Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Problém s e46 330d 135kw
-
MirekG
- Registrovaný
- Příspěvky: 333
- Registrován: čtv 04.03.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 3064
Zdravím, mám problém, zkopíruju vám sem text který už jsem napsal jinam. Doufám že to bude pochopitelné a že se najde někdo, kdo by poradil. -Děkuji
1. příspěvek:
Mam asi ve vecnych lovistich VT cerpadlo, háže veliké odchylky na diag. - až 300bar (v mezich je 35) takze asi budu muset koupit nove, nebo repasovat. Slysel jsem ale, ze by mohl byt v knedliku jen regulator tlaku paliva.
Jake jsou vase postrehy a nazory? Auto jde zitra do servisu, ale rad si hledam informace i bokem..
2. Příspěvek:
Zapomněl jsem to nejdůležitější, závada se projevuje škubáním (tarokováním) motoru. Na volnoběh i při ustálené rychlosti. Vstřikovače OK viz. diag.
3. příspěvek:
Auto včera cestou do servisu škublo jen 2x a jinak jelo jak má. V servise se závada jako naschvál neprojevila ani při 20km dlouhé testovací jízdě s autem napíchnutým na diagnostiku. Je podezření že se to projevuje pouze když jsou venku hice, takže dneska je tam auto s otevřenou kapotou a vypéká se na slunci a později se bude zase testovat. Je to ježek v kleci Prý by to mohlo být i některé z čidel, např čidlo vačky, ale to byly pouze spekulace.. Až se dozvíc víc, tak napíšu
4. příspěvek:
Vývoj následující. Auto v service najelo 40km bez škubnutí ve všech režimech jízdy. Dostal jsem ho zpátky s tím, že ho pořádně projedu sám a budu čekat až se závada opět projeví a přijedu. Dnes jsem s autem najel 80km. Cesta bez jediného škubance, motor ok. V posledních kilometrech jsem ho vzal na dálnici 210kmh s nohou na podlaze a v tu ránu motor začal lehce poškubávat v nepravidelných intervalech. Nechal jsem ho dojet bez plynu abych schladil foukátko, zastavil jsem a motor se rozklepal jako když na škodovce stodvacítce vyškubnete dva kabely od svíček a potočíte rozdělovačem - auto následně zdechlo. Zkusil jsem ho po 5 minutách natočit, motor naskočil ale trvalo mu to déle než obvykle. začal klepat, v tu ránu jsem zkusil odpojit čidlo vačky - beze změny. odpojil jsem váhu - beze změny. Zase zdechlo a už jsem ho nestartoval. Nechal jsem se domů odtáhnout na laně a po 8km dlouhé jízdě motor lehce vychladl když bylo auto v pohybu ale nenastartované. Zkusil jsem natočit - nastartovalo hned a motor běžel a tarokoval už jen velmi lehce v rozmezí cca 200 otáček. Vypl jsem ho a už jsem ho nechal být. To mě vede k tomu že závada bude mít co dočinění s vyšším zatížením motoru, nebo s teplotou. Auto jde v pondělí opět na servis. Předpokládám že za studena opět naskočí a chvíli pojede. Doufám že tato závada už se zapsala do paměti a diagnostika bude mít co číst.
Nějaké nápady?
1. příspěvek:
Mam asi ve vecnych lovistich VT cerpadlo, háže veliké odchylky na diag. - až 300bar (v mezich je 35) takze asi budu muset koupit nove, nebo repasovat. Slysel jsem ale, ze by mohl byt v knedliku jen regulator tlaku paliva.
Jake jsou vase postrehy a nazory? Auto jde zitra do servisu, ale rad si hledam informace i bokem..
2. Příspěvek:
Zapomněl jsem to nejdůležitější, závada se projevuje škubáním (tarokováním) motoru. Na volnoběh i při ustálené rychlosti. Vstřikovače OK viz. diag.
