Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 335xi vs 330xi nebo něco jiného?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od HaryXXL »

Roční nájezd: max. 18000 až 20 000 km, z 80 % dálnice a silnice mimo obec, 20 % město
Jezdím pravidelně léto - zima: požadavek čtyřkolka
Automobil: BMW řady 3, karosérie kombi (kvůli prostoru), ojetý vůz s rokem výroby 2008 až 2009

Vybírám už hodně dlouho, ale pořád nevím co. Ptal jsem se na různé modely od Audi, BMW, Mercedes-Benz a vždycky mi to paradoxně vracelo k BMW. Nevím proč.

Jel jsem v 320d a byl jsem především prostorem i samotným motorem docela zklamán. Jelo to pěkně, ale motor byl hodně hlučný, což mě udivilo nejvíce a musel jsem ho hodně vytáčet do otáček jako benzin. Ne, to auto na mě neudělalo moc dobrý dojem, ale s postupem času musím říci, že jízda stála za to. Je to prostě to, co v Audi a v MB u obyčejných motorizací jen tak nezažijete.

Po mnoha a mnoha výběrech sedanů, kombi a SUVů prémiových značek mě to tedy pořád láká k trojce, a to díky nadupaným motorům, které ostatní konkurence nenabízí a z "pocitu z jízdy". Chtěl bych něco "sportovního", ale aby to nepoutalo moc pozornosti a zároveň aby to bylo trošku pohodlné a užitečné na delší trasy. BMW 3 v kombi by ve finále mohla být dobrou volbou.

Ze čtyřkolky nechci slevit, takže v dieselu to máme 330 xd nebo v benzinu 330xi či 335xi.

Řeším spotřebu auta a další náklady související se servisem automobilu, to je jasné, nafta je dnes stejně drahá jako benzin, můj celoroční nájezd kilometrů není už takový, jako býval, klesl pod 20 tis. kilometrů, takže jsem začal dost vážně přemýšlet i o benzinu. Auto máá větší spotřebu, benzin je o malinko dražší, ale servisní náklady nejsou takové, jako můžou nebo jsou u dieselových motorů. Nebo se mýlím? Díky požitku z jízdy bych byl ochoten něco připlatit za kvalitní benzinové motory. A proto se Vás ptám, do čeho jít. Jde mi o poruchovost, spotřebu, nenadálé náklady na servis s autem, které by mě mohly potkat, prostě na vše, na co si vzpomenete apod. Osobně mě to táhne k 335xi, ale třeba mi řeknete, že jsem blázen a bohatě mi stačí 330xd.

Do čeho jít a jaký je můj subjektivní pohled na motor?
A) BMW 330xd (silný úsporný motor, je ale diesel skutečně sportovní?)
B) BMW 330xi (zvuk, výkon, asi vyšší náklady)
C) BMW 335xi (takové "baby M3", nádherný zvuk, výkon, nejvyšší náklady, ale byl bych ochoten ty peníze za to dát)
D) Manuál nebo automat?

Pár recenzí už jsem samozřejmě četl, ale raději bych slyšel názory od Váš uživatelů. Určitě někdo z Vás takový motor máte, i kdyby třeba bez čtyřkolky. Děkuji.
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mike-ee »

těžko soudit, už sem ti psal předtím. Naftu už nech být. Sám říkáš že nejezdíš tolik, nevíš jestli se to někdy oplatí a navíc může přinést potencionální náklady s větším rizikem než benzínové jednotky. Taktéž se bude pomaleji ohřívat. V těch benzínech už to bude těžce o prioritách a penězích. 35ix bude mít vyšší náklady a i když je kvalitní a několikrát motor roku, možná bych si vsadil na to, že díky složitější technice a 2 turbům může někdy v budoucnu mít větší i servis náklady. Výměnou za to ale při teoretickém budoucím zvětšování výkonu to bude jednodušší než u 30ix... Ani s jedním neuděláš chybu a rozdíl v běžné spotřebě by podle spritmonitor.de mohl dělat nějaké 2 litry, takže podle mně už jen o preferencích. Jinak automat a manuál opět těžko radit. Občas mi automat schází, hlavně ve městě, záleží co s tím chceš jezdit no. Dnešní automaty jsou na tom dobře a s pádly na volantu to je fajn hračka, ale šalt páka má pořád něco do sebe a vždycky bude mít..

