Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Sepnutí klima kompresoru na E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od CBR1000F »

Mám poblém se sepnutím klima kompresoru. Manulní jednotka na E36, dokončuji opravu klimy (sahara po vypálení + náplň) a při zkoušení zjišťuji, že mi do relátka pro kompresor ani do jeho spínací cívky nejde proud z jednotky (když spínací kontakty relé proklemuji, komresor sepne normálně a na cíce relé je +12V skrz pojistku OK, nespíná nula z jednotky).
Dotaz tedy pro zkušené - co je za potřebí, aby po zapnutí hvězdičky na přístrojovce seplo relé pro klima kompresor? Je mi jasné, nastartovaný motor, ale avlivňuje to i venkovní teplota? - zkoušeno při 10°C. Nerad bych hledal problém tam, kde třeba ani není.
Dík
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Je tam ještě čidlo minimálního/maximálního tlaku chladiva.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#3 Příspěvek od bibikuba »

Myslím že manuální klima na rozdíl od digi.sepne i v mrazu :D Pokud máš málo náplně tak Ti to tlak.čidlo nepustí a klima nesepne :wink: -je to vlastně ochrana kompresoru..Já ho mám u E36 v pravém podběhu pod předním světlem přímo u sušárny klimatizace..
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od CBR1000F »

Díky za typ! Ráno to zkusím. Zatím nemám nataženou řemenici na kompresor, tak se sepnutím nemá co zničit. Ale o tom čidle jsem netušil, i když má to logiku. Mrknu ještě do elektroschématu, zda má být to čidlo tlaku při normálu seplé, či rozeplé. Ještě blbá otázka - k čemu je u sušárny něco, jako ventil, ale nemá to vstup, ale skleněnou čočku - to je nějaký optický indikátor náplně klimy?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Průhledítkem je vidět, zda proudí chladivo.
Čidla tlaku bývají v různých provedeních, někdy dvě - jedno na podtlak a druhé na přetlak, a někdy jedno dvojčinné.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od CBR1000F »

jo ták, aby to nebylo jednoduché :) Asi bude nejlepší zajed doplnit náplň a nechat otestovat natlakování. Budu potřebovat ještě vyndat ventilátor s rámem sahary, tak snad to odpařníku nebude vadit.
Ještě mě zarazila jedna věc. Při připojení diagnostky KTS v servisu mi to vypsalo, že jednotka klimy nenalezena. Je to u tohodle modelu s man. klimou normální?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Která E36 to je? Např. Compact skutečně řídící jednotku klimatizace nemá, je to stejná klima jako v E30.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od CBR1000F »

Francis píše:Která E36 to je? Např. Compact skutečně řídící jednotku klimatizace nemá, je to stejná klima jako v E30.
no jako na obrázku :) E36 325i coupé 3/93 - klima dvouzon-manuál
jednotku už jsem měl v ruce, ale dovniř jsem se nehrabal, zatím (troj konektorióvá krabka pod malou BC)
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#9 Příspěvek od bibikuba »

do schématu jsem nekoukal ale podle selskýho rozumu pokud zapneš klimu tak půje štáva jak do tlak.spínače tak i z něho a pak to půjde na sepnutí spojky v kompresoru-pokud ne tak bude málo náplně nebo KO tlakovej spínač-si teda myslim že to tak bude :roll:
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#10 Příspěvek od bibikuba »

jjj,nejlepší je nechat naplnit atd...smutný je když Ti to za pár dní ujde a hledáš barevný díry,to je pak zábava :D :D
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od CBR1000F »

bibikuba píše:do schématu jsem nekoukal ale podle selskýho rozumu pokud zapneš klimu tak půje štáva jak do tlak.spínače tak i z něho a pak to půjde na sepnutí spojky v kompresoru-pokud ne tak bude málo náplně nebo KO tlakovej spínač-si teda myslim že to tak bude :roll:
Schémata mám komplet a celkem se v tom vyznám, tak snad to vyřeším
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Klubové ID: 2649
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od CBR1000F »

pravda, našel jsem na potrubí klimy čidlo tlaku. Je dvojití, jsou tam 4 kabely, ale nepodařilo se mi to rozpojit. Nevím, zda zatáhnout či otáčet, abych ten kulatý šedivý konektor neponičil.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#13 Příspěvek od Tompo »

dyžtak mám komplet manuální klima/topení, kdybys něco chtěl... Jinak to mám v plánu vyhodit
Odpovědět