Zdravim, po studeným startu mě lambda nedává signál, nebo dává ale zmatenej... Takže zásadní otázka: je špatná nebo ne?? Auto studený škube...
Jedná se o motor M40 1.8 rv. 1988
po studenym startu je to podle mě normální... lambda se musí nejdřív zahřát na nějakou pracovní teplotu, než začne fungovat. důležitý je, jestli funguje když je motor na pracovní teplotě.
.... a na co je vyhřívání lambdy? Myslím si, že na to aby ti ji vyhřálo, než se ohřeje motor. Tím pádem by měla fungovat spolehlivě při jakékoli teplotě motoru.
fizzer píše:po studenym startu je to podle mě normální... lambda se musí nejdřív zahřát na nějakou pracovní teplotu, než začne fungovat. důležitý je, jestli funguje když je motor na pracovní teplotě.
Ale to asi mate ŘJ... myslim, že si bez signálu z LS neví rady...
mequi píše:.... a na co je vyhřívání lambdy? Myslím si, že na to aby ti ji vyhřálo, než se ohřeje motor. Tím pádem by měla fungovat spolehlivě při jakékoli teplotě motoru.
Takže je špatná??? Vyhřejvání má odpor, tím pádem by mělo bejt asi cajk..
podla diagnostiky po starte dava lambda 0,45 a az po chvilke zacne pulzovat od 0 do 0,9...ked dava stale 0,45 tak je zla
no a co podla teba znamena zmatenej signal?
fizzer píše:po studenym startu je to podle mě normální... lambda se musí nejdřív zahřát na nějakou pracovní teplotu, než začne fungovat. důležitý je, jestli funguje když je motor na pracovní teplotě.
Ale to asi mate ŘJ... myslim, že si bez signálu z LS neví rady...
ale to je po studenym startu IMHO uplně fuk, páč běží "sytič", tzn ecu signál z lambády ignoruje
johnyfly1 píše:podla diagnostiky po starte dava lambda 0,45 a az po chvilke zacne pulzovat od 0 do 0,9...ked dava stale 0,45 tak je zla
no a co podla teba znamena zmatenej signal?
fizzer píše:po studenym startu je to podle mě normální... lambda se musí nejdřív zahřát na nějakou pracovní teplotu, než začne fungovat. důležitý je, jestli funguje když je motor na pracovní teplotě.
Ale to asi mate ŘJ... myslim, že si bez signálu z LS neví rady...
ale to je po studenym startu IMHO uplně fuk, páč běží "sytič", tzn ecu signál z lambády ignoruje
Tak to sice je pravda, ale stejně, za autem mě smrdí benzín jako prase- sem jezdící benzina a každej tvrdí že to je prostě lamba....
Pri studenym startu nebezi motor nikdy na optimalni smes, ale na bohatou smes (u starych aut znamej sytic). Jinak by hned chcipl. Lambda je vicemene ignorovana a az po zahrati motoru na teplotu, kdy je schopen udrzet plynulej chod na optimalni smes, zacne rj vyhodnocovat signal z lambdy pro vytvareni smesi
Pokud ti to studeny skube, muze byt klidne problem v zapalovani. Svicky, kabely, rozdelovac. Po zahrati se to muze zlepsit az uplne vymizet
Diky skubani (vynechavani zapalovani) ti jde nespalena smes do vyfuku a ty pak cejtis benzin
ale lambda ti nemoze davat sracky..bud pulzuje v rozmedzi 0-1 alebo 0.9 alebo stoji stale na 0,45 ked je zla ine hodnoty pochybujem ze bude davat
teda aspon u e36 neviem ako na starsich
Maysner píše:Pri studenym startu nebezi motor nikdy na optimalni smes, ale na bohatou smes (u starych aut znamej sytic). Jinak by hned chcipl. Lambda je vicemene ignorovana a az po zahrati motoru na teplotu, kdy je schopen udrzet plynulej chod na optimalni smes, zacne rj vyhodnocovat signal z lambdy pro vytvareni smesi
Pokud ti to studeny skube, muze byt klidne problem v zapalovani. Svicky, kabely, rozdelovac. Po zahrati se to muze zlepsit az uplne vymizet
Diky skubani (vynechavani zapalovani) ti jde nespalena smes do vyfuku a ty pak cejtis benzin
Kabely sou sice 8 let stary, ale maj najetý kulový, rozděl je v cajku, cívka nevim, ta je 23 let stará....