Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36: řízení jde ztuha - malá účinnost serva?
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, nedávno jsem na mojí e36ce dělal podvozek a při té příležitosti šlo dolů i servočerpadlo a řízení a vše jsem vypustil, olej nebyl nijak špinavej protože se měnil rok-dva nazpět. Dal jsem komplet novou náplň správnýho ATF oleje a po kompletaci šlo volantem na místě točit opravdu prstem a otáčky se při tom ani nehnuly... Teď po najetí cca 500km od výměny mi příjde, že to jde zase strašně ztuha.
Na místě se dá točit jednou rukou ale jde to o poznání hůře něž čerstvě po výměně. Navíc při točení se zdá být i servo o něco hlučnější a trochu spadnou otáčky. Kapalina je na horní rysce. Teď mě zajímá jak to jde vám a jestli se při točení na místě projeví odpor na otáčkách motoru? Nemyslím tím až do krajní polohy. Štve mě to protože jsem si tak liboval, že to jde lehunce a zas je to jak předtím. Ale nejsem si navíc jist, zda se mi i dřív zhopnuly ty otáčky...
Díky za odpovědi.
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
tohle jde poznat celkem těžko,
když vytočíš servo přes plnej rejd, tak tam je znatelný zatížení motoru a pokles otáček,
ale ř.j. okamžitě pootevře volnoběžnej ventil a otáčky tím vyrovná.
U normálního točení je to to samý, ale odebíranej výkon je menší,
takže je to skoro neznatelný (ale je to tam).
Navíc je míra znatelnosti závislá na typu motoru a velikosti setrvačných hmotností.
Osobně preferuju větší manuální (silovej) kontakt se silnicí, takže bych toto ani neřešil, ale bral to jako plus.
Tuto závadu můžeš opravit chozením do posilovny
když vytočíš servo přes plnej rejd, tak tam je znatelný zatížení motoru a pokles otáček,
ale ř.j. okamžitě pootevře volnoběžnej ventil a otáčky tím vyrovná.
U normálního točení je to to samý, ale odebíranej výkon je menší,
takže je to skoro neznatelný (ale je to tam).
Navíc je míra znatelnosti závislá na typu motoru a velikosti setrvačných hmotností.
Osobně preferuju větší manuální (silovej) kontakt se silnicí, takže bych toto ani neřešil, ale bral to jako plus.
Tuto závadu můžeš opravit chozením do posilovny
-
Majkl328
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: sob 08.08.2009 00:00
- Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já zažívám něco podobnýho, akrorát se chystám na výmenu kamaliny a serva, protože se mi zdá, že mi to jde taky poněkud ztuha.. prstem určitě na místě neotočím. No otočím ale křupne mi v něm
otáčky mi malinko spadnou a servo se začne zvukově silněji projevovat.. tak snad se to nějak vyřeší. Jinak dělalo mi to jak se zimákama, tak i teď s letníma.
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem možná přišel na to proč mi to začalo blbnout... Znovu jsem sundal přívod vzduchu až po most sání a mám pocit, že mi měrka oleje vytláčela držák volnoběžnýho ventilu a tím způsobovala to, že netěsnil v sání tak jak by měl. Uchycení měrky oleje se mi nelíbilo už dlouhou dobu ale teď naposled po výměně těsnění pod vanou tam neseděla do origo otvorů už vůbec. Tak jsem trochu převrtal uchycení aby to nebylo s takovým předpětím a zdá se, že ty otáčky už tak nelítají, pohnou se ale naprosto minimálně. 
