Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problém po výměně svíček
Jak napovídá předmět tématu mám problém se "špatně pálícím válcem" po výměně svíček.. e46 323i
Ale od začátku.. auto jezdilo normálně a bez problémů..! jelikož jsem s ním, ale najezdil přes 50.000km a nevím kdy naposled byly svíčky měněny.. rozhodl jsem se autu dopřát nové svíčky..
Původní svíčky v motoru byly BOSCH s dvěmi elektrodami přesný typ si teď nevybavím, ale to je jedno ikdyž to nebyly výrobcem určené svíčky tak pálili bez problémů..
Nové jsem objednal dle ETK BOSCH FGR7DQP (se čtyřmi elektrodami).. po výměně nastává tento problém.. jakmile při jízdě klesnou otáčky pod 1500ot/min a následné snaze zrychlit tedy sešlápnutím plynu začne jeden válec špatně pálit a motor jede na pět válců a to do doby než uberu plyn..
Abych přišel na to na kterém válci je problém vzal jsem jednu ze starých svíček a postupně ji měnil na všech válcích.. touto metodou jsem se dostal až k pátému válci.. zde po namontování staré svíce problémy přestaly.. pro zkoušku jsem výměnu na pátém válci ještě zopakoval a potvrdil si to .. v domění že se jedná o špatnou svíčku jsem ji reklamoval a následně obdržel novou.. bohužel i po výměně s novou svíčkou se problém stále opakuje.. nová a výrobcem doporučená svíčka nepálí zatím co stará dvouelektrodová BOSCH pálí jak má..
Poradí někdo jak z toho ven..? asi to nakonec dopadne tak, že motor dostane zpět staré svíce a bude po problému..!
Ale od začátku.. auto jezdilo normálně a bez problémů..! jelikož jsem s ním, ale najezdil přes 50.000km a nevím kdy naposled byly svíčky měněny.. rozhodl jsem se autu dopřát nové svíčky..
Původní svíčky v motoru byly BOSCH s dvěmi elektrodami přesný typ si teď nevybavím, ale to je jedno ikdyž to nebyly výrobcem určené svíčky tak pálili bez problémů..
Nové jsem objednal dle ETK BOSCH FGR7DQP (se čtyřmi elektrodami).. po výměně nastává tento problém.. jakmile při jízdě klesnou otáčky pod 1500ot/min a následné snaze zrychlit tedy sešlápnutím plynu začne jeden válec špatně pálit a motor jede na pět válců a to do doby než uberu plyn..
Abych přišel na to na kterém válci je problém vzal jsem jednu ze starých svíček a postupně ji měnil na všech válcích.. touto metodou jsem se dostal až k pátému válci.. zde po namontování staré svíce problémy přestaly.. pro zkoušku jsem výměnu na pátém válci ještě zopakoval a potvrdil si to .. v domění že se jedná o špatnou svíčku jsem ji reklamoval a následně obdržel novou.. bohužel i po výměně s novou svíčkou se problém stále opakuje.. nová a výrobcem doporučená svíčka nepálí zatím co stará dvouelektrodová BOSCH pálí jak má..
Poradí někdo jak z toho ven..? asi to nakonec dopadne tak, že motor dostane zpět staré svíce a bude po problému..!
nechci tě nijak napadat, ale jak si na to přišel?CBR1000F píše:Přesně, typuji to také na cívku. 4 elektrodová bere z cívky více proudu, než ta dvoj elektrodová. A pokud je cívka načatá, tak to při vyšších točkách nestíhá indukovat.
mám za to že: je jedno kolik máš jiskřišť (body) jiskra přeskočí vždy k nejbližšímu bodu od středu... ideálně... pak záleží na prostředí kolem svíčky, mění se vodivost prostředí, tak přeskočí i na vzdálenější....
výhoda výcebodového je: né více jisker, ale delší životnost....
vyvrátí mi to někdo...?
nevím to jistě, ale myslím si to.
