Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 táhne do prava//vyřešeno

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#1 Příspěvek od fizzer »

zdar, poslední dobou samý lepší :lol: už asi vim proč mi to furt táhne do prava... mám nějak přesazený řízení, na jednu stranu je menší počet otáček volantu do rejdu, než na druhou (asi o čtvrt otáčky), čili hřeben asi neni uprostřed a je to dotažený geometrií (je to i vidět, jedna tyč skoro nemá vidět závit, a druhá ho má vidět kilometr). blinkry vypínaj správně, takže to nebude jen blbě nasazenej volant na hřídeli.

je nějaká možnost, jak to srovnat aniž bych musel uplně vyndávat celý řízení? s trochou námahy se dostanu na tu spojku co je na tisícihranu hnedka pod posilovačem brzd, ale co až ji povolim? je tyč řízení nějak teleskopická nebo tak něco? nebo to půjde protočit na tom povolenym tisícihranu?

dík
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od paveld »

Podle mě sis (nebo minulý majitel) nechával seřídit geometrii s nakřivo nasazeným volantem. Oni ho srovnali, tím byla kola nakřivo a doštelovali to spojovačkama řízení a je díky tomu celý rejd posunutý o kus na jednu stranu. Na slušný geometrii by to měli umět seřídit pokud jim vysvětlíš co potřebuješ.
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od _peper »

Taky jsem jezdil chvíli s volantem nakřivo po rovině, ale řešit to přes spojovačku řízení by mě nenapadlo :)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Měl jsem to taky, když jsem sundával řízení a pak ho nevrátil přesně jak mělo být. Na geošce doštelovali tak aby byl volant na střed a tím pádem se mi stalo to že pneu na jedné straně při plným rejdu škrtala o podběh. Rozhodně toto nezpůsobuje táhnutí do stran... :idea: Jedná se pouze o to, že hřebenová tyč je kousek posunutá a je to doštelováné na čepech. Jediné s čím může být problém je škrtání větších kol, protože to doraz na jedné straně nedokáže zastavit.

Řešení je zcela primitivní a pokud se chceš vyhnout placení geometrie tak to udělej následovně. Zajeť autem nejlépe na rampu a zastav tak aby byly kola a volant rovně (za předpokladu, že máš volant seřízený na rovno). Jedno kolo zablokuj proti otáčení, buďto najetím až na hranu profilu rampy nebo za pomocí špalků apod. Na palubovku si nalep třeba kus drátu nebo nějakou tyčku směřující těsně nad věnec volantu a na volant si do toho místa nalep třeba kousek izolačky. Poté povol pojistné matice na spojovačkách čepů řízení a na tyčku i čep si vyznač lihovkou nebo křídou rysku tak abys věděl o kolik otáček si otočil. Teď můžeš začít štelovat... Tam kde ti trčí více závitu se ho snažíš zašroubovat a o tolik otáček kolik zašoubuješ na jedné straně, musíš na druhé vyšroubovat. Jakmile budeš mít řízení přibližně na středu, odpoj baterku, vymontuj airbag a sundej volant a dej ho do polohy nejblíže možné středu. Poté stačí doštelovat na spojovačkách tak aby se volant natočil do roviny (poznáš podle izolačky) je potřeba dát bacha aby si vždy správně přidal na jedné a ubral na druhé nebo naopak. Nemusíš točict o celou otáčku ale i o půl nebo čtvrt ale je potřeba si to hlídat. :wink: Pokud pracuješ pečlivě tak geometrii nerozdrbeš.
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od capri »

někde sem zahlíd že na vstupní hřídeli serva je dokonce i šipka která má směřovat na nálitek (šipku) na těle řízení ale nevim ted jestli to nebylo u novějších BMW pokusim se to najít
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#6 Příspěvek od fizzer »

xSAFA: a co blinkry? teď vypínají dobře a z obou stran ve stejném bodě...

