předchozích rad. Ale překvápko bylo, že podle voltmetru obě zóny (žlutohnědý i žlutofialový) reagovali pouze současně na regulátor řidiče a ten spolujedcův byl bez odezvy. Zkusil jsem tedy prohodit jednotku klimy a topení pod BC, kam oba kabely vedou do modrého konektoru a stav bezezměny. Zkusil jsem tedy prohodit i náhradní regulátor - tedy ovl.panel a stále se to chovalo stejně. Napadlo mě ještě udělat zátěžový test jednotky přes 3W žárovičku a pak i na OTEVŘENO napětí bylo nulové na obou zónách a žárovka ani nezažhnula. Po odpojení žárovky opět napětí 12V na obou kabelech (proti žlutému - tedy pochopil jsem, že žlutý 12V je stálý a spíná se kostra) Tak nevím, zda je problém ve ventilu, nebo spíše to ukazuje na elektroinstalaci, či obojí?
Díky za nápady.
Přílohy
Sosal jsem info z tohoto.
Sosal jsem info z tohoto.
Klima_resize.jpg (197.98 KiB) Zobrazeno 512 x
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od CBR1000F »

Tak po dnešním dalším laborování a měření mám další postřeh. Cívka ventilu pro okruh spolujezdce je KO, nekonečný odpor a nulový proud. Pro okruh řidiče je OK, teče přes ní cca 0,8A při přímém testu baterka-pojistka-ampérmetr-ventil-kostra. Tak že příčina stáleho topení okruhu spolujezdce je jasná. Těď jsem začal pátrat po příčině a měřil přes funkční část ventilu střídavě oba výstupy z jednotky. Zjistil jsem, že potenciometr spolujezdce nereaguje a nechává ventil stále zavřený s protékajícím proudem 0,8A. Změna nastane pouze, pokud regulátor u řidiče nastavím také na plno. Pak se rozpojí vestavěný spínač přívodního kladného napětí, společného pro oba venily(žlutý kabel) a pak ventilem nic neteče a zavře. Ale spínání kostry pro okruh spolujezdce nefunguje.
Ještě si dovolím poznámku k té klima jednotce - po zapnutí zapalování si sama otestuje, zda je ventil připojený a teče jím správný proud, jinak výstup odpojí - proto minulý žárovkový test jednotky byl k ničemu a ani neblikly. Jelikož jsem už minule zkoušel jednotku i regulátory prohodit a bezvýsledně, ocením jakoukoliv radu, co ještě dalšího muže ten výstup jednotky ovlivnit. Díky.
Odpovědět