3. příspěvek:
Auto včera cestou do servisu škublo jen 2x a jinak jelo jak má. V servise se závada jako naschvál neprojevila ani při 20km dlouhé testovací jízdě s autem napíchnutým na diagnostiku. Je podezření že se to projevuje pouze když jsou venku hice, takže dneska je tam auto s otevřenou kapotou a vypéká se na slunci a později se bude zase testovat. Je to ježek v kleci Prý by to mohlo být i některé z čidel, např čidlo vačky, ale to byly pouze spekulace.. Až se dozvíc víc, tak napíšu
4. příspěvek:
Vývoj následující. Auto v service najelo 40km bez škubnutí ve všech režimech jízdy. Dostal jsem ho zpátky s tím, že ho pořádně projedu sám a budu čekat až se závada opět projeví a přijedu. Dnes jsem s autem najel 80km. Cesta bez jediného škubance, motor ok. V posledních kilometrech jsem ho vzal na dálnici 210kmh s nohou na podlaze a v tu ránu motor začal lehce poškubávat v nepravidelných intervalech. Nechal jsem ho dojet bez plynu abych schladil foukátko, zastavil jsem a motor se rozklepal jako když na škodovce stodvacítce vyškubnete dva kabely od svíček a potočíte rozdělovačem - auto následně zdechlo. Zkusil jsem ho po 5 minutách natočit, motor naskočil ale trvalo mu to déle než obvykle. začal klepat, v tu ránu jsem zkusil odpojit čidlo vačky - beze změny. odpojil jsem váhu - beze změny. Zase zdechlo a už jsem ho nestartoval. Nechal jsem se domů odtáhnout na laně a po 8km dlouhé jízdě motor lehce vychladl když bylo auto v pohybu ale nenastartované. Zkusil jsem natočit - nastartovalo hned a motor běžel a tarokoval už jen velmi lehce v rozmezí cca 200 otáček. Vypl jsem ho a už jsem ho nechal být. To mě vede k tomu že závada bude mít co dočinění s vyšším zatížením motoru, nebo s teplotou. Auto jde v pondělí opět na servis. Předpokládám že za studena opět naskočí a chvíli pojede. Doufám že tato závada už se zapsala do paměti a diagnostika bude mít co číst.
Nějaké nápady?
-
MirekG
- Registrovaný
- Příspěvky: 333
- Registrován: čtv 04.03.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 3064
Dneska další pokrok v řešení mého problému.
Auto se podařilo na druhý pokus nastartovat a dojel jsem do servisu. Auto opět jelo bez jediné známky poruchy
Na diagnostice byla uložená jediná závada a to nízký tlak na RAILU. Docela neurčitá informace, protože to mohl způsobit vadný vstřik, vadné VT čerpadlo, regulátor tlaku..
Dusili jsme auto v omezovači a stále vše fungovalo. Jeli jsme na testovací jízdu s napíchlou diag. a honili jsme auto do maxima pod plnou zátěží mezi Ostravou a Frýdkem. Při páté cestě od Frýdku v maximální rychlosti se závada znovu objevila. V tu ránu padl tlak na railu na polovinu a podávací čerpadlo ukazovalo stále dobrou hodnotu cca 3,5bar (při maximální rychlosti klesalo až k hodnotám 2,6 - je to v pořádku?) Při ustálení rychlosti z maximálky na provozních 90 se motor opět téměř uklidnil. Zastavili jsme a kontrolovali odchylky na vstřikovačích. všechny OK kromě vstřiku na 2. válci, který vykazoval kritické hodnoty až +1,9 zbylých pět vstřiků bylo v hodnotě 0 - (-0,4), takže ok.
Vstřik se bude o víkendu měnit a poté se bude zase testovat, zdá se že by to mohl být kámen úrazu.
Moje otázka zní - může vadný vstřik snížit tlak na celém railu?
Auto se podařilo na druhý pokus nastartovat a dojel jsem do servisu. Auto opět jelo bez jediné známky poruchy
Na diagnostice byla uložená jediná závada a to nízký tlak na RAILU. Docela neurčitá informace, protože to mohl způsobit vadný vstřik, vadné VT čerpadlo, regulátor tlaku..
Dusili jsme auto v omezovači a stále vše fungovalo. Jeli jsme na testovací jízdu s napíchlou diag. a honili jsme auto do maxima pod plnou zátěží mezi Ostravou a Frýdkem. Při páté cestě od Frýdku v maximální rychlosti se závada znovu objevila. V tu ránu padl tlak na railu na polovinu a podávací čerpadlo ukazovalo stále dobrou hodnotu cca 3,5bar (při maximální rychlosti klesalo až k hodnotám 2,6 - je to v pořádku?) Při ustálení rychlosti z maximálky na provozních 90 se motor opět téměř uklidnil. Zastavili jsme a kontrolovali odchylky na vstřikovačích. všechny OK kromě vstřiku na 2. válci, který vykazoval kritické hodnoty až +1,9 zbylých pět vstřiků bylo v hodnotě 0 - (-0,4), takže ok.
Vstřik se bude o víkendu měnit a poté se bude zase testovat, zdá se že by to mohl být kámen úrazu.
Moje otázka zní - může vadný vstřik snížit tlak na celém railu?
- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 1605
- Kontaktovat uživatele:
znam neco podobnyho, auto chvili jede ok, obcas jakoby zaskobrtne, je to doprovazeny i velice nehezkejma zvukama z motoru, na volnobeh taky obcas zakopne, diag ok, a pri zakopnuti hodnota tlkau v liste zakolisa mezi 250-450 (na volnobeh standardne 320) badanim jsem zistil ze je to spatnej konektor prave k tomu cidlu tlaku v liste, staci zamlit a je to ok (projistotu jsem cidlo menil a skutecne to tim nebylo)
pochybuju ze by VT cerpadlo davalo chvilku dobre a chvilku spatne, navic pokud vim jsou tam cidla tlaku jednak na filtru jednak na cerpadle a jednak v liste. a vadnej strik ti tak zasadne tlak podleme snizit nemuze to uz by muselo hulit jako hnedouhelka. IMHO je zrada v cidle railu.
pochybuju ze by VT cerpadlo davalo chvilku dobre a chvilku spatne, navic pokud vim jsou tam cidla tlaku jednak na filtru jednak na cerpadle a jednak v liste. a vadnej strik ti tak zasadne tlak podleme snizit nemuze to uz by muselo hulit jako hnedouhelka. IMHO je zrada v cidle railu.
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Tak aby jsi tu nepsal jen sám
.
Otestovali jste to celkem dobře, ten tlak ze středotlakého čerpadla je OK, dává dost i na plném zatížení, malý pokles na 2,6 je v normě. Problém bude ten vstřik na 2. válci, který neudrží tlak a celý tlak z railu proteče do přepadu.
Hodnoty korekce nula až -0,4 je OK, ta hodnota +1,9 taky není špatná. Jenže se to má měřit ne na volnoběhu, ale při malém zatížení. Takže zatáhnout ruční brzdu, nožní radši taky, zařadit např. 2 a pomalu zatížit spojkou. Podle mne ta hodnota korekce naroste. Kolik to má nalítáno?
Možnosti :
- repasovat vstřik, nebo koupit už repasovaný, výrobce doporučuje všechny najednou, protože postupně začnou odcházet další ==> drahé
- přidat čistící aditivum do nafty (=VIF, STP,???) a vyjet tak 2 nádrže, jestli si to nesedne ==> lacinější, neuškodí, ale bez záruky.
Otestovali jste to celkem dobře, ten tlak ze středotlakého čerpadla je OK, dává dost i na plném zatížení, malý pokles na 2,6 je v normě. Problém bude ten vstřik na 2. válci, který neudrží tlak a celý tlak z railu proteče do přepadu.
Hodnoty korekce nula až -0,4 je OK, ta hodnota +1,9 taky není špatná. Jenže se to má měřit ne na volnoběhu, ale při malém zatížení. Takže zatáhnout ruční brzdu, nožní radši taky, zařadit např. 2 a pomalu zatížit spojkou. Podle mne ta hodnota korekce naroste. Kolik to má nalítáno?
Možnosti :
- repasovat vstřik, nebo koupit už repasovaný, výrobce doporučuje všechny najednou, protože postupně začnou odcházet další ==> drahé
- přidat čistící aditivum do nafty (=VIF, STP,???) a vyjet tak 2 nádrže, jestli si to nesedne ==> lacinější, neuškodí, ale bez záruky.
-
MirekG
- Registrovaný
- Příspěvky: 333
- Registrován: čtv 04.03.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 3064
Před cca 2 měsíci jsem tento problém už jednou řešil. Auto škubalo, ale ani zdaleka ne v takovém rozsahu jako při této poruše. Škubalo opravdu jen velice mírně že spolujezdec ani netušil... To byla hodnota na čtvrtém vstřikovači max cca +1,7. Po výměně vstřiku problém na pár tisíc km ustal, ale teď se projevil ve větší míře. Zatím to tedy opravdu vypadá na vstřikovač, jen mě udivuje, že se auto musí dostat až na nějaký limit, aby se závada projevila. Horké a po zatížení nešlo jednou ani nastartovat a nyní zase jelo..
Auto má naběháno 270tkm takže žádné překvapení mno..
Auto má naběháno 270tkm takže žádné překvapení mno..
-
MirekG
- Registrovaný
- Příspěvky: 333
- Registrován: čtv 04.03.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 3064
Tady krátké video pro představu jak to blbne. tohle je z posledního startu, při kterém se motor sám v zápětí uklidnil. Je to jen na prvních 15 vteřinách videa, zbytek nepodstatný ( té pískající kladky si prosím nevšímejte - dlouhé stání + vlhká garáž + polský díl = pískot) http://www.youtube.com/watch?v=p_zhYm9Cwcs
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Sám píšeš, že jsi už 4. vstřik měnil, teď (asi) blbne 2. Takže časem půjdou všechny a možná rychleji. Servisy tvrdí, že nový (repasovaný) potom dost rychle utahá ty zbývající. Výrobce aditiva nedoporučuje, nebo v příručce i zakazuje. Jenže na Západě je úplně jiná nafta, a stejně se dieselů zbavují okolo 150tkm, právě kvůli vstřikům. Takže jestli to má 270tkm, tak to ty vstřiky vydržely dost. Tady už aditiva moc nepomůžou, ale stejně se jich neboj. Ta aditiva, která jsem výše napsal už dávám 3. rok a v pohodě. A co Verva Diesel - tankuješ? Tak v ní už ten VIF dokonce je. A tahle česká nafta od Benziny je ještě lepší než Shell V-Power Diesel, protože na rozdíl od Německa, Rakouska a Slovenska se to zázračné GTL aditivum v Čechách přidává jen u vybraných čerpacích stanic.