P.S: Já bych bral asi už rovnou 335ixDrive, kdybych věděl že nebude problém s financema, ale v převodovce bych měl taky dilema

P.S.2: 320d je tím chtíčem se vytáčet pověstná a je to vcelku příjemná změna oproti ostatním naftovým 2litrům, které zabírají od do a mimo to spektrum nic, pocitově to ale nepůsobí tak silně...
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od HaryXXL »

Díky, to víš, že 335xi mě také moc láká, jen mám trošku pochybnosti s těmi náklady, spotřeba asi bude možná to poslední, co by mi mělo u tohoto auta vadit, známý mi řekl, "že litr sem, litr tam už tolik nehraje roli a jestli to budu chtít, tak si to stejně koupím".

Automat nebo manuál je velké dilema, ale asi rozhodne přímo to, co bude nabízeno jako ojeté vozidlo a v jaké bude výbavě. Pádla u volantu by v případě automatu byli super. Ani nevím, zda se dají dodělat, když je tam nemáš. :)

Automat je určitě pohodlnější na delší cesty a do toho města, manuál se více hodí ke sportovnosti vozidla. Poslední dobou jsem "línej řadit", zvlášť když jedu utahaný z práce, tak uvidíme.

Díval jsem se na mobile.de (úplná servisní historie) a moc jich tam v kombajnu není. Většinou kupé nebo sedan, což mě hodně překvapilo, přeci jenom jsem čekal těch 335xi v kombi verzi víc, holt je asi jako nová hodně drahá a se čtyřkolkou "atypická". Letos to určitě ještě nebudu kupovat, takže doufám, že se jich časem objeví víc, jsem ve fázi "vybírání".

To o té 320d jsem netušil, myslel jsem, že to je "vada" toho kousku, co jsem v něm jel. Chovalo se to jako benzín. Parádní byl teda podvozek, v zatáčkách to se mnou házelo a já měl pořád pocit, že to auto nejede - jen do té doby, než jsem se kouknul, kolik mám na tachometru - hodně to klame. Ale máš pravdu, že pocitově tomu ještě nějaké koně chyběly. :)

Ani si nedovedu představit, jak poletí taková 335xi. Bude to těžký na předek, takže v zatáčkách to asi bude táhnout ven, uvidíme. Ale nehodlám s tím sportovat každý den, spíše mi jde o bezpečné rychlé auto na předjíždění s pocitem jistoty, že tam ty koně jsou, když potřebuješ rychle a bezpečně předjet nějaké auto. Dneska má dvoulitrovýho diesela kde kdo, slušný výkon na předjetí je tedy potřeba.

Děkuji za Tvé rady.

Rád bych se ještě zeptal na jednu věc:

Jaké barvy se hodí ke trojce v kombi?

(osobně se mi líbí černá, šedá, bílá se mi zdá až moc populární poslední dobou, o stříbrné mám pochyby)
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mike-ee »

Tak určitě se výkon hodí vždycky a navíc ta 35ka má úžasný projev a zvuk, jsem z ní vždycky na měko. Má perfektní pružnost a hlavně velký prostor i pro jemné úpravy. Každopádně si myslím, že ta poruchovost nebude taková aby to člověka zlikvidovalo, kor do nějakých 200 tis, pak těžko odhadnout, žádnou s takovým najezdem neznám.

Ohledně podvozku, ano je to těžší v xdrivu a automatu a má to asi převahu na předek a v xdrivu nebude podvozek tak tvrdý jako v m-paketu a proto bych možná třeba zvážil budoucí investici právě do podvozku, ale i tak s tím bude úžasné jezdit i v těch zatáčkách, oproti kombíkům konkurence.

