Dobrý den, mám vybrane alu kola na své BMW e36 318tds sedan. Jedná se o styling 43 s pneu 225/50 R16. Jedná se mi o to jak se budou prát tak široké gumy s takovým malým výkonem. Děkuji všech za informace a za postřehy.
Kdysi sem měl 215ky na Golfu 55kW a jako jezdilo to no, ale po přezutí na zimní 175 jsem měl vždy nadbytek výkonu... 225 je takový normální rozměr pro 3er a asi bych se toho zas tak nebál i když ty 205 by byly asi optimální.
Tenhle rozměr je doporučený od BMW na 16" kola tak proč ne. Já mám na ISu 225/45 R17 a když je po zimě hodím na auto, přijde mi že se chová mnohem líp, lepší odpich samozřejmě i stabilita.
Děkuju za Vaše názory, jak to tak čtu tak se stejně asik budu muset rozhodnout sám. Takový rozměr pneu už je bohužel na kolech. Samozřejmě, že bych chtěl užší, ale tak snad sezónu nebo dvě na ních odjezdím a pak koupím užší. Kdyby náhodou někdo chtěl vyměnit za užší nebudu se zlobit
Děkuju za Vaše názory, jak to tak čtu tak se stejně asik budu muset rozhodnout sám. Takový rozměr pneu už je bohužel na kolech. Samozřejmě, že bych chtěl užší, ale tak snad sezónu nebo dvě na ních odjezdím a pak koupím užší. Kdyby náhodou někdo chtěl vyměnit za užší nebudu se zlobit
Děkuju za Vaše názory, jak to tak čtu tak se stejně asik budu muset rozhodnout sám. Takový rozměr pneu už je bohužel na kolech. Samozřejmě, že bych chtěl užší, ale tak snad sezónu nebo dvě na ních odjezdím a pak koupím užší. Kdyby náhodou někdo chtěl vyměnit za užší nebudu se zlobit
S tou chybou už je to snad vyřešený hele já nevím, já bych tam nechal ty 225... sice 66 kW je slaboučký auto, ale myslím, že nějak by to moc ovlivňovat nemělo. Ale je to na tobě, co ti pocitově přijde lepší
Já měl na zimu na své 325i klasiku 185 v 15´´. Malé, škrtal jsem (snížení 40/40), nestabilní. Léto 17´´ předek 235/45, zadek 255/40 a nemůžu si to vynachválit - tedy především na suchu. Předek ale plánuji snížit na 235/40/17.
pisete tu o valivem odporu ale neni tomu nahodou trosku jinak?
kdyz si seberete vahu tech kol a pak kde maj tu vahu umistenou tak to musi jit poznat a nebal bych se rict ze vic jak valivy odpor.
vaha toho kola je soustredena na okrajich co je vlastne to nejhorsi, navic guma je nizsi a taky uplne na okraji.
guma vazi porad skoro stejne ale uzsi a vyssi ma taky lip rozlozenou hmotnost.
vahovy rozdil mezi 16kou a 18kou je kolikrat i 8kg na kolo to na 4ri kola dava 32kg a navic s hmotou daleko od osy otaceni.
neznam pomer jak to prepocitat z rotacni hmoty na jakoby pevnou ale verim ze tom bude vic jak 2x takze to da napr 64kg jakoby jste vozili navic.
nejak neverim ze ta o trosicku vetsi sirka ma na to takovy vliv.
kdo trochu vic rozumi fyzice tak by to mohl objasnit byl bych vdecny.
Máme na E36 318TDS Touring 225/45/17 předek i zadek a na zimu 195/65/15, rozdíl je znát, ale ne až tak citelně (zimáky jsou těžké tak se to trochu srovnává) ale na to jak to auto je líné tak v zatáčkách dá ledajaké jiné silnější auto. máme na této kombinaci najeto cca 60tis km s 90% praha a i nápravy to zvládají před rokem jsem měnil původní 13 let starý kulák
spotřeba se zvedá u těch gum v mém případě o přibližně půl litru.
Každopádně je znát nutnost změny geometrie v závislosti na těch velikostech kol. auto se seřízené na ty 15" a u 17" se sjíždí kraje.
Rozhodně znatelnější skok výkonu auta byl znát na E36 325 při skoku z 195/65/15 na 225/45/17 na 17/8 a 235/45/17 na 9/17 tak byl skok výkonu velmi výrazný i u brždění.