Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 328 - Z ničeho nic netočí startér

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xSAFA »

Ráno jsem normálka nastartoval, ujel cca 2km zastavil, vypl motor na 2minutky a už nenastartoval. Kontrolky svítí, rádio hraje, ale jakmile otočím do startovací polohy kontrolky zhasnou a nic. Startér lehce cvakne. Na baterce při prvním měření cca 12,4V při startu napětí ani nepoklesne. Po druhém měření za chvilku 11,9V. Je možné že takové napětí již nestačí na to aby starér alespoň pootočil? Příjde mi to divné...

Startér: Cca půl roku starý, nový Bosch exchange

Altík: Před dvěma roky nové pouze uhlíky

Poslendí dobou se mi začalo někdy po startu ozývat takové kvílení stupňující se s otáčkami, jak slabá siréna. Zrovna dnes to takto dělalo. Nevěnoval jsem tomu pozornost ale mám podezření právě na altík... Co by to v altíku mohlo způsobovat?

Ukostření motoru jsem opravoval při výměně těsnění vany. Izolace byla hodně porušená tak jsem to znovu zaizoloval a dal nové šrouby. Od té doby nespočet startů a vždy ok.

Auto dnes musím přetáhnout do garáže a pak co nejrychleji vyřešit, díky za všechny případné rady co by to mohlo být... Díky


:(
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Tak nějaké ty tipy už mám, pak napíšu čím to bylo... Snad to odpoledne nastartuju aspoň přes kably abych dojel do garaže po svých. Teď mi to stojí v areálu nemocnice... :) Navíc ve 14hod mám být v pneuservise a obouvat letní kola... :roll: :?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

Tak byl sem ho zkusit a BC hlásí 11,6V což je fakt málo... :? Navíc tam všude stojí auta a druhým s kabelama se tam nedostanu :roll:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

S touhle voltáží radši ani nezkoušej startovat, aby se ti nerozpároval čip s EWS.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

Startovat sem zkoušel, co by to znamenalo kdyby se to stalo? Znovu nějak nakodovat? A jak bych poznal že to je rozkodovane? Auto by pak startovalo ale nechytlo??
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

xSAFA píše:Startovat sem zkoušel, co by to znamenalo kdyby se to stalo? Znovu nějak nakodovat? A jak bych poznal že to je rozkodovane? Auto by pak startovalo ale nechytlo??
Startér by ani neotočil. Relé startéru je umístěno v jednotce EWS a pokud nesedí plovoucí kód, nepovolí jednotka start.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od xSAFA »

A kdyby tento problém nastal? Musím sehnat někoho s diagnostikou?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

xSAFA píše:A kdyby tento problém nastal? Musím sehnat někoho s diagnostikou?
Myslím, že to jde Inpou, ale já to dělám přímo v procesoru vyndané jednotky EWS...
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od sa-tan666 »

no to napeti je fak maly but ti odesla baterka nebo ti to nenabiji sezen si druhou baterku a skus to nastartovat anebo to jednoduse roztlac pokud je to baterkou tak by to melo i na to malo chytnou na prvni prevaleni ty mas m52 ne tam ti rozvod neskoci ale uz vidim jak me tu kamenujete za roztlaceni bmw ale holt kdyz to nejde jinak
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Takže baterie včera dobitá a nic... Zkoušeli sme to i opatrně roztáhnout ale nechytlo. Mám tedy podezření na to EWS. Teď mám auto konečně aspoň v garáži a můžu začít zkoušet různé příčiny. Dnes chci zkusit zda jde na startér napětí a omrknout ukostření motoru. Budu rád za případné nápady a tipy co zkontrolovat, hlavně bych byl rád kdyby mi někdo napsal ohledně toho imobilizéru... Zda to může dělat nějaký bordel a jak to případně odblokovat, zda musím sehnat někoho s diagnostikou atd. A taky kde to má třeba nějaké relé, které bych zkontroloval apod... Díky
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

xSAFA píše:Takže baterie včera dobitá a nic... Zkoušeli sme to i opatrně roztáhnout ale nechytlo. Mám tedy podezření na to EWS. Teď mám auto konečně aspoň v garáži a můžu začít zkoušet různé příčiny. Dnes chci zkusit zda jde na startér napětí a omrknout ukostření motoru. Budu rád za případné nápady a tipy co zkontrolovat, hlavně bych byl rád kdyby mi někdo napsal ohledně toho imobilizéru... Zda to může dělat nějaký bordel a jak to případně odblokovat, zda musím sehnat někoho s diagnostikou atd. A taky kde to má třeba nějaké relé, které bych zkontroloval apod... Díky
Mrkni, jestli jde na startér proud. Pokud ne, je to imobilizér. Relé startéru je umístěné v jednotce imobilizéru EWS, ta je za kastlíkem spolujezdce jako druhá pod jednotkou ZKE IV a Wi-Wa. Pokud je to imobilizér, vsázel bych spíš na rozpárování plovoucího kódu. To se dá ověřit celkem snadno - pokud máš od auta jiný klíč, zkus nastartovat tím (samozřejmě za předpokladu, že jsi si jistý, že baterka je OK a napětí při startování nepadne příliš nízko).
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od xSAFA »