Barvu u aut až tak neřeším, pokud kupuji starší koukám nejdřív po technice pak design, přece jen, vždycky se to nechá přefoliovat nebo tak, ale zrovna nedávno sem se zakoukal do krásné bílé E91, takže mně to teď táhne k bílé ideálně na šedých či černých kolech. Chybu neuděláš ani tmavší barvou i když šedá se mi vůbec nelíbí. Dále bych vynechal červenou a stříbrnou. Za mně by tedy byla asi v pořadí bílá, le mans blue, černá.

Aktuálně mi visí na ploše tahle bestie http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1289134111

P.S: 2.0d má výhodu v tom, že podvozek bohatě převyšuje motor, proto taky uvažuju upgrade alespoň na nějakých 200koní, při spotřebě 6 litrů to bude ideální kombinace. Ale pořád daleko do 306 HP :wink:
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od HaryXXL »

Jasně, to ukáže čas, u toho nadupanýho třílitru možná můžou odejít ty bi-turba, ale kdo ví. To by si člověk nemohl koupit nic, klasický třílitr tedy bude asi méně poruchový a bude záležet hodně na tom, kdo s tím jak před tím jezdil (u 335tky).

Foto moc pěkné, z dálky to vypadá jako stříbrná, ale ta se Ti nelíbí. :)

Se spotřebou je to hodně individuální, také jsem všem tvrdil, že mi to žere 5 a půl litru, než jsem si udělal test a zpočetl jsem si, že jezdím za 8 litrů. Když to člověk trochu honí, tak si vezme i ten diesel. :) Když to nehoním, tak jsem na těch 6,5 litru.
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#6 Příspěvek od FrankDrebin »

Dodelat "padla" pod volantem? Tak vsechno jde kdyz se chce, ale priprav se na celkem silenou castku, kterou by si za to v autorizaku rekli :D

Je zajimavy kolik lidi povazuje padla pod volantem za neco, co nejak extra priznive ovlivnuje ovladani auta :) Pritom razeni volicem automatu je (ac si to zastanci padel nechteji priznat :lol: ) mnohem rychlejsi.. U BMW je to umocnene tim, ze neni rozdelene, ze by jedno z padel slouzilo k razeni "dolu" a to druhe plnilo funkci opacnou.. A kdyz clovek da pak volic automatu z rezimu DS do D, tak tam je automaticky rezim hned, zatimco pri razeni s padly se musi na "preskoceni" do rezimu D nejakou tu chvilku pockat (par vterin to je) :)

V neposledni rade nas pri kupovani noveho auta "nas zdroj z BMW Group" pred padly (kvuli spolehlivosti a zivotnosti) varoval :) Ale samozrejme kazdemu dle jeho chuti :wink:

A ktere auto vybrat z uvedenych? No v uvedenych rocnicich a pozadovany verzi neni v CR moc aut na vyber, to by asi chtelo zajet do Deutschlandu.. No a kdyz budes kupovat ojetinu, tak je vzdycky nejlepsi koupit to, co skyta nejmensi riziko budoucich servisnich nakladu (fuj to je ale veta :lol: ), v tomto pripade 330xi.. Ale vzdycky to je proste o konkretnim kusu..
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mike-ee »

hele Franku nechci se dohadovat, ale v X6 xdrive35d máme taky ty pseudo pádla a řazení s nimi je stejně rychle jako řadit tím joystickem. Žádné prodlevy, nevím tedy jaky je rozdíl mezi automat v X6 a 335ix ale pokud se v X6 rozhodnu řadit sám sobě si, tak používám výhradně pádla protože ten joystick mně nenadchnul. Každopádně bych uvítal jedno pádlo plus druhé mínus, ale i s tímhle se dá jezdit a já to považuji za velmi příjemnou součást a zpestření automatické převodovky. Bude to asi stejně individuální jako automat vs manuál... Takže neříkám, že je to nutnost, ale každopádně je to příjemné, navíc když třebas na režimu D si chci podřadit či přeřadit dál, můžu to cvaknutím pádla udělat i když riskuji, že se potkám s počítačem, který chce zrovna řadit a můžu si tak přihodit rovnou 2 rychlosti...
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#8 Příspěvek od FrankDrebin »