paveld: někdo měnil řízení, a když ho tam nasadil tak byl volant sice rovně, ale hřeben nebyl na středu... takže kola jsou rovně, volant je +- rovně, ale jak tu padlo, na jednu stranu škrtá při plným rejdu kolo o podběh.

a navíc když pustim volant, tak to po chvilce začne dost citelně táhnout doprava... tak jsem si říkal, jestli to nedělá servo, ale nevim jestli ze sebe neudělám blbce, nevim přesně jak tam ten přepouštěcí ventil funguje :lol: (ale jsem si téměř jist, že počítá s tím že je hřeben vycentrovanej)
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#7 Příspěvek od fizzer »

capri píše:někde sem zahlíd že na vstupní hřídeli serva je dokonce i šipka která má směřovat na nálitek (šipku) na těle řízení ale nevim ted jestli to nebylo u novějších BMW pokusim se to najít
jojo, na řízení by prej měl být nálitek, kterej má být v jedný rovině s tou "škvírou" na tom protikusu... problém je, že ty křížový spojky jsou tam dvě, jedna je dole u řízení a druhá nahoře pod posilovačem brzd. (btw jsem ten nálitek nenašel)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od xSAFA »

Ten spojovací mezikus sice může být vycentrovaný na nějakou šipku na řízení ale na samotné volantové tyči už nic takového není. Tzn. pokud se sundá jen samotné řízení tak se to pak nasměrovat asi dá správně (+/-) ale já měl sundaný i ten mezikus a pak už to strefit je alchymie.

Blinkry vypíná volant tzn. pokud je volant v rovině tak to vypíná správně na poloze hřebenové tyče nezáleží.

Je tedy možné, že to máš šibnuté fakt hodně a servo pak stahuje do strany, ale to nedokážu potvrdit. Mě to netahlo nikam a měl jsem to posunuté tak cca 1,5cm na jednu stranu.

Každopádně si to srovnej :)
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#9 Příspěvek od fizzer »

no pokud blinkry vypíná volant, tak by to bylo super easy :lol: teda doufám, ještě jsem ho nesundaval. 8) zkonzultuju to s bentley manuálem, v tý český parodii o tom moc neni
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

To co radil xsafa je blbost.To se z toho zblázníš protože na místě to takhle nikdy nevycentruješ.Vždycky po hnutí spojovačkou musíš autem popojet aby si to sedlo.Prostě je to blbost to takhle dělat jelikož to budeš dohánět týden.

Jinak dole na řízení je ryska a na proti ní nemá bejt mezera toho hliníku volantové tyče ale je tam taková jakoby plastová podložka na které je ryska.Pokud je dáš proti sobě tak máš řízení na středu.Na tuto rysku se má štelovat geometrie a né že se pak přesazuje volan do roviny.

To že ti auto táhne do strany vypadá že máš špatnou geometrii na zadní nápravě.
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#11 Příspěvek od fizzer »

tak už jsem našel střed hřebenu, přendal jsem volant, a doladil jsem na to geometrii (jen sbíhavost, vpředu a vzadu, prozatím podle nitě a šuplery) - táhne furt, kua. asi tam bude něco špatně :(
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od paveld »

A doladili ti geometrii celýho auta nebo jen tu sbíhavost? Máš všechno hodnoty z geometrie OK?
suchos
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23.05.2009 00:00

#13 Příspěvek od suchos »

zkus na auto dat jiny gumy, me to taky trochu tahne lehce do prava, prohodim pneu z jedny strany na druhou a tahne to do leva :-) se zimnima pneu je to dobry..
Ale nez jsem na to prisel, udelal jsem GO naprav za X tisic....
fizzer
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: matka měst

#14 Příspěvek od fizzer »

geo jsem dělal sám, a nebyl jsem tak přesnej jak jsem si fandil :lol: dneska jsem to zusil znovu a lépe, už je to cajk. člověk by netušil, jakej rozdíl dokáže udělat blbejch půl milimetru :lol:

už to jede rovně a volant je taky rovně 8) hroznej nezvyk, když to člověk nemusí honit přes celou silnici :lol:
Odpovědět