Jinak, jaký mají ty staré a nové odtrh?
z 90% to bude načatou cívkou jak již psali kluci...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 104
- Registrován: pon 25.05.2009 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kdokoli kdykoli dával 4 body tak si na to tak stěžoval možná na nějakou vyjímkuje, tedy fakt že to povětšinou bylo u staršího motoru kde bych čekal že si kroužky vzali něco oleje a svíčky se zalepovali. hrál jsem si se svíčkami setkával jsem se se situacemi že v zimně studenější nepálili jak mají také že pro větší tlaky je lepší menší odtrh i že každá svíčka má jiný odpor, znání jezdí rally a říkal že tam mají bud klasiky s větším odrthem jednobodovky především pro atmo motory a pro turbíny a opravdu výkonné motory iridia s tím že než Denzo tak NGK.
Každopádně pokud chceš mít jistotu tak prostě proházej vzájemně cívky a svíčky a pokud půjde problém s cívkou z válce na válec není se o čem bavit.
Každopádně pokud chceš mít jistotu tak prostě proházej vzájemně cívky a svíčky a pokud půjde problém s cívkou z válce na válec není se o čem bavit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
souhlasím, jediný případ kdy je vidět 4x jiskru je na reklamním letáku té svíčky.all píše:nechci tě nijak napadat, ale jak si na to přišel?CBR1000F píše:Přesně, typuji to také na cívku. 4 elektrodová bere z cívky více proudu, než ta dvoj elektrodová. A pokud je cívka načatá, tak to při vyšších točkách nestíhá indukovat.
mám za to že: je jedno kolik máš jiskřišť (body) jiskra přeskočí vždy k nejbližšímu bodu od středu... ideálně... pak záleží na prostředí kolem svíčky, mění se vodivost prostředí, tak přeskočí i na vzdálenější....
výhoda výcebodového je: né více jisker, ale delší životnost....
vyvrátí mi to někdo...?
nevím to jistě, ale myslím si to.
Jinak, jaký mají ty staré a nové odtrh?
z 90% to bude načatou cívkou jak již psali kluci...
výhoda by měla být jak píšeš menší opal těch elektrod ( i když podle mně svíčka stejně dřív odejde na to že izolátor provozem se stane vodičem), a taky by to mělo skočit do místa s nejmenším odporem - nejvíc paliva.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Problém po výměně svíček
Čau starý téma o svíčkách s hodí protože je jdu měnit do ještě starší E36 323i. 
V RealOem se vyrojilo nějak moc čísel : https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=12_1977
Budu brát Bosch: F7LDCR vs. FGR7DQP nebo NGK: BKR6EK vs. BKR6EQUP.
Akorát E-shopy mají různý výsledky. Podle nich se nabízí jednobodové, dvoubodové a čtyřbodové. Nejradši bych zkusil 4 bodovou Bosch (Platinum, nebo Super 4), ale je to maglajz.
Zároveň jdu dávat i cívky od stejných značek, tam je naštěstí vždy jenom jeden výrobek.
Je teda v poho dát 4 elektrodovou svíčku do M52B25, abych v motoru neuvařil nějakou svíčkovou?

V RealOem se vyrojilo nějak moc čísel : https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=12_1977
Budu brát Bosch: F7LDCR vs. FGR7DQP nebo NGK: BKR6EK vs. BKR6EQUP.
Akorát E-shopy mají různý výsledky. Podle nich se nabízí jednobodové, dvoubodové a čtyřbodové. Nejradši bych zkusil 4 bodovou Bosch (Platinum, nebo Super 4), ale je to maglajz.
Zároveň jdu dávat i cívky od stejných značek, tam je naštěstí vždy jenom jeden výrobek.
Je teda v poho dát 4 elektrodovou svíčku do M52B25, abych v motoru neuvařil nějakou svíčkovou?

Re: Problém po výměně svíček
Mám taky motor M52 sice větší je to M52b28 ale dávám vždy NGK BKR6EK a spokojenost dlouhé roky,,, cca 7let. Funguje na benzín i LPG tak jak má.