Co tak koukam, tak do aktualni X6 40d to davaji automaticky, tam ci clovek nevybere :lol:

Mejte si v aute co uznate za vhodne, to je vase vec a me to nijak netempuje, ja jen upozornuji na to, ze padla rozhodne k nejake dynamice nebo rychlosti nepridavaji a potom, co jsem to vyzkousel a nasledne o tom spoustu neprilis hezkych veci slysel, bych to do auta nechtel ani zadarmo, natož za ty 3 tisice, co si za to z fabriky u nekterych verzi uctujou :lol: Ale jak se rika, kazdemu dle jeho chuti.. :wink:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mike-ee »

jasně, pokud s tím má někdo problémy chápu že ho to akorát naštve, ale jak říkám, ke dvěma X6 mám přímy přístup a po 2 letech bez potíží a známí co to mají v autě taky zatím nikdo křivého slova... Nikdo tady nemluví o nějakém přidání čehokoliv do charakteristiky vozu, jakože by mělo být rychlejší nebo tak, ale to ovládání a pohodlnost... Podle mně 100 lidi 100 chutí, ale za sebe mohu doporučit...
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#10 Příspěvek od blinker »

A co takle nějakou 5ku? když chceš prostor ale sport, ty kombajny to sou takový lodě.... Ale já sem teda finančně někde uplně jinde než abych si mohl vybírat takovýhle auta :D
Nebo třeba audi A5 taky krásný auto...
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ
Klubové ID: 3068

#11 Příspěvek od caknakis »

Já Ti nechci kecat do rozhodování....ale přidávám se k pisateli nademnou. Když plánuješ 80% cest po dálnici...nechceš raději pětku? Ono je to co se týká pohodlí skutečný rozdíl třídy. Navíc teď, potom co vyjela F10, šly ceny E61 příjemně dolů...
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#12 Příspěvek od FrankDrebin »

No prave to ovladani je naprosto hloupy, ale coz :D I kdyz je pravda, ze ten joystick je uplne na h...o (co se ergonomie tyce), tak tam clovek pak premysli jinak :lol: A u nekterejch verzi to tam daj rovnou a na nic se neptaj :D

Jinak do 330xd bych si automat asi uz dal, do 330ix ne, tenhle motor si o manual primo rika :) 335i (a obecne motor 35i) - jede to pekne, to jo, ale atmosfera ma proste (pro me) lepsi narust a hlavne prubeh vykonu.. A kdyz se tomuhle motoru nalozi, tak to pak zere jak prokopnuty :lol:

OT: MIke-ee, nebudes prodavat tu svoji 320d? Zatim sice jenom tak sonduju teren, protoze mame ted jiny (a dulezitejsi vydaje), ale ta tvoje 320d je fakt pekna, tak kdyby ses ji zbavoval, tak dej kdyztak prednostne vedet, diky :wink:
c4mel
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 13.08.2010 00:00

#13 Příspěvek od c4mel »

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=94012 tady máš krásnou 530xd v kombajnu
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#14 Příspěvek od HaryXXL »

335xi vs 535xi?

Chtěl jsem trošku sportovnosti, takže jsem slyšel, že na sportování se hodí jednička nebo trojka, případně verze M. O pětce moc nemluvili. Na dálnici asi bude jedno, jestli pojedu v trojce nebo v pětce, ale co se týče dynamiky vozu (nejen na okrskách) apod. bude lepší a agilnější trojka než pětka. Designově se mi líbí víc trojka. Proto jsem zvolil tu trojku. Ale můžu se mýlit.
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od mike-ee »

s tou spotřebou u 35i má Frank pravdu, celkově oturbený benzíny jsou na to náchylnější, ať už je to 3litr biturbo nebo 1.4 Tsi, když se tomu cpe tak to umí vyhodit dost velkou spotřebu, ale zas kdo bude pořád jezdit jako pila že. Jako jo Atmosfera je atmosfera a hlavně se nemá co zkazit, což už sem ostatně i psal, ale takhle by se dalo uvažovat do nekonečna no. Je těžko radit, ani jeden motor není špatný...

