Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M40, M43

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
SEWAS-art
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: sob 28.05.2011 00:00

#1 Příspěvek od SEWAS-art »

Čau, prosimvás potřebuju vědět rozdíl mezi M40 a M43....momentálně je v autě M40 a kupuji M43.....vím že M40 je vlastně 1,6 z E30 a M43 je facelift motor nebo něco takovýho...ale nevím co mě čeká přip řehazování ;)
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#2 Příspěvek od vsemick »

To je teď nějaká epidemie s tím přehazováním motorů.Obecně asi platí, že kdo se vůbec dokáže takhle zeptat tak by se do výměny snad ani raději pouštět neměl.No ale, že je řeč o mém ex. oblíbenci M40 tak se neudržím.
Záleží jaký M43 použiješ protože v roce 95 prošel drobným upgratem a podle toho by by vypadal boj s připasováním vzduchového filtru (jiný tvar) a ventilátoru chladiče (místo visko spojky je elektromotor).Jinak je to ale to na montáž stejné.Stačí přibodovat packy pro modul zapalování a přehodit kus za kus.Pak ještě přibastlit EWS a můžeš jet.(jenže načerno protože měníš typ motoru a i když je to změna o jednoho koně tak po tobě můžou chtít nově homologaci "jestli na to mají nárok netuším, ale už se to stalo" no a náklady a čas s tím běháním spojené přelezou cenu auta)
Trochu neštěstí je, že pro toho co tahle auta trošku zná je to legrace, ale pro člověka co se k tomu postaví poprvé bez znalostí a vybavení a potřebného prostoru a času je to nerealizovatelné i kdyby to bylo sebejednodušší...
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#3 Příspěvek od vsemick »

ale ještě.. Ono ani nejde o to jak je to přehození jednoduché nebo obtížné. Ale bavíme se o cca. dvacetiletých autech co většinou někdo koupil za 300,-EUR a následně prodal v česku.Nejde o nějaké perly co by stálo za to dát do origo stavu. Počítej že kromě koupě samotného motoru se při přestavbě vyklubou další náklady.Když už je venku motor tak je škoda nepodívat se na spojku (a aspoň ložisko preventivně nevyměnit), stejně tak uhlíky na startéru.Jestli byl "nový" motor dlouho bez vody tak je záhodno vyměnit termostat a pro jistotu i vodní pumpu.Silentbloky motoru a převodovky taktéž.Stejně tak veškeré hadice kolem sání a najisto i samotný vlnovec u filtru.K tomu všechny nové náplně.Po předělání pak začneš bádat proč to smrdí, teče, žere a bude následovat ne zrovna levný výzkum která čidla a ventily to mají na svědomí.Nemluvě o tom, že ten další motor může být taky v háji.
No není levnější oželet zbytkovou cenu nepojízdné E36 (cca.10 tis).A koupit celé auto?
Jiný případ pokud si někdo šlechtí svého mazla a nelituje nasypaných peněz.Ale pro pouhé zajištěni vlastní mobility není výměna motoru nejlevnější cesta.
SEWAS-art
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: sob 28.05.2011 00:00

#4 Příspěvek od SEWAS-art »

No píšeš že bych se do toho pouštět neměl ale tak napíšu to takto ....auto je v nádherném stavu krom jemné kosmetiky, bylo koupeno za pakatel, ale je v háji klika :( to že je to na černo neřešim potřebuju aby to jezdilo za co nejdřív z minimálníma investicema jinak tady neřešim 1,6 ale beru 2.8 .......a ještě k tomu že by to bylo na černo, benga to nepoznaj, na STK to projde i kdyby to auto byl totální střep ;) a motory u aut který jsem neznal jsem přehazoval u x krát a vždy zdařile ale tady jsem potřeboval přesně vědět to co jsi mi tu popsal...........já sem mladej vocas vez papírů řešim to za otce a kdyby opravdu bylo po mém tak kupuji bořenou 328 všechno přehodím a hold bych nějaký čas jezdil na černo než bych dal bokem další prachy pro pana Stehlíka pokuď to u nás stále dělá on jako v minulých letech......ale díky za info cením si pomoci a zkusim to doma vysvětlit co to obnáší

PS: Kdyby to auto nebyl dobrej kauf tak v životě nevezmem 4 vála ...to pro nás neni BMW jak má být ;)
Odpovědět