Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 Problém motor - těsnění pod hlavou???

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
paulerr
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 10.12.2010 01:00

#1 Příspěvek od paulerr »

Zdravím,

mám takový problém s motorem. (M43 316i, E36 Compact, r.v.95) Nedávno, když jsem kontroloval hladinu chladící kapaliny, jsem si všimnul takových světlých chuchvalců tuku, vysrážených na stěnách vyrovnávací nádobky. Konzistence asi něco jako vazelína. Nechal jsem propláchnout a vyčistit chladící oběh, vyměnil kapalinu, 2x, najezdil cca 300km, týden byl klid a čisto a dneska jsem je tam objevil znova :( . Když jsem po vypnutí motoru sundal olejové víčko, šla z motoru taková lehká pára, jakoby aerosol...navíc se mi zdá, že motor nejede jako předtím, jak by měl, příjde mi o dost línější. Vypadá to na těsnění pod hlavou, že by ruplo? Motor se ale nepřehřívá. Prosím poraďte, jestli s tím někdo máte zkušenosti. Ať vím co a jak, než do toho začnu já nebo někdo jiný vrtat.


A druhý dotaz, co se týče te lenosti motoru, ta začla taky po výměně oleje, dal jsem tam 10W40, hekru, nevím teď přesně který, ale kupoval jsem ho přímo na tenhle motor, respektive BMW ho prý "povoluje" na tyhle motory. Může mít kvalita oleje tak razantní vliv na výkon motoru, nebo jeho reakce za plynem?

Díky za odpovědi.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od icecold »

ztrácí se ti chladicí kapalina?
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
paulerr
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 10.12.2010 01:00

#3 Příspěvek od paulerr »

Právě že neztrácí. A jestli jo, tak v hodně malém množství, nebo tu ztracenou vodu vystřídal ten vysrážený tukový humus.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#4 Příspěvek od shade741 »

Já tenhle humus měl ve třech autech z pěti :D takové černé, šedé nebo jinak zbarvené cosi, vazelínové konzistence(poměrně i lepivé) usazující se na stěnách nádobky, po laborování čím že to je jsem se na to vyprdnul :) (mohu s jistotou říci,že těsnění byly vpořádku a nedocházelo tedy k mísení oleje a kapaliny) momentálně v 325 TD to mám taky, ale jak moc je to spůsobeno proníkáním oleje přes špatné těsnění u trmostatu nevím(rozuměj tak, že chcal olej z podventideklu na to koleno s termostatem kudy se to dostávalo do okruhu chlad kapaliny :) Ovšem ohledně tohodle kentusujsem se dočetl, že by to mohl být produkt staré nemrznoucí směsi nebo tak něco, jistý člověk mi to vysvětloval za pomoci chemie. Jelikož jí tozumím jak koza petrželi ruku do ohně za to nedám :wink:
Odpovědět