S tou pětkou bych na něj tak netlačil. Pokud ví že mu trojka bude prostorově vyhovovat a chce si trošku jízdu užít tak bude 3er lepší. Neříkám že 5er není sportovně pojatá, ale víme svoje ne?


O.T: Zatím v plánu prodej nemám, ale co není může být. Určitě ale ne dřív, kdyby už náhodou, než v zimě. Dneska sem jí poprvé voskoval doma a docela spokojenost, začíná mně to čištění bavit, ta modrá je prostě dobrá....
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#16 Příspěvek od blinker »

Já to spíš myslel tak, že jestli mu jde o prostor, ale hlavně o jízdu, bude se podle mě líp jezdit s širokou a prostornou pětkou než s úzkou a dlouhou trojkou. Já ty dlouhý lodě nemám moc rád, ale každej sme jinej. 8)
HaryXXL
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 01.08.2010 00:00

#17 Příspěvek od HaryXXL »

Samozřejmě, že o prostor mi také jde, ale ono to o moc lepší v pětce než ve trojce nebude, takže proto ta trojka v kombajnu. Díval jsem se na mobile.de a pětka ve verzi 535xi je tam jediná, takže je jasná volba ta trojka. Nevím, jestli sedan, ale kombi pětky bude určitě těžší než trojka a s tím souvisí i ta (ne)sportovnost a vyšší spotřeba. Všechno tohle beru v potaz a samozřejmě, že musím udělat kompromis, takže méně místa za cenu sportovnosti. V podstatě jsem už vážně rozhodnutý do toho jít, ale hned to kupovat také nechci. Ještě si počkám.

A o tom, jestli 330xi nebo 335xi, to už je lepší řešit 330xd vs 335xi a holt musím počítat s tím, že by mohly odejít turba. Bude hodně záležet na kousku, který vyberu. Každopádně díky za informace.
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#18 Příspěvek od FrankDrebin »

Co jsem tak nasel, tak verze motoru 35i se do E60 v Evrope nedavala, podle toho, co se o tom pise na netu, tak se prodavala jen v USA.. Abych se priznal, tak jsem predtim nikdy o E60 35i neslysel, ale to nemusi nic znamenat :lol:

Nejvetsi vyber je u 330xd, tech jsou mraky i v Cechach, u 335xi je vyber omezenejsi.. Hlavne si fakt poradne ujasni, co vsechno od toho auta cekas a nedej na rady jako "..Chtěl jsem trošku sportovnosti, takže jsem slyšel, že na sportování se hodí jednička nebo trojka, případně verze M" .. Tak samozrejme, ze se 130i bude vetsi sranda nez s tim samym motorem v trojce nebo petce, rozdil v hmotnosti a velikosti dela sve, ale 1er je proste auto pro 2 a neco malyho do kufru :D Mka jsou jizdne samozrejme nekde jinde a i naklady tomu odpovidaji :)

OT: Ta barva ty tvy 320d je paradni, v M-paketu a v tyhle motorizaci to je skoro k nesehnani :)
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Klubové ID: 2481
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od mike-ee »

:lol: OT. A to si představ že jako Premium Selection stála v Ostravě víc jak rok a nikdo ji nechtěl
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#20 Příspěvek od FrankDrebin »

To tam u vas jsou lidi nejaky divny, kdyz tam neco takovyhleho nechaj takovou dobu bez povsimnuti :lol: A kolik za ni vlastne tehdy chteli? Kdyz tak do SZ :)
Odpovědět