To čidlo na railu najdeš tady http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=en , vždyť k tomu obrázku, co jsi dal Ty musí být i popis. Je to díl číslo 8 s konektorem 24, lepší je to vidět na obrázku níže - B2261.

Jedno starší, ale funkční, čidlo mám doma. Měnil jsem ho proto, že mi to nechtělo startovat teplé. Ale nakonec ten problém byl v čidle vačky, zpátky jsem to už nedával.
To čidlo na railu najdeš tady http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=en , vždyť k tomu obrázku, co jsi dal Ty musí být i popis. Je to díl číslo 8 s konektorem 24, lepší je to vidět na obrázku níže - B2261.

Jedno starší, ale funkční, čidlo mám doma. Měnil jsem ho proto, že mi to nechtělo startovat teplé. Ale nakonec ten problém byl v čidle vačky, zpátky jsem to už nedával.
-
MirekG
- Registrovaný
- Příspěvky: 333
- Registrován: čtv 04.03.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 3064
Ano je to tak jak píšeš, měnil jsem jenom jedenna 4. válci, ale teď to blblo podstatné víc a poprvé na vstřicích nic nebylo naměřeno mimo povolené hodnoty, proto ta obava z VT čerp. Vstřik kterým jsem nahrazoval původní pokažený taky nebyl nový ani repas. Vzhledem k ceně vstřiků si nemůžu dovolit měnit všech 6 najednou, takže jsem montoval vstřik už jetý, ale má korekci -0,1 takže je v dobré kondici. vyměním teď ten další vstřik a uvidím jak se bude pokračovat.
Jaká by byla případně cenovka za to čidélko, kdyby na něj došlo..?
Jinak o Vervě je mi to známo, měl jsem v rukách nějaký test nafty v čr kde právě Verva předčila ostatní renomované čerpací stanice. Tankuju ji ale jenom sporadicky, jelikož mám pumpu trochu z ruky a jsem spíše ten typ člověka který tankuje tam, kde se mu to právě rožne. Možná se na tu Vervu ale více zaměřím. Proč motoru trochu neulehčit, že ano..
Jaká by byla případně cenovka za to čidélko, kdyby na něj došlo..?
Jinak o Vervě je mi to známo, měl jsem v rukách nějaký test nafty v čr kde právě Verva předčila ostatní renomované čerpací stanice. Tankuju ji ale jenom sporadicky, jelikož mám pumpu trochu z ruky a jsem spíše ten typ člověka který tankuje tam, kde se mu to právě rožne. Možná se na tu Vervu ale více zaměřím. Proč motoru trochu neulehčit, že ano..
-
MirekG
- Registrovaný
- Příspěvky: 333
- Registrován: čtv 04.03.2010 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 3064
1. Dnes jsme načetli závadu která se uložila do paměti po tom co se rožla kontrolka poruchy motoru na palubovce. Psalo to regulátor tlaku na čerpadle "jammed" (zaseknutý). Dle všeho se ihned nabízela výměna regulátoru tlaku, ale mechanik vylovil z hlavy, že tohle mohlo být vyhodnoceno na základě špatného signálu pro řj z čidla tlaku na rail liště. V análech bmw dokonce popisujou přesný popis mé závady s možným řešením. U třílitrových dieselů, když diag píše pouze nízký tlak na railu a nic víc škubání a nepravidelný chod může způsobovat zaoxidované a zkorodované čidlo tlaku přímo na liště. Dává nepravidelný signál do řj a ta pracuje s nesmyslnými hodnotami. Následkem toho čerpadlo dává až dvojnásobek toho co by mělo (což nám při jízdě a škubání udělalo - dávalo kolem 1500 ) po odpojení toho konektoru a prostříkání kontaktolem auto jede a po škubnutí ani náznak. Dokonce se prodávají přímo v bmw opravné sady toho konektoru za zhruba 300,- Kč. Dnes jsem s tím najel 120km ve všech režimech jízdy a závada už se neobjevila. Teď jsem ještě pořád ve fází testování, po ujetí dalších pár set km bez škubání uzavřu tuto závadu jako problém s čidlem.
Tohle je pro mě nejhorší závada co jsem kdy na nějakém autě měl. Projeví se vždy mimo servis a mimo přítomnost mechanika. Fuj
Tohle je pro mě nejhorší závada co jsem kdy na nějakém autě měl. Projeví se vždy mimo servis a mimo přítomnost mechanika. Fuj