Tady bych nešpekuloval nad speciálními modely...hodně lidí se spálilo...
lišilo se to snad rokem výroby auta dej přesně VIN a musí ti vyjet číslo...ale většina lidí co vím kolem mě do těch starších aut dávají NGK a jsou spokojeni.
NGK BKR6EQUP se dává od roku 1997/9měsíc ,,, a mladší auta.
Mrkni se na VIN auta a dle toho vybírej zda BKR6EK pro starší 91-97/9
Případně mrkni na motor zda nebyl měněn za jiný modelový rok abys nekoupil opačně. Ale osobně bych bral NGK kterou dává většina lidí na e36-e39-e38 apod.
Kde máme stejné motory M52.
Tady bych nešpekuloval nad speciálními modely...hodně lidí se spálilo...
lišilo se to snad rokem výroby auta dej přesně VIN a musí ti vyjet číslo...ale většina lidí co vím kolem mě do těch starších aut dávají NGK a jsou spokojeni.
NGK BKR6EQUP se dává od roku 1997/9měsíc ,,, a mladší auta.
Mrkni se na VIN auta a dle toho vybírej zda BKR6EK pro starší 91-97/9
Případně mrkni na motor zda nebyl měněn za jiný modelový rok abys nekoupil opačně. Ale osobně bych bral NGK kterou dává většina lidí na e36-e39-e38 apod.
Kde máme stejné motory M52.
Re: Problém po výměně svíček
V m52 single vanos jezdim BOSCH F 7 LDCR jen proto že jsou o hromadu levnějši jak ngk a funguji stejně
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Problém po výměně svíček
rozdíl 90kč vs 78kč už není tak markantní ... a jasně funguje i BOSCH pokud jezdíš jen na benzín.
Těch 12kč už nikoho nezabije... x6 to je 72kč rozdíl nevidím v autodílech jako markantní cenu.
Pokud je tedy nemáš cenu za svíčku 50kč někde.
Těch 12kč už nikoho nezabije... x6 to je 72kč rozdíl nevidím v autodílech jako markantní cenu.

Pokud je tedy nemáš cenu za svíčku 50kč někde.

Re: Problém po výměně svíček
Jezdim LPG a fungují stejně jako ngk.Filozof píše:jasně funguje i BOSCH pokud jezdíš jen benzin
Kupuji bosch za 63 a měnim cca 2x za rok při mém nájezdu.
Dřiv jsem kupoval ngk ale přešel jsem na bosche.
Proč kupovat dražši věc když řádný rozdil v kvalitě jsem nezaregistroval
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Problém po výměně svíček
v pohodě mě bylo vždy řečeno odborníky na LPG že jedna max dvě elektrody a ideálně ty NGK. Bosch co tam měl borec předemnou měl 4x elektrodu a v pohodě fungovali.
Pak jsem měnil za NGK a nikdy jsem problémy neměl ...
Dle mě budou fungovat obojí ale NGK jsem dával jen z doporučení několika lidí co jezdí taky na LPG s BMW. A dává to spousty lidí ... jak píšu budou jistě fungovat obojí jinej speciální model svíček bych tam asi nedával. At si dá cokoliv co tam patří klidně od Bosche pokud se mu to vyplatí ale jak říkám já dávám NGK jsem na ně zvyklej a motor funguje. Jinak měli by v pohodě vydržel 50tis km bez problémů
Pak jsem měnil za NGK a nikdy jsem problémy neměl ...
Dle mě budou fungovat obojí ale NGK jsem dával jen z doporučení několika lidí co jezdí taky na LPG s BMW. A dává to spousty lidí ... jak píšu budou jistě fungovat obojí jinej speciální model svíček bych tam asi nedával. At si dá cokoliv co tam patří klidně od Bosche pokud se mu to vyplatí ale jak říkám já dávám NGK jsem na ně zvyklej a motor funguje. Jinak měli by v pohodě vydržel 50tis km bez problémů