Zdravím,
vybírám E46 ve 3.0i manuál a narazil jsem na xi verzi s pohonem všech 4 kol. Jaký jsou zkušenosti s tímhle náhonem? Lovil jsem tu, ale nic jsem nenašel. Na zahraničním foru jsem se dočetl o tom, že ta 4x4 je o cca 100 kg těžší, což se prý ve spojení s dalšíma faktorama projevuje na podstatně horší akceleraci. Je to tak ? Jak na tom bude spotřeba, spolehlivost a cena případných oprav? Díky za odpovědi.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
330i vs 330xi E46
Sorry, jsem slepej
Už jsem našel thread třeba tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 14#1012514
Píšeš o možných závadách diferáku, na kolik vychází případná oprava? A může někdo potvtrdit tu o litr vyšší spotřebu 330xi proti 330i? V tom případě bych šel určitě do zadohrabu.

Píšeš o možných závadách diferáku, na kolik vychází případná oprava? A může někdo potvtrdit tu o litr vyšší spotřebu 330xi proti 330i? V tom případě bych šel určitě do zadohrabu.
Mám E46 330xi, se zadokolkou nemám zkušenost.
Akcelerace asi musí být rozdílná, nejen hmotnost, ale i "více koleček" mezi motorem a koly.
Spíš než problém s diferenciály (třeba ten mezinápravový stojí kolem 55tis.) je potřeba počítat s namáhanými předními poloosami (jedna kolem 12tis.) - jednu jsem měnil po cca 130tis. km
Zapomeň na burnouty a drifty, tohle auto to na suchu / mokru neumí.
Spotřeba bude asi vyšší, jezdím dlouhodobě lehce nad 10l, spíš meziměsto a to spíš pomalu. Jinak bych počítal do 11l.
Jízda na sněhu je vskutku zábavná. Auto zdaleka nemá na systémy quattro apod., ale je to lepší než nic. Pokud nezapadneš, dostaneš se skoro všude. Třeba lahůdka jsou neuklizená parkovací místa. Tam dvoukolka bez rozjezdu prakticky nemá šanci. S 330xi se za doprovodu lahodné zvukové kulisy vyhrabeš
Akcelerace asi musí být rozdílná, nejen hmotnost, ale i "více koleček" mezi motorem a koly.
Spíš než problém s diferenciály (třeba ten mezinápravový stojí kolem 55tis.) je potřeba počítat s namáhanými předními poloosami (jedna kolem 12tis.) - jednu jsem měnil po cca 130tis. km
Zapomeň na burnouty a drifty, tohle auto to na suchu / mokru neumí.
Spotřeba bude asi vyšší, jezdím dlouhodobě lehce nad 10l, spíš meziměsto a to spíš pomalu. Jinak bych počítal do 11l.
Jízda na sněhu je vskutku zábavná. Auto zdaleka nemá na systémy quattro apod., ale je to lepší než nic. Pokud nezapadneš, dostaneš se skoro všude. Třeba lahůdka jsou neuklizená parkovací místa. Tam dvoukolka bez rozjezdu prakticky nemá šanci. S 330xi se za doprovodu lahodné zvukové kulisy vyhrabeš

dávám za pravdu Poldavovi6...
Měl jsem 330iX, 2001 (už po faceliftu), Mpacket. Jezdil jsem stabilně 12,5l (převážně Brno), s předchozí 328 za 10,3l. Scooter (taky z klubu) s 330i jezdil cca za těch 10,5l.
Měnil jsem přední nápravu (opravdu 12tis za kus), auto jsem měl jen jaro-podzim, takže zimu jsem si nestihl užít
. Ale na jinak na mokré trávě si "vyzkoušíš" dovednosti toho auta, ale drifty, burnout - nic... To auto prostě drží jak přilepené, ať se snažíš, jak se snažíš....
Abych to zhrnul, nejsem si jistý, zda bych znova šel to "X" u E46 (starý pevný náhon - velká spotřeba, velké náklady v případě oprav...). Do X-drive bych už šel. Zase na druhou strahu pevná 4x4 má něco do sebe!!!!
Měl jsem 330iX, 2001 (už po faceliftu), Mpacket. Jezdil jsem stabilně 12,5l (převážně Brno), s předchozí 328 za 10,3l. Scooter (taky z klubu) s 330i jezdil cca za těch 10,5l.
Měnil jsem přední nápravu (opravdu 12tis za kus), auto jsem měl jen jaro-podzim, takže zimu jsem si nestihl užít

Abych to zhrnul, nejsem si jistý, zda bych znova šel to "X" u E46 (starý pevný náhon - velká spotřeba, velké náklady v případě oprav...). Do X-drive bych už šel. Zase na druhou strahu pevná 4x4 má něco do sebe!!!!
