Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Žhavíte diesel v létě?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od RomanSvach »

mrJekill píše:Asi jsem opravdu hlupák,nebo naopak chytřejší než konstruktéři z Mnichova


ono me spis prijde zajimave ze ti auto dovoli nastartovat bez zhaveni.
kdyz na to kuknes tak E90 ti napr. nenastartuje bez zmackle spojky. proste mackas cudlik a nic.
kdyby to zhaveni bylo tak smrtelne dulezite pro motor tak by taky asi zablokovali moznost nastartovat bez zhaveni. Takhle clovek nevi na cem je.
nastartovat jde, ale taky to zhavi- kdyby jedna z tech veci chybela tak je jasno, ono konstrukteri asi vedi ze ten problem neni tak zhavy jak se zda takze to asi ma nejake vyhody ale zadna havarka se kvuli vynechani nestane.
Rudlik36
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 14.07.2011 00:00

#22 Příspěvek od Rudlik36 »

Vzduch je stlačováním (kompresí) zahřátej na teplotu cca 700- 900°C
a a teplota samovznícení motorové nafty ve válci je asi 320 - 380°C :!: :!: :!:
serpis
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12.09.2010 00:00

#23 Příspěvek od serpis »

Měli jsme Starýho dieslovýho fiata, kterej bez nažhavení startoval kurevsky dlouho a pak vyletěl černej oblak z laufu a s nažhavením chytal na 1 otočení startéru, takže proč bych měl 5sekund točit se starterem, když to může být hned? Od toho to tam je, aby se to používalo. U moderních aut je to trošku jinak. Tam to člověk ani nepostřehne. Třeba když startuju volvo s80, tak stojím na brzdě, zmáčknu čudlík, motor zavrnní a chytne hned. Jednou to tam je, každý to ví na co to je, tak by se to mělo používat! :)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#24 Příspěvek od mrJekill »

Popelník tam taky je,taky všichni ví na co je a ještě mě nenapadlo ho použít :D
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#25 Příspěvek od Milosss »

Jak to citam, tak ste zabudli pri tom porovnavani ci startovat s alebo bez zhavenia na to, ci je motor komorkovy, alebo priamovstrekovy.
Napr u TDI motorov rotaciek, neviem ako je to u novsich, sa zhavenie pouziva pri teplote chladiacej vody pod 10°C.
To ale neznamena ze zhavenie nefunguje, po starte sa elektronika snazi znizit obsah niektorych zloziek nespaleneho paliva, neviem presne ktorych, a to dokazuje vyssimi teplotami spalovania a to dokaze prizhavovanim. Cize zhavenie pri starte motora nefunguje, no po nastartovani sa na chvilu spusti.
A druha strana, na CR motore M57D25 sa otcovi podarilo nastartovat motor aj pri -15°C bez jedneho funkcneho zhavica. Vdaka dobrej kompresii a funkcnym vstrekom sa tam ta teplota na vznietenie nafty podarila dosiahnut, no nebolo to po skor nez nejakych 10s startovania a nekludneho volnobehu pocas nejakych 10s.
Ak je teda motor priamovstrekovy, dost zalezi aj na vstrekovaci, ci je v poriadku, ci dokaze naftu vstreknut a rozprasit tak ako ma. Ak to nedokaze, ani zhavenie nepomoze a motor sa nemusi podarit nastartovat.
espejc
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: úte 12.05.2009 00:00

#26 Příspěvek od espejc »

Každej člověk co má aspoň tu telecí ledvinu v makovici ví že má správně startovat po tom co všechno zhasne, jakmile vidím nějaký ucho jak vrazí klíček do zapalování a hned s tím kroutí je jasně vidět co je to za vola, je to vidět na silnici, jak se chová, jak zavazí, jak mele jedno auto za druhým.

Žhavení je tam snad proto aby byla dostatečná teplota i za horších podmínek tak nechápu co to tady melete za nesmysly, samozřejmě ne všichni, ti co to pospali správně vědí koho myslím.

Dokonce některý auta mají i přídavný topení na rychlejší prohřátí motoru - to asi proto že motor, zvlášť litinovej diesel se okamžitě prohřeje...Když nasaje ledovej vzduch v zimě tak komprese přece nedosáhne takový teploty jako když nasává vzduch o teplotě 25 stupňů, to vám snad dá zdravej selskej, že na ohřátí je potřeba víc energie ne? to je to samý jako když dáte do jedný rychlovarný konvice led a do druhý horkou vodu z kohoutku. Která kovice přivede vodu rychleji k varu? Kde to pude snadněji a která spotřebuje míň energie?

je vidět že se tady většina lidí spíš nudí a z nudy vymejšlej bejkárny.

Je to prostě udělaný tak aby to fakčilo a ne jen chvilku nebo někdy, proto v tom hraje roli tolik činitelů. Vtřiky rozptýlej naftu, čerpadlo to pere do vstříků velkým tlakem - roste teplota a pořádně se to rozpráší, pístní kroužky a píst zajišťujou vysokou kompresi - roste teplota, žhavení - na zvíšení teploty... proto je tam tolik krámů, protože jde právě o tu teplotu.

Jak to že v 99 měl 330d 135kw a dnes má třílitr v úpravě 335d 210kw?

že by něco udělali s kompresí, teplotou vstřikovanýho paliva, tlakem vstřikovanýho paliva a spoustou dalších součinitelů?

za deset let z těch samejch tří litrů v objemu motoru dokázaly vykřesat jednou takovej výkon. Jak dlouho to trvalo u benzínu?

benzín se dá akorát přeplňovat turbama a nebo kompresorama..zdárným případem je veyron...tuším čtyři tuba na osmiválci nebo v12?

Serte na pičoviny, radši si pomáhejte a jezděte jak se na BMW sluší a patří
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#27 Příspěvek od mrJekill »

Krom pravopisných chyb jsi tam mohl nacpat ještě víc sprostých slov a blbin naprosto se netýkajících tématu.
Paulos
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 20.04.2008 00:00
Bydliště: Big Halže City

#28 Příspěvek od Paulos »

I když je v pravopisu možná slabší, tak dokáže aspoň normálně přemejlšlet a nepolemizuje nad zbytečností žhavičů..

Takže: Jestli si někdo myslí, že žhaviče nepotřebuje, tak si je klidně vymontujte a aby vám ten ''zbytečnej krám'' nezabíral zbytečný místo někde v regále, tak já si je klidně vezmu...
Odpovědět