Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Problém po výměně svíček

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#1 Příspěvek od Maslista »

Jak napovídá předmět tématu mám problém se "špatně pálícím válcem" po výměně svíček.. e46 323i

Ale od začátku.. auto jezdilo normálně a bez problémů..! jelikož jsem s ním, ale najezdil přes 50.000km a nevím kdy naposled byly svíčky měněny.. rozhodl jsem se autu dopřát nové svíčky..
Původní svíčky v motoru byly BOSCH s dvěmi elektrodami přesný typ si teď nevybavím, ale to je jedno ikdyž to nebyly výrobcem určené svíčky tak pálili bez problémů..
Nové jsem objednal dle ETK BOSCH FGR7DQP (se čtyřmi elektrodami).. po výměně nastává tento problém.. jakmile při jízdě klesnou otáčky pod 1500ot/min a následné snaze zrychlit tedy sešlápnutím plynu začne jeden válec špatně pálit a motor jede na pět válců a to do doby než uberu plyn..
Abych přišel na to na kterém válci je problém vzal jsem jednu ze starých svíček a postupně ji měnil na všech válcích.. touto metodou jsem se dostal až k pátému válci.. zde po namontování staré svíce problémy přestaly.. pro zkoušku jsem výměnu na pátém válci ještě zopakoval a potvrdil si to .. v domění že se jedná o špatnou svíčku jsem ji reklamoval a následně obdržel novou.. bohužel i po výměně s novou svíčkou se problém stále opakuje.. nová a výrobcem doporučená svíčka nepálí zatím co stará dvouelektrodová BOSCH pálí jak má..

Poradí někdo jak z toho ven..? asi to nakonec dopadne tak, že motor dostane zpět staré svíce a bude po problému..!
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Vesa88 »

Dej origo svicky podle cisla...
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#3 Příspěvek od Maslista »

vždyť to jsem udělal.. v dotazu píšu, že jsem použil dle ETK BOSCH FGR7DQP a s těmi je problém.. zatím co s neorigo dvouelektrodovýma BOSCH problém není..! :wink:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

cívka? prohod je a uvidis...
“Ability is what you're capable of doing.”
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od martas11 »

Už jsem se s tím setkal.Jak píše Hanz.Nakonec to byla cívka :)
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od CBR1000F »

Přesně, typuji to také na cívku. 4 elektrodová bere z cívky více proudu, než ta dvoj elektrodová. A pokud je cívka načatá, tak to při vyšších točkách nestíhá indukovat.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#7 Příspěvek od Maslista »

problém ale nastává v nízkých otáčkách pod 1500ot/min..

Je možné že nové svíce potřebují více šťávy a proto staré jedou bez problému i s načatou cívkou..?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#8 Příspěvek od all »

CBR1000F píše:Přesně, typuji to také na cívku. 4 elektrodová bere z cívky více proudu, než ta dvoj elektrodová. A pokud je cívka načatá, tak to při vyšších točkách nestíhá indukovat.
nechci tě nijak napadat, ale jak si na to přišel?
mám za to že: je jedno kolik máš jiskřišť (body) jiskra přeskočí vždy k nejbližšímu bodu od středu... ideálně... pak záleží na prostředí kolem svíčky, mění se vodivost prostředí, tak přeskočí i na vzdálenější....

výhoda výcebodového je: né více jisker, ale delší životnost....

vyvrátí mi to někdo...?
nevím to jistě, ale myslím si to.

Jinak, jaký mají ty staré a nové odtrh?
z 90% to bude načatou cívkou jak již psali kluci...
Pglock
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 25.02.2011 01:00
Bydliště: Vamberk
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Pglock »

Alle: hele v servisu mě taky řikal ať tam neseru 4 elektrody, že to namáhá víc elektrický části... v orego servisu snad nejsou takový šulíni, aby vo tom nic nevěděli :D doufám... :D Jak již bylo zmíněno- cívka kaputo :D
VB
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: pon 25.05.2009 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od VB »

kdokoli kdykoli dával 4 body tak si na to tak stěžoval možná na nějakou vyjímkuje, tedy fakt že to povětšinou bylo u staršího motoru kde bych čekal že si kroužky vzali něco oleje a svíčky se zalepovali. hrál jsem si se svíčkami setkával jsem se se situacemi že v zimně studenější nepálili jak mají také že pro větší tlaky je lepší menší odtrh i že každá svíčka má jiný odpor, znání jezdí rally a říkal že tam mají bud klasiky s větším odrthem jednobodovky především pro atmo motory a pro turbíny a opravdu výkonné motory iridia s tím že než Denzo tak NGK.
Každopádně pokud chceš mít jistotu tak prostě proházej vzájemně cívky a svíčky a pokud půjde problém s cívkou z válce na válec není se o čem bavit.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#11 Příspěvek od Maslista »

včera jsem si půjčil cívku z jiného motoru a chodí to jak má.. tzn. že mne cívka asi nemine.. :wink:
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od Kalasnikov »

all píše:
CBR1000F píše:Přesně, typuji to také na cívku. 4 elektrodová bere z cívky více proudu, než ta dvoj elektrodová. A pokud je cívka načatá, tak to při vyšších točkách nestíhá indukovat.
nechci tě nijak napadat, ale jak si na to přišel?
mám za to že: je jedno kolik máš jiskřišť (body) jiskra přeskočí vždy k nejbližšímu bodu od středu... ideálně... pak záleží na prostředí kolem svíčky, mění se vodivost prostředí, tak přeskočí i na vzdálenější....

výhoda výcebodového je: né více jisker, ale delší životnost....

vyvrátí mi to někdo...?
nevím to jistě, ale myslím si to.