Startovat jiným klíčem jsem již zkoušel a nic... Baterka by měla být ok, měl jsem ji na dobití v servise u známého. Dnes zkusím změřit napětí na startéru a uvidí se co dál...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tak to na EWS nevypadá... :)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od xSAFA »

Po dnešku nějaké malé poznatky, budu rád za každou radu...

Ukostření motoru je v pořádku

Napětí na startéru je, zkoušel jsem podle příručky propojit to připojení od baterky s tenkým drátem (na startéru) a přeskočí jiskra ale startér ani ťuk... Od tohoto tedy odvozuju, že buďto je KO startér (půl roku starý BOSCH) a nebo je něco s baterkou... Napětí jsem měřil a je to tak 12,45V což podle mě není určitě OK, přestože se včera nabíjela... Co myslíte? Asi tedy zkusím ještě jednou zkontrolovat články a případně vyzkouším jinou. Ale nezdá se mi že by to alespoň neškytlo... :roll:
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od paveld »

Zkusil bych připojit baterku napřímo třeba přes startovací kabely na startér - buď se otočí nebo ne.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od xSAFA »

No on je tam poměrně problém s přístupem, jinak bych to zkusil... :( Navíc chci co nejjednodušeji určit v čem by to mohlo být bez zbytečného rozhrabávání auta. Vhodnou baterku na půjčení sem nesehnal, ale zítra tu moji vezmu někam na tester a to by snad mělo potvrdit zda je špatná.

Ještě teda jinak, když ty kontakty startéru propojím musí se startér točit v každém případě? Tedy za předpokladu že je funkční a baterka je OK. Nebo by to mohlo ovlivňovat ještě něco jiného? Jde mi o to vyloučit chybu ve všem ostatním něž je baterka nebo startér... Imobilizér na tuhle zkoušku nemá vliv ani nic jiného ne? Šťáva na silném kabelu u startéru je...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od paveld »

Ten startér je jen elektromotor, když na něj přivedeš plus (na tlustý červený) a minus na kostru tak se musí roztočit (ověřeno). Přístup je tam špatnej, to je fakt, ale napadá mě - kostra neni problém ale plus se dá přivést na druhej konec toho červenýho tlustýho kabelu - jen nevim kde přesně končí. Asi někde v pojistkovce? Tam by měl být OK přístup.
sedon
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: sob 02.04.2005 00:00

#18 Příspěvek od sedon »

Divný, nemůže bejt ten startér seklej? Dá se točit motorem?
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Klubové ID: 2543
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od sa-tan666 »

me spis zarazi to ze kdyz jste to skusily roztahnou ze to nechytlo ja kdyz mel jednou ko baterku tak jsem to jenom drcl z vyjezdu z garaze a hned to chytlo a nakolik ti klesne napeti kdyz mas klic v poloze starteru
skus to zemrit na baterce a pak natom miste v motoru kde maji 4valce baterku jestli tam neni nejakej velkej rozdil
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od xSAFA »

Paveld: Plus na něj přivedený je konstatně, kostra je motor a pak je tam navíc jen ten drátek od spínačky, který jej spouští. Našel jsem že v případě spojení + a spouštěcího drátu by měl startér točit, ale to se neděje. Chtěl bych jen od někoho potvrdit, že to tak 100% funguje.

Startér seklej myslím nebude...

Satan: Jo to mě přijde taky divný, ale možná že to chtělo podržet dýl nevim, nechtěl sem to trápit. Když jsem to měřil hnedka to ráno jak to kleklo tak na baterce bylo asi 12,4 a při sepnutí do polohy startování se žádný pokles nekonal což je velmi divné a značilo by to na ten startér...

Každopádně zítra bych měl mít na pujčení druhou baterku tak ta to snad rozsekne. Pokud to nebude točit myslím, že je na vině jednoznačně startér. Napíšu pak jak jsem dopadl.
Odpovědět