Jinak, jaký mají ty staré a nové odtrh?
z 90% to bude načatou cívkou jak již psali kluci...
souhlasím, jediný případ kdy je vidět 4x jiskru je na reklamním letáku té svíčky.

výhoda by měla být jak píšeš menší opal těch elektrod ( i když podle mně svíčka stejně dřív odejde na to že izolátor provozem se stane vodičem), a taky by to mělo skočit do místa s nejmenším odporem - nejvíc paliva.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Vesa88 »

Taky se mi v kelly snazil typek vnutit ctyri jiskriste a divil se kdyz jsem rekl ze je nechci ze chci ty co tam byli tzn. dve jiskriste...Celou dobu mi zaryte tvrdil jak je to lepsi ze je ma v aute taky... :)
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#14 Příspěvek od mequi »

Už jsem to tady někde psal. Měl jsem svíčky jak 4-bodové (Bosch), tak 2-bodové(Bosch NGK). Nikdy opakuji NIKDY nebyl problém ve svíčkách.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Problém po výměně svíček

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Čau starý téma o svíčkách s hodí protože je jdu měnit do ještě starší E36 323i. :P

V RealOem se vyrojilo nějak moc čísel : https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=12_1977
Budu brát Bosch: F7LDCR vs. FGR7DQP nebo NGK: BKR6EK vs. BKR6EQUP.

Akorát E-shopy mají různý výsledky. Podle nich se nabízí jednobodové, dvoubodové a čtyřbodové. Nejradši bych zkusil 4 bodovou Bosch (Platinum, nebo Super 4), ale je to maglajz.
Zároveň jdu dávat i cívky od stejných značek, tam je naštěstí vždy jenom jeden výrobek.

Je teda v poho dát 4 elektrodovou svíčku do M52B25, abych v motoru neuvařil nějakou svíčkovou? :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Problém po výměně svíček

#16 Příspěvek od Filozof »

Mám taky motor M52 sice větší je to M52b28 ale dávám vždy NGK BKR6EK a spokojenost dlouhé roky,,, cca 7let. Funguje na benzín i LPG tak jak má.

Tady bych nešpekuloval nad speciálními modely...hodně lidí se spálilo...
lišilo se to snad rokem výroby auta dej přesně VIN a musí ti vyjet číslo...ale většina lidí co vím kolem mě do těch starších aut dávají NGK a jsou spokojeni.

NGK BKR6EQUP se dává od roku 1997/9měsíc ,,, a mladší auta.
Mrkni se na VIN auta a dle toho vybírej zda BKR6EK pro starší 91-97/9

Případně mrkni na motor zda nebyl měněn za jiný modelový rok abys nekoupil opačně. Ale osobně bych bral NGK kterou dává většina lidí na e36-e39-e38 apod.
Kde máme stejné motory M52.
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: Problém po výměně svíček

#17 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

V m52 single vanos jezdim BOSCH F 7 LDCR jen proto že jsou o hromadu levnějši jak ngk a funguji stejně
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Problém po výměně svíček

#18 Příspěvek od Filozof »

rozdíl 90kč vs 78kč už není tak markantní ... a jasně funguje i BOSCH pokud jezdíš jen na benzín.

Těch 12kč už nikoho nezabije... x6 to je 72kč rozdíl nevidím v autodílech jako markantní cenu. :lol:

Pokud je tedy nemáš cenu za svíčku 50kč někde. :lol:
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: Problém po výměně svíček

#19 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Filozof píše:jasně funguje i BOSCH pokud jezdíš jen benzin
Jezdim LPG a fungují stejně jako ngk.
Kupuji bosch za 63 a měnim cca 2x za rok při mém nájezdu.
Dřiv jsem kupoval ngk ale přešel jsem na bosche.
Proč kupovat dražši věc když řádný rozdil v kvalitě jsem nezaregistroval
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Problém po výměně svíček

#20 Příspěvek od Filozof »

v pohodě mě bylo vždy řečeno odborníky na LPG že jedna max dvě elektrody a ideálně ty NGK. Bosch co tam měl borec předemnou měl 4x elektrodu a v pohodě fungovali.
Pak jsem měnil za NGK a nikdy jsem problémy neměl ...

Dle mě budou fungovat obojí ale NGK jsem dával jen z doporučení několika lidí co jezdí taky na LPG s BMW. A dává to spousty lidí ... jak píšu budou jistě fungovat obojí jinej speciální model svíček bych tam asi nedával. At si dá cokoliv co tam patří klidně od Bosche pokud se mu to vyplatí ale jak říkám já dávám NGK jsem na ně zvyklej a motor funguje. Jinak měli by v pohodě vydržel 50tis km bez problémů
Odpovědět